Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Internet en computer /
limon
Gepost door limon (Oldschool) op donderdag 25-04-2002 om 22:00:51
http://htmlgear.lycos.com/wgb/wgbview.dbm?owner=rampje

En nou niet gaan zeggen dat het overdreven is
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
spam
do not enter
Gepost door spam op donderdag 25-04-2002 om 22:24:07
http://neptune.guestworld.lycos.com/wgb/wgbview.dbm?owner=rampje


----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
dap
038
Gepost door dap op donderdag 25-04-2002 om 23:04:17
http://neptune.guestworld.lycos.com/wgb/wgbview.dbm?owner=rampje
Rauf
ALL I NEED IS ONE BIKE
Gepost door Rauf op donderdag 25-04-2002 om 23:52:06
ow wat lief n ode aan def p....

net wat ie nodig had.. in deze moeilijke tijden..


luister es naar echt dope hiphop..
----------------------------------------
"Je kent geen hiphop omdat je geen moeite doet"
NAS - GOD'S CUNT
Heb je last van je rechterpink rhyme?
limon
Gepost door limon (Oldschool) op vrijdag 26-04-2002 om 09:24:21
Rauf schreef:
> luister es naar echt dope hiphop..

wat bedoel je daarmee? Dat Def P geen dope hiphop maakt? Cryptokilostijl is een van de dopeste hiphop cd allertijden.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
limon
Gepost door limon (Oldschool) op vrijdag 26-04-2002 om 09:27:47
In een vergelijking gebruik je ALS spam. Ik ben evengroot ALS die en die. Hij is net zo stoer ALS die en die. Dus.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op vrijdag 26-04-2002 om 10:30:05
Ik snap niet waarom jullie een boner krijgen van Def P. En om Cryptokilostijl een van de beste hiphip platen aller tijden te noemen... nou zegt veel over je gebrekkig 'verstand' van hiphop.

No offence!
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
limon
Gepost door limon (Oldschool) op vrijdag 26-04-2002 om 11:46:59
N8: Non taken,

Ik maakte dat gedichtje/ode omdat ik om me heen zoveel kritiek hoor op Def P die naar mijn mening zeer onterecht is. Def P probeert zelf steeds maar weer uit te leggen hoe het nou zit met dat commercie gedoe bla bla. Ik was eerst bezig een lang verhaal aan het schrijven maar toen bedacht ik dat dit veel leuker en pakkender zou zijn. En het werkt: jullie posten er alweer op.

Over mijn hiphop smaak:
Ten eerste houd ik nu eenmaal niet zo van Engelstalige hiphop, maar vooral van Nederhop. De Nederlandse taal raakt mij nou eenmaal meer. Cryptokilostijl heeft zo`n mooie variatie aan beats die apart, maar zeer goed klinken. Daarnaast zijn de teksten en de rijms van ongeevenaarde klasse.

Ieder z`n eigen smaak.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op vrijdag 26-04-2002 om 12:17:19
Ik zeg ook niet dat Cryptokilostijl slecht is ofzo, het is best wel een ok cd... je moet er van houden. Het kan misschien de een van de doopste nederhop cd zijn, maar zeker niet de doopste hiphop cd's (en dat is geen mening maar een feit). Ik moet zeggen dat ik niet zo zeer naar teksten luister, daarom luister ik meer naar instrumentaal hiphop van artiesten die beats maken waar Seda's, Zebulons en Warlocks natte dromen van krijgen. Zoals Rauf zei zou je toch eens echt meer naar echte hiphop moeten gaan lusiteren!
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
limon
Gepost door limon (Oldschool) op vrijdag 26-04-2002 om 12:46:23
Als er veel goede beats inzitten en niet zoveel Engels geblaat dan zou ik het best mooi vinden. Kan je wat namen/nummers opnoemen?
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op vrijdag 26-04-2002 om 13:16:40
Dit zijn mijn favoriete hiphop artiesten:...

- DJ Shadow (natuurlijk
- DJ Feadz
- Dan The Automater
- Cut Chemist
- DJ Krush

De helft is meer een beetje triphoppy misschien... maar jah... same shit, different name!
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
Rauf
ALL I NEED IS ONE BIKE
Gepost door Rauf op vrijdag 26-04-2002 om 15:13:44
Quote:
wat bedoel je daarmee? Dat Def P geen dope hiphop maakt? Cryptokilostijl is een van de dopeste hiphop cd allertijden
Jah pcies dat bedoel ik, def p maakt dus geen dope hiphop.. want jij hebt na mijn weten als je dit standpunt verdedigd geen verstand van hiphop.... En cryptokilo is een aardig cdtje maar hoort echt wel niet bij de dopeste hiphopcd's allertijde..

Quote:
Ik snap niet waarom jullie een boner krijgen van Def P. En om Cryptokilostijl een van de beste hiphip platen aller tijden te noemen... nou zegt veel over je gebrekkig 'verstand' van hiphop.

word @n8, idd gebrekkig...

En wat de scenes betreft, loopt de nederlandse scene echt niet voor wat kwaliteit betreft in vergelijking met andere scenes...


