Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /   [Pagina: 1 2 3 4 5 [6] ]
Vent
Gepost door Vent op donderdag 08-05-2008 om 20:45:54
Hey ik ben op zoek naar de
"Essential Dj Sound Effects - Volume 1"
Met al die horns enzo.. weet toch..

die dus..
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op donderdag 08-05-2008 om 20:54:27
Hahaha.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Vent
Gepost door Vent op donderdag 08-05-2008 om 20:56:03
haha bek dicht clown i ain't playin

ahhaha nee geen grap ik ga niet al die standaard sounds pakken maar voor me mixtapes pak ik regelmatig een explosie of een gunshot of rinkelend glas of whatever knahmean? yeayea son
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op donderdag 08-05-2008 om 20:56:47
http://freesound.iua.upf.edu/packsView.php
even registreren en heb je me toch een zooitje ..

dan even intikken wat je zoekt en voila..

dus binnenkort kunnen we sirenes/toeters en bellen in je tracks verwachten..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-05-2008 @ 20:58:29 ]

----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Vent
Gepost door Vent op donderdag 08-05-2008 om 20:57:08
je bent een schat
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op donderdag 08-05-2008 om 20:59:21
Ik weet.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Vent
Gepost door Vent op donderdag 08-05-2008 om 20:59:58
goedzo.. en nee niet in me tracks en geen toeters en bellen maar je moet me gewoon nie zo lopen fokken want je begreep het allang hehe
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op donderdag 08-05-2008 om 21:04:34
Je zit me net op msn te verkondigen,dat je experimentelere tracks wil gaan maken met sirenes en shit, ipv de saaie tracks die je normaal maakt ...........



[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-05-2008 @ 21:05:15 ]

----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Nickert
boss
Gepost door Nickert op donderdag 08-05-2008 om 21:24:22
Quote:
aprofourz schreef op 08-05-2008 @ 20:56
http://freesound.iua.upf.edu/packsView.php
even registreren en heb je me toch een zooitje ..

dan even intikken wat je zoekt en voila..

dus binnenkort kunnen we sirenes/toeters en bellen in je tracks verwachten..


Ik ga er ook kijken, even mortal combat samples zoeken.
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op donderdag 08-05-2008 om 21:25:41
dan kan je beter op youtube naar mortal combat zoeken en dan op nemen met CEP oid..
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Nickert
boss
Gepost door Nickert op donderdag 08-05-2008 om 21:32:58
O dan ga ik dat misschien maar een keer doen. Staan die daar echt niet op?
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op donderdag 08-05-2008 om 21:34:42
Dat weet ik niet zeker ,maar je kan meer vinden met youtube voor mortal combat samples vandaan te plukken..

ik heb net even gezocht geen mortal combat samples op de freesound site..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-05-2008 @ 21:35:50 ]

----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op donderdag 08-05-2008 om 21:41:42
Gewoon gaan Mortal Kombatten en een microfoon aanzetten. Hard spel, pure nostalgie. Brutality'tjes droppen enzo.

edit: Dit is trouwens ook grappig als je DJ bent. https://forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=26258
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-05-2008 @ 21:42:36 ]

----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
Nickert
boss
Gepost door Nickert op donderdag 08-05-2008 om 21:46:49
Ik heb de Fatality sample
Nickert
boss
Gepost door Nickert op maandag 29-12-2008 om 16:58:20
Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.


