Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /   [Pagina: 1 [2] 3 ]
Kipman
Tilberuchtst
Gepost door Kipman op donderdag 26-05-2005 om 10:16:30
Quote:
DeVrouw schreef op 26-05-2005 @ 10:09:55
Voor lange, baas en Ali B was er ook al nederhop...Brainpower (en dan niet alleen dansplaat die kerel heeft meer uitgebracht) Extince (spraakwater en zoete inval) Osdorp Posse, en niet te vergeten Erik Jan Hilterman

Zonder dollen, ik begrijp die heisa niet om dat commerciele. Als jij besluit om met muziek je brood te gaan verdienen lijkt het me vrij logisch dat je op succes uit bent. Geen 1 groep/band/rapper gaat een track uitbrengen alleen voor zijn moeder. Succes daar ligt het geld. Er is commercieel ook kwalitatief goede hiphop. (minder goede ook) Maar ik vind het flauw om iedereen die opeens commercieel gaat als fake af te doen. Duvel Duvel gaat nu ook commercieler...over 4 maanden vindt iedereen ze wack. Mark my words.


dikke word
----------------------------------------
Kiphop baby!
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 26-05-2005 om 10:22:22
Je kan het succes van LF en BB ook op een andere positiefe manier kijken. Mensen kunnen opeens die nederlandse rap diggen en op zoek gaan naar meer en zo in de scene terecht komen. Ik bedoel, ik ben ook 'hiphop geworden' door OP-Kernramp....
DeVrouw
Vrouwen poepen ook
Gepost door DeVrouw op donderdag 26-05-2005 om 10:23:21
@ rame
ik zie het nog wel gebeuren hoor
DeVrouw
Vrouwen poepen ook
Gepost door DeVrouw op donderdag 26-05-2005 om 10:27:29
maar kunnen jullie je Erik Jan Hilterman nog herinneren?
Hij had een rap Hoest genaamd, op de beats van damn hoe heet dat nummer...Walk this way van..?
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 26-05-2005 om 10:28:35
Sorry, zo oldschool ben ik niet
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-05-2005 @ 10:28:46 ]
DeVrouw
Vrouwen poepen ook
Gepost door DeVrouw op donderdag 26-05-2005 om 10:31:14
01-01-1970

aaah kom op
ik ben van 85
deze track moet je kennen!
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 26-05-2005 om 10:31:58
01-01-1970 is omdat ik er niks heb ingevuld... ik hben van '89
Capone
US = Nazi
Gepost door Capone op donderdag 26-05-2005 om 10:32:10
er si een groot verschil tussen comercieel gaan en commercieële muziek maken. veergeet dat neit
kijk de eerste 2 à 3 singels van ali B waren wel dope..waarom!? omdat dat de shit is dat hij wou neerzetten (en zoals dat ook hoort).

maar nadat de commercieële gasten (adviseurs enz enz) zagen dat hij een leuke bron was om geld te verdienen bemoeiden zij met het rap van ali. want die gasten kijken alleen naar wat verkoopt.. welke doelgroep spent het meest op muzikaal gebied op cd`s t-shirts enz.

nou nou wie geeft het meest geld uit aan rotzooi..ja ja de breezers en de niet-zelf-verzekerde meisjes en jongetjes van 10 t/m 18 die dingen doen om erbij te horen. dus maakt ali muziek voor dat soort doelgroepen...

--
als je kijkt naar duvel..die gast brengt die shit op z`n eigen manier maar heeft nog geen platenmaatshappij. hij zoekt (volgens mij) nu een platenmaatschappij om ze shit te finnacieren en uit te brengen niet om zijn muziek "verkoopbaar"te maken...
--
NET als opgezwolleuh!!


----------------------------------------
doe een stap naar achter en geniet hoe jullie je belachelijk maken
DeVrouw
Vrouwen poepen ook
Gepost door DeVrouw op donderdag 26-05-2005 om 10:32:37
:|
shit man dan ben je even oud als mijn zusje
nee dan ken je het inderdaad niet
het nummer kwam uit toen ik 13 was
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 26-05-2005 om 10:33:03
duvel heeft een platenmaatschappij...TopNotch
Capone
US = Nazi
Gepost door Capone op donderdag 26-05-2005 om 10:36:34
nee duvel heeft niks..dat zegt hij ook in zijn tracks..
ik weet niet hoe deze heet maar het gaat zoiets van:

wijve stem--duvel duvel er is nie-mand zo-als jij
duvel--ney, ney, ney, ney
wijve stem--want je heb met niemand iets te maken

