Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /   [Pagina: 1 [2] ]
Huussuh Gepost door Huussuh op donderdag 14-04-2005 om 22:04:10
Ik heb echt wel meer tracks dan Hit 'em Up van Tupac gecheckt, maar die vent en zn raps spreken me gewoon niet aan.
En daarbij kan het me niet schelen of ie nou vanuit zn hart rapte (THC zegt ook dat ze vanuit hun hart rappen), dat niemand m daarin kan evenaren is puur jouw mening.
Hoeveel charisma hij heeft kan me ook niet veel schelen, en
dat je óf mainstreamliefhebber óf lyricistliefhebber moet zijn om niet van tupac te houden is natuurlijk bullshit.

En dat Cobain depressief was, wil nog niet zeggen dat je m niet Tupac kunt vergelijken.

Mijn punt: De meeste gozertjes die op Tupac geilen hebben zelf ook niet veel meer gecheckt dan Changes, Dear Mama en Hit 'em Up. Ze praten al die postume ophemelaars van Tupac na, omdat ze straat willen zijn en daar hoort Tupac bij. Respect voor jouw muzieksmaak hoor, en ik kan heel goed begrijpen dat je m diggt, want rappen kan ie zeker, maar je praat alsof Tupac een soort Jezus is, en daar ben ik het echt niet mee eens.
En daarom blijf ik bij mn punt dat ie overgewaardeerd is.

Hoopaa. (en ik heb nog niet eens jonko op)

Quote:
V.I.P. schreef op 14-04-2005 @ 21:31:38
[...]
@ Smook: je lult onzin man, Tupac koning of rechter?

bwahaha


Ghehe, word.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-04-2005 @ 22:06:40 ]

----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Capone
US = Nazi
Gepost door Capone op donderdag 14-04-2005 om 22:11:03
2pac en biggi zitten nog steeds op de troon van hiphop!!.PUNT.
----------------------------------------
doe een stap naar achter en geniet hoe jullie je belachelijk maken
DopeR
Gepost door DopeR op donderdag 14-04-2005 om 22:17:08
Quote:
smook schreef op 14-04-2005 @ 16:03:17
hij kon rechter worden of koning zonder ervoor geleerd te heben.gewoon omdat de volk en straat liefde voor hem had.


Ik kan inderdaad echt merken dat je net een joint hebt gerookt.
Je schrijft niet correct Nederlands, grammaticaal gezien is het om van te janken en je verhaal is onzin.
Rechten is een studie die erg lang duurt, je moet eerst het VWO gedaan hebben, daarna na de universiteit, daar of daarna rechter studeren wat erg lang duurt en daarna misschien nog wel wat, ik weet het niet precies, maar wat ik wel weet is dat het vrij lang duurt en je er zeker geleerd voor moet hebben.
Bovendien kan je alleen koning worden als je in die familie zit.
Of als je trouwt met iemand uit de koninklijke familie als ik me niet vergis.
Waarom typ ik dit verhaal eigenlijk?

----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Huussuh Gepost door Huussuh op donderdag 14-04-2005 om 23:07:44
Je kan ook met HAVO rechten studeren hoor


----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op donderdag 14-04-2005 om 23:10:15
snap niet dat iemand dat zou willen, rechten studeren.. ben nu zelf ook met recht bezig.. zo saai, dat hou je echt niet voor mogelijk!
----------------------------------------
Days to come
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op donderdag 14-04-2005 om 23:10:19
VWO: Recht en Bestuurs kunde
HAVO:Recht en Bestuur

zo zit dat
----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
Huussuh Gepost door Huussuh op donderdag 14-04-2005 om 23:16:20
volgensmij bestaat HBO Recht ook gewoon hoor. Maar Recht is echt zoiets wat ik NIET zou gaan studeren. Net zoals een economische opleiding ofzo. Braaak.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op donderdag 14-04-2005 om 23:21:24
Ik twijfel nog steeds, communicatie en journalistiek of recht en bestuur
----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
TiM-Ow
uhuh..
Gepost door TiM-Ow op vrijdag 15-04-2005 om 10:42:17
recht is de studie voor de mensen die niet weten wat ze willen gaan studeren, zeggen ze wel..
----------------------------------------
fuck yu
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op vrijdag 15-04-2005 om 22:09:04
Quote:
Huussuh schreef op 14-04-2005 @ 23:16:20
volgensmij bestaat HBO Recht ook gewoon hoor. Maar Recht is echt zoiets wat ik NIET zou gaan studeren. Net zoals een economische opleiding ofzo. Braaak.


word, iedereen doet al zoiets

ik twijfel nog tussen iets met geschiedenis of biologie of of psychologie of taalwetenschap oid
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
DopeR
Gepost door DopeR op vrijdag 15-04-2005 om 23:01:08
Quote:
TiM-Ow schreef op 15-04-2005 @ 10:42:17
recht is de studie voor de mensen die niet weten wat ze willen gaan studeren, zeggen ze wel..


lonsdale is de kleding voor de mensen die racist zijn, zeggen ze wel..

