Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
chester
www.leonchester.nl
Gepost door chester op donderdag 22-09-2005 om 18:13:17
Ik vroeg me af, wat iedereen hier voor antwoord heeft.

Ik vind namelijk dat een rapper best geld mag verdienen aan TV of iets. Het kan elke dag over zijn, maar dan zitten ze wel goed bij kas (kwa geld dan).
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-09-2005 @ 18:35:52 ]

----------------------------------------
onderschrift
blehhhh
misselijkmakend
Gepost door blehhhh op donderdag 22-09-2005 om 18:15:39
Zodra hij gericht is op het maken van winst en het niet voor de fun/ props/ respect etc. doet is een rapper commercieel.

Of het dan per definitie wack is? Dat vind ik niet ..
ReLex
Messatsu!
Gepost door ReLex op donderdag 22-09-2005 om 18:16:13
Van mij mogen ze ook best bij Fox Kids komen, waar ze ook maar willen. Het boeit mij eigenlijk geen hol wat voor fans ze hebben of op welke zenders komen.
Het enigste wat ik belangrijk vind zijn de spits, schrijven ze teksten om juist fans te hebben, of schrijven ze teksten omdat ze rappers zijn.
mixxman
Gepost door mixxman op donderdag 22-09-2005 om 18:16:20
Ik vind neit dat je commercieel bent als je veel geld verdient.Een rapper is commercieel als die dingen gaat doen en laten in zijn nummers voor de massa.Als een rapper een nummer maakt zoals hij dat graag wil en zich niet richt op wat tot de meeste verkopen leidt dan vind hem niet commercieel.Stel dat dat nummner nou gewoon heel sterk is dan mag daar best wat eld aan worden verdiend.En een rapper is natuurlijk commercieel als die allemaal vage dingen aanpakt om in de media te komen.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op donderdag 22-09-2005 om 18:16:25
ik vind dat het te maken heeft met wat je over wilt brengen, als THC in fox kids gaat staan tyf ik al hun nr's van mn harddisk af, maar als ali b dat doet, ach, tis zn doelgroep
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op donderdag 22-09-2005 om 18:23:58
Hmm... als hij gaat rappen omdat ie er rijk mee denkt t worden ofso? Ik weet het niet, maakt me eerlijk gezegd ook niet zo uit, het gaat om de lyrics/tracks.
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op donderdag 22-09-2005 om 18:32:12
Vanaf dat er reklame op tmf/mtv komt voor hun cd's
Kortom vanaf ze heel bekend zijn en ze er bakken geld aan verdienen
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 22-09-2005 om 18:34:35
je bent commercieel als je je eerste cent binnenkrijgt. punt uit.

ik denk wat jij bedoelt is dat ze nummers maken speciaal voor het geld. Dan vind ik ze 'commercieel' bezig. Maar ik geef ze niet echt ongelijk, als je er een leuk zakcentje mee kan verdienen en het leuk vind om te doen, why not?
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op donderdag 22-09-2005 om 18:39:39
commercieel... de commercie betreffend, commerciele muziek; gericht op het maken van winst, met reclamegelden als veruit de voornaamste inkomstenbron.

commercie... winstbejag

best simpel toch? zogauw je als artiest geld binnenkrijgt dat niet alleen afkomstig is van albumverkoop en/of optredens ben je commercieel. Maar of dat per sé iets slechts is....
ik vind van niet.
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op donderdag 22-09-2005 om 18:51:01
wanneer hij een duetje maakt met marco.
geintje...

i don´t know
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
Zwolle-zuid
op die nikes
Gepost door Zwolle-zuid op donderdag 22-09-2005 om 19:01:22
je bent commercieel als je je eigen teksten gaat veranderen omdat de zender of je platenmaatschappij dat wil die shit komt dan niet uit je hart.
----------------------------------------
www.geskenhouse.tk
Huussuh Gepost door Huussuh op donderdag 22-09-2005 om 19:12:52
Muziek is een vorm van kunst, en dat zou niets, maar dan ook niets met geld te maken mogen hebben.

