Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 22-06-2005 om 00:04:03
Paus haalt in eerste boek uit naar abortus
VATICAANSTAD - De paus haalt in zijn eerste boek, dat op dinsdag werd gepresenteerd aan de pers,
hard uit naar abortus. Volgens de paus zal de katholieke kerk abortus nooit accepteren.
"Respect voor elk leven is essentieel", aldus Benedictus XVI.

Het 152 pagina's tellende 'Het Europa van Benedictus' is een compilatie van drie grote toespraken,
die de toenmalige kardinaal tussen 1992 en 2005 gaf. Het werk verschijnt in het Italiaans. Plannen voor
een vertaling zijn er niet.




Dat dus. Het was al duidelijk dat de nieuwe paus geen suikeroompje was als het ging om concessies met christelijke principes, en met uitspraken als deze beïnvloedt deze man een hoop (hoeveel roomskatholieken zijn er?) mensen.
De rk kerk is echter al tijden letterlijk niet meer alleen in Europa. Moet de kerk zich aanpassen aan de veranderende normen en waarden, die breder zijn dan abortus alleen? Hoe passend zijn die principes tegenwoordig nog?

----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Safire
Gepost door Safire op woensdag 22-06-2005 om 00:07:36
ja de kerk moet zich aanpassen. we leven in 2005, niet in 1780. europa is veranderd, normen en waarden zijn veranderd en de cultuur in het algemeen is veranderd. je kan niet vast blijven houden aan dit soort achterhaalde dingen. wat willen ze nou liever, een meisje van 14 die abortus pleegt omdat ze niet voor haar kind kan zorgen of een meisje van 14 die dan al haar eerste kind krijgt [en hoogstwaarschijnlijk nog veel meer] maar er niet voor kan zorgen. ik vind niet dat je te pas en te onpas abortus moet plegen, maar meisjes die door hun pil heen zwanger raken, zwanger raken omdat een condoom scheurt, zwanger raken door onwetendheid [wegens gebrek aan sexuele voorlichting] of zwanger raken door verkrachting moeten toch die kans krijgen.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Hyreme
Gepost door Hyreme op woensdag 22-06-2005 om 00:08:09
Ik vind het goed dat de kerk staat voor waar het in gelooft.
Mensen kunnen zo bepalen of ze wel of niet lid willen worden van deze religie.
Men heeft toch vrijheid van religie. Als je er niet mee eens bent ga je een andere religie uitoefenen en als je er wel mee eens bent, nou dan blijf je er lekker toch

Maar ik ben ook weer met safire eens, er moet een soort uitzondering worden gemaakt voor kinderen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-06-2005 @ 00:10:15 ]

----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Safire
Gepost door Safire op woensdag 22-06-2005 om 00:14:54
niet alleen voor kinderen. ik ken een geval van een meisje die door haar pil heen zwanger raakte van haar vriend [zijn beide rond de 20], ze zijn super gelukkig samen en het kindje was heel erg welkom, maar ze hadden geen steady thuissituatie plus enorme schulden. dus het kind kón gewoon niet geboren worden. Zij heeft ook abortus laten plegen, hoewel ze het daar erg moeilijk mee had, maar het kon gewoon niet anders. dat kindje had geen goede toekomst. daarnaast vind ik dat iedere vrouw zelf moet kunnen beslissen of ze wel of niet een kind wil laten komen, dat moet niet opgelegd worden door een kerk. het is jouw leven niet die van een paus.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 22-06-2005 om 00:16:36
Ja, maar zoals die man zelf zegt: Je moet alle leven respecteren. Dat is een principe dat je tijdloos op kunt vatten. Een meisje van 14 dat zwanger raakt, is ook een meisje van 14 dat dan al seks heeft gehad, wat ook rechtstreeks indruist tegen de christelijke normen en waarden. En ik wil niet ouderwets overkomen, als dat überhaupt al kan als je 18 bent, maar een zwanger meisje van 14 is een voorbeeld van 'onkuisheid', en ik vind dat dat helemaal niet zo'n slecht idee is.
Het is gewoon te stroef en te bot, zo'n uitspraak, das zeker vindik. Maar het is niet eens zo'n slecht idee om ns een beetje een voorbeeld te nemen aan christelijke normen en waarden, want omdat met dat geloof ook de principes niet meer nageleefd worden, onder andere daardoor verandert de cultuur.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 22-06-2005 om 00:19:14
Quote:
Hyreme schreef op 22-06-2005 @ 00:08
Ik vind het goed dat de kerk staat voor waar het in gelooft.
Mensen kunnen zo bepalen of ze wel of niet lid willen worden van deze religie.
Men heeft toch vrijheid van religie. Als je er niet mee eens bent ga je een andere religie uitoefenen en als je er wel mee eens bent, nou dan blijf je er lekker toch

