Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /   [Pagina: 1 2 [3] 4 5 6 ]
Unexplained Gepost door Unexplained op dinsdag 05-09-2006 om 21:18:23
Hoor je wel meer over, het crossfaderprobleem bij Behringers.. Gaan of heel snel kapot, of slijten. Nadeel is ook dat (de meeste) Behringer mixers niet demontabel zijn, en dus worden er ook geen nieuwe crossfaders geleverd, waardoor je dus practisch genoodzaakt bent een compleet nieuwe mixer te halen.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op dinsdag 05-09-2006 om 21:31:46
Btw. die STANTON DJ LAB1 hebben ze niet op de site van Feedback.

Op die andere site beweren ze dat DIT het beste beginnerspakketje is.
Iemand ervaring met:
"De beste keus voor de beginnende DJ. Complete starterset met 2x TT1610 draaitafel, 1x DM950 mixer (2 kanalen met krachtige toonregeling) en 1x HF125 hoofdtelefoon. Inclusief 2x Groove Tool element met naald en slipmatten. Bijna onvoorstelbaar voor dit bedrag maar 't is echt waar! "
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-09-2006 @ 21:41:35 ]

----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op dinsdag 05-09-2006 om 21:48:41
ja dat zou ik ook graag willen weten
Jonkonize!
Unexplained Gepost door Unexplained op dinsdag 05-09-2006 om 21:54:51
Positie/richting van de naald is anders.. Die andere is meer gericht op scratchen (de Stanton's), deze zijn meer gericht op all-round gebruik.
Vent
Gepost door Vent op dinsdag 05-09-2006 om 21:58:21
Zo is dat, draaitafels met een rechte arm zijn over het algemeen beter om mee te scratchen.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op dinsdag 05-09-2006 om 21:59:58
Aha, bedankt. Ga ik toch voor de rechte arm.
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op woensdag 06-09-2006 om 14:35:45
beste dj guru's k zag 't nog niet in 't topic staan dus bij deze heb ik 2 vragen

- waar moet ik op letten bij 't aanschaffen van mijn (Externe)geluidskaart?
2: waar moet ik op letten bij 't aanschaffen van speakers?

(er vanuitgaand dat ik die stanton set van 400 euro neem)
Jonkonize!
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op woensdag 06-09-2006 om 14:51:14
RijmPiet, goede vraag man.
Die geluidskaart, het zou wel handig zijn als die een audio-in heeft met tulp-stekkies, zodat er een mixer in kan, denk ik. Maar je moet de wijze dalai dj's aanhoren.
Ik zou zelf het antwoord op deze twee vragen ook willen weten .
Unexplained Gepost door Unexplained op woensdag 06-09-2006 om 18:02:32
Quote:
RijmPiet schreef op 06-09-2006 @ 14:35
beste dj guru's k zag 't nog niet in 't topic staan dus bij deze heb ik 2 vragen

- waar moet ik op letten bij 't aanschaffen van mijn (Externe)geluidskaart?
2: waar moet ik op letten bij 't aanschaffen van speakers?

(er vanuitgaand dat ik die stanton set van 400 euro neem)

Geuidskaart; Extern is dus USB, of Firewire. USB is langzamer, maar zit standaard op je PC. Wel opletten of je wel USB 2.0 poorten hebt, maar dat is bijzaak. Firewire is nog relatief nieuw, en zit dus niet standaard in elke PC. Als je een interne geluidskaart wilt, vervalt het hele USB/Firewire verhaal eigenlijk, want daar is PCI de standaard. Tulp ins/outs zitten er standaard eigenlijk wel op, enige waar je op kan letten (lees; luxe) is het bit aantal. 16 bit/44,1 kHZ is CD kwaliteit, en dat is eigenlijk ook wel standaard zo. 24 bit is wat meer luxe, maar voor een DJ in mijn ogen ietwat overbodig, aangezien het geluid niet verder meer hoeft bewerken te worden via een PC.

