Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
Safire
Gepost door Safire op dinsdag 21-06-2005 om 23:31:13
STELLING: Eetziektes, zoals anorexia en boulimia, verdwijnen geheel als ziekte als modellen eruit zouden zien als 'normale' mensen.


----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 21-06-2005 om 23:33:59
Voor een gedeelte wel. Er zijn zat onzekere meisjes die hun voorbeeld nemen aan die graten die je op televisie e.d. ziet. Ze willen er net zoals hun uitzien en gaan die neigingen krijgen.

Maar een ander probleem van eetziektes is de omgevind. Als jou 15x per dag wordt gezegt dat je dik bent terwijl je alleen maar wat aan de stevige kant/mollig bent begin je dat op een gegeven moment te geloven.
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op dinsdag 21-06-2005 om 23:34:02
Die line van tim boulimia eventueel te ruilen tegen anorexia is wel dope.
Maar ik denk het niet, want er is ook nog druk van de vriendengroep/samenleving.
Safire
Gepost door Safire op dinsdag 21-06-2005 om 23:37:15
maar luister, als je op tv/in tijdschriften/op catwalks alleen nog maar 'normale' mensen zou zien [en met normaal bedoel ik in dit geval mensen die de gemiddelde maat representen ipv kleine maatjes] zou dat als gewoon gezien worden. En zouden mensen niet zo snel meer tegen een meisje met maat 40 zeggen dat ze dik is.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Huussuh Gepost door Huussuh op dinsdag 21-06-2005 om 23:38:54
Ik ken die wetenschappelijke praat over eetziektes niet. Ik heb echter wel ns iemadn gehoord, die volgens zichzelf 'mislukt' was, niet alleen lichamelijk. Ze had dr opleiding verpest, stond diep in de schulden en was ervan overtuigd dat ze niets kon. Toen ze merkte dat ze echter wel heel goed was in zichzelf uithongeren, werd ze daar heel trots van op zichzelf. Dus in dit geval had het niets te maken met een bepaald beeld v/d media.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 21-06-2005 om 23:41:30
Dat is zo, alleen weten die hoge piefen dat nog niet. Maar de vraag is of de mode industrie dat wilt.... Als ze het zouden doen zou het al een hele vooruitgang zijn...

Ik moet zelf eerlijk toegeven, af en toe wat body aan een vrouw kan ook erg mooi zijn. Slank ook wel, maar die modellen lijken wel vissengraten
Safire
Gepost door Safire op dinsdag 21-06-2005 om 23:46:51
Naja even mijn persoonlijke mening: ik denk dat het geen moer uitmaakt. Er zijn altijd meisjes die zichzelf te lelijk of te dik vinden. Bovendien is het schoonheidsideaal tijds- en plaatsgebonden. En mooie meisjes zie je ook op straat. Dus ook al zouden alle modellen maat 42 hebben, op straat zie je ook genoeg meisjes met maat 36 waar jij jezelf aan zou kunnen spiegelen.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 21-06-2005 om 23:49:44
Ja, maar op straat let je er minder op lijkt mij. Maar onzekere meisjes halen overal wel minpunten vandaan...
Safire
Gepost door Safire op dinsdag 21-06-2005 om 23:51:23
de meeste meisjes kijken echt wel veel naar andere meisjes op straat. het ligt alleen heel erg aan je zelfbeeld wat je er mee doet. als ik bv een mooi meisje zie denk ik 'mooi meisje zeg', terwijl iemand met een enorm slecht zelfbeeld waarschijnlijk denkt 'damn, was ik maar zo dun/mooi/weet ik t'.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-06-2005 @ 23:54:01 ]

----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 21-06-2005 om 23:51:56
Dat is waar, ik ben dan ook geen meisje...
Hyreme
Gepost door Hyreme op dinsdag 21-06-2005 om 23:59:37
Niet alle modellen zijn graatmager. Het zijn meestal de haute couture modellen die over de catwalk lopen. Ik snap niet eens dat men hun knap vinden. Meestal vind ik ze lelijk.

