Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op vrijdag 16-09-2005 om 22:24:35
Ik zat zo eens tv te kijken en zag die vage big web reclame.

Even korte uitleg:
Big is een organisatie die het branden van illegale cd's probeert stop te zetten. Nu hebben ze veel reclames en hun eigen website www.bigweb.nl , om de illegale zooi stop te zetten.

Ik keek zo naar de agrumenten van op tv van die reclame en zag zo onder andere dit voorbij komen.

- Er kunnen virussen mee komen
Ik denk dan: daar heb je virusscanners voor
- Iemand kan je spam meesturen
ik denk dan: Daar heb je spambestrijders voor
- er kunnen hackers mee komen tijdens de download
Ik denk dan: daar heb je een firewall voor
- Je hebt een foute download of alles doet het niet
ik denk dan: Ja, moet je wat mb's lenen van mij? mag voor 15 gig downloaden per maand. download je gewoon een nieuwe.


Nu mijn vraag:

Zullen die reclames nou echt werken en is het verspilde belastingcenten? of denk je wat anders!! laat je horen!!!
----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op vrijdag 16-09-2005 om 22:29:41
Nu het is duidelijk , het downloaden valt niet te stoppen.
Maar, de muziekindustrie draait tog vrolijk verder.. Hoe komt het, doordat wij downloaden, luisteren wij meer muziek, staan wij open voor alles ( als iemand zeg luister eens naar dat moet je niet direct de cd kopen maar kan je een paar liedjes downloaden) En dus is muziek populairder waardoor Ipods, Mp3 spelers meer worden verkocht. En, de muziekindustrie verdient tog ng geld, doordat we met zijn allen nu meer naar "muziekzenders kijken" en omdat we als we fan worden van een groep fzo naar optredens gaan enzo.

Voila. dit is mijn punt.
----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op vrijdag 16-09-2005 om 23:27:41
En nu dat van jullie mss?
----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
Ummer
Je hebt geen idee
Gepost door Ummer op vrijdag 16-09-2005 om 23:44:01
Quote:
MC Notorious schreef op 16-09-2005 @ 22:29
Nu het is duidelijk , het downloaden valt niet te stoppen.
Maar, de muziekindustrie draait tog vrolijk verder.. Hoe komt het, doordat wij downloaden, luisteren wij meer muziek, staan wij open voor alles ( als iemand zeg luister eens naar dat moet je niet direct de cd kopen maar kan je een paar liedjes downloaden) En dus is muziek populairder waardoor Ipods, Mp3 spelers meer worden verkocht. En, de muziekindustrie verdient tog ng geld, doordat we met zijn allen nu meer naar "muziekzenders kijken" en omdat we als we fan worden van een groep fzo naar optredens gaan enzo.

Voila. dit is mijn punt.


Tjap, fabrikanten van MP3 spelers verdienen geld, de muziekindustrie niet...
Schaduw Gepost door Schaduw op vrijdag 16-09-2005 om 23:47:35
big moet niet bitchen. het is toch bullshit. Je zal het noooooooit kunnen stoppen. never. en die nerds in de spotjes praten ook poep
die Lange
HARD
Gepost door die Lange op vrijdag 16-09-2005 om 23:53:30
fok big web, had de computer maar niet uit moeten gevonden worden
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op zaterdag 17-09-2005 om 00:11:30
beter hadden ze het verspilde belastingsgeld van dit project aan de spellenmakers gegeven, konden zij het zich permitteren om prijzen omlaag te gooien, waardoor de rest dat ook doet omdat zij ook willen verkopen. en dan kopen gamers weer games... want welke aap geeft er nou 60 euros aan een game die 2 van de 3x tog kut is
[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-09-2005 @ 00:12:08 ]

----------------------------------------
Jonkonize!
rame
Gepost door rame op zaterdag 17-09-2005 om 00:14:31
Quote:
Schaduw schreef op 16-09-2005 @ 23:47
big moet niet bitchen. het is toch bullshit. Je zal het noooooooit kunnen stoppen. never. en die nerds in de spotjes praten ook poep


inderdaad, van die kinderen die gebruikt worden om te zeggen dat andere mensen er denken stoer mee te zijn ofzo
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zaterdag 17-09-2005 om 00:20:32
Quote:
rame schreef op 17-09-2005 @ 00:14
[...]

inderdaad, van die kinderen die gebruikt worden om te zeggen dat andere mensen er denken stoer mee te zijn ofzo


is weinig gebruikt worden aan hoor, tis gewoon werk voor ze net als jij je krantenwijkje hebt...
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
rame
Gepost door rame op zaterdag 17-09-2005 om 00:22:43
nouja krantenwijkje doe ik niet aan hoor
maar ze hadden wel iets geloofwaarderige kinderen mogen nemen
Schaduw Gepost door Schaduw op zaterdag 17-09-2005 om 00:25:47
games moeten gewoon goedkoper worden. IK ga nu geen 50 euro neerleggen voor een spel, meer dan 110 gulden is me gewoon te gek.

