Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /   [Pagina: [1] 2 ]
L2N
twezus
Gepost door L2N op maandag 19-09-2005 om 11:44:37
Oke, freestylen is leuk, als je het kunt natuurlijk. En omdat ik het nog lang niet kan, ga ik gewoon dagelijks een freestyle maken. Er zullen vast 1 a 2 dagen in de week geen freestyles komen, maar dat komt dan omdat ik een leven heb.


Euhm de regels zijn zo.
-Het is geen wedstrijd.
-Feedback mag altijd.
-Iedereen mag droppen.
-Alleen l2n mag haten.
-En geen slap gelul de hele tijd.
-Heb je geen mic? Jammer dan maar
dat hoef je niet mede te delen.


Oja een wOrd! naar deze :
Als je je vrienden vertelt hebt dat je rapt, kun je er donder op zeggen dat je gevraagd wordt om te freestylen. Vaak kun je niet met geschreven shit wegkomen, wat sowieso not done is, omdat ze je een woord geven waarover je moet freestylen. Je hebt vast wel eens mensen als Eyedea, Juice of Brainpower aan het werk gezien. Die denken vaak een aantal lines vooruit. Hoe kan jij dat ook doen? Om een goede reputatie op te bouwen als freestyler, doe het volgende.

Praat eerst eens gewoon 10 minuten lang, non-stop, zonder te rijmen, zonder een beat. Als je nieuw bent in het rapwereldje, is dit nog knap lastig. Heb je dit eenmaal onder de knie, begin dan rijmwoorden in je verhaal te verwerken, en begin je verhaal te structureren in lines. Het geheel hoeft nog niet te flowen, je zal moeite genoeg hebben om je freestyle op rijm te zetten. Tegen de tijd dat je dit kunt, ben je meestal al een flink aantal maanden met freestylen bezig. Op dit moment kun je beginnen a capella te freestylen. Oefen nu zo vaak mogelijk, over elk denkbaar onderwerp. Maak je je ontbijt klaar, freestyle over volkorenbrood. Fiets je naar school, freestyle over een proefwerk. Vaak doe je de beste freestyles op de fiets, op de WC of in bed. Waarom weet ik niet, maar het is wel grappig.

Heb je dit er een beetje in zitten, probeer dan over een beat te freestylen. Pak een plaat, speel de instrumentale versie, en freestyle daarover. Wat mij betreft mag je tijdens zo'n sessie van onderwerp wisselen. Zit je goed op beat te freestylen, DAN pas kun je je vrienden vertellen dat je kunt freestylen. Eerder niet. Doe je dit wel, dan kun je rekenen op veel gelach tijdens je pogingen. Als ze het horen, dan is er altijd wel eentje bij die voor je wil beatboxen. Freestyle hier gerust over. Als je de beat een beetje mist, boeiend. Niemand die het merkt vanwege het rumoer.

Na dit moment moet je je pas zorgen gaan maken over multi's, punchlines en wordplay. Als je deze in je writtens toepast, zul je zien dat dit, met vertraging, ook in je freestyles gebeurt. Na 8 maanden teksten schrijven, kon ik een minuut lang freestylen met gebruik van multi's. Raak niet in paniek als het bij jou langer duurt.

Tegen de tijd dat je dit allemaal kunt, ben je een gerespecteerde freestyler bij jou in de buurt, zeker weten. Dan komt een moeilijke stap. Het gebruik van punchlines in je verhaal. Dit gaat langzaam maar zeker, maar het is een moeilijk proces. Hiervoor wordt door rappers dus vaak vooruitgedacht, terwijl ze denken freestylen ze dan wat filler. De ALLERBESTEN gebruiken zelfs dat niet, maar de kans is klein dat een van ons zover komt. Mocht het zo zijn, daag dan Brainpower maar eens uit. Ik heb er geen probleem mee als je geschreven punches in je freestyles verwerkt, zolang zeker minstens 80% van je shit wel een freestyle is. Toch zul je op een gegeven moment merken dat het best lukt om punches en woordspelingen in je freestyles te verwerken.

