Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op woensdag 22-06-2005 om 16:16:18
oké ik was het 'wat voor onderwerp' topic aan het lezen dus ik dacht.


Hier geldt een wet,je mag alleen schieten als je denkt dat je leven in gevaar is of dat van anderen.

Helaas betekend dit dat ze je winkel/huis/whatever mogen leegroven en plunderen naar hartelust zonder dat je hier iets mag aan doen.

Wat vind jij van deze wet en waarom?[optionele vraag:is die van jullie beter indien deze anders was]
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op woensdag 22-06-2005 om 16:32:26
Hebben jullie een pistool/wapen thuis liggen dan?
Hier in nederland kun je alleen legaal een vergunning krijgen voor sportdoeleinden.
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op woensdag 22-06-2005 om 16:34:48
Je moogt een wapen hebben in zelfverdediging mits vergunning.

Maar ik bedoel eens met een mes te lijf gaan ook in die vraag.
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
Kipman
Tilberuchtst
Gepost door Kipman op woensdag 22-06-2005 om 16:41:50
volgens mij mag je in nederland gepast geweld gebruiken en dat betekent bij mij als iemand m'n kiet leeghaalt dat hij baas b zn auto wordt

edit: als vriendelijk vragen niet helpt
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-06-2005 @ 16:42:22 ]

----------------------------------------
Kiphop baby!
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 22-06-2005 om 17:09:00
ik vind de wet in Belgie goed op dit punt, het is onzin om iemand neer te schieten als hij je 'alleen' maar besteelt IMO
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Safire
Gepost door Safire op woensdag 22-06-2005 om 17:26:28
@kipman in NL mag je jezelf ook pas verdedigen als jij in gevaar bent. als iemand je huis leegrooft mag jij geen geweld gebruiken als je niet zelf in gevaar bent..


----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Hyreme
Gepost door Hyreme op woensdag 22-06-2005 om 17:31:40
Ik vind het bullshit. We zijn niet allemaal balkenende die als hij wordt beroofd ( volgens mij ) zelf de inbreker gaat helpen.

Het zijn onze spullen, ons leven. En we hebben er hard voor gewerkt ( nou bij mij mijn ouders dan ben pas 15 ). Dan vind ik dat je recht hebt op het beschermen van je spullen.
Je huis + al je spullen in de fik steken mag je wel helpen voorkomen maar iemand neerslaan als iemand wat steelt nee ho maar...
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op woensdag 22-06-2005 om 21:39:34
ik vindt bij inbrekers , zorg dat je hem tegen de grond werkt ( hoe dan ook ,slaan , krabben , bijten , trek aan ze haren , schop 'm etc ) maar niet meer aanvallen als je hem al hebt...maar vastbinden / houden en overdragen aan de politie. Dat is gepast geweld. In nederland geld overigens ook de wet van gelijk geweld toepassing , met andere woorden..krijg jij 1 klap , dan mag je er 1 terug geven en niet 2...dus over het vededigen met wapens is alleen in de illegale sferen
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op woensdag 22-06-2005 om 21:49:32
Je mag iemand arresteren, ook wel geheten burgerarrest, als je met zijn tweeen iemand op heterdaad betrapt.

Je mag je eigen verdedigen, wanneer het voor JOUW een dreigende situatie is. Dus, bijv, mes op je keel, aanval met mes, pistool op je kop gericht.


----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op woensdag 22-06-2005 om 21:49:55
Quote:
V.I.P. schreef op 22-06-2005 @ 17:09:00
ik vind de wet in Belgie goed op dit punt, het is onzin om iemand neer te schieten als hij je 'alleen' maar besteelt IMO


ik stel voor dat elke belg dan een fototoestel in zijn huis neemt als ze worden berooft kunnen ze plaatjes schieten voor de politie
----------------------------------------
Jonkonize!
Mip
Gepost door Mip op woensdag 22-06-2005 om 21:51:13
ik vindt ook dat gepast geweld mag
daarbij moet je denken aan idd een inbreker tegen de grond werken (niet door hem te steken oid, maar gewoon een rake stoot of schop) en vast te binden

denk dat de grens ligt bij maatregelen waarbij blijvend letsel ontstaat, maarja dat is natuurlijk moeilijk vast te stellen, en dus is het logisch dat het zo in de wet staat zoals het nu is. er is gewoon geen grens aan te stellen
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op woensdag 22-06-2005 om 22:06:57
Wel in belgie was er ooit is een rechtzaak tegen een juwelier die de mensen die zijn winkel beroofden half-dood had geschoten..

ik vind dat het mag.. maar gepast.. ni in alle situaties
anders as u buurvrouw door u tuin loopt en ge knalt ze neer en ge zegt.. ja ze ging inbreken..
----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 22-06-2005 om 22:15:03
wat mip zegt!
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 22-06-2005 om 22:47:54
voor tegen de grond werken enzo ben ik ook wel ja, maar pistool/mes vind ik gewoon echt te ver gaan
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-06-2005 @ 22:48:37 ]

----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0076 sec.