20/25 euro wil ik wel kopen
rame
Gepost door rame op zaterdag 17-09-2005 om 00:28:53
Quote:
Schaduw schreef op 17-09-2005 @ 00:25
games moeten gewoon goedkoper worden. IK ga nu geen 50 euro neerleggen voor een spel, meer dan 110 gulden is me gewoon te gek.

20/25 euro wil ik wel kopen


ja en cd's (als dat mogelijk is) tussen de 10 en 15 euro wat best haalbaar is lijkt me omdat je dezelfde cd's een paar maanden later voor 5 euro kan vinden
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op zaterdag 17-09-2005 om 00:29:49
De muziekindustrie heeft de verkopen zien zakken doordat er gedownload wordt (niet zo dramatisch als dat ze ons voorhouden). Wat de industrie fout gedaan heeft is, de lange termijn effecten van het downloaden te negeren/niet in te zien. Ze hadden zich veel eerder moeten beseffen dat downloaden niet tegen te gaan valt, door een hetze tegen p2p gebruikers. If you cant beat em, join em. Nu ze dat wel gedaan hebben en Itunes al een half miljard mp3's verkocht heeft, worden de berichten over de malaise in de muziekindustrie al veel minder ernstig.

Het heeft ook zn positieve kanten, ik selecteer cd's door recenties in de eerste plaats. Als ik dan kan kiezen tussen luisteren in een cd winkel of downloaden, download ik liever, want ik heb de vervelende eigenschap dat ik een cd een aantal keren gehoord moet hebben voordat ik er een definitief oordeel over kan geven. Heb ik dat gedaan, en is het definitieve oordeel positief dan koop ik de cd zeker!

Verder ben ik door het downloaden al vele dope cd's rijker geworden die ik afgaande op vooroordelen, of gewoon doordat ik niet bekend was met de artiest nooit had zullen kopen.

Lang verhaal zie ik opeens, tijd om te gaan slapen.
----------------------------------------
Days to come
Schaduw Gepost door Schaduw op zaterdag 17-09-2005 om 00:33:57
cd's tussen 10 en 15 zie ik nu al veel hoor. M'n jawattus was 15.99. Beter als de ooit 19.99 voor cd's.
Zwolle-zuid
op die nikes
Gepost door Zwolle-zuid op zaterdag 17-09-2005 om 00:46:56
het helpt toch niet, en trouwens ik vind die reclame echt een lachertje komt heel kinderachtig over bij mij
----------------------------------------
www.geskenhouse.tk
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zaterdag 17-09-2005 om 00:49:21
de reclame is ook niet voor ons bedoeld, maar voor de kennisarme ouders van jonge tieners
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Tony
Onverbeterlijk
Gepost door Tony op zaterdag 17-09-2005 om 09:53:01
Big kan ons ook helemaal niks maken, stel dat er iemand zou merken dat wij illegaal zouden downloaden, kan 'BIG' ons niks doen omdat het niet in verband staat met justutie
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op zaterdag 17-09-2005 om 09:59:22
downen illegaal? dan mogen ze een heleboel mensen oppakken. zelfs mijn ma, en die werkt ook bij de politie!
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
rame
Gepost door rame op zaterdag 17-09-2005 om 11:11:15
Quote:
Schaduw schreef op 17-09-2005 @ 00:33
cd's tussen 10 en 15 zie ik nu al veel hoor. M'n jawattus was 15.99. Beter als de ooit 19.99 voor cd's.


ja dat klopt maar ik bedoel meer wat er uit amerika komt, daar betaal je vaak nog meer dan 20 euro voor, nederlandse cd's vind ik opzich wel oke geprijst
creative
Fresh
Gepost door creative op zaterdag 17-09-2005 om 11:13:52
B.I.G. = Branden is goedkoper
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0082 sec.