Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 [2] ]
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op maandag 20-06-2005 om 23:28:00
Tsjah... er is geen censuur in NL, je ziet... Degelijk wel... .. het is heel simpel eigenlijk waarom bijbel / koran wel verkocht mag worden en Mein kampf niet.

De overheid is bang , als de bijbel en de koran verboden wordt, dat er aanslagen komen en grote rellen waar dooie bij vallen. Er is duidelijk weinig aanhang die de gedachte van Hitler ondersteunen, een klein groepje. Ze hoeven daar maar een grote ME groep te sturen en voila ( als er demostraties zijn). Vind zelf, persoonlijk dat rechts extrenisme ook getollereed moet worden, omdat het ook ideeen zijn van mensen. Eigenlijk als je goed overnadenkt en goed beseft wat er staat in het boek en wat er door de mensen bedacht wordt ( rechts extrenisme) is het natuurlijk van de zotte. Maar als mensen zeggen van " je moet de koran volgen met hun rare ideen of de bijbel" , dat mag wel.. mar niet die dingen. Terwijl als je vergelijkt allemaal hetzelfde is, een levens filosofie. Als je nog verder daar over denkt, kom je tot conclusie dat je de grondwet wel in de prullebak mag gooie, want als iemand zegt tegen een gekleurde iemand" ik scheit op jouw" is het discriminatie en anders om niet of nog eentje, Sieg heil... of allah o'akbar. Sieg heil mag niet, maar allah o'akbar wel. Er is dus degelijk een censuur in nederland.


----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 20-06-2005 om 23:30:46
hehehe, wat een kutverhaal. als je gewoon even de feiten checked, dan weet je dat er van je verhaal geen drol klopt
Er is een groot verschil tussen wat etisch niet mag en wat er feitelijk niet mag.

en echt die eerste zin, er zijn hele andere redenen dat mein kampf niet verkocht mag worden, maar dat moet je maar fijn zelf gaan google'en.

Schaduw Gepost door Schaduw op maandag 20-06-2005 om 23:33:24
Damn, had niet verwacht dat Mein Kampf 'verboden' zou zijn. Ik wil op zich best dat boek lezen om meer van die man te begrijpen en om me kennis der Tweede Wereld Oorlog te vergroten (ben er best wel in geïntresseerd)
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op maandag 20-06-2005 om 23:35:14
Hij zwerft wel ergens op het net rond alszijnde E-book
ff zoeken ga ik
----------------------------------------
Days to come
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op maandag 20-06-2005 om 23:36:52
Quote:
livio schreef op 20-06-2005 @ 23:30:46
hehehe, wat een kutverhaal. als je gewoon even de feiten checked, dan weet je dat er van je verhaal geen drol klopt
Er is een groot verschil tussen wat etisch niet mag en wat er feitelijk niet mag.

en echt die eerste zin, er zijn hele andere redenen dat mein kampf niet verkocht mag worden, maar dat moet je maar fijn zelf gaan google'en.



Juist wel, zal nog eens duidelijker uitleggen

De overheid is bang , als de bijbel en de koran verboden wordt, dat er aanslagen komen en grote rellen waar dooie bij vallen.
Je moet nu maar eens kijken, wat mensen doen om hun koran te verdedigen, van geloof komt oorlog (mening)

Er is duidelijk weinig aanhang die de gedachte van Hitler ondersteunen, een klein groepje. Ze hoeven daar maar een grote ME groep te sturen en voila ( als er demostraties zijn).
hoeveel mensen zijn echt nu nog Nazi? niet veel hoor!!


Vind zelf, persoonlijk dat rechts extrenisme ook getollereed moet worden, omdat het ook ideeen zijn van mensen. Eigenlijk als je goed overnadenkt en goed beseft wat er staat in het boek en wat er door de mensen bedacht wordt ( rechts extrenisme) is het natuurlijk van de zotte. Maar als mensen zeggen van " je moet de koran volgen met hun rare ideen of de bijbel" , dat mag wel.. mar niet die dingen. Terwijl als je vergelijkt allemaal hetzelfde is, een levens filosofie.

Oh, oke... staat er nu niet meer in, maar bij de vorige koran mag je homo's uitschakelen en blanke, beetjuh rechts - exstrenisme? in landen zoals Iraq word daar nog steeds in geloofd dat homo's fout zijn, terwijl dat niet zo is

Als je nog verder daar over denkt, kom je tot conclusie dat je de grondwet wel in de prullebak mag gooie, want als iemand zegt tegen een gekleurde iemand" ik scheit op jouw" is het discriminatie en anders om niet of nog eentje, Sieg heil... of allah o'akbar. Sieg heil mag niet, maar allah o'akbar wel.
Toch het zelfde eigenlijk????? als je een beetjuh kan nadenken



Er is dus degelijk een censuur in nederland.
Mijn conclusie, het ene mag wel, de andere niet
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-06-2005 @ 23:37:38 ]

----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 20-06-2005 om 23:38:21
je zult ervan schrikken hoeveel dingen hetzelfde zijn wat in de koran/bijbel en in Mein Kampf staat.

en het heeft niet met censuur te maken, echt niet ga maar even google'en.
Schaduw Gepost door Schaduw op maandag 20-06-2005 om 23:39:45
Hoeveel mensen Nazi zijn... meer dan jij denkt..

