Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /
Meza Gepost door Meza op woensdag 20-04-2005 om 14:00:00
Er komt een tweede editie van Polemo!!!

Deze keer zijn er MC-battles en Beatboxbattles...

Het zal plaatsvinden in Zaal den Block in Essen (net als vorig jaar) op 9 juli 2005.

Meer info over inschrijvingen e.d. zal je over enkele dagen/weken zien verschijnen op www.polemo.info

----------------------------------------
www.meza.be
Schaduw Gepost door Schaduw op woensdag 20-04-2005 om 14:01:50
topictitel veranderd
Meza Gepost door Meza op maandag 25-04-2005 om 14:32:27
Inschrijvingen zijn gestart (www.polemo.info)
----------------------------------------
www.meza.be
Meza Gepost door Meza op donderdag 05-05-2005 om 23:15:29
Juryleden Beatboxbattles zijn bekend:
Scale, Meza (misschien Uruz ipv Meza, hij twijfelt nog om mee te doen of te jureren) & Tease
Juryleden MC-battles zijn bekend:
Bosbeer, Meza & Tease
----------------------------------------
www.meza.be
Meza Gepost door Meza op dinsdag 31-05-2005 om 23:57:57
De line-up en de affiche valt te bezichtigen vanaf nu

http://www.polemo.info
----------------------------------------
www.meza.be
Meza Gepost door Meza op woensdag 29-06-2005 om 15:27:08
routebeschrijvingen staan online!

http://www.polemo.info
----------------------------------------
www.meza.be
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op zaterdag 09-07-2005 om 18:48:15
Wie gaat er?
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op maandag 25-07-2005 om 16:04:52
kleine compilatie van de Polemobattle (2005)
(binnenkort volledige battles online)

users.skynet.be/konings/polemo/videos/polemocompilatie.wmv

bron: Ontspoord.com
[ Dit bericht is gewijzigd door op 25-07-2005 @ 16:05:26 ]

----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Safire
Gepost door Safire op maandag 25-07-2005 om 16:07:58
ze hadden die dj moeten ophangen.. fokking 2step draaien in een battle, 16 bars bijhouden met een stopwatch in plaats van zelf tellen..
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op maandag 25-07-2005 om 16:09:10
kheb het gehoord...
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Safire
Gepost door Safire op maandag 25-07-2005 om 16:11:01
het kon echt niet man.. de ene keer waren er 14 bars, de andere keer 17.. en dan midden in een battle alles stil leggen omdat ie zn promo wilde verkopen..

khoorde van tease (hij was jury en wij reden met hem mee) dat de andere jury leden battles beoordeelde door naar kleding te kijken en wie er een aantal maanden eerder dope kwam.. we zijn dan ook na de eerste ronde weg gegaan..
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op maandag 25-07-2005 om 16:23:03
Tease stuurde een reactie waarom hij het afgebold was:
----------------------------------------------------------------------------------------
Meza, ik kan je een uiteenzetting geven waarom ik ben weggegaan. Het is heel simpel: ik vind Polemo een belediging voor hiphop. Ik kon het initiatief (en ik weet hoeveel werk het is om iest van de grond te krijgen, daarvoor zeer veel respect) heel erg waarderen, dat was ook de reden dat ik er mee heb ingestemd om (zonder onkosten vergoeding of wat dan ook) in de jury plaatste nemen. Er zijn echter een aantal dingen waar ik mij heel erg aan heb gestoord. En dan moet je weten dat ik in mijn leven heeeeel erg veel battles heb gezien en bijgewoond (over de afgelopen 18 jaar heb ik er meer dan 300 gezien (waar ik zelf bij was)) . De (belangrijkste) redenen waarom ik Polemo een belediging voor hiphop vind zijn :

(1) De DJ die een stopwatch nodig heeft om 45 sec. te tellen. Dit vind ik tering wack. Een stopwatch wordt gebruikt in een dj (scratch) battle. NIET tijdens een mc battle. Als beide mcs 16 bars krijgen dan MOET dat 16 bars zijn en NIET 45. sec. Op die manier krijg je 1 mc die bijvoorbeeld 19 bars krijgt en 1 mc die er 9 moet spitten. Om het even duidelijker te maken: waarschijnlijk heeft de DJ het idee gekregen dat battles 45. seconden mogen duren door de term '45 seconds knockout'. Die '45 seconds' staan voor de 45 seconden die 16 bars duren van een beat op +/- 92 bpm (beats per minute). DUS als je een beat opzet die SNELLER is dan die +/- 92 bpm (wat dus bij jullie DJ veelvuldig voorkwam), dan heb je GEEN 16 bars meer......