Mijn nieuwe mixertje
Still
jo
Gepost door Still op woensdag 28-01-2009 om 18:09:23
Ik heb een DJ Set te koop.
Wou beginnen met DJ-en maar heb er gewoon te weinig tijd voor.
Het gaat om het volgende:

2 x Citronic PD-45 MK2 Ultima met Ortofon Concorde Pro naalden
1 x Reloop RMX-30 Mixer
1 x M-Audio Torq (tijdcode systeem, dus je kan geluidsbestanden aansturen met vinyl)

uiteraard alle kabels om het aan te sluiten en nog dustcovers erbij van glorious

Richtprijs is 650,-

De draaitafels zijn eind 2007 gekocht en de mixer Mei 2007
De garantie is dus al verlopen, maar de set is uiteraard te testen

Laat me weten als je interesse hebt (PM).
[ Dit bericht is gewijzigd door op 28-01-2009 @ 19:21:19 ]

----------------------------------------
Nickert
boss
Gepost door Nickert op woensdag 28-01-2009 om 18:41:52
Zou er even de leeftijd bijzetten en of er nog garantie is.
Still
jo
Gepost door Still op woensdag 28-01-2009 om 19:21:47
Thanks voor de tip, het staat er nu bij
----------------------------------------
eigenKWEEk
Vervelende jongen als die mic aanstaat
Gepost door eigenKWEEk op woensdag 04-02-2009 om 20:13:16
Gisteren DIT dingetje gekocht....... Wat een klein wondertje. Moest voorheen altijd m'n pc naar boven versjouwen, nu gewoon een USB-stickje in dat ding en gaan... en bovendien fokking goeie kwali
----------------------------------------
De Eigen en de Oude zijn weer eens te stronken - De buren staan al uren op de muur te bonken
Nickert
boss
Gepost door Nickert op woensdag 04-02-2009 om 23:57:39
iKey schijnt een top apparaatje te zijn. Gelukkig had ik nog een oude laptop staan om op te nemen.
RVR_
KenJeDat.net
Gepost door RVR_ op zaterdag 14-02-2009 om 19:49:22
Ik zit er ook aan te denken om te "beginnen" met DJ 'n
Heb dit topic al helemaal doorgelezen en paar delen van zon site van vent op de 1e page. Maar hoe kan ik het best beginnen? Meeste posts zijn nogal oud dus ik denk dat die adviezen niet echt meer kloppen, ook zou ik liever cd spelers willen ipv draaitafels, scheelt een hoop geld om al die platen aan te schaffen?

Iniedergeval als iemand nog tips/adviezen heeft voor mij hoor ik het graag.
----------------------------------------
I havent got a clue what's going on.
Nickert
boss
Gepost door Nickert op donderdag 19-02-2009 om 22:01:34
Het scheelt inderdaad nogal veel dat je geen platen hoeft te kopen. Sowieso is vinyl stervende en zullen er over een paar jaar geen platenspelers meer in clubs staan. Ook zullen op termijn de cd's verdwijnen om plaats te maken voor midispelers. Midi is voor weinig geld ook de meest complete oplossing echter moet je wel een redelijk goede pc hebben om een programma als Traktor te draaien.

Als ik je budget weet kan ik je een beter advies geven maar als je echt cd's wil moet je een budget van zo'n 800 euro hebben voor een leuk beginners setje. Een leuk setje zou bijvoorbeeld 2x Numark Axis-9 CR cd-spelers en een Reloop RMX-20 mixer. Dan komt er nog wel een headphone bij en natuurlijk een geluidssetje om je muziek op af te spelen.
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op donderdag 19-02-2009 om 23:32:41
Quote:
Nickert schreef op 19-02-2009 @ 22:01
Sowieso is vinyl stervende en zullen er over een paar jaar geen platenspelers meer in clubs staan.


Grappenmaker.
Nickert
boss
Gepost door Nickert op donderdag 19-02-2009 om 23:44:55
Niks grappigs aan. Niet voor niks dat de ene na de andere vinylshop omvalt en dat winkels steeds minder platendraaiers verkopen. Snap ook niet wat mensen er nog in zien. De mogelijkheden met midi zijn zoveel groter.
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op donderdag 19-02-2009 om 23:58:39
Dat fysieke platenwinkels dichtgaan komt volgens mij door internet.
Op internet is het gewoon goedkoper te krijgen en ook overzichtelijker.
De verkoop van vinyl stijgt alleen maar naar mijn idee.

