Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
jane-04 Gepost door jane-04 op vrijdag 30-09-2005 om 20:20:24
Wat vinden jullie nu van die hele bling bling hype? Wordt het niet te commercieel?? Er wordt nu zelfs al over Bling Bling jongere gesproken en over een Bling Bling cultuur!

Denk maar eens aan de hi bling bling telefoon, het gaat hier volgens mij alleen maar om verkoop cijfers en geld!

wat vinden jullie?
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op vrijdag 30-09-2005 om 20:22:25
w3tf is bling bling nu weer, ja ik snap wat het inhoud... het word niet commercieel, het is en was altijd al commercieel. maar om over bling bling jongeren of cultuur te spreken....
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
MESWERP
doe niet moelijk
Gepost door MESWERP op vrijdag 30-09-2005 om 20:27:11
Bleeeugghhh

dat vind ik ervan
cultuur nah
----------------------------------------
tsjakka!!
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 30-09-2005 om 20:28:39
ik voel een 'onderzoekje voor school dus laten we een hiphop forum maar polsen' aan mijn wateren...

ik vind het niet erg dat het commercieel is, bling bling heeft toch vrij weinig met de echte hiphop in nederland te maken. Zelfs ali b kan je niet betichten van bling bling dus waar hebben we het over.
Huussuh Gepost door Huussuh op vrijdag 30-09-2005 om 20:31:59
tis één en al MATERIALISME wat er heerst! De jeugd is alleen nog maar gefocust op GELD, SEX en IMAGO! Zet de TV toch eens uit en lees ns een goed boek!
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op vrijdag 30-09-2005 om 20:40:06
Whahahaha luister nu net esther feat spacekees - Bling bling(hi reclame)

wha.. vind hem niet dope ... kutblingbling.. zo nep en wannebe
----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
Rem
Tourist
Gepost door Rem op vrijdag 30-09-2005 om 20:44:07
VOL-LE-DIG met Huussuh eens. Dat mag best eens gezegt worden over de huidige jongerencultuur.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar iedereen ziet toch dat dit meer dan ooit heerst.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Tee-es-pee
Uitgeplugd uit de Matrix
Gepost door Tee-es-pee op vrijdag 30-09-2005 om 21:18:29
Word, wat betreft literatuur.. soms gaat het tee verr.!

Bling bling hype.. bleh..
----------------------------------------
Shit is als super mario, je gaat alleen door met pijpen.
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op vrijdag 30-09-2005 om 21:20:08
Ik zie dat het heerst, en ik zie dat de gevolgen er van soms wel lichtelijk verontrustend zijn (groepsverkrachtingen, steeds jonger met sex beginnen, meisjes die als vuil behandeld worden, oh en al die kids hebben tegenwoordig een nickname in real life enz enz) Maar zeggen "een goed boek lezen" is niet voor iedereen weggelegd. Ten eerste ontkom je er bijna niet meer aan. TMF, BOX, MTV, het is voor het grootste deel "urban". Het bedrijfsleven doet er ook gerust aan mee, check idd KPN met zn blingbling telefoons. Daarnaast is de groep die het meest beinvloedbaar is door media toch kinderen van 12/17 jaar, meestal wat lager (of niet) opgeleid. En probeer die groep er maar eens te van overtuigen dat ze eens vaker een goed boek moeten lezen, terwijl je op tv 50cent ziet omringd door tien geile wijven met cupD...

----------------------------------------
Days to come
K-Non
a.k.a: Spliffmeister
Gepost door K-Non op zaterdag 01-10-2005 om 04:26:26
het "woord" bling bling alleen al...

En ja ze moeten al die troep van tv halen.
----------------------------------------
Tot de schijt ons dood.
mixxman
Gepost door mixxman op zaterdag 01-10-2005 om 09:23:05
Ja misschien is dit allemaal ook wel zo.Maar kom op man er zijn wel ergere dingen aan de hand in deze wereld.Mensen moeten het allemaal niet zo overdrijven.Kijk bijvoorbeeld naar een land als de vs.De problemen zijn daar wel wat groter.Hier is het allemaal nog oppervlakkig.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
RockyJ
Gepost door RockyJ op zaterdag 01-10-2005 om 09:33:44
Quote:
upnorth schreef op 30-09-2005 @ 21:20
Ik zie dat het heerst, en ik zie dat de gevolgen er van soms wel lichtelijk verontrustend zijn (groepsverkrachtingen, steeds jonger met sex beginnen, meisjes die als vuil behandeld worden, oh en al die kids hebben tegenwoordig een nickname in real life enz enz) Maar zeggen "een goed boek lezen" is niet voor iedereen weggelegd. Ten eerste ontkom je er bijna niet meer aan. TMF, BOX, MTV, het is voor het grootste deel "urban". Het bedrijfsleven doet er ook gerust aan mee, check idd KPN met zn blingbling telefoons. Daarnaast is de groep die het meest beinvloedbaar is door media toch kinderen van 12/17 jaar, meestal wat lager (of niet) opgeleid. En probeer die groep er maar eens te van overtuigen dat ze eens vaker een goed boek moeten lezen, terwijl je op tv 50cent ziet omringd door tien geile wijven met cupD...


woordd,

k vind die bling shit ook niet echt dope.. halfjaar geleden nam 1 vriend van mij een blinker in ze oor, toen volgden er 10 anderen.!! nee echt 10, niet overdreven. ik heb t nooit gedaan..