(2) De volgorde van spitten. Jullie laten een mc (laten we zeggen GROEN) beginnen waarna de andere mc (ROOD) moet replyen. Ok, niks mis mee. Je moet ergens beginnen. Nu komt de grap: Hierna moet volgens jullie ROOD beginnen. Dat is TEEEEEERING wack. Nu snap je dat waarschijnlijk niet (ik gaf het al aan op de avond zelf) dus ik ga proberen het je uit te leggen. Wat je namelijk doet is mc GROEN een heeeeel erg groot voordeel geven (degene die begint zal de battle waarschijnlijk winnen (of hij moet écht heel slecht zijn). Hoe zo vraag je je af ? Nou denk eens na............op deze manier DWING je mc ROOD om 32 bars (als de bars telling van de DJ zou kloppen....en dat deed het niet) te spitten. Snap je ? Die shit klopt niet.

(3) De DJ die het nodig vind om reclame te maken voor zijn vriend die toevallig (4 !!!!!!!!!!! jaar na dato) een 2step mixcd heeft gemaakt. Dit is niet alleen heeeeel erg wack, maar ook ronduit zielig. Bovendien draaide hij deze 2step TUSSEN de battles door. HEB JE ENIG IDEE wat dat met de 'hiphopvibe' doet ? Dat killt die vibe. Mcs moeten zich op hun battle voorbereiden, publiek verwacht een hiphop avond, alles staat in het teken van hiphop en dan komt HIJ met 2 step ? Daaaaamn, ik kan er nog steeds boos om worden. Zoals ik je die avond zelf al zei: Die DJ was 'bij ons' (ik bedoel met 'bij ons' elke andere zichzelf respecterende battle) helemaal doodgeslagen. Wat een wacke kutzooi. Die DJ was sowieso een wackelul omdat 'ie minimaal 6 (!!!!!!!!!!!!!!) x 'Fullclip' van Gangstarr draaide. Ok, goed nummer, maar 6 x ? Come on, doe ff gewoon, ga platen kopen en heeeeeel erg veel oefenen ofzo. Over oefenen gesproken: heeft jullie DJ welleens eerdere gedraaid op een hiphop feest of een battle ? Als je mensen wil laten battlen dan moet je WEL je platen kennen, wat jullie DJ DUIDELIJK niet deed. Hij stond rare koppen te trekken bij de intro van zijn platen.....

Ik kan nog wel een paar andere redenen opnoemen, maar daar heb ik geen zin meer in.Ik ben nog steeds erg boos en zou bijna denken dat het express is gedaan, alsof jullie dit ding niet serieus nemen en er een grap van maken. Hiphop is voor mij bloedserieus, geen puberaal grapje. Ik voel me dus beledigd en misbruikt door jullie organisatie en heb (mede door jullie) besloten NOOIT meer plaats te nemen in een jury in België.

Tease
----------------------------------------------------------------------------------------

verdere reactie van Tease (na zijn 'afkoeling')
----------------------------------------------------------------------------------------
Meza, zoals ik al eerder zei: ik heb erg veel respect voor het feit dat jullie er zo veel tijd en energie in steken. Dat is hiphop, juist. Ik weet wat het is om dingen te organiseren: het is bloed zweet en tranen. Ik ben blij om te horen dat je goeie reakties hebt gehad, heel blij, want daar doe je het ook voor. De mensen die gekomen zijn hebben zich geamuseerd. Aangezien je dit niet vaak hebt georganiseerd kun je lering trekken uit de dingen die fout zijn gegaan, daar wordt je beter van. Ik irriteerde me alleen heel erg (voorla aan de dj). Wie weet is het een idee om de volgende keer goed te kijken naar wie je boekt als dj. Mijn advies: boek een dj die ervaring heeft met battles (mc battles wel te verstaan) en zorg voor een host die niet te veel naar het publiek luisterd. Als je een goeie dj wil: DJ Chief (die overigens Spitt heeft gedaan (ook de organisatie) is de beste battle DJ die ik ken. Hij is ook altijd down met zulke dingen en zal niet al te veel geld vragen voor zijn ding.
Veel succes nog voor de komende dingen,
Tease
----------------------------------------------------------------------------------------

bron: Ontspoord
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Meza Gepost door Meza op maandag 25-07-2005 om 18:03:09
wtf liegt ie over dat de andere juryleden (ik o.a.) de battle beoordeelden over kledij en stuff ?????


----------------------------------------
www.meza.be
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 27-07-2005 om 15:11:08
auwtsj..
dap
038
Gepost door dap op woensdag 27-07-2005 om 15:15:42
oei damm... ik was er niet dus ik kan het niet weten maar lijkt me sterk dat tease zo'n verhaal voor de gein tikt..
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op woensdag 27-07-2005 om 15:19:04
door ille lines als

broer, ga heen in je fokking kani pak (dat fokking doen we ff voor de opvulling)
je draagdt alleen zeeman, word door de jurry genakt
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
 Index / Optredens, festivals en parties /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0104 sec.