Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 2 3 4 [5] 6 ]
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op woensdag 08-02-2006 om 19:31:43
Quote:
QueenBee schreef op 08-02-2006 @ 19:04
nu moslims iets terug doen op een gruwlijke manier zijn jullie opeens verbaasd?! :S



Snap jij zelf wel wat je typt?


----------------------------------------
clonebabybeats baby
QueenBee
Rechtstreeks uit Amsterdam Oost
Gepost door QueenBee op woensdag 08-02-2006 om 19:36:49
Quote:
Noedels schreef op 08-02-2006 @ 19:31
(...)

Snap jij zelf wel wat je typt?




jepp....ik weet heus wel wat ik typ

en gruwlijk bedoel ik niet op een vette manier hoor als je dat dan denkt

maar nu moslims terugreageren op een gewelddadige manier, zijn jullie opeens verbaasd? Maar een discussie over het geloof kan gewoon niet, dat snap ik nu wel....want dan zijn we over eeuwen nog niet klaar
dit is dus al tien eeuwen bezig en nog steeds is er niemand uitgepraat/uitgevochten
----------------------------------------
't vasthouden aan haat is als 't vasthouden van een heet stuk steenkool, met de intentie om 't tegen iemand aan te gooie,
jij bent degene die zich brandt!
Diegene die haten, ontwikkelen een obsessieve aantrekking tot het object dat men haat
Groninger
ik voel mij TOF
Gepost door Groninger op woensdag 08-02-2006 om 19:39:12
Quote:
QueenBee schreef op 08-02-2006 @ 19:04
niet op zo'n manier...maar er is geen ander manier, dan moet het wel...dit gaat al zo sinds de kruistochten 10 eeuwen geleden...moslims en joden zijn altijd al de zondebok geweest....nu moslims iets terug doen op een gruwlijke manier zijn jullie opeens verbaasd?! :S
Kijk wat Amerika doet in het midden-oosten, die mafkezen zitten nu iedereen volgens mij uit te lachen, net als de wtc in amerika...dat was allemaal gepland, wie was de zondebok? natururlijk, de moslims!
Hier een mooie site voor jullie, lees maar
http://achtergeslotendeuren.punt.nl/index.php#266802


Jullie kennen de echte betekenis van trots niet...Als jullie zo trots zijn, waarom voel je je dan gekwetst?
Het heeft denk ik helemaal niet met trotsheid te maken.
Jullie zijn juist jaloers op de westerse wereld die een goede economie heeft, sportprijzen wint, technisch voorloopt enz enz. Volgens mij voelen jullie je gewoon voorbijgelopen door het westen, nu zoeken jullie excuses om geweld te gebruiken.
----------------------------------------
FC Groningen: THE PRIDE OF THE NORTH
Leyla
Gepost door Leyla op woensdag 08-02-2006 om 19:40:47
Jullie jullie jullie, zij zij zij, wij wij wij... Soms mis ik het egocentrische... Wanneer wordt het nou weer ik ik ik?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-02-2006 @ 20:32:12 ]

----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
QueenBee
Rechtstreeks uit Amsterdam Oost
Gepost door QueenBee op woensdag 08-02-2006 om 19:41:28
Quote:
Groninger schreef op 08-02-2006 @ 19:39
(...)

Jullie kennen de echte betekenis van trots niet...Als jullie zo trots zijn, waarom voel je je dan gekwetst?
Het heeft denk ik helemaal niet met trotsheid te maken.
Jullie zijn juist jaloers op de westerse wereld die een goede economie heeft, sportprijzen wint, technisch voorloopt enz enz. Volgens mij voelen jullie je gewoon voorbijgelopen door het westen, nu zoeken jullie excuses om geweld te gebruiken.


WTF lul jij nou weer?!
Ik ga hier maar niet op in...ik zeg alleen 1 ding, olie vriend!

----------------------------------------
't vasthouden aan haat is als 't vasthouden van een heet stuk steenkool, met de intentie om 't tegen iemand aan te gooie,
jij bent degene die zich brandt!
Diegene die haten, ontwikkelen een obsessieve aantrekking tot het object dat men haat
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op woensdag 08-02-2006 om 19:43:11
moslims zijn gewoon haters

heheh

nee maar effe serieus, wat heb ik met die kruistochten te maken? Zoals ik al zei we leven niet meer in de middeleeuwen. En niet alleen de moslims maar ook de Amerikanen kunnen er wat van. En ja zelfs de Nederlandse regering werkt hier aan mee...

