Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Bliss Gepost door Bliss op woensdag 06-02-2002 om 19:33:42
Wat is de kijk van OIP-ers op deze outcasts ?

* Hoef je in Nederland helemaal niet dakloos te zijn ?
* Begrijp je mensen die vrijwillig zwerven ?
* Is alles legaliseren een oplossing voor drugsporblematiek?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-02-2002 @ 19:34:17 ]
Yormaster
Vice-God
Gepost door Yormaster op donderdag 07-02-2002 om 00:23:23
De meeste junks zijn in hun situatie gekomen door zichzelf.
Ik ga me dan echt niet zorgen om ze maken en geld geven doe ik al helemaal niet (meer).
De meesten bedanken je niet eens of schelden je uit omdat het te weinig is.
Vage gasten die junks, het kan me geen reet schelen wat ze verder doen als ze maar niet in mijn buurt komen.
En nee ze hebben geen reden om junk te zijn als ze het willen zijn moeten ze anderen er verder niet mee lastig vallen en zielig gaan lopen doen.
----------------------------------------
#$%
Viking
Ook stoned te verkrijgen
Gepost door Viking op dinsdag 12-03-2002 om 20:18:05
Bliss schreef:
> Wat is de kijk van OIP-ers op deze outcasts ?

> * Hoef je in Nederland helemaal niet dakloos te zijn ?

Nee, ik denk van niet. Hier in Nederland krijg je zowat overal een uitkering voor. Of kan je bij een, één of andere stichting terecht. Je moet het volgens mij wel heel erg maken wil je dakloos raken.

> * Begrijp je mensen die vrijwillig zwerven ?

Eerlijk gezegt, nee dat kan ik niet berijpen. Een zogenaamd vrij leventje heb je wel. Maar is wat je krijg, wat je opgeeft waard? En gaat het om zwerven in jaren of voor een dagje of 2? Een dagje of 2 zwerven, om te zien wat het is, zou ik misschien wel een keer doen.

> * Is alles legaliseren een oplossing voor drugsporblematiek?

In beperktemate wel, drugs zal goedkoper worden en meer controleerbaar. Maar aan de andere kant, kan je het niet meer legaal krijgen, kan je het toch ook wel ergens anders illegaal, dus tegen een hogere prijs halen. Jezelf blut spuiten, slikken of snuiven kan dan nogsteeds.
Tukkerboer Gepost door Tukkerboer op woensdag 13-03-2002 om 11:55:45
Bliss schreef:
> Wat is de kijk van OIP-ers op deze outcasts ?

> * Hoef je in Nederland helemaal niet dakloos te zijn ?
In principe hoef je in Nederland niet dakloos te zijn, alleen als je er geen tegenprestatie voor wilt leveren, krijg je geen dak boven je hoofd. Met die tegenprestatie bedoel ik betalen of (vrijwilligers) werk verrichten.


> * Begrijp je mensen die vrijwillig zwerven ?
Er zit zeker een positieve kant aan, maar die weegt niet op tegen de negatieve kanten.
Het positieve is dat je vrij bent om te gaan en te staan waar je wilt. Je kunt weg als je dat wilt en je hoeft je in die optiek niets meer van de 'normale' mensen aan te trekken.
De negatieve aspecten van het geheel zijn er nogal wat. Je moet nog de hele dag op zoek naar je voedsel en je behoefte aan shag/sigaretten. Zomers gaat het vaak nog wel, het leven op straat, maar de winterdag geef ik je te doen. Niet iedereen vind het prettig dat er een zwerver bij je op de stoep slaapt of dicht in je buurt komt. En het komt je gezondheid niet ten goed, want je hebt geen goede lichamelijke verzorging (tandenpoetsen, douchen, schone kleren e.d.) Dus of ik het snap, nee eigenlijk niet.