Maar ik ben ook weer met safire eens, er moet een soort uitzondering worden gemaakt voor kinderen.


Jeps, maar zulke uitspraken hebben politieke gevolgen. Een land dat een politieke meerderheid heeft die anti-abortus is, zal dus in de wetgeving abortus verbieden. Was ook zo in (noord)-Ierland.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-06-2005 @ 00:19:40 ]

----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Safire
Gepost door Safire op woensdag 22-06-2005 om 00:19:36
tijden veranderen. toen ik 12 was [bijna 10 jaar geleden] speelde ik buiten tikkertje. tegenwoordig zijn 12 jarige meisjes bezig met strings, push up behas en sex. ik vind dat ook een slechte ontwikkeling, maar het is helaas wel de realiteit. jongeren worden steeds vroeger 'volwassen'. en bovendien: een abortus wordt gepleegd tot 3 maanden zwangerschap, dan leeft de embryo nog niet.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 22-06-2005 om 00:25:01
Quote:
Safire schreef op 22-06-2005 @ 00:19
tijden veranderen. toen ik 12 was [bijna 10 jaar geleden] speelde ik buiten tikkertje. tegenwoordig zijn 12 jarige meisjes bezig met strings, push up behas en sex. ik vind dat ook een slechte ontwikkeling, maar het is helaas wel de realiteit. jongeren worden steeds vroeger 'volwassen'.


Ja, maar tis misschien nuttig om te kijken waardoor dat komt. Commerciële tv is niet voor niets 'ongebonden'. Das een mooi idee hoor, maar wel een vrijbrief voor alles 'wat god verboden heeft'. Klinkt oubollig, maar ik vind dat het dik heeft bijgedragen aan die ontwikkeling, zenders zonder principes kweken een generatie zonder die principes. Opvoeding remt dat af, maar dat wil nogal ns tekortschieten in de puberteit.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-06-2005 @ 00:25:50 ]

----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Hyreme
Gepost door Hyreme op woensdag 22-06-2005 om 00:26:40
Ik vind dat beide partijen gelijk hebben.

Ten eerste als de kerk vind dat je geen abortus mag plegen en in de wet staat je mag geen abortus plegen moet je er wel rekening mee houden. Hoewel dat ook weer ligt aan de opvoeding van het kind en of het kind is voorgelicht door iemand; dit kan de ouder zijn een vertrouwenspersoon of een leerkracht.

Aan de andere kant denk ik nu ook zo van; De kerk leeft niet meer in jezus zijn tijd maar in 2005 wat safire al zei. De jeugd wordt eerder volwassen en hoewel het geen echte goede ontwikkeling is gebeurt het wel. Je kan het niet tegenhouden. Vooral in nederland zijn de kinderen in vergelijking met bijvoorbeeld amerika zeer snel volwassen.
Als een kind hier sex op zijn 14de/15de heeft wordt dat als normaal beschouwd door zijn medescholieren. In amerika en zo niet.

Het ligt ook aan de politiek en wat de wet erover te heeft te zeggen
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Safire
Gepost door Safire op woensdag 22-06-2005 om 00:26:43
zit een kern van waarheid in, maar dat komt niet alleen door tv. televisie heeft pas invloed als je er meer dan 3 uur per dag naar kijkt. ik vind dat het een taak van de ouders is om kinderen met normale normen en waarden op te voeden en dat het tegenwoordig te makkelijk op de media afgeschoven wordt.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 22-06-2005 om 00:32:05
Ik denk dat zoiets trapsgewijs gaat. Hoe sterker je gebonden bent aan dat (christelijke) meer conservatieve gedachtegoed, hoe sterker je het ook naleeft. Per generatie is dat steeds minder, als je ouders al wat minder conservatief zijn dan je grootouders, zullen zij jou niet strenger(conservatiever) opvoeden dan dat ze zelf nodig vinden. Als hetzelfde voor jou geldt, gaat dat op die manier door. Invloeden van buitenaf verdunnen wel het effect van je ouders op jou, en hoe sterker dat effect is, zoals dat tegenwoordig zeker met de media is vindik, des te meer distantieer je jezelf van de principes van je opvoeders, en des te harder gaat het 'achteruit'.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-06-2005 @ 00:32:45 ]