Maar om terug te komen op de topic on hand is een tekengin een excuus voor moord vernieling en plundering? Vind ik niet...
----------------------------------------
clonebabybeats baby
Leyla
Gepost door Leyla op woensdag 08-02-2006 om 19:47:47
Quote:
Noedels schreef op 08-02-2006 @ 19:43
moslims zijn gewoon haters

heheh

nee maar effe serieus, wat heb ik met die kruistochten te maken? Zoals ik al zei we leven niet meer in de middeleeuwen. En niet alleen de moslims maar ook de Amerikanen kunnen er wat van. En ja zelfs de Nederlandse regering werkt hier aan mee...

Maar om terug te komen op de topic on hand is een tekengin een excuus voor moord vernieling en plundering? Vind ik niet...

Vind ik ook niet. Ik hou ervan als mensen het magische woord 'vinden' gebruiken...
Maar goed, die tekeningen vormen gewoon een aanleiding, de échte óórzaken van
de uitbarsting zijn veel verder terug te trekken...
Denk dat er stiekem werd gehoopt op zoiets, om ff flink los te kunnen gaan...
Pfff, ik haat politiek.
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op woensdag 08-02-2006 om 19:50:20
Dan worden de tekengingen nog steeds als excuus gebruikt

----------------------------------------
clonebabybeats baby
Leyla
Gepost door Leyla op woensdag 08-02-2006 om 19:53:57
Ach ja, je moet iets/iemand de schuld geven Kicken wij moslims (mensen!) toch op!
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op woensdag 08-02-2006 om 20:03:10
Kijk, als die gasten echt lef hadden gehad, hadden ze wat geld bij elkaar gelegd, paar tickets naar Denemarken genomen en die cartoonist opgezocht om hem in elkaar te rossen.
Waar ik echt niet tegen kan is dat die gasten zelf ontzettend discrimineren. Denemarken doet dit, 'Het Westen' doet dat. Over generaliseren gesproken.
Het is net zo goed klapvee als die skinheads. Gefrustreerd over de eigen onmacht reageren ze zich af op anderen.

Mijn advies: wat vaker neuken en wat minder bidden.
Leyla
Gepost door Leyla op woensdag 08-02-2006 om 20:07:54
Quote:
strijker schreef op 08-02-2006 @ 20:03
Kijk, als die gasten echt lef hadden gehad, hadden ze wat geld bij elkaar gelegd, paar tickets naar Denemarken genomen en die cartoonist opgezocht om hem in elkaar te rossen.
Waar ik echt niet tegen kan is dat die gasten zelf ontzettend discrimineren. Denemarken doet dit, 'Het Westen' doet dat. Over generaliseren gesproken.
Het is net zo goed klapvee als die skinheads. Gefrustreerd over de eigen onmacht reageren ze zich af op anderen.

Mijn advies: wat vaker neuken en wat minder bidden.

En jij generaliseert nu niet eh?
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op woensdag 08-02-2006 om 20:09:46
Happen maar. Ok, een smiley had beter duidelijk gemaakt dat die laatste opmerking een geintje was.
Leyla
Gepost door Leyla op woensdag 08-02-2006 om 20:29:05
Het sloeg niet (alleen) op die laatste opmerking... 'die gasten' en 'ze' is ook tot generalisering te rekenen...
Je hebt vaak niet door, ik zelf ook niet, hoe snel je eigenlijk in generaliseren valt
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op woensdag 08-02-2006 om 20:29:11
Weet je kinders



het zijn roerige tijden


.....


----------------------------------------
clonebabybeats baby
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op woensdag 08-02-2006 om 20:31:18
Wow, queenbee moet speciaal onderwijs gaan volgen.
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op woensdag 08-02-2006 om 20:32:33
Quote:
Leyla schreef op 08-02-2006 @ 20:29
Het sloeg niet (alleen) op die laatste opmerking... 'die gasten' en 'ze' is ook tot generalisering te rekenen...
Je hebt vaak niet door, ik zelf ook niet, hoe snel je eigenlijk in generaliseren valt


Zit wat in idd.
Kolide
zo is het gekomen
Gepost door Kolide op woensdag 08-02-2006 om 20:36:26
Quote:
QueenBee schreef op 08-02-2006 @ 18:43
Het gaat hier om mensen die gekwetst zijn omdat hun geloof voor de zoveelste keer belachelijk gemaakt word door de westerse wereld.
Dit accepteren de moslims niet meer!
Moslims zien de islam als een groot voorbeeld, alles waar ze in geloven, de waarheid...
al sinds hen geboorte kennen ze hun eigen geloof...groeien hun hele leven op met de Islam, het is gewoon erg belangrijk voor
ze. Ik geef ze dus ook groot gelijk dat ze dan kwaad worden om zoiets kleins, hun trots die belachelijk gemaakt wordt door
de westerse wereld, die het geloof niet zo serieus nemen maar van alles een grapje maakt.