Als dat eenmaal is gelukt kun je lekker gaan freestyle battlen en zorgen dat je de beste van je woonplaats wordt. Is dat zo, dan heb je al een reputatie. Die kun je vervolgens omhoog houden tijdens open mics, vaak na een concert en tijdens een cypha zal je inbreng ook verwacht worden. Zie hier niet tegenop, als je het eenmaal zo goed kan zul je het best leuk vinden om te doen. En dan heb ik het nog niet eens over je vrienden, die helemaal buckwild zullen gaan over je freestyle talenten en bijdehandte one-liners. Ben je dan echt zo goed, dan pas kun je werken aan hoelang je freestylet. Van een minuut in het begin, kan dit uiteindelijk wel 10 minuten worden, en een sessie met twee vrienden kan dan zo een uur in beslag nemen. Neem dan ook eens contact op met een mixtape DJ om een van je freestyles op zijn tape te zetten. Het is sowieso slim om je freestyles op te nemen, zodat je je vooruitgang kan horen.
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
L2N
twezus
Gepost door L2N op maandag 19-09-2005 om 11:49:15
Nummer 1.

Ik kreeg woorden van een vriend van me, 1e woord was melk. 2e Dartpijl. 3e was Spijbelen , 4e was Bakker(leraar geschiedenis) , 5e was rolstoel 6e Parfum en de 7e was Schaar.
Ik vond hem best leuk

rapidshare.de/files/5275209/Freestyle_dag_1.mp3.html
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op maandag 19-09-2005 om 14:31:51
haha op zich is ie nog wel cool, je zegt wel vaak je weet of je weet toch maar voor een freestyle niet slecht...
Maar...ik kom langer, dan lange frans en baas b bij elkaar/ en je weet toch ik knip ze door tweeen met een schaar haha

Peace...
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 20-09-2005 om 19:38:03
Oke, deel 2 komt eraan.
Ik ga weer onderwerp shit doen, dus ik wil 10 woordjes.

Dus als je dit leest, geef ff een woord.(voor in de freestyle dus)
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 20-09-2005 om 19:38:58
schoenen
Darnold
Official COD Junkie
Gepost door Darnold op dinsdag 20-09-2005 om 19:39:05
frituur
----------------------------------------
Toen de partysquad nog geen bazen maar werknemers waren - Gele Haas
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 20-09-2005 om 19:39:30
aaight teller staat op 2 thnx
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
ReLex
Messatsu!
Gepost door ReLex op dinsdag 20-09-2005 om 19:40:13
Ranzige dingen
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 20-09-2005 om 19:41:01
aight
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 20-09-2005 om 19:41:43
skunk
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op dinsdag 20-09-2005 om 19:42:07
pascal (kenker wat een lekker woord)
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op dinsdag 20-09-2005 om 19:42:11
pipa
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 20-09-2005 om 19:42:16
Hehehe nice one.
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op dinsdag 20-09-2005 om 19:45:29
Wat schaduw zei over schoenen, je moet echt all stars erin verwerken dan gek! Die dingen zijn dope.
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 20-09-2005 om 19:47:07
Jah scool, maar geef woorden
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op dinsdag 20-09-2005 om 19:47:38
pindakoek
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
Crunx Gepost door Crunx op dinsdag 20-09-2005 om 19:48:41
kaasrand
Darnold
Official COD Junkie
Gepost door Darnold op dinsdag 20-09-2005 om 19:49:24
bier
----------------------------------------
Toen de partysquad nog geen bazen maar werknemers waren - Gele Haas
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 20-09-2005 om 19:50:41
aaaaight dope dope nog 3
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op dinsdag 20-09-2005 om 19:51:37
puntenslijper
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
rame
Gepost door rame op dinsdag 20-09-2005 om 19:52:03
wekkerradio
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 20-09-2005 om 19:52:26
krop sla
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 20-09-2005 om 19:52:54
aaaight
dank dank
Ik ga beginnen.
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 20-09-2005 om 20:03:28
Hij is af, was 2 woorden vergeten.
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op dinsdag 20-09-2005 om 20:04:24
geen pascal tog
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 20-09-2005 om 20:08:34
ik zeg niets
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Hyreme
Gepost door Hyreme op dinsdag 20-09-2005 om 20:09:24
donn-e !!!
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 20-09-2005 om 20:14:04
er was iets fout gegaan met de beat, ik moest hem 2x droppen ( kut pascal )
toen knipte ik 2e beat, maar 1e ging ook vanzelf weg. Maar ok
rapidshare.de/files/5330203/dag2_final.mp3.html
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
rame
Gepost door rame op dinsdag 20-09-2005 om 20:20:13
klinkt opzich dope, beat staat wel iets te hard, je aarzelt ook best vaak maar dat komt natuurlijk omdat je dit nog niet zo vaak gedaan hebt, maar wat ik al zei, best dope
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 20-09-2005 om 20:20:56
jah beat staat hard, omdat ie 2x overalkaar heb gezet.
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op dinsdag 20-09-2005 om 20:28:29
OOOOh die lines over mij zijn vet, nah oke serieus ja je kan freeyen maar ik hoor je te vaak freeyen maar gewoon weer dope ouwe
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 20-09-2005 om 20:32:33
haha neger whut, je weet toch niet te breken wij
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-09-2005 @ 20:32:55 ]