En weinig platenspelers te koop in de winkels?
Ga eens bij een Media Markt of een andere elektronicawinkel kijken, keus genoeg.

Daar komt bij dat dj's die via hun laptop, met programma's als Serato en Final Scratch, draaien ook draaitafels nodig hebben.
Nickert
boss
Gepost door Nickert op vrijdag 20-02-2009 om 00:12:23
Wat ik onder dj's zie is dat ze massaal overstappen op cd's en midi. Vooral de laatste word steeds groter. Er is ook gewoon veel meer mogelijk daarmee en het is op termijn veel goedkoper. Ook komt voor mijn muziek (minimal/techno) lang niet alles meer uit op vinyl.

Nou zijn platenspelers bij de Mediamarkt volgens mij niet geschikt voor dj's en heb ik van een vrij betrouwbare bron vernomen dat de dj shops als new-line.nl steeds minder platenspelers verkopen.

Timecode als Traktor scratch en Serato zie ik meer als tussenoplossing naar volledig digitaal.

Hier is een filmpje van een populaire techno dj (Ritchie Hawtin) die iets verteld over het draaien met midi en de voordelen. Zijn meerdere delen van.



Ritchie over Vinyl en de toekomst.
RVR_
KenJeDat.net
Gepost door RVR_ op zaterdag 21-02-2009 om 15:38:30
Quote:
Nickert schreef op 19-02-2009 @ 22:01
Het scheelt inderdaad nogal veel dat je geen platen hoeft te kopen. Sowieso is vinyl stervende en zullen er over een paar jaar geen platenspelers meer in clubs staan. Ook zullen op termijn de cd's verdwijnen om plaats te maken voor midispelers. Midi is voor weinig geld ook de meest complete oplossing echter moet je wel een redelijk goede pc hebben om een programma als Traktor te draaien.

Als ik je budget weet kan ik je een beter advies geven maar als je echt cd's wil moet je een budget van zo'n 800 euro hebben voor een leuk beginners setje. Een leuk setje zou bijvoorbeeld 2x Numark Axis-9 CR cd-spelers en een Reloop RMX-20 mixer. Dan komt er nog wel een headphone bij en natuurlijk een geluidssetje om je muziek op af te spelen.


Thanks. Over mijn budget, ik heb nog niet echt vastgesteld hoeveel ik precies wil uitgeven maar wil eerst zien hoeveel geld ik apart moet zetten om een goede set te kopen :p.

Die set die jij noemt, heb je die zelf ook? ik zie nml ook goedkopere Mixers en CD spelers er tussen staan van Reloop & Numark, Zijn die jij noemt dan echt voor beginners?
----------------------------------------
I havent got a clue what's going on.
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zaterdag 21-02-2009 om 15:55:59
Ik zelf heb 2x Denon DNS1200 en een Ecler Nuo5 mixer. Zelf heb ik de Numark Axis-4 gehad wat de basis is van de Axis-9 maar daar ben je vrij snel op uitgekeken en de Numark ARC-3 is een geupdate versie van de Axis-4 met scratch (gebruikt bijna niemand) en mp3 ondersteuning (voor mp3 cd's wat ik niet handig vind omdat je dan veel te veel nummers op een cd hebt). Op deze site zijn ze wel positief over de Axis-9: http://aboutdj.nl/ . Hier staan vrij veel goede reviews.

Een andere cd speler waar je naar kan kijken voor hetzelfde budget is de Reloop RMP-1b Scratch . Met deze speler heb ik geen ervaring maar schijnt erg goed te zijn.