----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Hyreme
Gepost door Hyreme op woensdag 22-06-2005 om 00:36:40
Word @ huussuh, want vroeger zouden mijn ouders nooit een plaatje als huussuh op hun kamer hebben gehad.

Maar wat ik heb geleerd over de christelijke religie is dat God iedereen accepteert zolang hij/zij maar in Hem/Haar gelooft. Dus hoe kan de kerk zulke dingen ook zeggen?
Jezus neemt al onze zonden op zich, hoewel we niet alles gelijk kunnen doen zoals moorden stelen etc vind ik het nogal tegenstrijdig. God accepteert ons allen zolang je maar in hem gelooft maar de kerk geeft regels anders mag je niet de hemel in.
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op woensdag 22-06-2005 om 11:54:36

De kerk zegt zo'n dingen omda het zo in het "concilie van trente" staat als.. jullie iets van geschiedenis afweten..
Nu er drijgt terug een schisma tussen de kerk te komen.. juist zoals het wester-shisma en in de tijd van de reformatie en de contra-reformatie. Het punt is dat de conservatieven t.o.v. de progressieven staan.. en daarom was de laatste pausverkiezing zo belangrijk, zou er nu eindelijk een progressieve paus komen en de kerk meer leven in blazen hier in west-europa.. neen er kwam een "overgangs"paus.. nog altijd een progressieve, in dezelfde lijn als de vorige.. de huidige paus was zelfs een soort van mentor van de vorige.

Nu het punt is .. geloof hoort twee dingen in:" het religieuze" en op dat vlak zijn de conservatieven en de progressieven het met elkaar eens.. en het "klerikale" daar zijn ze het dus oneens met elkaar.

Ik ben zelf een voorstander van Deïsme en Atheïsme .. dat wilt zeggen dat het klerikale aspect van de kerk wort uit geschakelt en je mag geloven naar eigen goeddunken, of helemaal niet geloven.

dit was in het kort een beetje mijn mening.. en wat ik kwijt wouw.. ik zou er wel een uur over kunne praten, maar ik weet dat nu al de helft van jullie zal afhaken met lezen bij het zien van mijn lange post
----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 22-06-2005 om 17:46:27
ik vind dat de kerk zich hier niet mee mag bemoeien, omdat ze teveel invloed heeft waardoor veel kinderen, die anders geabortussed waren, nu een kutleven hebben. Respect voor het leven kan je ook geven door een abortus te nemen, maar dat wil er niet in bij de hoge heren daar

de enige reden dat de kerk het verbied is dat het in de tijd van Jezus nog niet kon, waardoor ze niet weten wat ze ermee moeten en het dus maar verbieden

@ Safire: toen ik 12 was speelde ik ook nog buiten, en dat is 4 jaar geleden
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Hyreme
Gepost door Hyreme op woensdag 22-06-2005 om 17:52:35
In de tijd van jezus wordt er toch ook geen gebruik gemaakt van vliegtuigen en auto's en nu wel dus dus het is bull shit dat ze dit dan ook verbieden. Ben nu eindelijk tot de conclusie gekomen dat die tsjappies van de kerk maar zich moeten aanpassen
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 22-06-2005 om 18:32:54
omdat ze in die tijd al wel vervoermiddelen hadden, ze zijn nu alleen wat verder ontwikkeld

en je kan mij serieus niet wijsmaken dat God (als ie bestaat) tegen abortus zou zijn
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op woensdag 22-06-2005 om 21:41:14
Ben tegen de paus, dus maakt me niks uit wat die zegt, luister toch niet
----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 22-06-2005 om 22:52:29
dat je er niet naar luistert wil niet zeggen dat je er geen mening over hebt toch?
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0116 sec.