----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op dinsdag 20-09-2005 om 20:36:36
je nieuwe dagelijkse bezigheid... weet je zeker dat je een leven hebt?
maar onderwerpjes verzinnen is leip
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 20-09-2005 om 20:49:13
ehh ja ik denk dat ik een leven heb, aangezien ik niemand op een paar na, het lef hebben om hun freestyles te droppen.
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op dinsdag 20-09-2005 om 21:06:14
gek ik free jou de pan uit. "ik heb een mattie die choked"
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 20-09-2005 om 21:12:14
Haha, w0rd! naar datte, iedereeen, bedankt voor de woorden, jullie zijn allemaal me g's.
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Lerraimy
Nege-duust
Gepost door Lerraimy op dinsdag 20-09-2005 om 21:27:06
Freestylen leer je niet door elke dag 1 kleine track op te nemen, maar door lange freestylesessies te doen
----------------------------------------
[url]www.lerr.be[/url]
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 20-09-2005 om 23:25:17
tuurlijk, maar ik zit heus niet de hele dag binnen.
Ik denk dat ik mischien wel 2uur van de dag freestyle.
Komt door het smoken.
Het is alleen, als je iets moet droppen. Kan je beter geen wacke shit droppen.
Dus je moet wel scherp blijven.
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Lerraimy
Nege-duust
Gepost door Lerraimy op dinsdag 20-09-2005 om 23:26:31
jah maar die opneem freestyle shit, lijkt me beetje overbodig...
Anders doe je beter dit: je saved je beste freestyles, stuurt die naar mij en dan mogen die op me freestylemixtape
----------------------------------------
[url]www.lerr.be[/url]
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 20-09-2005 om 23:29:14
Ik moest toch wat verzinnen om elke dag legaal een freetje te droppen.

Maar eehm ik zal eens kijken voor die mixtape van je
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op woensdag 21-09-2005 om 20:19:42
Ey, maak nog eens iets nieuws voor men mp3speler pls
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Saizen
Duku
Gepost door Saizen op woensdag 21-09-2005 om 21:16:41
Ik drop wel is een x wat morgen ofzo
L2N
twezus
Gepost door L2N op woensdag 21-09-2005 om 23:11:13
Dge ben je er nog?
rapidshare.de/files/5375812/dag_3.mp3.html
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Pila
Boven De 18
Gepost door Pila op vrijdag 23-09-2005 om 12:19:22
die laatste is echt meesterlijk!!!

props L2N!!
----------------------------------------
maak je koud als ijs en steek je met een lepel
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op vrijdag 23-09-2005 om 12:30:19
wel vet om te luisteren hoevaker je t doet des te beter je wordt dus ben benieuwd met n maandje ofzo
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op vrijdag 23-09-2005 om 17:09:09
De 1e vond ik opzig wel grappig, ben nu bezig met de 2e en 3e downloaden.
----------------------------------------
Jos de Boss
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op vrijdag 23-09-2005 om 17:19:22
harde komen dan RB? geen grappen maken
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
Lerraimy
Nege-duust
Gepost door Lerraimy op vrijdag 23-09-2005 om 17:33:21
Ik blijf erbij dit niet de manier om te leren freesteezen

Doe anders 1 freestyle-tape dag, maar dan een hele avond
1x in de week ofzo

Want pas na een maand of 6 ben je pas echt bomfreestyler(en dat zijn meer dan 100 freestyle's die je hier moet droppen)

Maarja je doet maar

p'z
----------------------------------------
[url]www.lerr.be[/url]
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op dinsdag 27-09-2005 om 22:20:09
Quote:
L2N schreef op 21-09-2005 @ 23:11
Dge ben je er nog?
rapidshare.de/files/5375812/dag_3.mp3.html


Props man !
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op dinsdag 15-11-2005 om 21:05:58
Ey L2N ik doe mee man.

http://rapidshare.de/files/7685325/De_Gevallen_Engel_-_Freestyletopic.mp3.html

Maak nog eens een vettige freestyle, homey
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
 Index / Drop je eigen audio /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0125 sec.