En wat die speakers betreft, doel je daarmee op monitoren?
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op woensdag 06-09-2006 om 18:49:51
jep op monitoren, bedankt voor de info trouwens
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-09-2006 @ 18:50:20 ]

Jonkonize!
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op woensdag 06-09-2006 om 18:52:32
is waar ook met die usb 2.0 . ik heb maar 1.1 . Dat word upgraden dan maar
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op woensdag 06-09-2006 om 19:18:32
Quote:
Unexplained schreef op 06-09-2006 @ 18:02
(...)

Geuidskaart; Extern is dus USB, of Firewire. USB is langzamer, maar zit standaard op je PC. Wel opletten of je wel USB 2.0 poorten hebt, maar dat is bijzaak. Firewire is nog relatief nieuw, en zit dus niet standaard in elke PC. Als je een interne geluidskaart wilt, vervalt het hele USB/Firewire verhaal eigenlijk, want daar is PCI de standaard. Tulp ins/outs zitten er standaard eigenlijk wel op, enige waar je op kan letten (lees; luxe) is het bit aantal. 16 bit/44,1 kHZ is CD kwaliteit, en dat is eigenlijk ook wel standaard zo. 24 bit is wat meer luxe, maar voor een DJ in mijn ogen ietwat overbodig, aangezien het geluid niet verder meer hoeft bewerken te worden via een PC.

Dan hoef ik geen nieuwe geluids kaart te kopen, ik heb naast mijn onboard kaart nog 2 anderen: een Soundblaster Audigy LS (24 bit / 96kHz) en een M - Audio 24 bit / 96 kHz met midi in en uit en tulp in en uit. ( ook nog S/PDIF, maar ik zie daar niet echt wat handigs in )
Unexplained Gepost door Unexplained op woensdag 06-09-2006 om 19:36:40
Quote:
Arihasj schreef op 06-09-2006 @ 18:52
is waar ook met die usb 2.0 . ik heb maar 1.1 . Dat word upgraden dan maar

Er bestaan ook 16-bit kaartjes, maar met 24-bit en optimale kwaliteit is 2.0 wel vereist.

At Iminic; That should do the job, meer dan genoeg.

Maare, even een tip; Houd in je budget ook ruimte voor bekabeling, kabels, ongeacht welke, kosten al snel een tientje per stuk;

Mixer naar PC/geluidskaart.
Draaitafel 1 naar mixer.
Draaitafel 2 naar mixer.

Is toch al 30 euro.
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 06-09-2006 om 19:38:09
Monitoren moet je rekening houden met of ze actief of passief zijn.

Unexplained Gepost door Unexplained op woensdag 06-09-2006 om 19:41:37
Quote:
livio schreef op 06-09-2006 @ 19:38
Monitoren moet je rekening houden met of ze actief of passief zijn.

Dat ook, even snel een (Engels) stuk van de Mackie site, verwacht dus wat reclamepraat;

Quote:
Active vs. Passive

To operate passive monitors, you connect the line-level outputs of your mixer to a power amp and then run speaker wire to the monitor. Lots can go wrong in a passive system – and often does.

The HR Series is internally powered by two FR Series(tm) power amps exactly matched to its transducers. Your line-level mixer outputs are connected directly to the HR Seriess.

This new breed of active speaker system has numerous advantages over older passive systems:

Vastly improved damping.

You've probably heard speakers compared to electric motors - both turn power into motion. But a speaker is also a generator that converts return cone motion into electrical impulses which travel back to the amplifier. Called "back EMF" (electromotive force), this energy can be used by an amplifier to "brake" (damp) the cone's motion and reduce overshoot. However, tightly controlling a passive speaker cone via damping isn't easy. First, your external power amp has to deliver massive current to the loudspeaker – and sink the same amount of current coming back. Second, because speaker wire has its own capacitance and resistance, any significant length of even the most exotic cable compromises an amplifier's ability to damp back EMF. The active HR Series' FR Series amplifiers have extraordinarily high damping factors and are just inches away from the transducers. Test their awesome damping by gently pressing on the low frequency transducer cone when the speaker is turned on. It "fights back" with a strong force of its own.