Jammer dat het anders is en dat je als rapper ook gewoon brood op de plank moet krijgen. En dat brood op de plank krijg je door platen te verkopen. En hoe verkoop je platen? Door je muziek zo toegankelijk mogelijk te maken, omdat de meeste mensen te zwakzinnig zijn om zich in muziek (of in wat dan ook wat van enig belang is) te verdiepen. Maar kunst is niet bedoeld als toegankelijk, het is namelijk een vorm van emoties uiten, en emoties zijn nu eenmaal niet simpel. Dus de term commercieel heeft in principe niets te maken met wat voor vorm van kunst dan ook.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-09-2005 @ 19:17:32 ]

----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
DopeR
Gepost door DopeR op donderdag 22-09-2005 om 19:26:35
Je bent commercieel wanneer je je cd's te koop aanbiedt.
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op donderdag 22-09-2005 om 19:33:07
Dus is iedereen commercieel?
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op donderdag 22-09-2005 om 19:37:39
Quote:
DopeR schreef op 22-09-2005 @ 19:26
Je bent commercieel wanneer je je cd's te koop aanbiedt.


als je het letterlijk neemt heb je gelijk,
maar over het algemeen wordt er bedoelt als je bewust hits gaat schrijven waar je niet 100% achterstaat,
simpele melodies maakt en refreins die in je hoofd blijven hangen, meestal ook nog blije deuntjes,,
heel irritand allemaal
maar dat versta ik zo'n beetje onder commerciele troep

chester
www.leonchester.nl
Gepost door chester op donderdag 22-09-2005 om 19:41:51
Quote:
Brandt schreef op 22-09-2005 @ 19:37
[...]

als je het letterlijk neemt heb je gelijk,
maar over het algemeen wordt er bedoelt als je bewust hits gaat schrijven waar je niet 100% achterstaat,
simpele melodies maakt en refreins die in je hoofd blijven hangen, meestal ook nog blije deuntjes,,
heel irritand allemaal
maar dat versta ik zo'n beetje onder commerciele troep


Dat een refrein in je hoofd blijft zitten, kan gewoon smaak zijn. Ik ken genoeg voorbeelden van refreins die ik soms in me hoofd heb, van ''niet commercieele'' rappers. Verder ben ik het met Huusuh eens van mening!
----------------------------------------
onderschrift
Fisscher
PROtester
Gepost door Fisscher op donderdag 22-09-2005 om 19:50:14
Commercieel zijn is een ruim begrip
Wanneer het je te doen is om enkel en alleen winst te behalen oftewel er geld mee te verdienen terwijl je liever iets anders zou doen tsjaa dan ben je commercieel.
commercieel (ik heb het ff nageken wat die dikke van dale er van zij) staat voor winstbejag en dat staat dan weer voor het nastreven van winst maken, maarja wanneer rappen hetgeen is waar je goed in bent dan streef je er natuurlijk naar om er geld mee te verdienen. Jensen die gaat toch ook niet bij een zendpiraat werken, enne Van nistelrooy zou ook wel gek zijn als hij bij een amateurclub ging voetballen. Dus als je ergens geld mee verdient dan ben je commercieel.
----------------------------------------
Wees gerust onbewust Of bewust ongerust
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 22-09-2005 om 20:07:26
dr is niets mis met commercie.

en het is irritant om een grens ergens te trekken, "ik vind jou commercieel en jou niet". Dat is gewoon bullshit. Je diggt iets of je diggt het niet, maar daar moet je verder niet over gaan ouwehoeren.

Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op donderdag 22-09-2005 om 22:20:10
Commercieel, wanneer die gozer er mee gaat pronken, het niveau verlaagt van de werkelijke rappers. Geen dope nummers normaal dropt en toevallig iets leuks heeft wat bij personen aanslaat. Wanneer hij veel gedraaid wordt op tmf / the box.
Wanneer ik wannebe's hoor zeggen, ja.. dope mc. terwijl ze zijn andere wacke nummers niet kennen. * zeer irritant soms*.
wanneer ze domme uitspraken gaan doen over rap ( iets zeggen, terwijl het niet zo is).
Ja, typisch commercieel vind ik.


Spacekees is niet commercieel, omdat die niet loopt te pronken met zijn shit...
Ali-B in daar tegen soms wel... ach.. tis moeilijk te oordelen eigenlijk wat kan en niet kan!