laten we een klein voorbeeldje nemen ( en niet aangesproken voelen hoor, het is een voorbeeld)
Stel 1 van jullie ouders word getekend als een belachelijk figuurtje in de Moslimse krant of welk krant dan ook
Iedereen die ziet dat, en leest het...wij denken "ach het is toch maar een cartoontje, wij kunnen er om lachen, het heeft
niks met ons te maken" maar voor jou is dat het ergste wat er kan gebeuren, schandalig gewoon dat 1 van je ouders
belachelijk gemaakt word in de krant, zomaar uit het niets??? Jij denkt, hoe durven ze dit te doen?!
Als je nou een greintje trots had, zou jij dan niet die bedenkers van dat cartoon dood willen hebben?? ik wel!
nouja dood is een groot woord, laten we zeggen dat ze gestraft moet worden.
Maar ik bedoel hier dus mee, zou jij dan nog lachen om zoiets kleins? Nee, je bent boos, je wilt akties ondernemen..je bent gekwetst!
Zo zien wij dus ons geloof, zo belangrijk is het dus voor ons ja.


Ik volg dit topic nou al een aantal dagen en wat me opvalt is dat sommige mensen zo krom redeneren.
Denk je niet dat onze westerse samenleving voor ons belangrijk is? net zo belangrijk als het geloof voor jullie is?

"Moslims zien de islam als een groot voorbeeld, alles waar ze in geloven, de waarheid...
al sinds hen geboorte kennen ze hun eigen geloof...groeien hun hele leven op met de Islam, het is gewoon erg belangrijk voor
ze. Ik geef ze dus ook groot gelijk dat ze dan kwaad worden om zoiets kleins, hun trots die belachelijk gemaakt wordt door
de westerse wereld, die het geloof niet zo serieus nemen maar van alles een grapje maakt."

Feit is, dat wij leven naar hele andere maatstaven dan de islamitische wereld. Je kan dus logischerwijs ook niet verwachten dat mensen die op een dergelijke manier leven, dezelfde belangen hebben als de islamtische wereld. Jou redenatie loopt ook precies stuk op dat punt, je zegt aan de ene kant dat we respect moeten hebben voor hetgeen waar jullie voor staan, maar daar staat dan ook niks tegenover. Maar aan de andere kant als we geen "respect" hebben daarvoor, breekt de hel los. En dan zeg je ook nog dat het onze eigen schuld is.
Als je het de westerse wereld kwalijk blijft nemen dat ze leven zoals ze gewend zijn ( wat jij ons dus verwijt) dan is het volgens jou dus iets wat slecht is, want het is niet zoals in de islamtische wereld.
Dus even kort gezegd wij moeten respect hebben voor jullie manier van leven, jullie normen en waarden respecteren, terwijl dat andersom niet het geval is? En als we daar geen respect voor hebben, dan zullen jullie wel eens er voor zorgen dat we daar spijt van krijgen. Als je op die manier redeneerd kan je toch alles wel goed praten.

Zoals ik het geleerd heb, moet respect altijd van twee kanten komen. Je kan een ander niet iets verwijten waar je jezelf ook schuldig aan maakt.
----------------------------------------
en zo is het gegaan
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 08-02-2006 om 21:21:42
Het is tijd om een eilandje bij de Seychellen te kopen en te emigreren.
Leyla
Gepost door Leyla op woensdag 08-02-2006 om 21:28:58
Hmmm, ik ga al naar Jamaica emigreren, yeah!
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Schaduw Gepost door Schaduw op woensdag 08-02-2006 om 21:29:55
vergeet je dan niet af te sluiten van het wereld nieuws
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 08-02-2006 om 21:36:11
Mwah ik wil best de ellende volgen vanaf mijn eilandje.

Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op woensdag 08-02-2006 om 22:11:49
met een biertje in je hand op de bank
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 08-02-2006 om 22:14:40
Meer met een jointje van onder mijn palmboom. Met aloha-meisjes op de achtergrond.
Leyla
Gepost door Leyla op woensdag 08-02-2006 om 22:15:41
Ik ga de hele dag Sjanna Pol luisteren. Yeah. Bob Marley enzo. Mn eerste rake wiet snaak opsucken enzo.
*kuch*
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 08-02-2006 om 22:17:46
als ik een eiland zou hebben, zou Katie vast wel met me mee willen gaan

dan wil ik desnoods nog wel naar haar muziek luisteren als het moet
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op woensdag 08-02-2006 om 22:18:51
Ik ga op Allah's pik rijden
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
Groninger
ik voel mij TOF
Gepost door Groninger op woensdag 08-02-2006 om 23:47:31
Quote:
Kolide schreef op 08-02-2006 @ 20:36
(...)