maja op de eerste vraag:
ik vind het heel commercieel. want overal op tv zie je het, HI reclames, 50 cent clips, ga door..
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zaterdag 01-10-2005 om 10:39:03
ik heb zowiezo niks met 'blingbling' maar 't komt nu wel erg veel op tv enzo, maarja ik heb er niet echt problemen mee

wat ik wel irritant vind is dat mensen die weten dat ik hiphop luister me gaan waarschuwen als er blingbling op tv is (familieleden enzo)
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Boswottels
Gepost door Boswottels op zaterdag 01-10-2005 om 13:05:13
bling bling is gewoon iets wat glimt.. het heeft niks met hiphop temaken
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 01-10-2005 om 13:10:11
Ik rock al geruime tijd met mijn G-unit ketting, met imitatiediamantjesinleg, en mijn suede wu-wear stappers!
Huussuh Gepost door Huussuh op zaterdag 01-10-2005 om 13:26:16
Quote:
upnorth schreef op 30-09-2005 @ 21:20
Ik zie dat het heerst, en ik zie dat de gevolgen er van soms wel lichtelijk verontrustend zijn (groepsverkrachtingen, steeds jonger met sex beginnen, meisjes die als vuil behandeld worden, oh en al die kids hebben tegenwoordig een nickname in real life enz enz) Maar zeggen "een goed boek lezen" is niet voor iedereen weggelegd. Ten eerste ontkom je er bijna niet meer aan. TMF, BOX, MTV, het is voor het grootste deel "urban". Het bedrijfsleven doet er ook gerust aan mee, check idd KPN met zn blingbling telefoons. Daarnaast is de groep die het meest beinvloedbaar is door media toch kinderen van 12/17 jaar, meestal wat lager (of niet) opgeleid. En probeer die groep er maar eens te van overtuigen dat ze eens vaker een goed boek moeten lezen, terwijl je op tv 50cent ziet omringd door tien geile wijven met cupD...


Daar hebje volkomen gelijk in.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op zaterdag 01-10-2005 om 13:40:37
ach, die trend zoeft weer zo voorbij.... en dan blijven de die hards over.. dus .. no promblemo
----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op zaterdag 01-10-2005 om 14:54:22
Net als met de dancescene: was underground, is in een periode van 10 jaar extreem in populairiteit gegroeid, uitgebuit en zakt nu steeds verder terug de underground weer in.
De urban trend heeft zn hoogtepunt nog lang niet bereikt overigens. Daar gaan nog wel een aantal jaren overheen.
----------------------------------------
Days to come
Huussuh Gepost door Huussuh op zaterdag 01-10-2005 om 21:07:18
Hoezee..
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op zaterdag 01-10-2005 om 21:14:05
Dit is een bullshit topic. Wanneer was bling bling niet commercieel dan? Nog nooit, geloof ik, een niet-commercieele artiest met ''bling'' zien lopen maarja.
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op zaterdag 01-10-2005 om 21:19:17
ja,ik vind dat ook het is zo van naar welke artisten luister jij? zeg ik gewoon underground omdat ze alleen de commerciele kennen.
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op zaterdag 01-10-2005 om 21:28:58
ja, maar je hebt mensen die naar hardcore luisteren en alleen de bekende kennen en niet de onbekende...

dus... ach joh sluit deze topic joh... bling bling is kut.. ah hoe wel spacekees wel lekker bling blingde met zijn verzekering.
----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
Hyreme
Gepost door Hyreme op zaterdag 01-10-2005 om 21:37:40
alsof de 'gewone' kinderen/tieners/jongeren onder ons.. met een gemiddeld inkomen net als hun ouders aan bling bling kunnen komen... niemand van onze school heeft een diamant hor van 50.000 euro ofzo.. wel een paar ( niet racistisch maar het is nou eenmaal zo ) marokkanen of zo met rolexen t.w.v. minstens 2000 euro.. mja ben benieuwd hoe hun aan het geld komen..

Ohw ja.. kheb wel een nickname ja.. mja iedereen heeft dat hier en het is me gegeven.. heb er niet eens om gevraagd..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-10-2005 @ 21:38:19 ]

----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
TC rapper SVA
dodelijke shit mijn teksten dan he
Gepost door TC rapper SVA op zondag 02-10-2005 om 10:49:37
bling bling word wel commercieel gemaakt dat is jmmr maar wat hierboven ergens ook al word gesegt deze urban trent trekt weer weg en dan blijven aleen de echte over, ik zit ook nog niej zo lang op dit forum maar ik merk wel dat er telkens meer gasten zijn zoals billy B met een grote bek maar geen skills. dat komt ook doordat hiphop nu "in" is
maar sgijt daaraan
----------------------------------------
overdedreven dang
K-Non
a.k.a: Spliffmeister
Gepost door K-Non op zondag 02-10-2005 om 11:26:33
Quote:
TC rapper SVA schreef op 02-10-2005 @ 10:49
deze urban trent trekt weer weg en dan blijven aleen de echte over


Dat zie ik niet zo gauw gebeuren... maar dat zou wel erg mooi zijn. Het feit dat hiphop nu zo "in" is is kut. Fok mtv, tmf en de box met hun commerciele blingtroep.
----------------------------------------
Tot de schijt ons dood.
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0076 sec.