en zo heeft hij nog een paar line waarin je kan opmaken dat hij z`n shit alleen maakt.(of met de gasten van opgezwolle supa enz)
----------------------------------------
doe een stap naar achter en geniet hoe jullie je belachelijk maken
DeVrouw
Vrouwen poepen ook
Gepost door DeVrouw op donderdag 26-05-2005 om 10:39:35
ze zitten wel bij top notch.
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 26-05-2005 om 10:40:30
idd. ze roepen ook in tracks: Topnotch pappie! Apenrots, niets doet.... (Hoiiijjjj)
rame
Gepost door rame op donderdag 26-05-2005 om 10:40:51
ja maar opgezwolle en raymzter zijn toch ook niet zo geworden?
DeVrouw
Vrouwen poepen ook
Gepost door DeVrouw op donderdag 26-05-2005 om 10:42:25
ik vond kutmarokkanen wel redelijk commercieel
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 26-05-2005 om 10:44:21
Maar Zeg Ja! daarin tegen niet
DeVrouw
Vrouwen poepen ook
Gepost door DeVrouw op donderdag 26-05-2005 om 10:46:15
mwah.....
Zeg Ja! was wel bedoelt als een grote comeback
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op donderdag 26-05-2005 om 10:49:46
ik vin die baas en lange helemaal niks, maar om ze nou meteen te bekogelen is ook weer het andere.
```````````````````
Capone
US = Nazi
Gepost door Capone op donderdag 26-05-2005 om 10:53:02

Gisteren was laaste dag dat er kermis was in Geleen, en ter afsluiting kwamen Lange Frans en Baas B optreden..
Ze deden hun ding en waren een beetje aan het spacen, en toen ze 'klaar' waren gingen ze van het podium af.. maar ze kwamen (heel voorspelbaar) terug om nog ff te showen..

Ennn toen zijn ze gwn met eieren bekogeld,, en die Lange had er eentje op zn kop gekregen en toen zei ei: "ok dan niet" en toen zijn ze weggegaan.. Hahaha
----------------------------------------
doe een stap naar achter en geniet hoe jullie je belachelijk maken
Huussuh Gepost door Huussuh op donderdag 26-05-2005 om 11:21:02
Quote:
DeVrouw schreef op 26-05-2005 @ 10:27:29
maar kunnen jullie je Erik Jan Hilterman nog herinneren?
Hij had een rap Hoest genaamd, op de beats van damn hoe heet dat nummer...Walk this way van..?


Aerosmith en Run DMC? Die track is dik

Maar je kunt Lange Frans en Baas B ook gewoon niet diggen omdat je ze niet diggt, dat hoeft niet persé omdat je ze commercieel vindt. Want of ze nu commercieel zijn of niet, ik vind nog steeds dat er gewoon zoveel andere Nederlandse hiphop is die dik boven die gasten uitstijgt, dat ze commercieel zijn staat daar gewoon los van.

En ik vind eigenlijk ook wel dat die gasten van D-Men meer naar commercie dan naar professionaliteit neigen. Met vernieuwende muziek zal je ze niet zien aankomen, das te gewaagd, en ik vind bijvoorbeeld dat Opgezwolle en andere TopNotch artiesten dat wel doen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-05-2005 @ 11:35:33 ]

----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
DopeR
Gepost door DopeR op donderdag 26-05-2005 om 13:27:56
Quote:
Schaduw schreef op 26-05-2005 @ 10:22:22
Je kan het succes van LF en BB ook op een andere positiefe manier kijken. Mensen kunnen opeens die nederlandse rap diggen en op zoek gaan naar meer en zo in de scene terecht komen. Ik bedoel, ik ben ook 'hiphop geworden' door OP-Kernramp....


Ja, het ligt er maar net aan vanuit welk perspectief je het bekijkt.
Ik ben ook in aanraking met Nederlandse hiphop door de Osdorp Posse, maar de meeste fans (en mensen die in aanraking met Nederlandstalige hiphop door hun) van Lange Frans en Baas B zijn breezersletjes.
Als je ze Opgezwolle laat luisteren, vinden ze het slecht.

----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Safire
Gepost door Safire op donderdag 26-05-2005 om 14:49:53
Wat tyfus zielig van die eieren.. Waarom moeten veel mensen toch altijd haten.. En wat de fok is er mis met een commerciele instelling? Het is toch ill als je van je hobby je werk kunt maken ? Ik heb iig respect voor hen.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Strict0111
Zc hiphop..
Gepost door Strict0111 op donderdag 26-05-2005 om 15:45:10
Dat is gewoon wack als je zo doet..
Toen deze gasten nog wel underground waren vond iedereen ze dope...

en nu ze overal te horen en zien zijn niet meer ??
Fock dat ik vin lange nog steeds lauw...

En van die eieren is wel triest what the fuck weet je als je het niet goed vind oke... maar eieren gooien. Die gasten zijn tog geen 12 meer...