[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-09-2005 @ 22:21:19 ]

----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
G.T.G
als je weet
Gepost door G.T.G op donderdag 22-09-2005 om 22:22:39
ik vind dat je commercieel bent wanneer je een tekst gaat schrijfen/spitten om er geld mee te verdienen inplaats van gewoon je eigen ding doen
----------------------------------------
..maak je haar los en maak me gek..
TiM-Ow
uhuh..
Gepost door TiM-Ow op donderdag 22-09-2005 om 22:24:50
Quote:
Muziek is een vorm van kunst, en dat zou niets, maar dan ook niets met geld te maken mogen hebben.


geef mij de mona lisa dan maar, verpats ik em wel voor iemand die het geld waard vind
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-09-2005 @ 22:26:04 ]

----------------------------------------
fuck yu
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op donderdag 22-09-2005 om 22:29:25
Commerciel = urban

cirkelredenering
----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op donderdag 22-09-2005 om 22:30:57
Quote:
G.T.G schreef op 22-09-2005 @ 22:22
ik vind dat je commercieel bent wanneer je een tekst gaat schrijfen/spitten om er geld mee te verdienen inplaats van gewoon je eigen ding doen


Ben ik niet me eens.

COmmercieel is via tv.

Als je gewoon underground optreden geeft, dan wat winst maakt is het dan ook ineens commercieel?
----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
Capone
US = Nazi
Gepost door Capone op donderdag 22-09-2005 om 23:21:20
ik vind dat een rapper/MC pas commercieel is wanneer hij/zij zijn/haar muziekstyle gaat aanpassen om meer albums te verkopen.
----------------------------------------
doe een stap naar achter en geniet hoe jullie je belachelijk maken
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op vrijdag 23-09-2005 om 01:03:48
Zodra er geld wordt gevraagd voor de muziek is het commercieel.
En kom niet met aanpassen dit urban dat, sommige hebben nu eenmaal een groter commercieel succes dan anderen.
livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 23-09-2005 om 10:14:48
Jullie moeten echt nodig eens de echte definitie van commercieel eens op gaan zoeken ipv er zelf een betekenis aan te hangen.

Je moet iets niet commercieel vinden, want iets IS commercieel of niet.



JUBMC
Modderfokin naaibeer!
Gepost door JUBMC op vrijdag 23-09-2005 om 10:17:18
Ik vind een rapper commercieel zodra hij/zij met rap zijn geld wilt verdienen om geld te verdienen.

Als ze rappen en alleen geld proberen te verdienen omdat ze dan van hun liefde kunnen leven, dan zijn ze niet commercieel!

Natuurlijk zijn er tussenwegen, maar dat is voor mij de duidelijkste verklaring!
----------------------------------------
http://www.bzijde.be
TiM-Ow
uhuh..
Gepost door TiM-Ow op vrijdag 23-09-2005 om 13:22:48
die commerciele zooi zit ook op tmf, dat vinnik commercieel. als je als bijv. ali b leipe mocro een paar woorden gaat wisselen omdat je anders neti op tmf mag komen..
ik had een paar maanden geleden het nummer seanpaul - we'll be burning
en nu zie ik die op tmf komen en dan zijn er een paar woorden in het refrein net iets anders.. dingen die over coke gingen staan er nu niet meer.. en dan zegt iej in een interview ook dat het over feesten gaat, maar oorpsonkelijk vooral over coke..

commercieel is gewoon geldklopperij
----------------------------------------
fuck yu
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op vrijdag 23-09-2005 om 13:38:11
nummer ging trouwens over trees, wiet dus, en niet over coke tog?
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op vrijdag 23-09-2005 om 13:54:23
Quote:
TiM-Ow schreef op 23-09-2005 @ 13:22
die commerciele zooi zit ook op tmf, dat vinnik commercieel. als je als bijv. ali b leipe mocro een paar woorden gaat wisselen omdat je anders neti op tmf mag komen..
ik had een paar maanden geleden het nummer seanpaul - we'll be burning
en nu zie ik die op tmf komen en dan zijn er een paar woorden in het refrein net iets anders.. dingen die over coke gingen staan er nu niet meer.. en dan zegt iej in een interview ook dat het over feesten gaat, maar oorpsonkelijk vooral over coke..

commercieel is gewoon geldklopperij


Gebeurt toch zo vaak dat nummers aangepast worden als ze als single uitgebracht worden.. Vooral in Amerika wordt er nog veel met censuur gewerkt.
----------------------------------------
Days to come
TC rapper SVA
dodelijke shit mijn teksten dan he
Gepost door TC rapper SVA op vrijdag 23-09-2005 om 14:58:34
ik vind dat een rapper comercieel is als hij sijn gevoelend en de real life niet meer schrijft. of als je helemaal geen underground shit meer maakt en alleen maar leuke cd's maakt voor de verkoop
hoewel ik het wel snap. ook vind ik je commercieel als je studio gangsta bent soals jay-z die nooit op de sraat heeft geleeft en wel gangsta spit
----------------------------------------
overdedreven dang
Safire
Gepost door Safire op vrijdag 23-09-2005 om 15:55:06
in mijn optiek is iemand (wat voor muziekstijl dan ook) pas echt commercieel als hij/zij muziek maakt die diegene niet per definitie leuk vindt om te maken, maar het alleen maakt omdat het aanslaat..
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op vrijdag 23-09-2005 om 21:08:49
Ik zie dat we over een ding eens zijn.