Ik volg dit topic nou al een aantal dagen en wat me opvalt is dat sommige mensen zo krom redeneren.
Denk je niet dat onze westerse samenleving voor ons belangrijk is? net zo belangrijk als het geloof voor jullie is?

"Moslims zien de islam als een groot voorbeeld, alles waar ze in geloven, de waarheid...
al sinds hen geboorte kennen ze hun eigen geloof...groeien hun hele leven op met de Islam, het is gewoon erg belangrijk voor
ze. Ik geef ze dus ook groot gelijk dat ze dan kwaad worden om zoiets kleins, hun trots die belachelijk gemaakt wordt door
de westerse wereld, die het geloof niet zo serieus nemen maar van alles een grapje maakt."

Feit is, dat wij leven naar hele andere maatstaven dan de islamitische wereld. Je kan dus logischerwijs ook niet verwachten dat mensen die op een dergelijke manier leven, dezelfde belangen hebben als de islamtische wereld. Jou redenatie loopt ook precies stuk op dat punt, je zegt aan de ene kant dat we respect moeten hebben voor hetgeen waar jullie voor staan, maar daar staat dan ook niks tegenover. Maar aan de andere kant als we geen "respect" hebben daarvoor, breekt de hel los. En dan zeg je ook nog dat het onze eigen schuld is.
Als je het de westerse wereld kwalijk blijft nemen dat ze leven zoals ze gewend zijn ( wat jij ons dus verwijt) dan is het volgens jou dus iets wat slecht is, want het is niet zoals in de islamtische wereld.
Dus even kort gezegd wij moeten respect hebben voor jullie manier van leven, jullie normen en waarden respecteren, terwijl dat andersom niet het geval is? En als we daar geen respect voor hebben, dan zullen jullie wel eens er voor zorgen dat we daar spijt van krijgen. Als je op die manier redeneerd kan je toch alles wel goed praten.

Zoals ik het geleerd heb, moet respect altijd van twee kanten komen. Je kan een ander niet iets verwijten waar je jezelf ook schuldig aan maakt.


Hij heeft het door

----------------------------------------
FC Groningen: THE PRIDE OF THE NORTH
Nourdin_Bukake
heeft er zo langzamerhand genoeg van
Gepost door Nourdin_Bukake op donderdag 09-02-2006 om 04:08:31
Quote:
Noedels schreef op 08-02-2006 @ 19:43
moslims zijn gewoon haters

heheh

nee maar effe serieus, wat heb ik met die kruistochten te maken? Zoals ik al zei we leven niet meer in de middeleeuwen. En niet alleen de moslims maar ook de Amerikanen kunnen er wat van. En ja zelfs de Nederlandse regering werkt hier aan mee...

Maar om terug te komen op de topic on hand is een tekengin een excuus voor moord vernieling en plundering? Vind ik niet...


ik heb je laatste paar posts gelezen, en aangezien jij blijkbaar echt geen reet begrijpt over wat hier speelt zal ik het je ff uit leggen

ik weet niet of je wel is in een moskee bent geweest, maar als je daar bent zal het je opvallen dat er nergens beelden/tekeningen/schilderijen of andere beeltenissen te zien zijn. Dit is geen toeval, de islam verbiedt beeltenissen van de profeet of andere heilige figuren uit de islam. Een portret al dan niet karikatuur levert dus al heilig schennis op. Daarbij komt nog dat in de prenten grappen worden gemaakt over de islam. Ook dit is niet toegestaan volgens de islam, humor mag niet in verband worden gebracht met iets wat heilig is. Bovendien scheppen de prenten een beeld van de islam als een geloof dat hand in hand gaat met terrorisme. Dat dit kwetsend is voor elke niet radicale moslim moge duidelijk zijn.

