Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op woensdag 13-07-2005 om 22:19:35
lieve dames en heren

ik ben bezig met een ( voor mij ) nieuwe manier van beats maken. Nou kwam ik ( god zegen ) uiteindelijk op de proppen met het stuk dat ik nu heb..nogal een enge vibe en alles , maar hij is nogal kaal. Nu aan mij de vraag ( bij voorkeur de "echte kenners" zoals jf2 en verantwoord....wat voor instrument kan ik hier nog bij doen en wat voor melodie.

alvast vriendelijk bedankt

beat :

www.soundclick.com/mxfortune87
onder de naam "rilling"
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 13-07-2005 om 22:30:18
Een sitar lijkt me vet. De melodie kun je gewoon samplen uit een willekeurig nummer waar een sitar in voorkomt, gewoon je p2p aan t werk zetten.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-07-2005 @ 22:44:49 ]

----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op woensdag 13-07-2005 om 22:49:09
thnx Huussuh

had je nog een melodie in gedachten...ik naam aan iets in 4 maat , wat ondersteuning geeft aan de deun die er nu in zit

bijv

bap bap..ba-bap bap bap

zeg maar

edit : ff je naam goed gespeld
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-07-2005 @ 22:49:37 ]
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 13-07-2005 om 22:57:05
Hmm, dat hoeft niet persé lijktme, de melodie synchroon t laten lopen met de rest van de beat, als je dat bedoelt. Het is juist wel cool als de melodie wat contrast heeft met de rest, zoals in Danger Zone van Big L en Mase, als je die kent tenminste niet dat ik verstand heb van beats bakken ofzo trouwens, ik zeg alleen wat ik vet zou vinden klinken.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-07-2005 @ 22:59:01 ]

----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op woensdag 13-07-2005 om 23:16:40
en daar heb ik wat aan want jij bent namelijk een luisteraar

inmiddels is er een update ( met sitar ) te checken.

ik ga ff dat nr downloaden hus, ff checken wat je bedoelt. zou miss ook wel dope zijn om een piano te nemen ofzo

inmiddels is de sitar vervangen voor een gitaar , klinkt een stuk beter, zelfde melodie
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-07-2005 @ 23:31:16 ]
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 13-07-2005 om 23:31:44
kvind het melodietje wat er nu in is vrij saai als ik eerlijk moet zijn. Kdenk dat de melodie toch wat sterker en voller moet zijn om de beat goed op te vullen. Maar het is dan ook niet gesampled.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-07-2005 @ 23:34:03 ]

----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 13-07-2005 om 23:46:27
Check dat nummer Lebanese Blonde van Thievery Corporation. Zoiets bedoel ik. Succes, kga maffen gast.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op donderdag 14-07-2005 om 00:50:23
thnx man, gaat helemaal goed komen
bedankt voor de hulp
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-07-2005 @ 00:50:31 ]
Verantwoord Gepost door Verantwoord op donderdag 14-07-2005 om 03:08:44
Neeeee gast, sorry maar dit vind ik echt niks. Dat wat je laatst had gemaakt, klonk beter. Melodie's zijn eentonig en het klinkt ook vals. Verder zou ik die te bekende scratch sample er uit halen.
Probeer ook je drumsets echt vet te laten knallen. Dat je (als je je radio hard zet) je echt klappen in je gezicht ktijgt van die shit.

Ik denk dat je wel beter kan dan dit, probeer anders wat meer te gaan sampelen, oude jazz shit, of klasiek, whatever weet je?
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op donderdag 14-07-2005 om 10:53:30
omdat ik met fruityloops werk vind ik em beetje overduidelijk dat ie met FL samples is.(ik import eigen samples)

maar er zit wel een vette sample(als goed is geimport?)
oh die sitar dus :p
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-07-2005 @ 10:57:00 ]

----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op donderdag 14-07-2005 om 10:59:03
maarre ik zou zeggen probeer andere drumkit te vinden en andere string
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op donderdag 14-07-2005 om 21:13:15
die sitar is idd geïmporteerd.

Verder werk ik amper met fruityloops en shit, dus dit was enkel een oefen beat , @ verantwoord..vandaar die eentonige deun..omdat ik simpelweg niet beter kan

mja die drum ga ik nog anders maken , ik had ff een standaart rikketik nodig ( nogmaals @verantwoord, ik snap precies wat je bedoelt...dat als je je sub aanzet dat je buren van 9 wijken verder komen klagen )

maar in ieder geval bedankt voor het feeden en de tips. Ik ga ermee aan de slag.

merci
JFproject 2 Gepost door JFproject 2 op donderdag 14-07-2005 om 22:44:36
Ik heb geloof ik ook wel is een keer een betere beat van je gehoord. Mij spreekt de melodie niet aan en ik vind het door dat 2e instrument een beetje vals klinken.

Probeer de drums inderdaad wat voller te laten klinken, meer te "bangen" door bv de snaar met een 2e sample te layeren. (door te gaan kloten)

Is het niet mooier om de sitar door te laten gaan, ik bedoel je hoort eerst 1 bepaald "akkoord", en dan de melodie "op te lopen met andere" 2 andere akkoorden. Dan is het misschien wat vlotter om naar te luisteren.

Misschien kan je ook op de achtergrond in elke maat een dezelfde bv spraaksample erin doen om het wat herkenbaarder te laten klinken.

Zijn zomaar wat ideetjes, het belangrijkste is of jij het mooi vindt.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-07-2005 @ 22:50:01 ]
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0119 sec.