Eliminates cost and variability of external amps.

Because power amps vary widely in output ratings, damping factors and sound characteristics, they introduce an unwanted variable in the monitoring process. The HR Series' internal amplifiers are low negative feedback, audiophile-quality designs which are specially tailored to the optimum power requirements of the transducers.

Improved overload protection.

Since passive monitors have no control over input power, they have to rely on some sort of crude "crowbar" circuit or fuse to keep the transducers' voice coils from toasting. The HR Series has sophisticated electronics that precisely control the maximum power going to its woofer and tweeter.

Wave guides for better treble dispersion.

Wave guides aren't a new concept, but they're next to impossible to use in a passive system because they also induce a frequency amplitude shift. An active system can electronically compensate, providing both wide dispersion and flat frequency response.

Servo loop woofer technology.

When a bass transducer can "talk back" to its amplifier, they can work together as a unit, achieving greater extension, more accurate damping and faster response. This is impossible in a passive system – or a "powered system" that merely consists of a single amp stuck on the back of the speaker.

Precise, distortion-free electronic crossover.

Passive crossovers are simply a network of inductors and capacitors. Typical iron- or air-core inductors can saturate and cause distortion at high power levels. Worse yet, extreme saturation causes them to stop being inductors, resulting in drastically altered crossover characteristics and possibly blown transducers. The HR Series' active crossover uses an electronic circuit that allows precise control of turnover frequency and crossover slope while minimizing phase shifts and distortion. It's accurate and avoids power compression.

Bi-amplification.

When a passive system's single amplifier must reproduce the whole audio spectrum, low frequencies rapidly "use up" the amp's headroom. As higher frequencies "ride along" on lower frequency waveforms, they can be chopped off or distorted even though the high frequencies themselves would not be clipping. Separating highs from lows via an active electronic crossover lets the HR Series use two different amplifiers. Each is free to drive just one transducer to its safe maximum limit without intermodulation distortion or other interaction between the two drivers.

livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 06-09-2006 om 19:43:24
Ofwel de een is met ingebouwde versterker en bij de andere moet je zelf nog een versterker erbij zetten
Unexplained Gepost door Unexplained op woensdag 06-09-2006 om 19:45:17
Hehe, Livio slaat graag de plank liever meteen raak.
Vent
Gepost door Vent op woensdag 06-09-2006 om 20:43:50
Quote:
Unexplained schreef op 06-09-2006 @ 19:36
(...)

Er bestaan ook 16-bit kaartjes, maar met 24-bit en optimale kwaliteit is 2.0 wel vereist.

At Iminic; That should do the job, meer dan genoeg.

Maare, even een tip; Houd in je budget ook ruimte voor bekabeling, kabels, ongeacht welke, kosten al snel een tientje per stuk;

Mixer naar PC/geluidskaart.
Draaitafel 1 naar mixer.
Draaitafel 2 naar mixer.

Is toch al 30 euro.

Kabels van Draaitafel naar mixer krijg je bij aanschaf van je draaitafels als ik het juist heb, weet ik niet zeker dus ik zou er ff naar vragen als je ze koopt.

Verder heb je niet veel bijzonders nodig tussen je mixer en je geluidskaart. Een kabeltje met aan ene kant tulp stekker (1 rode 1 witte je snapt toch) en aan de andere kan gewoon kleine jack-plug. Kost je 7 eurie ofzo.