Quote:
Ten eerste houd ik nu eenmaal niet zo van Engelstalige hiphop, maar vooral van Nederhop

het is niet mijn probleem dat je je beperkt tot nederhop.. hiphop is veel groter als nederhop, en ik vind niet echt dat je vanuit dit standpunt kunt zeggen: "Cryptokilostijl is een van de dopeste hiphop cd allertijden"
want je zegt zelf dat je geen andere tjekt omdat je geen zin hebt in engelstalig geblaat, hoe kun je dan in god's of in jouw geval Def P's naam beweren dat het een van de dopeste hiphopcd's allertijde is, in navolging van maxima zeg ik tegen jouw: EEN BEETJE DOM.........

En dat je het geblaat noemt slaat nergens op je zit vast te denken aan p diddy en zooi, maar dat is geen hiphop beste jongen, dat is een groot commercieel wezen... mixien is engels te moeilijk te verstaan.. want als je met het argument blaat komt noem ik je dus echt wel neit serieus...en er is nog genoeg dope shit in frankrijk , duitsland etc...

Ik zal ff Fritz Bomb citeren:
JE KENT GEEN HIPHOP OMDAT JE GEEN MOEITE DOET!!!!!!!
----------------------------------------
"Je kent geen hiphop omdat je geen moeite doet"
NAS - GOD'S CUNT
Heb je last van je rechterpink rhyme?
limon
Gepost door limon (Oldschool) op vrijdag 26-04-2002 om 20:17:03
Rustig maar,

IK vind --> mening

Het is --> feit

Ik snap ook heus wel het verschil tussen goede (Engelstalige) hiphop en P.Daddy. Goede hiphop kan ik ook zeker waarderen. Ik verkies nu eenmaal Nederlandstalige hiphop boven Engelstalige, omdat de Nederlandse taal mij nu eenmaal lekkerder in de oren klinkt dan de Engelse. Vandaar dat ik ook goede Nederlandstalige hiphop verkies boven goede Engelse, los gezien van de individuele skills en beats.

Je moet geen feiten met meningen gaan wisselen.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Rauf
ALL I NEED IS ONE BIKE
Gepost door Rauf op vrijdag 26-04-2002 om 21:06:45
Quote:
wat bedoel je daarmee? Dat Def P geen dope hiphop maakt? Cryptokilostijl is een van de dopeste hiphop cd allertijden.


je zegt duidelijk IS een v/d dopeste bla... dus vandaar uit reageer ik, ik verwissel dus geenzins feiten met meningen... ik denk dat je mixien opxreef IS terwijl je dacht IK VIND dat kan ik helaas niet ruiken.,. en als het over hiphop gaat zal ik altijd zeer fel in mijn discussie zijn.. t kan overkomen dat ik persoonlijk iemand aanval, maar in dit geval is dat niet zo... dus.... ik zeg gewoon recht door zee wat ik denk...

owjah tjek ook als je toch van nederlandse shit houdt:
Fritz Bomb (te vinden op de Meervoudig Onverzadigd Vet cd (bommelding), Meneer Ruys, Vino, Freestyle Fabrik,(belgie)..

Njah voor engelstalig hiphop is er zoveel, dan moet je maar es wxwen als je es in nijmegen bent.. dan nemen we het wel door en kun je kijken wat je niet geblaat vindt...

met vriendelijke groet..
----------------------------------------
"Je kent geen hiphop omdat je geen moeite doet"
NAS - GOD'S CUNT
Heb je last van je rechterpink rhyme?
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op zaterdag 27-04-2002 om 01:02:38
limon schreef:
Quote:
Daarnaast zijn de teksten en de rijms van ongeevenaarde klasse.

Een paar teksten zijn qua inhoud/flow/rijmschema's idd zeer goed, maar Def P heeft een probleem: hij kan het niet allemaal tegelijk dope doen.
Als hij iets te vertellen heeft (zeker als het in verhalende vorm is) dan kan hij geen dope rijmschema's meer bouwen en flowt hij als een boer, flowt hij als een tiet en heeft hij wel dope rijmschema's, dan kan hij weer alleen maar opscheppen.
Dat vind ik dus weer heel jammer. Dat is voor mij ook de reden dat Def P zeker niet onder de top der mc's valt. Zeker als je buiten het hokje Nederhop kijkt (Duitsland, Frankrijk, Engeland, Turkije, Zweden om wat voorbeelden te noemen).
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
limon
Gepost door limon (Oldschool) op zaterdag 27-04-2002 om 20:45:22
Ik hecht ook de meeste waarde aan de textuele inhoud en hoe een verhaal zo goed in rijmwoorden verteld kan worden, zonder dat het vreemd klinkt. Sterker nog: het klinkt juist lekker. Dat de flow dan meestal wat in moet leveren vind ik niet zo erg. Daarom vind ik de nummers op Het Ware Aardverhaal ook zeer goed.

Hiphop is meer dan alleen teksten. De beats zijn ook belangrijk. Checkmate van Cypress Hill en Ik ben de man van de Spookrijders hebben echt goede Hiphop beats, tenminste, dat vind ik goed hiphopbeats. De beats van Opgezwolle bijv. vind ik daarom iets minder omdat het wat 'milder' klinkt.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
 Index / Internet en computer /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0093 sec.