Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
rame
Gepost door rame op maandag 02-05-2005 om 16:46:03
Lange Frans en Baas B willen groot nederhop-evenement
maandag 2 mei 2005

Een aantal Nederlandse rappers hebben het idee opgevat om een groots nederhop evenement in de Amsterdam ArenA te organiseren. Lange Frans en Baas B zijn op dit moment de mogelijkheden aan het bekijken. "Ik weet niet of het gaat lukken maar de wil is zeker aanwezig. Alles wat we tot nu toe hebben geroepen, is uitgekomen dus misschien gaat dit ook wel lukken. Het is niet iets wat op de korte termijn gaat gebeuren want als we het gaan doen willen we het wel echt goed doen," aldus Lange Frans.

Bron: juize.fm

Gaat dit ooit lukken of niet?
Schaduw Gepost door Schaduw op maandag 02-05-2005 om 16:47:56
misschien... er was vroegâh wel een festival maar dat is niet meer..

arena is alleen slecht idee...
rame
Gepost door rame op maandag 02-05-2005 om 16:48:39
ja arena is zoiezo dom, ze zouden het eerder gewoon outdoor moeten doen
Schaduw Gepost door Schaduw op maandag 02-05-2005 om 16:49:54
nee voor outdoor is denk ik de belangstelling te klein... gewoon melkweg of paradiso.... een chille grote zaal dus
rame
Gepost door rame op maandag 02-05-2005 om 16:50:47
nouja ik kan paradiso niet echt groot noemen hoor
je kan het toch outdoor ook klein houden
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op maandag 02-05-2005 om 17:02:12
er was ooit splosh... en zoiets komt nooit weer vrees ik
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Offensief
Mokum!!!
Gepost door Offensief op maandag 02-05-2005 om 17:02:13
Gaat ze wel lukken alleen word het een Urban evenement.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-05-2005 @ 17:02:42 ]

----------------------------------------
Voor die rappers is het als Big Diet één grote afvalrace.
rame
Gepost door rame op maandag 02-05-2005 om 17:05:25
met teveel r'n'b ja
dap
038
Gepost door dap op maandag 02-05-2005 om 17:10:46
ik wou al zeggen ja , WIJ samen met Yid en Rauf hadden al eens _HET_ evenement ... die lineup zul je nu niet meer terugkrijgen zo
Vent
Gepost door Vent op maandag 02-05-2005 om 17:22:26
Haha dope, een nlhiphop/HIJS festival.. of zaten jullie ook bij hijs? Wat was de line-up dan? Zoeits zou nog 'ns moeten gebeuren.
Hyreme
Gepost door Hyreme op maandag 02-05-2005 om 17:30:20
Ik hoop het.. al1 dan moeten niet al1 die D-Men en Ali B komen maar ook opgezwolle T-Slash VSOP Lost Rebels THC Duvelduvel etc.. is dit dan geen goed idee
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
dap
038
Gepost door dap op maandag 02-05-2005 om 17:33:07
jep toen deden we dingen voor HIJS, maar wij zijn nl only gegaan zoals je ziet

opgezwolle / raymzter / casto / tornado / relax / snelle jelle / krylon / dbs / ruys / climax / codewoord / dwaalspoor / nemon / special o / reunited skillz

graffiti / skate event erbij...
Schaduw Gepost door Schaduw op maandag 02-05-2005 om 17:35:17
kan je dat echt niet nog een keer doen??
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op maandag 02-05-2005 om 18:22:32
ja hoor... alleen kost het nu 10x zo veel als het niet meer is.

Dus als je nou ff op onze girorekening stort...
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Vent
Gepost door Vent op maandag 02-05-2005 om 18:58:57
Whoaaaaa dat klinkt dope.
Vraagje over reunited skills btw, ik heb 1 trackje van hun genaamd "scorpion style" dit nummer is zo dope dat ik meer zoek. Kan echter nergens wat vinden.. niet eens een cd die ik ergens kan kopen ofz.
rame
Gepost door rame op dinsdag 03-05-2005 om 13:16:10
de kosten zijn voor jullie waarschijnlijk te hoog ja maar als d'r genoeg mensen willen komen is het wel te doen door de grotere organisaties lijkt me
Jean010 Gepost door Jean010 op dinsdag 03-05-2005 om 13:19:33
het is idd wel kut in de arena.. daar heb je kutgeluid man
----------------------------------------
"Ik doe wat ik wil, zeg wat ik wil en FUCK JOU!"
rame
Gepost door rame op dinsdag 03-05-2005 om 13:22:52
ja ik denk ook dat ie alleen maar voor de arena heeft gekozen omdat hij die nog een keer vol wil krijgen, verder is dat gewoon onzin
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 03-05-2005 om 13:24:19
alles is te doen met voldoende bezoekers. ik heb in organisaties gezeten voor feesten met meer dan 5000 bezoekers. De organisatie is het probleem niet, het geld wel. Geld is 50% inkomsten aan entree, overige komt van horeca +/- 20% (afhankelijk van het aantal bezoekers) en sponsoring +/- 30%.