----------------------------------------
Wii will brainwash you.
RasKass Gepost door RasKass op zondag 17-04-2005 om 22:11:37
Om jullie effe te onderbreken en 2pac zelf te quoten:

"[you] Don't have to bump this, but please respect it."

Die line heeft al meer inhoud dan 90% van mainstream rappers. Mijn inziens heeft 2pac een bijdrage geleverd hiphop en multi-milion business te maken, toegankelijker te maken. Ik geloof dat hiphop na 1997 echt groot geworden is in de VS. Helaas betekent dit ook dat veel van de inhoud verdwenen is.

Het is ook overdreven om te zeggen dat 2pac en biggie voor het succes van de hele hiphop scene verantwoordelijk zijn. Sinds Da Luniz, Puff Daddy en Mase, Coolio etc etc is er steeds meer geld te verdienen in hiphop en dat dat niet altijd positief is zullen het er veel met mij eens zijn (No-Limit, Cash Money, Nelly, Chingy, J-Kwon etc etc). De basis is echter veel eerder gelegd. Toen er nog gerapt werd voor de liefde van Hip-Hop. Iemand die zn huiswerk doet en respect toont voor de oorsprong kan niet ontkennen dat 2pac en Biggie de invloed zijn geweest voor een groot gedeelte van de nu zo succesvolle rappers. Net zoals Big Daddy Kane, KRS-One, Rakim, EPMD, PE etc etc voorbeelden zijn geweest van 2pac en waarschijnlijk ook van Biggie.

Sommige mensen haten ook om te haten. Om tegen de algemene gedachte in te gaan. (net zoals ik een 50 cent hater ben haha). Ik ben nou toevallig fan van 2pac omdat ik zijn rhymes WEL voel. Ik geef er verder geef fuck om of hij nou elk jaar 5 miljoen platen verkoopt of 20.000. Zolang ik er maar van geniet. Net zoals ik er weinig om geef als mensen zeggen dat TQ niet nog steeds super lekkere muziek maakt, dat OutKast - Aquemini niet het beste hiphop album ooit is, Crooked I al jaren de heetste lyricist uit het westen is en Da Luniz niet alleen I Got 5 On It als vette track hebben.

Ik ben van mening dat als iedereen zich nou eens meer bezig houdt met wat ze zelf relaxte muziek vinden en respect tonen voor creatieve alternatieven, dat er dan niet zoveel gebitched wordt. Hoewel veel mensen al jaren flippen om het talent van een Jurassic 5, valt het niet in mijn straatje hiphop.

Ey, iedereen zn eigen smaak. Maar ik heb toon wel respect voor creativiteit.
----------------------------------------
You can't spit, so you obviously must swallow - Masta Ace
RasKass Gepost door RasKass op zondag 17-04-2005 om 22:13:35
Trouwens, inhoudelijke reacties zijn wel interessant. Uit een goeie discussie kan alleen maar voordeel gehaald worden.
----------------------------------------
You can't spit, so you obviously must swallow - Masta Ace
Huussuh Gepost door Huussuh op zondag 17-04-2005 om 22:16:41
Hmm, wat je nu hebt gezegd komt er eigelijk op neer dat iederen zn eigen smaak heeft en dat je daar respect voor moet hebben.

Ik denk niet dat daar veel interessante reacties op gegeven kunnen worden, hoewel ik het er wel mee eens ben hoor.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
RasKass Gepost door RasKass op zondag 17-04-2005 om 22:42:00
Maargoed, door elke keer te zeggen "het komt erop neer" sla je toch wel een hele hoop over. Geldt ook voor de post bovenaan pagina 3 van deze topic.
----------------------------------------
You can't spit, so you obviously must swallow - Masta Ace
Huussuh Gepost door Huussuh op zondag 17-04-2005 om 22:59:16
Nah, ik sla niets over, ik trek meer een conclusie uit wat je hebt gemeld.

Maargoed..