Peace.
----------------------------------------
Nooit zal ik gaan vechten in de naam van een staat want... Ik ben een wereld burger, heel de aarde is me vaderland.!
Huussuh Gepost door Huussuh op donderdag 26-05-2005 om 15:48:41
Niks mis met een commerciële instelling, maar ik vind wel dat daar dingen aan vastzitten.
Bij commercie ga je uit van een doelgroep, en de wensen van die doelgroep moet je behartigen. Dat doen LF en BB erg goed, maar ik vind dat dat wel op artistiek gebied dwarsboomt.
Ik heb ze nog nooit echt vernieuwende dingen horen doen, zoals Opgezwolle met Kubus doet (of met delic al eerder), of Extince met zn teksten, of Duvel op alles eigenlijk wel, en zo heb je er nog meer. Dat is gewaagd, en dat kun je je niet permitteren als commerciële artiest.
En ik weet ook niet of die gasten daar überhaupt tot toe in staat zijn muzikaal gezien..

Maar nee, eieren gooien is triest ja.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-05-2005 @ 15:49:09 ]

----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
SpooK!
Gepost door SpooK! op donderdag 26-05-2005 om 16:44:57
ik denk niet dat iemand "opeens" commercieel is, zolang je niks in de winkel hebt liggen, ben je dan niet commercieel en zodra je iets te koop hebt wel?

eieren gooien is echt aso, ik las op ml75 dat gasten ook de spiegels van lange's auto hebben gemold. Ik vind dat echt niet normaal alleen omdat je iemands muziek niet leuk vind.
Huussuh Gepost door Huussuh op donderdag 26-05-2005 om 16:48:59
Nee, je kunt pas commercieel worden zodra je je product kwijt kunt aan een doelgroep. LF en BB hebben met succes een doelgroep gecreeerd in Nederland, en daar borduren ze nu op verder, daar kun je ze zeker props voor geven, maar op muzikaal gebied kan ik dat echt niet.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
L2N
twezus
Gepost door L2N op donderdag 26-05-2005 om 16:50:10
Quote:
Voor al me fox kids moppies



----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Hyreme
Gepost door Hyreme op donderdag 26-05-2005 om 16:53:49
Ja die lekkere kim-lian ( gatverdamme lelijk wijf )
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
L2N
twezus
Gepost door L2N op donderdag 26-05-2005 om 16:55:20
crack gesmookt Hyreme?
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Hyreme
Gepost door Hyreme op donderdag 26-05-2005 om 16:56:23
Nope hoezo?? vind jij die kim-lian lekker dan ???
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op donderdag 26-05-2005 om 16:56:40
On topic aub
----------------------------------------
Days to come
Hyreme
Gepost door Hyreme op donderdag 26-05-2005 om 16:58:32
ik digg lange wel ( vind jij kim-lian lekker dan? )
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
L2N
twezus
Gepost door L2N op donderdag 26-05-2005 om 17:02:36
Die 3voor12xl free's waren zowat de dopeste nederlandse sesies, heeft iemand die? [PM me] ( nee ik digg kimlian niet)
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Diesel
Geschikt
Gepost door Diesel op vrijdag 27-05-2005 om 09:09:00
Juffrouw Cockie isw wel vette sjit


----------------------------------------
"Op een aangename avond volgt vaak een onaangename morgen"
TommyReusse
dit jaar wordt camouflage de nieuwe rage!
Gepost door TommyReusse op vrijdag 27-05-2005 om 10:03:00
ach ja dat krijg je vanzelf als je stoer rapt
een lekker ei naar je kop kunnen ze verwachten ja toch

ik bedoel ik keek ook niet raar op toen gunit of snoopdogg bekogeld werden met flesjes
is niet leuk maar soms krijg je dat gewoon

duvlduvel word niet mainstream alleen omdat ze een commercieel nummertje hebben waar ze niet eens in de video mee doen
tenmniste dat hoop ik


edit:ik luister nu naar nlhiphop radio maar pfffffffffffffffffff@je bent geen tijger
wat een knut lied
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-05-2005 @ 10:10:46 ]

----------------------------------------
Tommy Reusse
G.T.G
als je weet
Gepost door G.T.G op vrijdag 27-05-2005 om 10:17:28
vind het zeker nep als ze wta eiren gooien damn...
ze hebben mischien niet zulke leuke numemrs altijd maar dan nog ze kunnen wel rappen...
maar maakt ook niets uit je moet gewoon lekker ergens anders gaan staan met je oordopjes in als je ze niet respecteert...
ik MOEST naar ali b met wat vrienden en die kwam hier in de buurt dus wij daarheen stonden nog geen 5 seconden op het podium..