Maar om ff tot the point te komen, wat jij "een tekening" noemt is een een directe ontering van het geloof. Dit raakt moslims tot in hun ziel, omdat het geloof is waarvoor zij leven. Jij begrijpt hier niets van omdat je een goddeloos leven lijdt waarin niets heilig is. Jij weet niet wat het is om in iets te geloven dat meer waard is dan je vrienden, familie en je eigen leven bij elkaar. Daarom zit je hier domme opmerkingen te posten, want wat jij zegt is hetzelfde als wanneer ik zou zeggen dat een biljet van 100 euro niks waard is omdat het maar "een stukje papier" is.

voortaan ff nadenken voor je iets post


edit: ik lees nu Kolide z'n stuk, daar sluit ik me volledig bij aan. Eigenlijk is daarmee alles gezegd.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-02-2006 @ 04:12:08 ]

----------------------------------------
ik heb een pipa, sukkel
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op donderdag 09-02-2006 om 11:16:01
Kolide slaat de spijker op z'n kop eigenlijk

De voormalige radicaal islamitische machthebbers in Afghanistan, de Taliban, hebben een prijs gezet op het hoofd van de tekenaar van de omstreden Deense spotprenten over de profeet Mohammed. Wie een van de tekenaars koud maakt, kan een beloning van 100 kilo goud tegemoet zien. Dat heeft mullah Dadullah, een prominente bebaarde boeroeper, woensdag gezegd tegen het persbureau AIP. Volgens het in Pakistan gevestigde Afghaanse agentschap hebben de Taliban bovendien een beloning uitgeloofd van 5 kilo goud voor iedere gedode Deense, Noorse of Duitse militair. Dat zijn nog eens secundaire arbeidsvoorwaarden.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-02-2006 @ 11:23:53 ]

----------------------------------------
Days to come
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op donderdag 09-02-2006 om 12:01:08
En nog meer vermakelijk nieuws omtrent de spotprentjes:


KOPENHAGEN - Het web van geruchten over Denemarken groeit zo snel, dat de Denen er zelf verstrikt in lijken te raken. Zo gaat het gerucht dat de koran in Denemarken wordt verbrand. Dat de regering een anti-islamitische film sponsort. Dat de Deense bevolking erop uit is om de moslims aan te vallen. Die kruistocht zou door de Deense koningin Margrethe aangevoerd worden en dus houden demonstranten nu ook haar foto in de hoogte om deze vervolgens te besmeuren, te beschieten en te verbranden. Het zijn valse geruchten, maar onmogelijk voor de Deense regering om ze te weerleggen, omdat ze razendsnel via internet en sms'jes worden verspreid.

Toch werd gisteren een hardnekkig gerucht ontrafeld: één van de meest beledigende spotprenten, waarbij Mohammed als een varken wordt afgebeeld, komt niet van een Deense illustrator. Het blijkt een nietsvermoedende Franse automonteur te zijn, die achter deze spotprent zit. Even werd gedacht dat de eurocommissaris van Transport, Jacques Barrot, model had gestaan voor de tekening. Het leek ongeloofwaardig, maar het stond in bijna alle Deense kranten, die zich weer op internet baseerden. Het misverstand bleek op een naamsverwisseling te berusten en vervolgens liep het spoor verder naar automonteur Jacques Marrot.

Zoals altijd deed de Zuid-Franse Jacques Marrot vorige zomer mee aan de jaarlijkse wedstrijd 'varkens nadoen', waarbij hij met varkensneus en oren als een idioot in de microfoon krijste. Er werd een foto van Marrot genomen. Deze foto werd via internet verspreid en vervolgens door een anonieme persoon uitgeprint.

Vervolgens kwam de foto in een blanke enveloppe in de brievenbus van een Deense imam terecht. Voor de imam was het de druppel. Al maandenlang had hij samen met een groepje andere imams zijn woede over de spotprenten in de Deense krant Jyllands-Posten geuit. Met behulp van de Deense regering wilden de imams de krant aanklagen. Maar de Deense regering gaf geen gehoor en de imamdelegatie besloot vervolgens om door Egypte en Libanon te reizen. Daar deden ze hun beklag bij politieke en religieuze leiders over de wantoestanden in Denemarken. De gevolgen zijn bekend. Het protest breidde zich razendsnel uit en heeft een kettingreactie van woedende menigten in de Arabische wereld teweeggebracht. Een woede en agressie waar niemand meer greep op lijkt te hebben. Veel moslims in het Midden-Oosten hebben van de afbeelding van de profeet Mohammed als varken gehoord en houden de Deense regering verantwoordelijk.

Maar de afbeelding heeft nooit in een Deense krant gestaan. En het gaat eigenlijk helemaal niet om een spotprent, maar om een foto van een Franse automonteur met baard die ervan houdt om op te treden als een varken. Ga dat maar eens uitleggen.

