Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
TiM-Ow
uhuh..
Gepost door TiM-Ow op donderdag 16-06-2005 om 19:01:12
voor onze slugger, omdat ik vindt dat hij ook wel een punt heeft


allereerst, voor de mensen die niet weten wat dit betekent..
euthanasie is het laten inslapen van mensen die geestelijk of lichamelijk niet in orde zijn en geen reden hebben om verder te leven. oftewel, mensen die dood willen

nou, hier is nogal een discussie over, en waar de grenzen liggen enzo. dus datte..

--------------------------------------------------------------------------------

laat ik dan beginnen:

ik vindt dat het legaal moet worden, want mensen die de keuze maken die hebben hierover nagedacht.. en als zij dood willen dan moet dat kunnen, anders vinden ze toch wel een ander alternatief (bijv voor de trein springen ofzo)

verder is het zo dat voor de mensen die geen doel meer in het leven hebben ook neit verder hoeven te leven toch? ik bedoel, als de operatie niks meer kan verbeteren.. dan kan hij ook gewoon de pijp uit.. wat heeft het dan voor zin als hij 40 jaar op de intensive care ligt en dan pas dood gaat

jullie mening?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-06-2005 @ 19:03:39 ]

----------------------------------------
fuck yu
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op donderdag 16-06-2005 om 19:04:44
Bestaat er niet al iets als vrijwillige euthenasie? (onder bepaalde voorwaarden danwel) En verder, ik ben dr wel voor

Check trouwens "Simon" Nederlandstalige film. Zeer dope! (wat heeft dat met dit topic te maken??? In die film laat de hoofdrolspeler zich ook vrijwillig inslapen)


----------------------------------------
Days to come
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op donderdag 16-06-2005 om 19:06:55
Ik vind ook dat het legaal moet worden , zo krijg je alleen maar meer bedden vrij in het ziekenhuis.
Het lijkt me onnodig om iemand in het ziekenhuis te laten als die gene alleen maar lijd.
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
TiM-Ow
uhuh..
Gepost door TiM-Ow op donderdag 16-06-2005 om 19:06:58
je ehbt hier ook ene boek over

ronald giphart heeft hier ook nog een boek over egschreven, ik weet neit meer hoe het heet..

maar dit gaat over het inslapen vaan een jongen

zeker de moeite waard
----------------------------------------
fuck yu
Huussuh Gepost door Huussuh op donderdag 16-06-2005 om 19:22:59
Jah.. er kunnen allerlei dingen meespelen. Geloof is (zoals altijd) nogal een struikelblok zodra het op wetgeving aankomt, en dan hebje natuurlijk altijd nog emoties die vrijkomen wanneer iemand op sterven ligt. Tis makkelijk oordelen als het een ver van je bed show is, ik zou ook niet weten hoe ik zou reageren.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
DopeR
Gepost door DopeR op donderdag 16-06-2005 om 19:24:23
Is al een topic van.
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op donderdag 16-06-2005 om 19:25:48
Mijn opa en oma hebben alle 2 op het stervensbed gelegen in het ziekenhuis en hadden alle 2 zoiets van , trek die stekker eruit dan ben ik ervan af.
Als dat dan het laatste is om ze te helpen vind ik wel dat ze het legaal moeten maken
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op donderdag 16-06-2005 om 19:27:21
hier in belgie. is euthanasie toegestaan denk ik. (vrij zeker van)
maar dan alleen onder bepaalde voorwaarden als bijvoorbeeld de patient alleen nog maar leeft, wel in een coma is, omdat hij aan bepaalde machines hangt.

Ik denk als ik later in coma ben, en ik leef alleen nog maar omdat ik aan zo'n machines hang, dat ze er dan beter een einde aan maken. het is pijnlijk voor je familie enzo, als je daar tussen "leven & dood zweeft".

----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 16-06-2005 om 19:34:34
Euthenasie moet kunnen als mensen alleen maar aan een machine liggen. Ze kunnen zo wel 15 jaar doorleven (wel langer, maar die Amerikaanse redde het zo lang), het kost alleen maar geld. En het is eigenlijk geen leven meer. Je leeft pas als je geest/ziel nog in werking is. Een hersendood iemand heb je niks aan (hard gezegt).