werd er een glas naar ali gegooid ik d8 echt jezuz wat doe je hier dan als je ze niet mag....
----------------------------------------
..maak je haar los en maak me gek..
TommyReusse
dit jaar wordt camouflage de nieuwe rage!
Gepost door TommyReusse op vrijdag 27-05-2005 om 10:19:57
^^^zoiets gebeurd zo vaak
zooi als ali b of d-men krijgt aandacht en dus gaan hun overal en nergens optreden
maar de meeste mensen staan niet op hun te wachten maar willen wel wat te doen hebben
dus gaan ze met vrienden wel naar zon optreden toe maar van te voren is al duidelijk dat ze dat niet voor de muziek doen
maar gewoon om maar iets te doen hebben en dan krijg je frustraties

ik heb nog nooit ibj een opgezwolle /jawat of duvelduvel optreden zooi naar het podium gegooid zien worden
maar mischien is dat wel omdat de mensen die naar zon optreden gaan niet van die stoere jochies zijn zoals die die naar ali b of d-men gaan
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-05-2005 @ 10:20:46 ]

----------------------------------------
Tommy Reusse
FlowJob Gepost door FlowJob op vrijdag 27-05-2005 om 13:57:40
Quote:
lilboss schreef op 25-05-2005 @ 22:03:14
werden ze bekogelt met eieren blikjes enz..


whahaha, wat gaaf
----------------------------------------
http://img148.echo.cx/img148/4461/verant6bm.png
rame
Gepost door rame op zaterdag 28-05-2005 om 09:10:35
bij mij op school lopen ook een paar van die jochies stoer te doen dat ze yes-r willen gaan slaan bij het examenfeest (niet lachen om yes-r, we konden verder kiezen uit ali b of dj chuckie)
nouja, krijgen ze toch wel klappen van die marokkanen want die kennen yes-r allemaal ofzo
TommyReusse
dit jaar wordt camouflage de nieuwe rage!
Gepost door TommyReusse op zaterdag 28-05-2005 om 09:47:54
kies dan ook chuckie
----------------------------------------
Tommy Reusse
rame
Gepost door rame op zaterdag 28-05-2005 om 09:48:45
chuckie heb ik al helemaal een hekel aan
TivoBizzy
Tivo Is In Het Huisje
Gepost door TivoBizzy op zaterdag 28-05-2005 om 09:54:54
Nee.. ik vind chuckie echt wel een goeie dj... maarjah er zijn op dat gebied nog niet echt veel dj's op hiphop gebied bekend...
----------------------------------------
Tivo
"We zijn de meest gevreeste beeste leven in de stad der steden , de reden dat ik hier ben.."
Hyreme
Gepost door Hyreme op zaterdag 28-05-2005 om 11:40:35
Chuckie vind ik wel hard hor en waarom yes-r slaan?? jaloers omdat hij beter spitt dan hun of zow?
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
rame
Gepost door rame op zaterdag 28-05-2005 om 13:18:50
ja gewoon stoere praat joh, zei kunnen niet eens spitten en denken dat er alleen amerikaanse hiphop bestaat
JUBMC
Modderfokin naaibeer!
Gepost door JUBMC op maandag 30-05-2005 om 11:44:40
De scene was vroeger nog veel groter dan nu, alleen nu is het meer mainstream. Tegenwoordig is hiphop het hip, net zoiets als dat je nu "urban" moet zijn. Opzich nix mis mee, maar veel te veel mensen denken tegenwoordig hiphop expert te zijn. Ik ben het niet en jullie ook niet dus doe niet net alsof je iets van nederhop weet alleen omdat je weet dat voor het d-men imperium er ook al brainpower en op en dergelijke waren. Dat zijn er een paar, maar er zijn meerdere.
----------------------------------------
http://www.bzijde.be
rame
Gepost door rame op maandag 30-05-2005 om 16:31:17
dat heeft op zich iedereen hier door...
Huussuh Gepost door Huussuh op maandag 30-05-2005 om 16:36:55
Dat zal wel meevallen denk ik. Ik denk dat het grootste deel van deze site geen flauw idee heeft wie bijvoorbeeld Shyrock of Deams is.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
rame
Gepost door rame op maandag 30-05-2005 om 16:40:21
ja oke, dat is weer iets verder dan DAC ofzo wat de meeste nu wel weten
Huussuh Gepost door Huussuh op maandag 30-05-2005 om 16:42:31
Tis ook niet echt diepgravend als je nu van DAC gehoord hebt.. die gasten hebben een clip op tv en een bijna nationaal gelanceerd album, valt bestwel onder mainstream hiphop te rekenen.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
rame
Gepost door rame op maandag 30-05-2005 om 16:44:05
ja maar van shyrock en deams heb je dan toch ook vast wel gehoord? want voor DAC denk ik wel dat je hiphop liefhebber moet zijn
 Index / Muziek /   [Pagina: 1 [2] 3 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0111 sec.