----------------------------------------
Days to come
Leyla
Gepost door Leyla op donderdag 09-02-2006 om 12:13:14
Geruchten. Ik leg er een drol op.
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op donderdag 09-02-2006 om 12:25:56
Het zou wel erg grappig zijn, als iemand als varken verkleed aanleiding zou geven voor wereldwijde opschudding toch
----------------------------------------
Days to come
Leyla
Gepost door Leyla op donderdag 09-02-2006 om 12:28:33
*gniffel gniffel*
Dat zou behoorlijk zuur zijn ja
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op donderdag 09-02-2006 om 12:30:35
Quote:
Nourdin_Bukake schreef op 09-02-2006 @ 04:08
(...)

ik heb je laatste paar posts gelezen, en aangezien jij blijkbaar echt geen reet begrijpt over wat hier speelt zal ik het je ff uit leggen

ik weet niet of je wel is in een moskee bent geweest, maar als je daar bent zal het je opvallen dat er nergens beelden/tekeningen/schilderijen of andere beeltenissen te zien zijn. Dit is geen toeval, de islam verbiedt beeltenissen van de profeet of andere heilige figuren uit de islam. Een portret al dan niet karikatuur levert dus al heilig schennis op. Daarbij komt nog dat in de prenten grappen worden gemaakt over de islam. Ook dit is niet toegestaan volgens de islam, humor mag niet in verband worden gebracht met iets wat heilig is. Bovendien scheppen de prenten een beeld van de islam als een geloof dat hand in hand gaat met terrorisme. Dat dit kwetsend is voor elke niet radicale moslim moge duidelijk zijn.

Maar om ff tot the point te komen, wat jij "een tekening" noemt is een een directe ontering van het geloof. Dit raakt moslims tot in hun ziel, omdat het geloof is waarvoor zij leven. Jij begrijpt hier niets van omdat je een goddeloos leven lijdt waarin niets heilig is. Jij weet niet wat het is om in iets te geloven dat meer waard is dan je vrienden, familie en je eigen leven bij elkaar. Daarom zit je hier domme opmerkingen te posten, want wat jij zegt is hetzelfde als wanneer ik zou zeggen dat een biljet van 100 euro niks waard is omdat het maar "een stukje papier" is.

voortaan ff nadenken voor je iets post


edit: ik lees nu Kolide z'n stuk, daar sluit ik me volledig bij aan. Eigenlijk is daarmee alles gezegd.


Ik snap best dat moslims zich beledigd voelen hoor, begrijp me niet verkeerd. En ja ik kan me moeilijk inleven in dit soort zaken, ik ben een nuchtere hollandse boer in dit soort zaken. Ik bekijk het van een afstandje en trek mijn conclusies, dit is iets wat jij niet kan omdat je er middenin zit en dat begrijp ik ook.

Maar de kern van het hele verhaal is en dat probeer ik te zeggen hoe beledigd je ook bent (moet de hele wereld spelen volgens de regels van de islam? Die prent is er neit gemaakt om je geloof te onteren of te beledigen...geloof me. Die prent is gemaakt om een actuele situatie te verbeelden die gewoon speelt nu) is zoiets als dit een vrijfbrief om te gaan vernielen en te gaan moorden?

En kom me niks vertellen over manier waarop ik leef tjappie

----------------------------------------
clonebabybeats baby
Groninger
ik voel mij TOF
Gepost door Groninger op donderdag 09-02-2006 om 16:55:02
Quote:
upnorth schreef op 09-02-2006 @ 11:16
Kolide slaat de spijker op z'n kop eigenlijk

De voormalige radicaal islamitische machthebbers in Afghanistan, de Taliban, hebben een prijs gezet op het hoofd van de tekenaar van de omstreden Deense spotprenten over de profeet Mohammed. Wie een van de tekenaars koud maakt, kan een beloning van 100 kilo goud tegemoet zien. Dat heeft mullah Dadullah, een prominente bebaarde boeroeper, woensdag gezegd tegen het persbureau AIP. Volgens het in Pakistan gevestigde Afghaanse agentschap hebben de Taliban bovendien een beloning uitgeloofd van 5 kilo goud voor iedere gedode Deense, Noorse of Duitse militair. Dat zijn nog eens secundaire arbeidsvoorwaarden.




