Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op dinsdag 23-08-2005 om 12:07:16
Gisteren op VTM (belgische commerciele zender) ging het over sekstoerisme in Pattaya.

bekijk hier het filmpje.

Wat vooral opviel was dit: (na 14.12 min)

Quote:

Op Koh Larn, een eiland op 10 kilometer van Pattaya woont Wim Elbers. Hij werkte vroeger als commissaris van het Hoog Comité van Toezicht en was lid van de gerechtelijke politie van Brussel. Hij werd na zware racistische uitlatingen voorwaardelijk veroordeeld tot 6 maanden cel. Elbers emigreert naar Thailand en wil nooit meer terugkeren naar Vlaanderen."Geef mij maar een knappe Thaise vrouw in plaats van een Vlaamse met een dikke kont en hangtieten". Sinds zijn veroordeling leeft Wim enkel nog voor de vrouwen en de seks. "Er is weinig communicatie met de meisjes, maar eigenlijk is dat niet erg. De Thai zijn lief en vriendelijk en hebben nooit hoofdpijn."


deze vent is in 2000 dus veroordeelt wegens racistische uitspraken op het internet, met beetje opzoekingswerk kwam LRF hierop:

Quote:

Originally posted by 'gazet van antwerpen 28/6/00'
"Elbers nam deel aan 'nieuwsgroepen' op het internet. Hij feliciteerde de Brusselse politie omdat die een Marokkaanse overvaller had doodgeschoten. Hij gewaagde van een Anti-Makaken-Brigade, associeerde Marokkanen met drugsdealers en "schurftige krullenkoppen", noemde Sémira Adamu "een detail uit de Belgische geschiedenis" en Johan Leman (voorzitter van het CGKR http://www.antiracisme.be theP.) een christenhond. Elbers schreef ook een open brief aan wijlen koning Hassan II van Marokko. Daarin had hij de vorst opgeroepen om troepen te sturen om sommige van zijn onderdanen die zich bij de Brusselse rellen "als varkens hadden gedragen" onder controle te houden."

Wim Elbers 'amuseerde' zich ook met woord- en begrips verwarringen.
Zo hield hij er een tijdje een website op na die hij "Semira-B" noemde, naar Sémira Adamu, de uitgeprocedeerde asielzoekster die bij haar uitwijzing op het vliegtuig door enkele rijkswachters *onvrijwillig* verstikt werd. De woordspeling naar "Zyklon-B" (gifgas waarmee de joden vergast werden) is zo'n luguber 'grapje' van hem.

Of bv de uitdrukking "Endlösung van de Fins-Zweedse kwestie" De 'Endlösung' verwijst dan weer naar de eindbeslissing door de nazikopstukken om de joden definitief uit te roeien tijdens WOII.

Wim Elbers hield er wel een erg apart soort macabere humor op na.
Toen hij zijn website Semira-B opdoekte formuleerde hij dat zo: "SEMIRA-B werd afgevoerd".
Maar soms wond hij er echt geen doekjes om zoals bv:
-"20.000 frank voor sympathieke asielzoekers, dieven en bandieten"
-"'Racist' ? Daar ben ik trots op !"
-"Op het einde van de ramadan mogen de Belgen een enveloppe afhalen in de moskee. Waarschijnlijk zit daarin de portefeuille (met enkel nog de papieren) die Ali en zijn vriendjes Youssef , Kemal & Mehmet recentelijk van deze Belgen gejat heeft."
-"'neo-belgen', 'nep-asylanten' & 'pseudo-gastarbeiders'"
-"enige culturele / wetenschappelijke / filosofische bijdrage van zwart Afrika aan onze Westerse beschaving is mij vooralsnog onbekend
(tamtamgeroffel daargelaten)"
-" Volksvreemde (criminele)elementen in ons land"
- vreemdelingen noemde hij ook steevast: "makaken, tapijtenmarchanten, kamelendrijvers, tchoek-tchoeken, bashi-boezoeken, bamboela's en rijstkakkers"
- Of postings zoals deze bv van 16/12/98: "Inderdaad, ondergetekende was ooit in een vorig leven zelf "vertrouwenspersoon-brievenbesteller" in Brussel 3 (PYL daar kijk je van op hé!) Het stoorde mij toen ook al geweldig (als vlaamse jood) dat ik 's zaterdags 'KERK & LEVEN' moest ronddragen. Maar ik deed het (met tegenzin). Geen haar op mijn hoofd zou eraan gedacht hebben deze post NIET te bedelen. Dat was mijn taak. Daarvoor werd ik betaald. En ik voerde deze taak naar best behoren uit. Nu is het de omgekeerde wereld: melkchokolatte krollekoppen, volksvreemde makaken, boegnoels, tchoek-tchoeken , Zweedse tapijtenmarchanten en Finse kamelendrijvers, vreemd gespuis, vallen in ONS EIGEN LAND onderbetaalde brievenbestellers aan die gewoon hun werk doen, gewoon omdat die BETAALDE pamfletten van het VLAAMS BLOK bedelen. Censuur zei U ?"
- "Een levende mens (van welke kleur ook) of een levende makaak, baviaan enz (schrappen wat niet past) kost alleszins minder dan een dode mens (wit, groen, zwart, geel) of een dode makaak, baviaan enz. naar zijn/haar biotoop terug te zenden"
- "Dag negrofiele vriend"


bron: Ontspoord.com

.: DGE :.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-08-2005 @ 12:09:18 ]

----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 23-08-2005 om 12:20:59
kan je een samenvatting geven...
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op dinsdag 23-08-2005 om 12:22:13
het duurt 5 minuutjes om die tekst te lezen
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 23-08-2005 om 12:22:31
ja ik vat het niet helemaal?

dat het hypocriet is dat hij een 'racist' is maar wel thaise hoeren naait?
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op dinsdag 23-08-2005 om 12:25:30
Dit gaat volgens mij ook niet echt over sekstoerisme in pattaya,
maar over racistische uitlatingen van die elbers
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-08-2005 @ 12:25:54 ]

----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
Bek-vechter
ja toch!
Gepost door Bek-vechter op dinsdag 23-08-2005 om 12:26:09
Ik vind het maar smeerlappen die mannen
----------------------------------------
Ik gooi er niet met de pet naar, want m’n rijms zijn scherp als messen
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op dinsdag 23-08-2005 om 12:27:31
Jup, het gaat vooral om die Elbers natuurlijk
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Bek-vechter
ja toch!
Gepost door Bek-vechter op dinsdag 23-08-2005 om 12:28:42
ze zijn allemaal vies, blee, de rillingen lopen over me rug

----------------------------------------
Ik gooi er niet met de pet naar, want m’n rijms zijn scherp als messen
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0058 sec.