> * Is alles legaliseren een oplossing voor drugsporblematiek?
Waarschijnlijk niet. Zodra je hier drugs gaat legaliseren (en ik ga er gemakshalve maar even van uit dat je het hier over harddrugs hebt) en dat doe je niet in de buurlanden niet dan komt iedereen deze kant op. Dat gaat overlast veroorzaken en je bent bakken vol geld kwijt aan opvang, verzorging en bescherming van de burgers dus qua problemen verandert er wel iets, maar er komen andere problemen bij. Maar het is een gigantisch probleem, vandaag een plantage of laboratorium opruimen, morgen wordt er weer van voor af aan begonnen.
----------------------------------------
Een echte feminist die staat als ze pist!
squee
hm..
Gepost door squee op zondag 14-04-2002 om 21:22:24
Ik denk ook niet dat je als Nederlander dakloos hoeft te zijn in een land waar je altijd wel ergens op kan terugvallen qua geld en onderdak, maar ik denk dat er voor uitgeprocedeerde asielzoekers die (volgens hun) niet terugkunnen naar hun eigen land, misschien wel geen andere mogelijkeheid is...hoewel je natuurlijk altijd wel weer een paar bisschoppen hebt met een kerk of andere mensen die zich verantwoordleijk voelen voor dat hypocriete "eigenlijk moet je weg, maar je bent er nog en we doen net of je niet zien"-beleid.
En of ik mensen snap die vrijwillig zwerven? Ja dat snap ik heel goed, eigenlijk vind het sowieso heel dapper om zo uit het "normale" leven te stappen. En ik kan me voorstellen dat het voelt als de ultieme vrijheid, maar dat moet je ook maar aankunnen!
Over dat drugsbeleid: ik vind dat gedogen echt zo typisch Hollands weer, een beetje schijheilig ook. Ze durfen gewoon niet te kiezen, maar als ze dan toch een keer gaan kiezen, dan zou ik kiezen voor legaliteit, voroal omdat je dan alles wat er gebeurt onder controle kunt houden en dat levert meer veiligheid op qua gezondheid en criminaliteit. He gebeurt allemaal sowieso wel dus dan liever op een veilige manier.
----------------------------------------
Vind je dat normaal?
spam
do not enter
Gepost door spam op woensdag 17-04-2002 om 16:37:50
In nederland hoef je denk ik niet dakloos te zijn.

Ik snap ook niet dat er gasten zijn die vrijwillig gaan zwerven, ik zie dit echt niet als een ultieme vrijheid. Het is juist eerder een belemmering op je leven. Je kan helemaal niks, je kan niet eens in een bed slapen.

Verder zorgen de meeste gasten alleen maar voor overlast, vooral de junks. Het is maar dat het geld kost om ze allemaal op te laten sluiten, maar dat was anders volgens mij de beste oplossing geweest. Door die klote gasten kan je in de grote steden nergens meer ff zitten bij het station omdat er punten zijn bevestigd op zitplekken, of bordjes hangen dat je er niet mag zitten. Aan wie hebben we dit te danken?? AAN DIE GORE KUT JUNKS!

En dan heb je ook nog die irritante bedelaars die niet eens tevreden zijn met wat je ze geeft (ik geef ze dus ook echt niks meer!)

We kwamen laatst btw een zwerver tegen die om geld vroeg, maar in ruil daarvan iets teruggaf. Het waren wel lullige dingen, maar toch. Het gebaar was goed. Hij vroeg zelfs om een boterham (die ik hem had gegeven). Nou aan dit soort zwervers moeten de andere maar eens een voorbeeld nemen.
----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
limon
Gepost door limon (Oldschool) op woensdag 17-04-2002 om 18:01:40
Denk niet dat alle zwervers daar zelf voor gekozen hebben. Er zijn er genoeg, vooral mannen, die door anderen met torenhoge schulden zijn komen zitten en die niet geholpen zijn door de sociale instellingen. Zo ken ik van een dakloze hier in Groningen dat zijn ex-vrouw veel schulden had gemaakt op zijn naam (credit card) en dat ze gescheiden zijn en hij kreeg die schulden van zijn credit card op zich. Hij kon ze niet betalen en werd gewoon op straat gezet.