BOM erop....

ben het echt zat met die mafkezen!!!
----------------------------------------
FC Groningen: THE PRIDE OF THE NORTH
Swike
Newskool
Gepost door Swike op donderdag 09-02-2006 om 17:22:38
Dikke word, hoezo maak je het zo alleen maar 100 X erger
SCHAN-DA-LIG dat serieus, ik walg ervan.
Dat ze boos zijn is vanzelfsprekend, maar sleep ze dan voor de rechter en ga niet een beloning uitloven omdat iemand een tekening maakt, en die Deense, Noorse en Duitse millitairen hebben toch geen ene fuck te maken met die tekenaars en die krant of wel?
DAT is nou discriminatie.
Het is niet dat ik het goedkeur wat die cartoonisten hebben gedaan, maar wat die radicale Moslims daar doen is toch wel 10 X erger.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Groninger
ik voel mij TOF
Gepost door Groninger op donderdag 09-02-2006 om 20:08:33
Ik had juist verwacht dat de discussie nu zou losbarsten.

Of is iedereen het met mij eens?
----------------------------------------
FC Groningen: THE PRIDE OF THE NORTH
Leyla
Gepost door Leyla op donderdag 09-02-2006 om 20:15:35
Naja, over het gedeelte dat het mafkezen zijn, ben ik het met je eens;
over bommen werpen heb ik zo m'n twijfels
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op donderdag 09-02-2006 om 20:23:48
Hier hadden we het vandaag bij maatschappijleer ook over. 2 kills uit mn klas (moslims) vonden dat het gewoon niet kon. Docent: ''Okee, hasan, vertel me eens hoe jij hier over denkt.'' Hasan: ''Jaa.. ehh.. ik vind t gewoon niet kunnen.'' Docent: ''Waarom vind je het niet kunnen, hasan?'' Hasan: ''Omdat het gewoon NIET mag!'' Docent: ''Waarom mag het niet dan? Je kent het begrip vrijheid van meningsuiting toch nog wel, Hasan?'' Hasan: '' Ja, maar, maar... in de Koran staat dat het niet mag, het mag gewoon niet.''

Vervolgens de hele les geluisterd naar hasan die zichzelf in een erg aparte situatie wist te manoevreren. Béétje hypocriet ook maar van ze (de moslims, en ja, ik generaliseer graag) om van die leuke holocaust prentjes te drukken... Idioten. En natuurlijk zijn er moslims (mijn ouders bv) die geen kwade bedoelingen hebben en er ook wel een beetje om kunnen lachen, de meeste kennelijk niet. Jammer.

Verder heb ik niks tegen moslims ofzo hoor, zou raar zijn, mja...
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
Steach
ego is
Gepost door Steach op donderdag 09-02-2006 om 20:45:33
precies wat die man boven mij zegt, en met dat voorbeeld met je ouders, eenpaar pagina's hiervoor, als je je geloof net zo belangrijk vindt als je ouders vind ik je best wel ziek.
Daarbij komt ook nog eens dat het (zoals zovaak gezegd) gewoon bij de Middeleeuwen hoort om zo van je geloof te houden, je kan niet eens zeker weten of het bestaat, misschien bid je elke dag wel voor niks, voor wat mensen een paar duizend jaar geleden voor de grap hebben verzonnen, of voor macht.... de bijbel en de koran en al die andere shit zijn gewoon richtlijnen hoe je moet leven alsof allah het erg zou vinden als jij een biertje hebt gedronken of geen hoofddoek hebt gedragen. ook dat is een enorme onderdrukking, dat van die vrouwen... wel de nederlandse meisjes uitschelden, vernederen, neuken en je eigen zusje/moeder met zoveel "respect" behandelen, kom op zeg...
----------------------------------------
www.hofvanjaeden.com
Groninger
ik voel mij TOF
Gepost door Groninger op donderdag 09-02-2006 om 20:45:58
Quote:
Leyla schreef op 09-02-2006 @ 20:15
Naja, over het gedeelte dat het mafkezen zijn, ben ik het met je eens;
over bommen werpen heb ik zo m'n twijfels


ik ook, maar die pipo's draaien nu echt helemaal door.
----------------------------------------
FC Groningen: THE PRIDE OF THE NORTH
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op donderdag 09-02-2006 om 21:42:04
Quote:
Groninger schreef op 09-02-2006 @ 20:45
(...)

ik ook, maar die pipo's draaien nu echt helemaal door.


laten we ze dan maar afslachten ja

denk eens na:
'zij' vinden ook dat 'wij' doordraaien, net zoals jij dat van hun vindt

hoe kan je dan zeker weten dat jij gelijk hebt, en zij niet?
hoe kan je zo heilig overtuigd zijn van je eigen mening dat je er anderen voor vermoordt?

