Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Radio, televisie en film /
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op woensdag 14-09-2005 om 21:32:40
Ik dacht dat er al een topic over bestond, maar ik vind het niet.. dus mijn oprechte excuses als het al bestaat.

nu meteen is het weer met Ali B (natuurlijk) en brainpower in colombia.

nuja de opzet van dit programma:

Quote:
Op uitnodiging van de kindgerichte ontwikkelingsorganisatie Plan Nederland reist Ali B met andere Nederlandse rappers naar zeven landen in Afrika, Azië en Zuid-Amerika. En in elk land maken ze, samen met lokale rappers, een nieuwe nummer over hun ervaringen.

In Colombia vluchten de mensen voor geweld en intimidatie van het platteland naar de steden. Daar komen de "desplazados", zoals deze vluchtelingen worden genoemd, in krottenwijken terecht. Eigenlijk van de regen in de drup. Ali B en Brainpower bezoeken jongeren in die krottenwijken en praten met hen hoe het leven daar is. De bendes, de drugs, de regering die niets voor hen doet, maar vooral de manier waarop zij zich uit hun ellendige situatie vechten. Dat gebeurt vaak door middel van muziek. Zo bezoeken zij de Huellas Foundation in de Nelson Mandela-achterbuurt die door middel van allerlei workshops twee rivaliserende bendes vrede heeft laten sluiten.

In de tweede aflevering spreken zij ook Elio, een vijftienjarig jongetje, wiens familie is gevlucht uit de buurt van Medellin. Zijn ene broer is drugsverslaafd, de andere zit in een gewelddadige bende. Hij verkocht ijsjes en rapte in de bus toen hij twaalf was om wat geld te verdienen. Daar ontmoette hij een vrouw die vroeg of hij niet naar de dansacademie wilde komen. Nu volgt Elio al jaren een dansopleiding en hoopt professioneel danser te worden.

Op uitnodiging van de kindgerichte ontwikkelingsorganisatie Plan Nederland reist Ali B met andere Nederlandse rappers naar zeven landen in Afrika, Azië en Zuid-Amerika. En in elk land maken ze, samen met lokale rappers, een nieuwe nummer over hun ervaringen. In Colombia worden Ali en Brain vrienden met de rappers van "La Heroica", een soort buurthuis die kansloze jongeren opvangt en hen de verschillende hiphop-skills leert: rappen, breakdancen, scratchen en graffity. Op drukke avonden zijn er honderden rappers en breakers die er allemaal een kunsten vertonen. De Nederlandse rappers zijn zichtbaar geëmotioneerd. Dit is hiphop zoals het bedoeld is. Ali en Brainpower schrijven een rap over het lot van de desplazados en de jongens van La Heroica doen mee. Ook wordt de clip voor een deel in hun honk opgenomen.

----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 14-09-2005 om 21:33:41
Stond op de frontpage.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op woensdag 14-09-2005 om 21:35:11
Verdomme daaaaaaaaar stond het.. ik wist dat ik het ergens van had.
Nuja, het is bezig nu..
----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op woensdag 14-09-2005 om 21:45:18
dit staat er dus op de frontpage daarover:

Quote:
700 vmbo-scholen in Nederland gaan dit najaar aan de slag met het educatieve project Rap Around the World, waarin Ali B optreedt als virtueel docent. Rap Around the World, een initiatief van Plan Nederland, is het vervolg op het succesvolle educatieve project Rap4Rights waaraan honderden scholen het afgelopen najaar deelnamen.

Plan Nederland ontwikkelde de educatieve projecten Rap4Rights en Rap Around the World om Nederlandse jongeren te betrekken bij ontwikkelingsvraagstukken en de oneerlijke verdeling van welvaart in de wereld. Om juist jongeren aan te spreken, spelen hiphop als internationale taal van jongeren en rappers als eigentijdse verslaggevers een centrale rol. In Rap Around the World zijn dat Ali B en steeds een andere co-rapper, die op uitnodiging van Plan Nederland zeven ontwikkelingslanden bezoeken voor ontmoetingen met kinderen die leven in extreem moeilijke omstandigheden.

In de eerste uitzending van Rap Around the World, woensdag 7 september om 21.30 te zien op MTV, ontmoeten Ali B en co-rapper Tim straatkinderen in het West-Afrikaanse Senegal.

Uitzendingen elke woensdag om 21.30 uur:

7 september – Ali B en Tim in Senegal
14 september Ali B en Brainpower in Colombia
21 september Ali B en Nina in Malawi
28 september Ali B en Yes-R in Bangladesh
5 oktober Ali B en The Opposites in Ecuador
12 oktober Ali B en Brace in de Filipijnen
19 oktober Ali B en LadyDi in de Dominicaanse Republiek

Meer info vind je op http://www.raparoundtheworld.nl/


is er niemand anders die kijkt?
----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
dap
038
Gepost door dap op woensdag 14-09-2005 om 21:58:50
jawel

dope track van brain ali en die gasten daar. Ik vind het dope docu
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op woensdag 14-09-2005 om 22:01:02
Ja ik vond die track op het einde (is nu gedaan) van Ali, Brainpower en ie colombiaanse gasten egt wel dope.. zou hem wel in me playlist wille hebbe.. zou die erges te downe vallen?
----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
dap
038
Gepost door dap op woensdag 14-09-2005 om 22:06:38
misschien op de website, maar die kudt site loopt steeds vast.
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op woensdag 14-09-2005 om 22:11:10
als je hier op deze pagina drukt op "clip" dan begint ie te spele.. maar ik wil het lied eigenlijk
----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
DuvelDuvel
Gepost door DuvelDuvel op dinsdag 20-09-2005 om 11:51:13
Me too, de kwaliteit van mijn versie is niet zo goed, waardoor de beat neit zo vet is. Anyway Ali heeft er wel een vet rilekste flow
----------------------------------------
Ga verder, jij geen Schaap, ik geen Herder
Geen verlosser, niet je Redder

Gewoon een flexe rapper..
juan d
<respect is everything>
Gepost door juan d op dinsdag 20-09-2005 om 15:18:37
Ik kijk ook, elke keer weer
Gaucho
bijna niet human
Gepost door Gaucho op donderdag 22-09-2005 om 22:37:02
weet iemand al of de tracks ergens te downloaden zijn, want ik zat net die site even te checken en sommige tracks zijn best dope
----------------------------------------
beng!
Hyreme
Gepost door Hyreme op donderdag 22-09-2005 om 22:44:29
raar maar waar.. ali heeft een heeeeeel relakste flow daar..

@ duvelduvel.. ben jij de echte duvel of een faker?
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 23-09-2005 om 07:54:32
faker en daarom mag die die naam ook niet meer gebruiken
appie
Your feeling lucky punk ?
Gepost door appie op zaterdag 15-10-2005 om 00:13:09
Ik hoop dat er cd verschijnt van de daar opgenomen nummers want ze zijn erg chil. De opbrengst zou dan naar een goed doel kunnen gaan ofzow, hoop eigenlijk wel dat zoiets gebeurt.
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op zaterdag 15-10-2005 om 00:29:24
fok de macht is goed
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
 Index / Radio, televisie en film /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.009 sec.