Als ik nu zou beginnen en zou weten wat ik nu weet zou ik voor een midi oplossing gaan. Reloop digital jockey is een goede voor 300 euro. Je moet echter een redelijke pc (minimaal core2duo en 1 gb ram) hebben om Traktor echt lekker te draaien. Maar met zo'n midi speler kan je veel meer als met de instap cd-spelers of platenspelers.
RVR_
KenJeDat.net
Gepost door RVR_ op zaterdag 21-02-2009 om 17:18:11
Quote:
Nickert schreef op 21-02-2009 @ 15:55
Ik zelf heb 2x Denon DNS1200 en een Ecler Nuo5 mixer. Zelf heb ik de Numark Axis-4 gehad wat de basis is van de Axis-9 maar daar ben je vrij snel op uitgekeken en de Numark ARC-3 is een geupdate versie van de Axis-4 met scratch (gebruikt bijna niemand) en mp3 ondersteuning (voor mp3 cd's wat ik niet handig vind omdat je dan veel te veel nummers op een cd hebt). Op deze site zijn ze wel positief over de Axis-9: http://aboutdj.nl/ . Hier staan vrij veel goede reviews.

Een andere cd speler waar je naar kan kijken voor hetzelfde budget is de Reloop RMP-1b Scratch . Met deze speler heb ik geen ervaring maar schijnt erg goed te zijn.

Als ik nu zou beginnen en zou weten wat ik nu weet zou ik voor een midi oplossing gaan. Reloop digital jockey is een goede voor 300 euro. Je moet echter een redelijke pc (minimaal core2duo en 1 gb ram) hebben om Traktor echt lekker te draaien. Maar met zo'n midi speler kan je veel meer als met de instap cd-spelers of platenspelers.


Die digital jockey ziet erg nice uit en op new-line is hij 300 euro.

Me computer zou het aan moeten kunnen denk ik, 2gb ram e6660 C2D. Kan nog 2 GB ram bij volgens mij dus ik zou het moeten kunnen draaien.

Ik ga ff wat lezen over die Midi players, thanks (y)


----------------------------------------
I havent got a clue what's going on.
Nickert
boss
Gepost door Nickert op dinsdag 24-03-2009 om 12:00:49
Reageer je nu op allemaal erg oude berichten? Je hebt trouwens wel overal gelijk in.
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op woensdag 11-11-2009 om 11:48:29
Van plan om Stage Line DJP202 tdi ×2 te kopen + de Reloop RMX-20 BF Edition te kopen..

Iemand ervaring met één van de twee, en of het kwalitatief tof is?
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Nickert
boss
Gepost door Nickert op woensdag 11-11-2009 om 16:24:20
Mixer is prima (heb de 4 kanaals versie daarvan gehad) maar van het merk turntables heb ik nog nooit gehoord

Je kan even naar deze set kijken http://www.new-line.nl/nl/dj-sets/dre-s-rp-4000-m3d-intermediate-set-mkii_14267.htm. Als ik me niet vergis kom je uit Friesland dus dan kan je het ook zelf even ophalen.
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op woensdag 11-11-2009 om 20:20:53
Hmm ja, ik ben niet zo heel erg weg van de mixer. Toch thanks!
What about deze turntable?
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Nickert
boss
Gepost door Nickert op woensdag 11-11-2009 om 22:02:31
Die mixer is prima hoor. Als de eigenaar van die website iets aanraad is het altijd waar voor z'n geld.

En over die turntable, ik zou toch iets meer uitgeven voor de 4000 of de JB-systems Q-30
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op donderdag 12-11-2009 om 17:56:12
oke, oke, die 4000 is wel een tikkeltje duurder hehe.. ik denk dat ik toch voor de 2000 ga, tenzij er een major verschil inzit?
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Nickert
boss
Gepost door Nickert op donderdag 12-11-2009 om 18:24:47
De torque is te laag bij de 2000

Ga dan voor deze http://www.new-line.nl/nl/draaitafels/jb-systems-high-q-30d-mkii_7591.htm
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op vrijdag 13-11-2009 om 10:22:53
ja, nee, oke, dan betaal ik wel 80 euro meer voor de reloop-4000!
i.c.m. de RMX-20 BF edition
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Nickert
boss
Gepost door Nickert op vrijdag 13-11-2009 om 12:15:38
Dat is een prima keuze.
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op zaterdag 14-11-2009 om 17:18:51
Aight, nice! ik bestel het eind deze maand!

ik hoorde trouwens laatst, tijdens m'n dj-research, over 'virtual vinyl'.
Hiermee zou je zo je mp3tjes in vinyl kunnen laden d.m.v. van een numark óf een serato bakje.. Iemand hier ervaring mee?Is dit beter of gewoon the real deal, vinyl, blijven kopen?

uiteindelijk is virtual vinyl goedkoper natuurlijk, maar dat boeit me niks, ik wil gewoon weten of het kwalitatief sterker, hetzelfde of minder is?