Niet iedere nazi loopt met een kale kop etc rond. Dan worden ze met de nek aangekeken, als het niet zulke fanatiekelingen zijn zien ze er normaal uit enzo... Maar dan worden ze weer als extreem-rechts betiteld...

@upnorth, als je een link heb, kan je die door pm-en??
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-06-2005 @ 23:40:21 ]
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op maandag 20-06-2005 om 23:39:48
Nee, dat snap ik ook wel. Maar zovoel krijg je dan hé. Waarom ene wel en dat andere niet? waarom mag dat wel gezegd worden en dat andere niet? nou ja, censuur vind ik nu ook wel een groot woord, omdat het niet door de overheid wordt nagekeken. Laten we het houden op een soort censuur.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-06-2005 @ 23:42:21 ]

----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op maandag 20-06-2005 om 23:41:10
Quote:
Schaduw schreef op 20-06-2005 @ 23:39:45
Hoeveel mensen Nazi zijn... meer dan jij denkt..

Niet iedere nazi loopt met een kale kop etc rond. Dan worden ze met de nek aangekeken, als het niet zulke fanatiekelingen zijn zien ze er normaal uit enzo... Maar dan worden ze weer als extreem-rechts betiteld...


Juist, niet iedereen over 1 kam scheren!
----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 21-06-2005 om 14:21:43
Quote:
livio schreef op 20-06-2005 @ 23:14:47
tuurlijk is dat wel vreemd. want anders.... dan komen mensen op rare ideeën ?? wat een bullshit man, de koran en de bijbel worden ook gewoon verkocht, en volgens mij komt daar vreemdere shit uit voort.



nee ze krijgen er geen nieuwe ideeën door, maar ik denk wel dat een 'select' groepje het als een soort bijbel zou gebruiken...
of dat sommige kinderen het stoer vinden om er een te hebben. En als Mein Kampf heel Duitsland kon veroveren, dan kan het hier ook wel

het gaat me dus niet echt om de ideen, maar meer om de hele status van het boek. Want in de Bijbel zullen idd best ergere dingen staan, maar niemand van de neonazi's zal dat lezen, omdat het gewoon niet cool is, en Mein Kampf wel
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 21-06-2005 om 14:53:08
nee ze krijgen er geen nieuwe ideeën door, maar ik denk wel dat een 'select' groepje het als een soort bijbel zou gebruiken...
---> wat boeit dit ? als ze er toch geen ideeën door krijgen, dan maakt het toch ook niets uit. En waarom zouden die tjaps geen eigen "bijbel" mogen? De koran, bijbel torah, worden toch ook gewoon toegelaten? En ik denk dat 99% van de lezers van het boek er niet echt racistische gedachten op nahouden.

of dat sommige kinderen het stoer vinden om er een te hebben.
---> Als iets "legaal" is is het helemaal niet stoer om te hebben. Als softdrugs straks bij de supermarkt ligt is het ook veel minder interessant om het te gebruiken.

En als Mein Kampf heel Duitsland kon veroveren, dan kan het hier ook wel
---> Wanneer is dit geweest ?

het gaat me dus niet echt om de ideen, maar meer om de hele status van het boek. Want in de Bijbel zullen idd best ergere dingen staan, maar niemand van de neonazi's zal dat lezen, omdat het gewoon niet cool is, en Mein Kampf wel
--->welke status? ik ken geen status van het boek. De enige status dat het boek heeft is die iemand er zelf aan verbindt. en om je nou druk te maken om neonazi's, die 5 die er in Nederland rondlopen en ook nog eens kunnen lezen?
Nee een koran wekt meer haat op dan Mein Kampf, maar dat is toch ook geen reden om het te verbieden. Ik dacht dat Nederland altijd zo tolerant was. Ik zie echt 0,0 reden om zo'n boek niet toe te laten.