Ik vind eerder dat de ouders hun kinderen of de biologie leraar/lerares hun leerlingen erover moeten voorlichten net zoals bij sex. Men moet er meer over praten. Een diëet is niet erg als je overgewicht hebt of als je vind dat er wat kilootjes af moeten. Door anorexia is een oud klasgenoot van mij bijna dood gegaan gewoon ik was behoorlijk geschokt hierdoor want het zijn meestal de 'onpopulaire' dames.

Ik denk verder dat het weinig helpt als de modellen weg gaan want je omgeving heeft meer invloed op je dan modellen die een beetje van die rare kostuums showen.
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Safire
Gepost door Safire op woensdag 22-06-2005 om 00:02:59
Quote:
Een diëet is niet erg als je overgewicht hebt of als je vind dat er wat kilootjes af moeten.


maar ik ken ook genoeg meisjes die absoluut niet dik zijn, maar wel vinden dat er een paar kilootjes af moeten.. waar ligt dan de grens ?
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Hyreme
Gepost door Hyreme op woensdag 22-06-2005 om 00:06:18
Zolang ze nog maar gezond zijn dat is de grens.
Men moet gezond blijven en normaal kunnen functioneren.
Dus niet braken en expres maaltijden etc overslaan.

Meestal kunnen dames ook overdrijven. Ze zeggen dat ze moeten afvallen terwijl dat niet het geval is. Ze willen gewoon horen dat ze niet dik zijn en mooi zijn Believe me I experienced it
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 22-06-2005 om 00:07:16
Ja, maar voorkomen dat meisjes naar andere meisjes kijken kun je toch niet. Volgensmij zit dat zelfs in je voortplantingsinstinct ingebakken, zo aantrekkelijk mogelijk voor het andere geslacht zijn, het ligt er alleen aan hoe jij dat interpreteert.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Hyreme
Gepost door Hyreme op woensdag 22-06-2005 om 00:11:35
Dat kun je ook niet nee. Daarom moet men kinderen hun voorlichten of zo opvoeden dat ze blij zijn met hun zelf en zich niet snel laten beïnvloeden door de buitenwereld.

Want ik denk niet dat er een meisje is die uit zichzelf zegt ik bent te dik. Nee dat komt door de media [ tv films modebladen ] en door de omgeving waar ze zitten. School, sportclub enzovoort.

Kijk nou is bij turnen die meiden zijn allemaal 15 a 16 jaar en moeten vet dun zijn om zo lenig mogelijk te zijn. Kan dit ook niet gevaarlijk zijn voor een kind. Een bepaalde sport waar je aan bepaalde eisen aan moet voldoen, bijv slank/mager zijn om zulke capriolen uit te halen. Want zeg nou zelf, zie jij al die turn meisjes een vette big mac eten. Ik dacht het niet
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-06-2005 @ 00:14:29 ]

----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Safire
Gepost door Safire op woensdag 22-06-2005 om 00:11:37
@hyreme: dat eerste klinkt logisch, maar in de praktijk werkt dat niet. ik merk in mijn omgeving dat veel meisjes toch nog een kilootje er af willen en dan zo doorslaan dat het einde zoek is. niet iedereen weet maat te houden qua afvallen. heeft grotendeels met je zelfbeeld te maken ook.

en tuurlijk zijn er meisjes die alleen zeggen dat ze te dik zijn om complimentjes te horen, maar er zijn er ook genoeg die zich niks aantrekken van die complimentjes en gewoon echt struggelen met hun vermeende overgewicht.

@huussuh: word.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Hyreme
Gepost door Hyreme op woensdag 22-06-2005 om 00:16:26
Ja dat weet ik ook, ik zeg ook niet dat alle meisjes zo zijn. Maar daarom moeten hun ouders hem/haar ( want ja er zijn ook jongens met zulke problemen, ik niet ) ondersteunen en hun zelfbeeld te verbeteren.
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Safire
Gepost door Safire op woensdag 22-06-2005 om 00:17:18
dat ben ik zeker met je eens. een goed zelfbeeld begint bij je opvoeding.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Hyreme
Gepost door Hyreme op woensdag 22-06-2005 om 00:20:17
Dank je.
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 22-06-2005 om 00:44:26
ja dat zal best, maar vaak zat heeft het geen drol met opvoeding te maken. Mijn exvriendin, anorexia of wat dan ook had ze niet,maar ze was wel dieetverslaafd.