ik heb overigens wel een nieuwe geluidskaart aan moeten schaffen, maar dat kwam omdat ik er een Sweex in had zetten (troep) met ook maar 3 ingangen, waarvan er geen voor mixer werkte. Nu heb ik een Creativy Audigy Soundblaster nog wat, iig mooi dingetje, was 70 a 80 eu ofzo.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-09-2006 @ 20:45:52 ]
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op donderdag 07-09-2006 om 16:59:08
en hoe is het geluid met die creativy?
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op donderdag 07-09-2006 om 18:09:42
Hey, hoe kan ik een vinyl rippen/digitaliseren?
Unexplained Gepost door Unexplained op donderdag 07-09-2006 om 18:11:26
Heb je een draaitafel met Line-Out, minijack/jack ingang (waar je normaal vanaf je headphones mee luistert) en een degelijke geluidskaart?
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op donderdag 07-09-2006 om 18:31:08
euj wat is de naam van dat dingetje vent? want als ik bij de locale geluidskaartenboer vraag naar een geluidskaart geschikt voor registratie van microfoon en draaitafels dan krijg k zo een ding van 200 euro voor me neus
Jonkonize!
Vent
Gepost door Vent op vrijdag 08-09-2006 om 11:30:05
creative sound blaster audigy 4 heet 'ie.. Moet je maar ff zoeken op internet ofzo daar heb ik 'm ook besteld (heeft broer voor me gedaan), was 70 a 80 eurie.
Mutz
Gepost door Mutz op donderdag 12-10-2006 om 20:20:59
De vraag werd op de vorige bladzijde ook al gesteld maar zonder duidelijk antwoord.
Ik wil ook een draaitafel aanschaffen. Niet om te scratchen, maar om van oude plaatjes samples af te halen (draaitafel van de zolder is wack). Wat heb ik dan nodig aan materiaal? Ik heb niks aan spul behalve een computer (standaard geluidskaart enzo) en wat software... waar moet ik op letten als ik een draaitafel ga kopen (welke in/outs enz.) en geluidskaart?
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op donderdag 12-10-2006 om 20:40:34
Quote:
Mutz schreef op 12-10-2006 @ 20:20
De vraag werd op de vorige bladzijde ook al gesteld maar zonder duidelijk antwoord.
Ik wil ook een draaitafel aanschaffen. Niet om te scratchen, maar om van oude plaatjes samples af te halen (draaitafel van de zolder is wack). Wat heb ik dan nodig aan materiaal? Ik heb niks aan spul behalve een computer (standaard geluidskaart enzo) en wat software... waar moet ik op letten als ik een draaitafel ga kopen (welke in/outs enz.) en geluidskaart?

zou ik ook wel willen weten...
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op zondag 15-10-2006 om 13:08:53

gister met dit speelgoed gespeeld, met die sampler kan je lachen dingen doen
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zondag 15-10-2006 om 13:28:15
zit daar een sampler in?
http://soundcloud.com/aprofourz
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op zondag 15-10-2006 om 13:40:18
ja links onder
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op zondag 15-10-2006 om 13:46:04
Wat kan je precies met die sampler dan? (ja ik ben een hardware noob)
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op zondag 15-10-2006 om 13:49:32
je zet een plaat op en met die sampler kan je gewoon opnemen wat afgespeeld word. sampler gaat uit van de begin snelheid dus als je uhm sneller wilt hebben moet je de maat intikken op het kleine knopje. maar iig zo kan je beats maken enzo en kk ill mixen en scratches maken
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op zondag 15-10-2006 om 13:54:29
Klinkt dope idd
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
SKEIT
dope, not hype
Gepost door SKEIT op zondag 15-10-2006 om 17:33:06
mijn spul:

2x Omnitronics DD 5250's
Denon DN-X300

Diek
Weurd
Gepost door Diek op zaterdag 21-10-2006 om 14:07:50
Mijn spulletjes (geen draaitafels, maar cdspelers

Mengpaneel:
Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.

Versterker:

Headphones:
Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.