Er zijn vandaag de dag naar mijn mening nog steeds rappers die hiphop voor de liefde maken. Daarbij is het belangrijk om professionaliteit en commercialiteit te onderscheiden. Ook zijn er rappers die hiphop voor t geld maken en die ik ook dope vind (Jay-Z).
Waar ik het mee eens ben, is dat het 'groot worden' van hiphop heeft geleid tot een hoop onzin, waarvan je een paar goed voorbeelden noemde. Ik stoor me er niet aan, ieder zn ding, en voor onnozele onderontwikkelde muziekluisteraars die aan een doof oor genoeg hebben zijn er dus rappers als Nelly en Chingy ja.
Wat wel zo is, is dat rappers als Tupac en Biggie er mede voor hebben gezorgd dat hiphop op een dergelijke manier groot is geworden. Daarmee bedoel ik dat ze rappen over geld, bitches en gangstershit. Tupac dan vooral het laatste. Daarom lopen er nu ook zoveel van die sellouts als 50 cent rond die nu met de eer strijken en zelfs in één adem met pioniers als Biggie en 2pac genoemd worden. En daar kan ik me wel aan ergeren.
Maar zulk soort dingen kun je volgens mij niet voorkomen, want zulk soort knakkers is gewoon succesvol omdat er nog steeds een groot deel van de bevolking niet kritisch naar muziek luistert, als ze überhaupt al weten wat er gezegd wordt. Zo'n videoclip is vaak een stuk interessanter dan de teksten, vandaar.


----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op zondag 17-04-2005 om 23:10:14
Tis als een kapot gevallen tegel
Als je het weer in elkaar zet, zijn het niet 2 grote scherven die je
aantreft, maar van heel klein en wel stukken die de grote van
een kwart van de tegel berijken. Maar elk stukje is nodig om
het geheel weer in elkaar te krijgen, zelfs de kleinste scherfjes.

En wil daarmee zeggen dan tupac en biggie maar een onderdeel waren.

En verder is het eigen smaak of je het diggt of niet, maar ik zie
ergens gouw van af als het gehyped word.
----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
Huussuh Gepost door Huussuh op zondag 17-04-2005 om 23:15:52
Ja, maar feit is wel dat Biggie en Tupac voor erg veel nakomelingen gezorgd hebben omdat dat 'thuglife, make money like a hustla stijltje' en weetikveel hoe je het wilt noemen gewoon dik aansloeg. En tegenwoordig wordt dat nog steeds uitgemolken, iets waar ik echt niet bij kan, het is echt al meer dan 10 jaar geleden dat gangsterrap in kwam, ze hebben in die 10 jaar echt over niets anders gerapt dan dat ze op het begin deden.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
RasKass Gepost door RasKass op maandag 18-04-2005 om 11:48:13
Maar overigens is het ergens wel te begrijpen.

Vroeger werd er gerapt voor de fun. Toen men erachter kwam dat Rap mensen een stem gaf kwamen groepen als Public Enemy en mensen als KRS-one. Blijkbaar heeft dat veel betekent voor de gemeenschap. De volgende groep rappers ging daar namelijk op door. Vervolgens kreeg je mensen die het combineerden (als mijn grote voorbeeld, dus 2pac). Keep Ya Head Up en Holler If You Hear Me hebben veel betekend, maar tegelijkertijd bracht 2pac ook nummers als I Get Around. Blijkbaar is in de loop van de jaren de noodzakelijkheid om over zware onderwerpen te rappen minder geworden. Zie bijvoorbeeld California Love. Ineens waren het niet meer de politiek geladen, de diepere tracks die opzien baarden, want hoewel er veel mensen liefhebber waren van KRS-one etc etc, was het toch de "lichtere" hiphop die geld ging opleveren. Je ziet nu wel aan het feit dat meer dan 50% van de verkoop van hiphop aan blanke jongeren is, dat al dat Gangster-geroep als stoer en interessant gezien werd. Nu dat helemaal doorgedraaid is zie ik het zo: BLIJKBAAR is het niet meer zo hard nodig dat er pioniers zijn die de mensen eleveren, die mensen "conscious" maken. BLIJKBAAR hebben de rapper van voorheen de weg gelegd hier naartoe. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat er een weg terug is en dat we nog ooit een hiphop-scene krijgen die overladen is met "conscious" rap, met politieke rap etc etc. Voor de mensen die hier nog wel naar zoeken is vaak de underground. Het is jammer dat juist DIE rap weinig exposure krijgt. Maar da is nou eenmaal zo en misschien is het helemaal niet zo verwonderlijk.