En saf. ik ben het 300% met je eens dat ze eens normale figuren moeten gebruiken ipv maatje 32/34.

Remy
Ja toch..
Gepost door Remy op woensdag 22-06-2005 om 10:19:54
Modellen zien er ook uit als normale mensen. Ik heb nog nooit een model gezien met anorexia, want zo mooi is dat niet..toch?
----------------------------------------
Real name, No gimmics
Kipman
Tilberuchtst
Gepost door Kipman op woensdag 22-06-2005 om 10:41:51
misschien een hele rare mededeling maar de samenleving wordt steeds dikker, daarmee bedoel ik dat er steeds meer overgewicht is en dat ze daar juist iets aan willen doen.

Maar ontopic ik ben van mening dat vrouwen zich niet moeten vergelijken met modellen ik vind modellen over het algemeen niet mooi dat zijn ze alleen op foto's. Maar als er "normalere" mensen op tv zouden komen denk ik wel dat het ideaal beeld van de Nederlander over het algemeen zou veranderen.
----------------------------------------
Kiphop baby!
Safire
Gepost door Safire op woensdag 22-06-2005 om 14:05:34
Ja maar livio, als er alleen maar modellen zouden zijn met maatje 42 bijvoorbeeld. Dan zou dat misschien wel iets oplossen voor meisjes die zich nu spiegelen aan de dunne modellen, maar dan krijg je een ander probleem. Meisjes met maat 34 die dan van iedereen te horen krijgen dat ze veel te dun zijn en dat dat echt niet goed is, terwijl dat misschien gewoon hun bouw is. En dat kan ook erg negatief werken op hun zelfbeeld.

@kipman: ik vind ook dat je jezelf niet moet vergelijken met modellen, maar de meeste vrouwen doen dat toch wel.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op woensdag 22-06-2005 om 14:38:28
ideale beeld van NL? is dat niet dikke vette billen en tieten? of was dat suriname?
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Lady_Bounce
Gepost door Lady_Bounce op woensdag 22-06-2005 om 14:54:54
Dikke billen zijn inderdaad wel in he, haha.

Maar ik denk dat de media wel degelijk invloed heeft!!
Stel dat er op TV alléén maar 'dikke' mensen te zien zijn. Dan weet je niet beter, en dan zou dik meer normaal zijn. Als je nu op Tv die dunne meisjes ziet, in alle clips enzo, denken meisjes dat dat DE ideaalbeeld voor de man is. en wij willen nou eenmaal mooi zijn voor onze mannen

Vind het wel slecht, iedereen heeft wat moois, en iets om trots op te zijn. Of je nou dun bent, of dik!!
Lady_Bounce
Gepost door Lady_Bounce op woensdag 22-06-2005 om 14:55:57
@ FreakyFreek, Dikke tieten zijn nou juist helemaal uit.PUUR NATUUR is in de mode. En zeg nou zelf, een goed handje vol is toch gewoon perfect in plaats van die opgeblazen balonnen
Safire
Gepost door Safire op woensdag 22-06-2005 om 14:59:00
mja, maar in clips zie je niet echt extreem dunne meisjes.. eerder tjiks met dikke billen enzo.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Lady_Bounce
Gepost door Lady_Bounce op woensdag 22-06-2005 om 15:01:15
Ja,omdat dat tegenwoordig mode is. Dat bedoel ik dus. Nu dikke billen in zijn, vinden meisjes het veel minder erg om beetje billen te hebben. Want dat blijken mensen nu toch wel mooi te vinden..Als je dat niet in de clips zou zien, zou niemand t bij wijze van mooi vinden. Dus media helpt er echt wel aan mee.
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op woensdag 22-06-2005 om 15:05:43
Als borsten billen enz maar in verhouding zijn met de rest van het lichaam. Dat is toch het mooist?
----------------------------------------
Days to come
Lady_Bounce
Gepost door Lady_Bounce op woensdag 22-06-2005 om 15:11:35
Juist, dat vind ik nou ook. Moet gewoon kloppen met je lichaam. Niet zo een bolle ass met veel te dikke tieten, maar gewoon mooi in verhouding. Al ben ik een meisje, dat vind ik toch ook het mooist
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op woensdag 22-06-2005 om 15:20:09
Ik snap al die hijsa om tiete en bille niet.