Dat wil zeggen dat 70% van je gelden afhankelijk is van het aantal bezoekers, wat afhankelijk is van het weer en andere evenementen.

Financiele risico's zijn te groot. Ik doe van uit het jongerencentrum waar ik werkte (en waar Splosh ook was) al zeker 2 jaar onderzoek naar de mogelijkheden. En je blijft vast lopen op de $$$


----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
rame
Gepost door rame op dinsdag 03-05-2005 om 13:25:37
en daarom zou je eigenlijk een grote organisatie hebben die het wil regelen
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 03-05-2005 om 13:48:16
Denk je dat ik die nooit benaderd heb? Niemand wil dat risico nemen. Wat ik zei organisatie is het probleem niet, geld krijgen wel. Niemand wil geld steeken in een risico, ook grote organisaties niet.

Normaal krijgen wel probleemloos geld (of producten) los bij, Bacardi, Coca-Cola Company, Grolsch, Converse en zo kan ik er nog wel wat noemen. Converse wil wel mee in de hiphop, Grolsch ook wel, maar onder veel minder gunstigere voorwaarden dan de dance feesten die ik mede georganiserd heb. Coca-Cola en Bacardi zeggen gewoon botweg "nee, er word te weinig gedronken in verhouden met andere feesten". Subsidies krijg je wel los, alleen door de subsidie structruur van de laatste jaren hoef je daar niet veel van te verwachten.

Ik weet waar ik het over heb als ik zeg dat de grote van je organisatie niets uit maakt (behalve als je bereid bent zelf een verlies op te vangen). Je krijgt bij niemand geld los voor een risico zaak.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
rame
Gepost door rame op dinsdag 03-05-2005 om 13:51:24
o sorry, heb ik niet goed gelezen, nouja wie weet ooit nog he..
misschien moet de doelgroep nog wat groeien en ik denk ook zoiezo dat de wat bekendere artiesten aanwezig moeten zijn
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op dinsdag 03-05-2005 om 14:04:09
Ja en das dus echt jammer.. het zou weleens tijd worden voor een huge NLhiphop evenement met:

Opgezwolle,Duvelduvel,Extince,VSOP,Lost Rebels,Spacekees,Terilekst,Kas,Kubus.. noem ze maar op.
----------------------------------------
Jos de Boss
rame
Gepost door rame op dinsdag 03-05-2005 om 14:06:40
en daar zijn we het denk ik allemaal wel over eens maar ik weet niet hoe groot die groep is...
eigenlijk zou je die artiesten gewoon voor goedkoper moeten vragen om te proberen maar dat zou ook wel niet lukken
Vent
Gepost door Vent op dinsdag 03-05-2005 om 15:35:57
Misschien wel hoor.. Als zij down zijn met gewoon een dag-festival, open lucht stylo. En dan de entree 15 euro'tjes ofzo.. Is voor hun zelf ook meer promotie enz right?
rame
Gepost door rame op dinsdag 03-05-2005 om 15:40:42
ja maar denk je niet dat dat er al lang geweest was als dat mogelijk is?
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 03-05-2005 om 15:41:45
een aantal artiesten uit dat lijstje hier boven zouden dat best wel willen doenvoor een zachtprijsje.. maar de gebonden artiesten hebben niks (iig HEEEL weinig) te zeggen over het gevraagde gage daar is een management bureau voor.

En vent: nee zolang de economie zo verrot is als nu (hoewel het alweer beter word) zal je erg moeilijk sponsoring los krijgen. Of een bedrijf nou down is met openlucht festival of niet, bedrijven willen tegenwoordig meer dan alleen naamsbekendheid overhouden aansponsoring omdat het anders niet rendabel is.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
rame
Gepost door rame op woensdag 04-05-2005 om 16:50:51
dan zullen we dus de komende tijd zoiezo alleen nog maar optredens kunnen bezoeken
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op woensdag 04-05-2005 om 23:52:24
Tsja... ondertussen blijven we dromen
----------------------------------------
Jos de Boss
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0122 sec.