Zelf zit ik in een fase dat ik die "meer inhoudelijke" rap ook niet zozeer meer nodig heb. Misschien is het daarom dat ik steeds meer naar NuSoul groei (vanwege de mooie muziek, de klanken, etc) en het lyricism (vanwege het complexere, het interessante element). Neemt niet weg dat ik ook op zn tijd goed kan luisteren naar mainstream. Candy Shop heeft namelijk toch wel een heel dikke beat; fabolous toch wel een lekkere flow en Chingy is op een gekke manier op zn tijd ook wel goed naar te luisteren (met mate).

Ik denk alleen dat de weg terug naar vroeger niet meer komt.
----------------------------------------
You can't spit, so you obviously must swallow - Masta Ace
miffa
me oma is gevaarlijk
Gepost door miffa op dinsdag 19-04-2005 om 20:14:30
when thugs cry (original)
my block(remix)
staring through my rear view
never had a friend like me
shed so meany tears
bury me a G
hellrazor
thugs mansion(original)
death around the corner
criminal
how long will they mourn me

Vroeger vond ik 2pac ook niet vet maar door deze nummers ben ik hem echt dope gaan vinden. Die fucking 50ct zou dit soort tracks niet maken. Dus vergelijk 2pac aub niet met 50.

Die nieuwe tracks vind ik troep man. Al die gasten die blij zijn om met 2pac op een track te zitten die niet kunnen rappen. En al die mensen die 2pac is heilig en is voor ons gestorven (hij is gewoon neergeknald voor shit die hij inet had moeten doen) en dat soort bullshit roepen moeten echt een betere manier zoeken om hun punt duidelijk te maken. Je komt niet echt overtuigend over als je een artiest gaat vergelijken met jezus.

----------------------------------------
you better watch what the fuck flyes outta your mouth or Ima hijack a plane and fly it into your house
RasKass Gepost door RasKass op woensdag 20-04-2005 om 10:11:36
Moet je de klassieke 2pac cd eens checken die ik heb samengesteld:

2pac - Confessions: The Album

1. I'd rather be you lover - ft Madonna (near CDQ)
2. Real Bad Boys Killas CDQ
3. Black Jesus OG CDQ
4. Catching Feelins OG CDQ
5. Pain ft Stretch - CDQ
6. Lil Homies OG CDQ
7. Brothas In Arms - Bootcamp Click
8. Never Be Peace OG CDQ

Okay, om 1 of andere reden heeft mn minidisc vanacht maar de helft opgenomen. Ik zal best nog wat vergeten zijn, maar verder staat op de cd:

-When Thugz Cry OG CDQ volledige outro (mijn fav nummer allertijden)
-They Don't Give A Fuck About Us OG CDQ
-Pac's Life
-All Out OG CDQ
-Let's Be Friendz OG CDQ
-If You Really Want It OG CDQ (kutnummer maja, wel zeldzame CDQ indertijd)
-If You Play Your Cards Right CDQ
-Don't Call Me Bitch (aardige Q)
-Who Do U Luv ft Stretch - FUCKING ZIEKE BEAT MAN!)
-Military Minds
- Confessions - OG CDQ - volgens mij alternatieve intro.
en nog wat tracks.

VETTE CD! Als die nu zo origineel uitkwam poept dit album om alle posthumous releases van 2pac (hoewel R U Still Down en Better Dayz dichtbij komen).
----------------------------------------
You can't spit, so you obviously must swallow - Masta Ace
RasKass Gepost door RasKass op woensdag 20-04-2005 om 10:13:00
BTW Miffa: hoe kom jij aan Thugz Mansion OG? Lijkt me dat je Thugz Mansion van cd 2 van Better Dayz bedoeld ofniet?
----------------------------------------
You can't spit, so you obviously must swallow - Masta Ace
miffa
me oma is gevaarlijk
Gepost door miffa op woensdag 20-04-2005 om 15:10:15
Ja man die bedoel ik. Volgens mij was die de originele en toen heeft NaS daar een (naar mijn mening neppe) remix van gemaakt.
----------------------------------------
you better watch what the fuck flyes outta your mouth or Ima hijack a plane and fly it into your house
RasKass Gepost door RasKass op woensdag 20-04-2005 om 20:11:44
Nope, maar de geruchten zijn dat de originele versie er wel veel op lijkt. Natuurlijk zonder Anthony Hamilton die indertijd nog niet beroemd was.

Ook ik vind de versie met NaS best zwak. Heb veel respect voor NaS en vond het een goed idee om hem alsnog op een track met 2pac te zetten, maar het resultaat was erg magertjes. De beat van Thugz Mansion cd 2 (dus zonder NaS) is MACHTIG! Echt een 2pac beat.
----------------------------------------
You can't spit, so you obviously must swallow - Masta Ace
 Index / Muziek /   [Pagina: 1 [2] ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0089 sec.