Commercieel = tv
----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 23-09-2005 om 22:53:45
nee.
Wijze_uit_het_oosten
of niet...
Gepost door Wijze_uit_het_oosten op vrijdag 23-09-2005 om 22:58:39
Wanneer is een Rapper commercieel?

In mijn ogen zijn rappers commercieel bezig wanneer ze nummers schrijven puur voor de verkoop.

Zo vind ik "Moppie" van "zij die het niet waard zijn genoemd te worden" erg commercieel omdat die echt geschreven is om te verkopen.

Ik word strond ziek van al die fake rappers die succes boeken met inhoudloze nummers die over een jaar uit beeld zijn. Een rapper is niet commercieel wanneer hij een clipje op de tv uitzend, een rapper is commercieel wanneer hij clips maakt waarin hij zichzelf anders voordoet puur om winst te maken.

Zeg nou zelf, die clip van Yes-R waarin "hij die niet genoemd mag worden" het refrein zingt....ze doen zichzelf voor als gangsters, luister alleen al naar die tekst; "Rollen met ons of rotten in de hel" ik bedoel maar en vervolgens word je geslijmd bij de "kid's choice awards"

Ik word een beetje verdrietig van die figuren
----------------------------------------
"Bring your girl she'll see...forgetting about you 'cause of Kubus biets."
livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 23-09-2005 om 23:04:23
tsja... ik word daar niet verdrietig van. Ik word heel blij van mensen die hun geld kunnen verdienen met de dingen die ze leuk vinden om te doen! Soms moet je nu eenmaal eieren voor je geld kiezen dat die eieren af en toe rot zijn moet je maar voor lief nemen dan.
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op vrijdag 23-09-2005 om 23:22:44
Ik denk dat mensen ook iets over het hoofd zien. commerciel is niet altijs slecht. Je hebt een hit nodig als je wil dat veel mensen je album kopen en dat hoeft niet eens om het geld te gaan je wilt toch dat zo veel mogelijk mensen met je muziek kennis maken. Soms moet je je aanpassen want je maakt die muziek toch niet alleen voor jezelf je wil dat mensen het horen. Ik vind eigenlijk dat je er een balans in moet vinden. Dus eigenlijk kom je er niet omheen als je platen wilt verkopen (waar het toch uiteindelijk om gaat toch?) dan moet je iets maken voor tmf en the box enz. Ik vind het altijd mooi als je eerst met een "commerciel" nummer komt en daarna wat meer van jezelf laat zien door een wat serieuzere track te droppen. Dan krijgt dat automatisch ook aandacht en dan houd je sommige fans vast en andere haken af. Het is niet ideaal maar met nummers als (bv) paraat van Jawat! maak je het niet. En iedereen moet toegeven als we een "commerciel nr" in de club/disco/bar horen chill je der ook op. Het mag er allemaal zijn, zo lang je maar niet 20 nr's maakt over dat je in de club danst of zoiets.
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op zaterdag 24-09-2005 om 12:31:43
Wanneer wij als publiek hem of haar die titel geven....

zo schijnt het te werken
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op zaterdag 24-09-2005 om 12:33:41
Ja, ben het wel met livio eens