Vrijwillige euthanesie is een ander verhaal. Dat moet kunnen vind ik al moet het wel goed geregeld worden. Als je de ene ziekte na de andere krijgt en je dag eigenlijk alleen maar bestaat uit het innemen van medicijnen en het uitrusten van het pakken van de medicijnen moet het kunnen. Dat is ook geen leven meer, dat is lijden op weg naar de dood. Als mensen nog kerngezond zijn en ze willen dood plegen ze toch wel zelfmoord.
dap
038
Gepost door dap op donderdag 16-06-2005 om 19:35:46
moet kunnen met beperkingen.
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op donderdag 16-06-2005 om 19:37:34
ja maar zelfmoord heeft wel weer (grote) gevolgen voor familieleden.
ten allereerste: ze voelen zich schuldig, ze denken da het omwille van hun is

ten tweede: als je bijvoorbeel voor een trein springt (in belgie tog ) dan moeten je nabestaande, familieleden, de kosten dekken van alles, van de vertragingen, tot het vermaken van de trein en zo.. alles.. dit word niet gedekt door verzekering omdat je zelfmoord hebt gepleegt.. de kosten lopen dus in dat geval op in de miljoenen(10milj.)

Edit:
miljoenen oude belgische franken dus ongeveer 250 000 euro
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-06-2005 @ 19:39:28 ]

----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 16-06-2005 om 19:41:45
Ik bedoelde er mee dat er beperkingen en voorwaarden voor moeten zijn. Oude, zieke mensen zullen wel niet voor een trein springen...
DopeR
Gepost door DopeR op donderdag 16-06-2005 om 19:55:00
Al die boeiende onderwerpen zijn er allang.
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 16-06-2005 om 19:56:43
DopeR, hou je mond is. Je bent geen mod, probeer dan ook dit soort topics om zeep te helpen/ te verzieken. Wees blij dat er weer iets is om over te discussieren.

Als je een blauw kleurtje krijgt mag je zaniken over andere topics...

dat lucht op.... ontopic!
TiM-Ow
uhuh..
Gepost door TiM-Ow op donderdag 16-06-2005 om 20:54:47
mja, er is idd een verschil tussn vrijwillig en afhankelijk zijn van..
maar beter euthanasie voor die mensen, omdat dat de dood heel wat vrediger maakt

ik ebdoel als er iemand dood gaat dan is het altijd een klap, ook als je weet dat die persoon op stervende ligt of als je weet dat het gaat gebeuren..

maar het zou wat aangenamer te verwerken zijn ipv een opgehangen iemand ofzo, daar leef je meer mee.. zeker, en wat d8 je van de persoon die zijn/haar familielid ziet hangen..
daar kan ej volgesmij trouma's van krijgen

verder als je aan de machines ligt ben je niet eens meer in staat om de beslissing zelf te nemen.. dus ddie beslissing rust op de meest close famieleden of partner
----------------------------------------
fuck yu
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op donderdag 16-06-2005 om 21:06:17
Mijn buurman heeft zich 4 maanden geleden opgehangen in zijn schuur. De moeder het zoontje en 1 dochter en een vriendinnetje hebben hem zien hangen. Ze zijn er allemaal kapot van en durven amper de schuur nog in te gaan.
Ze moeten eigenlijk iets verzinnen voor mensen die zelfmoord willen plegen. Zodat ze op een vredige manier dood kunnen gaan zonder dat er mensen bij betrokken raken zodanig dat ze een trauma ervan oplopen.
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
TiM-Ow
uhuh..
Gepost door TiM-Ow op donderdag 16-06-2005 om 21:09:12
euthanasie, hehe
----------------------------------------
fuck yu
Huussuh Gepost door Huussuh op donderdag 16-06-2005 om 21:14:28
Quote:
Arihasj schreef op 16-06-2005 @ 21:06
Ze moeten eigenlijk iets verzinnen voor mensen die zelfmoord willen plegen. Zodat ze op een vredige manier dood kunnen gaan zonder dat er mensen bij betrokken raken zodanig dat ze een trauma ervan oplopen.