Thanks in advance!
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zaterdag 14-11-2009 om 17:58:40
Het is redelijk hetzelfde, maar op termijn gaat het je echt belachelijk veel geld schelen. Ook kan je met bijvoorbeeld Traktor en een midicontroller nog spelen met loops en effecten. Al heb je dat zeker aan het begin nog niet nodig.

Download anders de Traktor (door velen als het beste pakket gezien) demo van de site van Native Instruments. Kan je een beetje klooien en kijken wat er mogelijk is.
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op dinsdag 17-11-2009 om 17:02:36
Thanks voor je hulp sowieso man! I appreciate

Op de Traktor site staat veel informatie, maar ik weet nou niet echt wat ik allemaal nodig heb. Mijn keuze gaat uit naar de Audio 4 DJ

Ik lees net:
Quote:
Package includes:

* AUDIO 4 DJ Interface
* TRAKTOR LE Full Version*
* TRAKTOR PRO Demo Version
* KORE PLAYER
* KORE Instrument "KORE SELECTION"


De Traktor Pro software kan ik altijd downloaden natuurlijk, maar dat maakt verder ook niet echt uit. Het gaat mij er vooral om nu, om zeker te weten dat alles wat ik nodig heb, in dat pakket zit. Dan bedoel ik niet de kabels etc. (die kunnen altijd later aangeschaft worden), maar ik bedoel dat ik niet zo meteen voor verassingen kom te staan, omdat ik opeens nog 300 euro moet betalen voor iets.

Dus mijn vraag is eigenlijk: Zit alles wat ik nodig heb, voor het virtual vinyl draaien, daarin?
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op woensdag 02-12-2009 om 16:54:22
Of heb ik dat totaal niet nodig?
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Nickert
boss
Gepost door Nickert op woensdag 02-12-2009 om 18:08:27
Dat is niet de goede versie voor platenspelers. http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-gear-/native-instruments-traktor-scratch-duo-pakket/product-details.html

En je hebt het niet nodig, je kan altijd met vinyl zelf aan de gang. Dat zou ik eerst ook doen en als het een blijvende hobby is kan je altijd verder kijken.

Heb je de set al binnen?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-12-2009 @ 18:09:30 ]
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op woensdag 02-12-2009 om 18:45:08
Ik heb mijn mixer al binnen en ik kan morgen de turntables bestellen!

Ik was inderdaad ook van plan om het VirtualVinyl pas later te doen als het me allemaal echt ligt natuurlijk, dus ik ga eerst even kijken voor normaal vinyl.

Hopelijk komt het snel, want ik heb nog een long way to go voordat ik alles onder de knie heb

nevertheless you helped me a lot! thanks
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op zondag 14-03-2010 om 18:09:05
google is de man.

Dus, ik ga binnenkort Virtual Vinyl halen, die van die link van nickert. En ik ga zo ff fotootje droppen van me gear, hehe :+
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 21-03-2010 om 21:01:01


Zo staat het er nu bij mij bij. Binnenkort nog een tweede X1
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op zondag 21-03-2010 om 23:22:58
ah vet, ik zie dat je al Traktor hebt, werkt het lekker?
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Nickert
boss
Gepost door Nickert op maandag 22-03-2010 om 18:38:18
Werkt zeker lekker. Veel opties en erg simpel om te gebruiken
 Index / Studio- en audiotechniek /   [Pagina: 1 2 3 4 5 [6] ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.02 sec.