Oordeel nooit te snel!

Ik stem trouwens voor gratis opvang voor daklozen en verslaafden en dat ze ECHT geholpen worden met afkicken en terugkeren naar de maatschappij. Dat moet niet op een VVD-manier van: elkaar beconcurreren in de stad met krantjes waardoor mensen verplicht worden OF om iemand te verkiezen boven een ander OF om bij elke daklozenkrant verkoper een krant te kopen.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
creech
Limited Edition
Gepost door creech op woensdag 17-04-2002 om 18:48:19
Of je koopt geen krant. Ik ga toch ook geen cd's kopen die ik niet wil hebben omdat anders die artiest zo zielig is. De enige krant die ik wel eens overweeg te kopen is de Tub

:alien:shirt
:moo:
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
squee
hm..
Gepost door squee op woensdag 17-04-2002 om 21:26:19
ik kwam op dat idee van de "ultieme vrijheid" omdat ik weleesn de daklzoenkrant koop, waarin ik een paar eker een sorot van inetrviews heb gelezen over amsterdanse zwervers die er inderdaad zelf voor hadden gekozen om zwerver te worden, en dus ongebonden doro het leven konden gaan, en doordat ze dus die kranten evrkochetn onderdak konden krijgen als zij dat nodig vonden en eten, en dan zijn ze niet ehct een last voro de maatschappij (je HOEFT die kranten ook nie te kopen,als je bijv. vind dat die mensen maar lastig zijn)
----------------------------------------
Vind je dat normaal?
squee
hm..
Gepost door squee op woensdag 17-04-2002 om 21:29:39
excuses voro mijn slechte typgedrag
----------------------------------------
Vind je dat normaal?
nasibal
DaFungUs!
Gepost door nasibal op woensdag 17-04-2002 om 22:53:32
Iets te veel gedronken zeker?
----------------------------------------
nlhiphopper sinds 2001 :P
veter Gepost door veter op donderdag 18-04-2002 om 18:17:51
Ik ben van mening dat je in nederland niet dakloos hoeft te zijn. Ik las in een van de vorige posts over schulden. Er zijn instanties die op een gegeven momnet naar jou toe komen om je te helpen ze heberen jou geld en jij krijgt iets van 2 euro per dag te besteden en je huur wordt betaald enzo zodat je "normaal" kan blijven leven tot je schulden weg zijn.

Junks is maar een oplosiing voor: Zorg dat er ontieglijk veel slechte heroine gratiz wordt verstrekt ik wil wel wat geld doneeren voor dat doel. ben je der zo vanaf laat ze maar kapot gaan.

En dan zwervers:

Hier in deventer heb/had (volgens mij is die einde verhaal) je KOEN. Die hoorde gewoon in het stadsbeeld van deventer met zijn jenever Hij heeft er zelf voor gekozen om te gaan zwerfen. We waren een keer aan de praat met hem en hadden met hem een kop koffie gedronken (hij betaalde). toen kwam er een jufrouw langs en die vertelde de volgende dag zijn verhaal. Meneer KOEN heeft op 1 dag zijn dochter en zijn vrouw verloren. en deze zwerfer heeft VEEEEEEL geld dat zijn dochter nog steeds voor hem beheerd en hij het kan ophalen waneer hij wil. zwerfer met geld dus . persoonlijk snap ik er niet zoveel van maarja ik had met dat geld allang een Super groot j8 gekocht en de wereld zijn langus gevaren en in een warm land gaan zwerfen maarja. Dat veel geld is trouwens ook in euro nog veel (volgens die juf +- 4 miljoen gulden die was trouwens de buurvrouw van hem).




grtz veter
----------------------------------------
* Ik ben niet verantwoordelijk voor zpelvouten of de emotionele schade die ik daar door veroorzaak*
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0121 sec.