dan doe je dus precies hetzelfde als de Amerikanen, precies hetzelfde als hun - en bovendien zou het alleen maar meer haat oproepen (en terecht natuurlijk)
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op donderdag 09-02-2006 om 21:48:10
Iedereen die tot haat oproept, moet dood, punt.
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
Capone
US = Nazi
Gepost door Capone op donderdag 09-02-2006 om 22:18:53
ik heb hem links liggen....
----------------------------------------
doe een stap naar achter en geniet hoe jullie je belachelijk maken
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op donderdag 09-02-2006 om 22:31:57
Elkaar gewoon even dik neuken en we zijn weer allemaal vrienden!

dat is de oplossing
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op donderdag 09-02-2006 om 23:33:44
kickje naar SLP
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op vrijdag 10-02-2006 om 20:00:26
spelbreker, laat de mods en admins is modden dat soort loze dingen zijn NIET gewenst
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
rame
Gepost door rame op vrijdag 10-02-2006 om 22:40:15
Schoolkinderen verbranden Deense vlag in Maastricht

Uitgegeven: 10 februari 2006 16:10
Laatst gewijzigd: 10 februari 2006 17:07
MAASTRICHT - Een groep van ongeveer 150 schoolkinderen tussen de 14 en 18 jaar heeft vrijdagmiddag op Plein 1992 in Maastricht een Deense vlag verbrand. De allochtone kinderen demonstreerden hiermee tegen de publicatie van de spotprenten over de profeet Mohammed. Dat meldde de politie.

De groep verzamelde zich eerder op het station en liep daarvandaan onder politiebegeleiding naar het plein. Ze droegen spandoeken bij zich met teksten tegen de spotprenten. De politie stond dit protest toe, ondanks dat de groep geen vergunning had aangevraagd.

Verkeer

Rond vier uur vrijdagmiddag liepen de schoolkinderen terug naar het station, waar de demonstratie ontbonden werd. Op de terugweg hield de groep op verscheidene plaatsen het verkeer op. De demonstranten riepen leuzen in het Arabisch. Veel van hen droegen witte djellaba's. De groep werd omringd door agenten.

Tijdens de demonstratie sprongen twee jongeren achterin een politieauto en begonnen dingen te roepen via de megafoon. Zij werden daar vervolgens door agenten uit getrokken. Maastrichtenaren die getuige waren van de demonstraties reageerden vaak lacherig om de onverstaanbare teksten en de kleding van de jongeren, waarop enkele demonstranten vijandig reageerden. Het kwam niet tot gewelddadigheden.

De Deense krant Jyllands Posten plaatste in september de spotprenten. Ruim vier maanden later plaatsten dagbladen in onder meer Frankrijk, Noorwegen, Duitsland en Zwitserland ook de controversiële karikaturen. De cartoons hebben onder moslims over de hele wereld een storm van protest veroorzaakt. In Nederland was tot nu toe nog niet gedemonstreerd tegen de spotprenten.

Amsterdam

Verschillende internetpagina's deden begin deze week een oproep om aanstaande zaterdag te demonstreren op de Dam. Voor deze demonstratie is bij de gemeente geen aanvraag ingediend. De gemeente weet ook niet wie achter de oproep zit.

De Unie van Marokkaanse Moskeeën in Amsterdam en Omstreken (UMMAO) heeft de besturen van de prominente moskeeën aangesproken over de demonstratie tegen de Deense spotprenten. "We hebben gevraagd of ze aan de imams willen doorgeven dat ze het karakter van deze demonstratie aankaarten in het vrijdaggebed", aldus Thalil ait Bilal, voorzitter van de UMMAO vrijdag.

Dialoog

"Wij hopen dat iedereen bewust is dat het hier om een illegale demonstratie gaat. Wij staan daarom niet achter dit idee. Rekening houdend met de sfeer in Amsterdam lijkt ons dit niet de beste manier om de spotprenten aan te kaarten." Volgens Ait Bilal zijn er talloze andere manieren om hier mee om te gaan "zoals de dialoog".

Nu.nl

wat vinden jullie hier van, zelf vind ik dit erg overdreven, aandachttrekkertjes
en hoe zal dit allemaal aflopen?
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op vrijdag 10-02-2006 om 22:41:57
beetje meelopen, beetje kloten, schoppen tegen het gezag enzo

gewoon geen aandacht aan besteden
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op vrijdag 10-02-2006 om 22:43:05
op een vage manier.. zoals altijd.. op een dag hoor je er niks meer van.

Wel triest om NU pas te spreken...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-02-2006 @ 22:44:15 ]

----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 2 3 4 [5] 6 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0158 sec.