Microphone:
Kan geen plaatje vinden, is van Sennheiser

Speakers:
4 IMG Stagelines en 2 DAP Bassboxen (kan ik ook geen plaatjes van vinden, geen zin om foto's te maken )

Cd Spelers:
Nu:

Maarrrr ik ga overstappen op 2 van deze jongens:

Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op zaterdag 04-11-2006 om 18:33:38
vandaag eindelijk een beetje het back spinning onder controle gekregen.
Ook vandaag het nieuwste van het nieuwste apparatuur gezien. Via een laptop word er via een kabel naar de draaitafel de MP3 van de laptop op de vinylplaat gelezen. Dus je elke track kan je op die vinyl plaat lezen en hoef je dus geen vinyl meer te kopen. Software is natuurlijk wel kk duur. de Dj van ll cool j (ben even zijn naam kwijt) was er ook en die liet even zien hoe het moest , was wel vet
cml.exe
Gepost door cml.exe op zaterdag 04-11-2006 om 21:42:35
eej maar draaien jullie ook op feesten enzo?

of alleen hobby'en voor thuis?
Nooit geschoten is altijd mis
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op zaterdag 04-11-2006 om 21:46:17
relax arjan, een keer jamsessietje houden dan heh
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
Vent
Gepost door Vent op maandag 06-11-2006 om 02:31:41
Quote:
cml.exe schreef op 04-11-2006 @ 21:42
eej maar draaien jullie ook op feesten enzo?

of alleen hobby'en voor thuis?

Ik draai alleen thuis, feesten ben ik niet goed genoeg voor.
Ik neem ook wel shit op, ga een mixtape doen.. maar het ding is dat je dat in multitrack kan recorden dus er elke keer aan verder kunt werken. Alles live in 1 keer aan elkaar draaien vereist aardig wat skill.
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op maandag 06-11-2006 om 18:40:39
ej, ik wil 2 nieuwe naalden kopen. Ik wou graag banana naalden kopen, welke zal ik kiezen en hebben jullie ervaring mee met bepaalde banana naalden?
cml.exe
Gepost door cml.exe op maandag 06-11-2006 om 19:40:23
Vent, skills?

Op urban parties ofzo hoef je toch al van plaat te switchen en een goede muziek kues te hebben? Bij hiphop parties zijn skills wele en must idd
Vent
Gepost door Vent op maandag 06-11-2006 om 19:41:30
Nou ik wil toch niet bekend staan als de DJ die alleen platen wisselt en wacke zooi draait?

@ Ari sorry man heb niet echt verstand van naalden, weet dat stanton naalden van goede kwaliteit zijn, meer weet ik eigenlijk totaal niet.
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op maandag 06-11-2006 om 19:43:15
mja, wanneer ik flink bezig ben met back spinning flipt de naald af en toe een stukje trug. Ik zag dat banana's flink duur zijn dus weet nog niet of ik ook echt die ga kopen of gewoon wat scratch naalden die wat goedkoper zijn
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op maandag 06-11-2006 om 19:57:43
yo weet iemand nog goeie winkels naast feedback voor dit soort dingen.
ik had trouwens gehoord dat musik produktiv(in de buurt,duitsland) was afgebrand ;O..
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op maandag 06-11-2006 om 20:01:17
www.elevator.de
Duitse dj equipment groothandel, stukken goedkoper dan nl
www.conrad.de
duitse electronica groothandel, goeie prijzen en bezorging
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op dinsdag 07-11-2006 om 11:42:39
aaight thanx, verder nog iemand?
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op dinsdag 07-11-2006 om 11:47:44
haha shit, verkeerde topic
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-11-2006 @ 11:48:18 ]

Jos de Boss
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op dinsdag 07-11-2006 om 12:03:57
ik wou net zeggen xD
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op woensdag 08-11-2006 om 18:13:59
ey waar kan je die topnotch platen dan kopen?
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op woensdag 08-11-2006 om 18:14:29
dat zou ik ook graag willen weten maarja
cml.exe
Gepost door cml.exe op woensdag 08-11-2006 om 20:38:46
die van jawat staat in hun online shop
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op woensdag 08-11-2006 om 22:28:27
Ik lees nu dat een paar mensen zeggen dat zolderkamerspelers voor samplen wack zijn...
Daar ben ik het niet mee eens, ik heb er een en dan krijg je echt die dope kraakgeluiden stylo.
 Index / Studio- en audiotechniek /   [Pagina: 1 2 [3] 4 5 6 ]
© 1998 - 2025 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0203 sec.