V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 21-06-2005 om 15:00:57
-wat boeit dit ? als ze er toch geen ideeën door krijgen, dan maakt het toch ook niets uit. En waarom zouden die tjaps geen eigen "bijbel" mogen? De koran, bijbel torah, worden toch ook gewoon toegelaten? En ik denk dat 99% van de lezers van het boek er niet echt racistische gedachten op nahouden.
---> omdat ze het dan als echte leefregels kunnen beschouwen, of als een soort gedragscode... net als bij de Bijbel/Koran soms gebeurt. Niet omdat er iets niews instaat, maar omdat het duidelijk bij elkaar staat (ff voor de duidelijkheid: ik snap dat niet iedereen dit zal doen, maar die ene 0,01% ofzo wel... en één iemand kan al voor veel problemen zorgen)


-Als iets "legaal" is is het helemaal niet stoer om te hebben. Als softdrugs straks bij de supermarkt ligt is het ook veel minder interessant om het te gebruiken.
-welke status? ik ken geen status van het boek. De enige status dat het boek heeft is die iemand er zelf aan verbindt. en om je nou druk te maken om neonazi's, die 5 die er in Nederland rondlopen en ook nog eens kunnen lezen?
---> jij zit niet meer op school, dus misschien merk je dit niet zo, maar Hitler is echt cool hoor, hoe weird dit ook klinkt. Zeker bij de jongetjes die nooit met 'buitenlanders' omgaan (en dat zijn er een hele hoop). Natuurlijk niet voor iedereen, maar er zijn echt een hoop gekken die Hitler een vette gozer vonden. Dus als z'n boek gewoon te koop zal komen zullen een hele hoop mensen dit gaan lezen, dat weet ik zeker

-Wanneer is dit geweest ?
---> mede door Mein Kampf heeft Hitler veel aanhangers gevonden dacht ik (als is heel Duitsland natuurlijk overdreven)




----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 21-06-2005 om 15:12:37
hmm. we verschillen in ieder geval overduidelijk in mening

Je zou eens voor de aardigheid wat passages moeten lezen uit het boek, dan merk je dat het helemaal niet als "leefregels" te gebruiken is. Het is helemaal zo schokkend niet als dat er over gedaan wordt.
Maar wat ik niet snap, ben jij dan niet voor vrije meningsuiting? moet dat allemaal maar aan banden worden gelegd? omdat er "eventueel een paar gekken zouden zijn" die als ze het willen lezen er toch wel aankomen door naar Duitsland (!!!!) of belgië te gaan en het daar kopen.
Er zijn zoveel verkniptere boeken dan dit.

livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 21-06-2005 om 15:13:17
en nee, die aanhangers zijn geen gevolg van zijn boek geweest, maar van zijn propaganda, angst en werkverschaffing.

V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 21-06-2005 om 15:15:56
Quote:
hmm. we verschillen in ieder geval overduidelijk in mening


da's duidelijk ja

en ik blijf bij mijn mening. Ik ken genoeg mensen (ook bij mij in de klas) die Hitler gewoon cool vinden, en zeker dat boek zouden kopen als het gewoon te koop is... maar daarvoor niet naar Duitsland of België willen gaan. En voor die mensen denk ik dat het goed is dat het boek niet te koop is

en ik ben wel voor vrijheid van meningsuiting, maar niet op alle punten

maar laten we het hier maar bij houden
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 21-06-2005 om 15:19:06
aight.
LayD Space
Gepost door LayD Space op dinsdag 21-06-2005 om 21:03:34
ehm... mein kampf lijkt me ook wel boeiend om te lezen, ik ga dan ook maar ff dat e-boek opzoeken.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-06-2005 @ 21:12:01 ]

----------------------------------------
ja.. leven is een ding die je moet leven..
EnjoY
From ZrikCity..
Gepost door EnjoY op woensdag 22-06-2005 om 09:23:55
Zoo... ik heb nog aardige discussies veroorzaaktt

maar bedankt voor alle info toch handig... en voortaan zal ik jullie niet meer lastig vallen hoor

Thankss...

ps ik las t topic niet omdat ik beledigd wasss maar omdat ik gister jarig was en dus mijn comp niet aangeraakt hebt

byebye!!
----------------------------------------
Women's faults are Many.. Men have only Two! Everything they Say and Everything they Do!!
Diesel
Geschikt
Gepost door Diesel op vrijdag 24-06-2005 om 17:26:17
Ik heb dit jaar een Po moeten maken voor gs/ne.

Ik had gekozen voor het vergelijken van hitler en Stalin...Stalin is ook een badmofo.

Conclusie was dan ook dat hij erger was. (stalin)
----------------------------------------
"Op een aangename avond volgt vaak een onaangename morgen"
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op vrijdag 24-06-2005 om 17:27:56
hij was wel erg ja, maar of ie erger was weet ik niet helemaal
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Diesel
Geschikt
Gepost door Diesel op zondag 26-06-2005 om 15:45:23
Als je kijkt naar het aantal dat onder hun regime zijn vermoord en de manier waarop vind ik Stalin het ergst
----------------------------------------
"Op een aangename avond volgt vaak een onaangename morgen"
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 [2] ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0106 sec.