Ik ga altijd af op een mooi gezicht, dan pas op die dingen.
Innerlijk zie je niet meteen, dus dat.
----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op woensdag 22-06-2005 om 15:21:50
Maar een mooi gezicht betekent toch ook niet automatisch een mooi innerlijk?
----------------------------------------
Days to come
Lady_Bounce
Gepost door Lady_Bounce op woensdag 22-06-2005 om 15:23:54
Tuurlijk is een mooi gezicht belangrijk. Maar figuur is ook ECHT belangrijk. Alles gewoon lekker strak en in verhouding. Beter kan dan niet toch. vind wel dat een meisje wat aan haar lichaam moet doen. Lekker sporten om alles strak te houden. Niet dat mensen zeuren en ze er zelf ook niks aan doen. Lekker vreten, maar ook klagen :S

Ik werk me elke week uit me naad om er strak bij te blijven. Als je dat niet doet, tsjaa.. het gaat allemaal niet vanzelf..
Schaduw Gepost door Schaduw op woensdag 22-06-2005 om 15:26:38
figuur is niet ECHT belangrijk...

Ik heb al 19 maanden lang een vriendin die niet slank/strak is... ben er dolgelukkig mee en ze ziet er goed uit. Heeft namelijk ook me kleding keuze te maken.
Lady_Bounce
Gepost door Lady_Bounce op woensdag 22-06-2005 om 15:28:30
Als ze er goed uitziet is het toch geen probleem? Ik bedoel ook dat ik bij een meisje haar figuur echt belangrijk vind!!Ik bedoel niet dun dat je alle graten ziet. Maar gwn lekker strak..Pff hoe leg je zoiets uit.. :S
Schaduw Gepost door Schaduw op woensdag 22-06-2005 om 15:30:01
Geen flauw id hoe je uitleg wat je wilt zeggen, ik snap er iig geen bal van
Safire
Gepost door Safire op woensdag 22-06-2005 om 15:32:09
uitstraling is belangrijker dan maten. maten zijn vrij relatief..
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Lady_Bounce
Gepost door Lady_Bounce op woensdag 22-06-2005 om 15:34:34
Nou ben blij om te horen dat jullie er zo over denken. Laten we het erop houden dat innerlijk het allerbelangrijkste is. En als je maar gelukkig bent met jezelf!!
Kipman
Tilberuchtst
Gepost door Kipman op woensdag 22-06-2005 om 15:42:54
ja je kunt wel op uiterlijk afgaan maar als het innerlijk niet goed is krijg je op een moment toch ruzie
----------------------------------------
Kiphop baby!
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op woensdag 22-06-2005 om 15:46:20
Maar, IEDEREEN kijkt eerst naar uiterlijk, en wie zegt dat hij dat niet doet liegt dat ie barst
----------------------------------------
Days to come
Lady_Bounce
Gepost door Lady_Bounce op woensdag 22-06-2005 om 15:47:50
Precies, je let altijd eerst op het uiterlijk. Dan leer je elkaar kennen, en als het klikt is het helemaal geweldig!!
Safire
Gepost door Safire op woensdag 22-06-2005 om 15:49:42
ik kijk naar uitstraling, niet naar uiterlijk. iemand kan vrij lelijk zijn maar wel een mooie uitstraling hebben en daar voel ik me dan eerder tot aangetrokken dan tot iemand met een perfect figuur enzo.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Lady_Bounce
Gepost door Lady_Bounce op woensdag 22-06-2005 om 15:54:23
Ok, dat kan. Iedereen zn eigen mening
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op woensdag 22-06-2005 om 15:56:24
Ik denk dat het een invloed heeft aan die moddelen maar ik denk dat het tegenwoordig al geweten is dat doe moddelen erg mager zijn.Of vrouwen van die kennis iets aantrekken denk hte niet.Zolang vrouwen denken dat zo'n figuur het beste is gaat dat bestaan.