ze verdienen zelf geld... hoeven wij het niet op te hoesten, * even kortzichtig gezien*
----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
Boswottels
Gepost door Boswottels op zaterdag 24-09-2005 om 14:23:57
als iedereen hem opeens kent door een top10 hit ofzo..(in nederland dan)
K-Non
a.k.a: Spliffmeister
Gepost door K-Non op zaterdag 24-09-2005 om 14:28:40
nouwe... als een rapper zich k-non gaat noemen op een forum, is 't wel een commerciele motherfucker hoor ej! tsss.
----------------------------------------
Tot de schijt ons dood.
Huussuh Gepost door Huussuh op zaterdag 24-09-2005 om 14:35:35
Commercieel betekent dat je zoveel mogelijk probeert te verkopen, door zo goed mogelijk op de wensen van de klant in te spelen. Dus als je inspeelt op de muzieksmaak van de gemiddelde Nederlandse luisteraar, en je naar aanleiding van dat muziek gaat maken, benje commercieel.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Fisscher
PROtester
Gepost door Fisscher op zaterdag 24-09-2005 om 17:25:41
precies, als ze dat neit doen dan krijg van die eminem effecten enzo dat je gewoon stukjes tekst niet hoort. Dus als onze knuffelmarokaan zn teksten niet wat aanpast dan hoor je ook delen van zn nummer niet... daar zit ik niet op te wachten hoor

----------------------------------------
Wees gerust onbewust Of bewust ongerust
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 24-09-2005 om 17:36:51
dat is niet precies wat huus bedoelt denk ik.
Boswottels
Gepost door Boswottels op zaterdag 24-09-2005 om 18:06:07
Quote:
Huussuh schreef op 24-09-2005 @ 14:35
Commercieel betekent dat je zoveel mogelijk probeert te verkopen, door zo goed mogelijk op de wensen van de klant in te spelen. Dus als je inspeelt op de muzieksmaak van de gemiddelde Nederlandse luisteraar, en je naar aanleiding van dat muziek gaat maken, benje commercieel.


daar ben ik het niet mee eens.. een hit maak je om iets nieuws te maken en niet op muziek smaak maakt
Teh_Jordy
brr
Gepost door Teh_Jordy op zaterdag 24-09-2005 om 18:15:19
Quote:
Dvince schreef op 23-09-2005 @ 21:08
Commercieel = tv

dus typhoon, duvelduvel, opgezwolle etc... zijn commercieel

Vandale:
com·mer·ci·eel (bn.)
1 betr. hebbend op de handel, het zakenleven => zakelijk
2 gebaseerd op het maken van winst
----------------------------------------
Ah, the Canibus Era, when men were men and rappers were nuclear warheads with twin lyrical Pentium chips. Lyrically.
-soul khan
B-Thug
Gepost door B-Thug op zaterdag 24-09-2005 om 18:27:46
waarom zou je geen geld mogen verdienen met iets waar je goed in bent en leuk vind.dat wil tog eigenlijk iedereen
maar hip hop is in de amerikaanse ghetto ook zon beetje de enige hoop waaraan sommige mensen zich daar vast houden.wat zou jij doen als je merkt dat dat zoon beetje de enige kans is om rijk te worden.ik persoonlijk zie het niet als commerciaal maar gewoon als populair en meestal is dat voor een breder publiek als underground hiphop dus je moet soms commercieel zijn om in trek te blijven voor dat publiek.staat het je niet aan wat een commerciele rapper doet luister je het tog niet maar maak er nou niet zon probleem van..
K-Non
a.k.a: Spliffmeister
Gepost door K-Non op zaterdag 24-09-2005 om 21:00:08
Quote:
Huussuh schreef op 24-09-2005 @ 14:35
Commercieel betekent dat je zoveel mogelijk probeert te verkopen, door zo goed mogelijk op de wensen van de klant in te spelen. Dus als je inspeelt op de muzieksmaak van de gemiddelde Nederlandse luisteraar, en je naar aanleiding van dat muziek gaat maken, benje commercieel.


zo is het.
----------------------------------------
Tot de schijt ons dood.
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op zaterdag 24-09-2005 om 23:51:05
niemand zegt dat je er geen geld mee mag verdienen, alleen als je puur voor het geld gaat, dat is niet lauw.
Maar een hit maak je denk ik niet echt zo bewust, doe je dat wel, zal dan vast minder kans hebben.
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op zondag 25-09-2005 om 18:40:24
50 cent = commerciel
Nas.= niet commerciel (al worden ze dat binnekort wel aangezien ze nu bij g-unit zitten)

kijk 50 cent heeft nu al pak em beet 10 nr's gemaakt over in da club. En een stuk of 30 over hoeveel mensen die neer heeft geschoten. Dan vind ik t commerciel hij weet dat t aanslaat als je over gangster leven gaat rappen. En of het waar is of niet wat ie rapt maakt me geen fuck uit. Ik weet het nu wel. Nas heeft schijt aan verkoop cijfers hij gaat voor respect. En van mensen die echt van hip hop houden krijgt ie dat ook.
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0125 sec.