Zulke instanties zijn er hoor.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op donderdag 16-06-2005 om 21:14:54
ohwja? Vertel...
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
TiM-Ow
uhuh..
Gepost door TiM-Ow op donderdag 16-06-2005 om 21:17:03
inslapen, zoals ik al zei, daar meot je gewoon begrip voor hebben.. het lijkt me neit dat je nachtmerries krijgt van een spuit.. of je meot een fobie hebben natuurlijk
----------------------------------------
fuck yu
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 16-06-2005 om 21:36:26
Quote:
Arihasj schreef op 16-06-2005 @ 21:14
ohwja? Vertel...


Slachtofferhulp, maatschappelijk werkers etc.
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op donderdag 16-06-2005 om 22:29:22
Toestaan, en trouwens.. als je eind aan je leven wilt maken, kan je het ook zelf doen.
----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
Slugger-D
Moeder.
Gepost door Slugger-D op donderdag 16-06-2005 om 23:17:26
Ja ik weet niet, maar het moet gewoon eerst zoiezo besproken worden met mensen die er verstand van hebben,want zoiezo sommige mensen zijn gewoon ziek in hun hoofd en willen daarom dood.
terwijl ze mischien nog geholpen kunnen worden enzo, maar als je echt kijkt naar van die mensen die niks meer aan z'n leven hebben en oude mensen die lijden enzo, dan moet het wel kunnen dusja.
----------------------------------------
ik breek brood, cake ook. ik word wakker rond een uur of 12 en ben nog steeds stoned.
Yv-O Gepost door Yv-O op vrijdag 17-06-2005 om 10:55:31
Quote:
MC Notorious schreef op 16-06-2005 @ 19:27:21
hier in belgie. is euthanasie toegestaan denk ik. (vrij zeker van)
maar dan alleen onder bepaalde voorwaarden als bijvoorbeeld de patient alleen nog maar leeft, wel in een coma is, omdat hij aan bepaalde machines hangt.

Ik denk als ik later in coma ben, en ik leef alleen nog maar omdat ik aan zo'n machines hang, dat ze er dan beter een einde aan maken. het is pijnlijk voor je familie enzo, als je daar tussen "leven & dood zweeft".


Dat valt niet onder euthanasie.. In het geval wat jij beschrijft is de persoon hersendood.. Een zogenoemd 'kasplantje'.. Dan is het niet meer de vraag of je de persoon verder zal laten leven of niet, aangezien de machines nog het enige is wat hem in leven houdt.. Op dit moment is het een kwestie van inzien dat de 'stekkers er uit moeten'..
Huussuh Gepost door Huussuh op vrijdag 17-06-2005 om 11:04:33
Tja. 'Inzien dat de stekkers eruit moeten'. In hoeverre benje daar toe in staat als bijvoorbeeld je eigen moeder daar ligt en je houdt je vast aan een of ander wonder dat langs zou kunnen komen. Er gaan immers verhalen rond van mensen die na 30 jaar opeens wakker werden. Ik zou echt niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op vrijdag 17-06-2005 om 11:11:03
Z´n beslissing is heel moeilijk. Maar als iemand nog zijn verstand kan gebruiken maar wel op zijn stervensbed ligt en veel lijd en dan vraagt om de stekker eruit te halen , zal ik er niet al te veel moeite mee hebben.
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Yv-O Gepost door Yv-O op vrijdag 17-06-2005 om 11:11:11
Mja, ik hoop dan ook niet dat ik ooit voor die keuze kom te staan.. Ik bedoelde dan ook niet dat dat makkelijk zou zijn..
Yv-O Gepost door Yv-O op vrijdag 17-06-2005 om 11:13:31
Quote:
Arihasj schreef op 17-06-2005 @ 11:11:03
Z´n beslissing is heel moeilijk. Maar als iemand nog zijn verstand kan gebruiken maar wel op zijn stervensbed ligt en veel lijd en dan vraagt om de stekker eruit te halen , zal ik er niet al te veel moeite mee hebben.


Ja, dat misschien ook ja.. Je moet idd wel reëel blijven op zulke momenten.. Hoe stom het ook klinkt, maar ik heb in sommige momenten iemand zijn dood als 'opluchting' ervaren.. Dan valt er toch heel wat van je af..
Maar ik snap ook wel dat je blijft hopen op 'dat ene wonder'.. Daarom is euthanasie ook zo tweestrijdig..
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0115 sec.