Maar modellen en meisjes op het straat is een verschil.Modellen zijn opgemaakt en gesmikt.Dat mooie meisje op straat ook maar niet zo erg en die MOET er niet fantastisch uit zien.Zij (denk ik)wilt er gewoon mooi uit zien.

Over uitstraling gaan vrouwen meer naar de ronde kant het meer hebben.Want zo'n rond zijn speelt in het onderbuwstzijn mee.Het symboliseert nammelijk gezondheid en vruchtbaarheid.Dat zoeken mannen meer.Aan uistraling is ook moeilijker te werken dat is meer pyschologie dan puur fysiek.
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 22-06-2005 om 17:35:14
ik denk als alle modellen een paar maatjes dikker waren, en ook alle filmsterren en zangeressen enzo, dat dat dan zeker wel invloed heeft op de 'gewone' meisjes. Als zij de filmsterren niet uit vrije wil willen nadoen, doen ze het wil omdat voor jongens ook het ideaalbeeld verschuift, waardoor ze ook op wat dikkere meisjes vallen. Maar dit zal natuurlijk wel een hele tijd duren

persoonlijk val ik op uiterlijk en innerlijk. Ik heb alleen wel dat ik aardige meisjes ook meteen veel mooier vind. Dikke billen/borsten is geen pre, slank zijn ook niet. Als ze maar aardig is en dat uitstraalt. Uiterlijk hangt (voor mij iig) dus erg van innerlijk af
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op woensdag 22-06-2005 om 17:43:18
Te mooie meisjes nemen vaak te veel arrogantie met zich mee maar als je ze beter kent valt het meestal wel weer heel erg mee. Dat is wel klote opzich. Lief en mooi is wel een beetje zeldzaam

Ach ik heb toch ook al 2 jaar een vriendin, ik mag het helemaal niet over andere meisjes hebben
----------------------------------------
Days to come
Hyreme
Gepost door Hyreme op woensdag 22-06-2005 om 18:03:46
Weet je wat nou zo kut is.. ik ken genoeg echt heel mooie dames en ze zijn ook heel lief, met sommige ben ik ook close. Maar ze zijn totaal niet arrogant. Het lijkt eerder alsof ze onzeker zijn over zichzelf. Dit kan natuurlijk gewoon aandacht zijn maar soms denk ik ook wel eens dat het echt kan zijn.
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 22-06-2005 om 18:34:10
tuurlijk kunnen meisjes onzeker over zichzelf zijn, jongens zijn dat toch ook wel eens?
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Prow
Rechtvoorjeraaprap
Gepost door Prow op woensdag 22-06-2005 om 21:02:44
wat ik vreemd vind, is dat als anorexia patienten op modellen willen lijken zich zo vermageren dat ze er gewoon totaal niet meer uit zien.

bedoel een beetje mens kan ziet toch aanzichzelf dat als je zo vermagerd ben je totaal geen model meer lijkt.


----------------------------------------
Geen nextlevelshit ik kom de game direct uitspelen met dit
Safire
Gepost door Safire op woensdag 22-06-2005 om 21:05:05
Op dat moment zien die meisjes dat niet. Als je anorexia hebt zie je jezelf niet zo als de rest jou ziet. Ik ken een meisje die anorexia heeft gehad en zij is hartstikke slank, maar als ze naar zichzelf keek zag ze een super dik meisje. En dan kan je zeggen wat je wilt, maar zij ziet het niet. Pas op het moment dat zo'n iemand inziet dat ze een probleem heeft, begint het een beetje te dagen dat ze helemaal niet dik is..
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0087 sec.