Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
Harkoh Gepost door Harkoh op maandag 27-03-2006 om 16:57:35
Discussieweekend over de manifesteringen van het hedendaagse kapitalisme, en de diverse vormen van verzet er tegen.
Georganiseerd door het Error-zine.

In de komende lente zal voor de vierde keer een discussieweekend worden georganiseerd door het antikapitalistische zine 'Error'. Met het weekend wordt getracht een moment te creëeren om verder te kijken dan de hectiek van de dagelijkse actie en tijd te nemen voor verdieping en discussie.

Er wordt gestreefd naar een goede inhoudelijke en thematische diversiteit van de workshops. Kapitalisme, en het verzet er tegen, manifesteren zich immers op uiteenlopende wijze en op zeer diverse terreinen van ons leven. Tot dusver zijn er workshops bevestigd over zelforganisatie, internetactivisme, kritisch consumeren en een permanente workshop over 'een nieuwe mens in een nieuwe maatschappij.' Daarnaast is er nog een aantal workshops in voorbereiding.

Het weekend zal worden gehouden van vrijdag 22 t/m zondag 24 april in het gekraakte Fort Pannerden in Doornenburg. Voor updates van het programma, routes, onkostenvergoeding e.d. surf je naar www.errorzine.org Verdere vragen of ideëen richt je aan info@errorzine.org.


----------------------------------------
http://www.errorzine.org
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op maandag 27-03-2006 om 17:16:50
Entree: E 10

HA HA HA
(flauw ik weet het)
----------------------------------------
clonebabybeats baby
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 27-03-2006 om 18:32:20
maar wel grappig noedel

wat een crap.

Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op maandag 27-03-2006 om 18:32:49
Quote:
livio schreef op 27-03-2006 @ 18:32
maar wel grappig noedel

wat een crap.


----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
Kaya
in NL
Gepost door Kaya op maandag 27-03-2006 om 18:33:47
K-Splendid
Roffa
Gepost door K-Splendid op maandag 27-03-2006 om 18:34:09
ehmm.. nee dit wordt hem niet
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-03-2006 @ 18:34:33 ]
Schaduw Gepost door Schaduw op maandag 27-03-2006 om 18:34:51
Quote:
Kom naar het Anti Kapitalistisch discussieweekend


zullen we het niet doen?
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op maandag 27-03-2006 om 18:36:46
Eigenlijk lig ik hier best in een deuk...
Uhm, ja sorry.
----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
Hyreme
Gepost door Hyreme op maandag 27-03-2006 om 18:51:18
zoals ik het begrijp willen hun dat ik een communist wordt?
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Total_Chaos_MC
Chaoszaaiend Schapenhatend Aapje Met Crew
Gepost door Total_Chaos_MC op maandag 27-03-2006 om 19:04:08
Ja joh word communist, word arm en sterf van de honger of omdat je huis instort van de puin, je moet ut zelf weten maar lijkt mijn niet zown leuk idee om te eindigen als rusland
----------------------------------------
In this country, you gotta make the money first. Then when you get the money, you get the power. When u get the power, u get the woman!
Hyreme
Gepost door Hyreme op maandag 27-03-2006 om 19:06:28
Roestik Roestik

Ik nie begrijp wat communist zegt..

Jezus wat een bull shit, juist omdat het een kapitalistisch land is hebben we een grote welvaart in ons land, hoewel het nu even minder gaat..
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Total_Chaos_MC
Chaoszaaiend Schapenhatend Aapje Met Crew
Gepost door Total_Chaos_MC op maandag 27-03-2006 om 19:08:02
Quote:
Hyreme schreef op 27-03-2006 @ 19:06
Roestik Roestik

Ik nie begrijp wat communist zegt..

Jezus wat een bull shit, juist omdat het een kapitalistisch land is hebben we een grote welvaart in ons land, hoewel het nu even minder gaat..


kzou balkenende geen welvaart willen noemen eerder een bedevaart met necrofielen, maar voor de rest benk ut met je eens
----------------------------------------
In this country, you gotta make the money first. Then when you get the money, you get the power. When u get the power, u get the woman!
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 27-03-2006 om 19:08:08
Daar gaat het niet om. De starter van het topic is ervan overtuigd dat alle ellende in de wereld te wijten is aan het kapitalisme.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op maandag 27-03-2006 om 19:10:58
ik ben er ook wel van overtuigd dat dat (deels) zo is, maar afschaffen lijkt me geen oplossing
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
dap
038
Gepost door dap op maandag 27-03-2006 om 19:14:09
internetactivisme, dat zal helpen...

met je dure computer en adsl verbinding.
Total_Chaos_MC
Chaoszaaiend Schapenhatend Aapje Met Crew
Gepost door Total_Chaos_MC op maandag 27-03-2006 om 19:31:18
Quote:
dap schreef op 27-03-2006 @ 19:14
internetactivisme, dat zal helpen...

met je dure computer en adsl verbinding.

daar zeg je me wat, maar jah hij zal hem wel in rusland besteld hebben, met draadloos indernet met enorm bereik, of niet soms? topicstarter, laat van je horen
----------------------------------------
In this country, you gotta make the money first. Then when you get the money, you get the power. When u get the power, u get the woman!
Leyla
Gepost door Leyla op maandag 27-03-2006 om 19:31:52
Anti-kapitalistisch? Dat betekent toch anti McDonald's? ANTI MCCHICKEN?!?!
Nooooo, don't touch the McChicken!
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Schaduw Gepost door Schaduw op maandag 27-03-2006 om 19:32:34
anti McDonald's..

nee, dat lijkt me geen strak plan..
Total_Chaos_MC
Chaoszaaiend Schapenhatend Aapje Met Crew
Gepost door Total_Chaos_MC op maandag 27-03-2006 om 19:34:00
jaah en dan kom ik gelijk met de tofu's
Edit: kben wel vegatarisch trouwens dus het is geen hater actie
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-03-2006 @ 19:34:09 ]

----------------------------------------
In this country, you gotta make the money first. Then when you get the money, you get the power. When u get the power, u get the woman!
Harkoh Gepost door Harkoh op maandag 27-03-2006 om 20:36:22
Allereerst moeten sommige mensen hier eens bedenken hoe we hier in Nederland en West Europa aan al die rijkdom komen. Dat wij hier rijk zijn hoeft niet direct te betekenen dat het allemaal goed is in de wereld. Integendeel. Onze welvaart is ontstaan en bestaat uit kolonialisme en slavernij. Dat dat nu in een nieuw en zelfs 'humaan' jasje gestoken is zegt niets over het feit dat het niet meer bestaat en zeker niet dat het allemaal goed is.

Daarnaast is het een beetje jammer dat zodra mensen bijelkaar komen om na te denken over een andere vorm van samenleving dat dat direct word afgedaan als aanhangers van een dictatoriaal regime in Noord Korea of Sovjet Unie. Is dat werkelijk het enige alternatief dat je kunt bedenken? Voor zo´n alternatief komen we juist bijeen, om vorm te geven en na te denken over hoe een andere samenleving te bereiken. Nadenken over een wereld waarin het fundament niet winst is, maar waar gelijkheid en basisdemocratie het fundament is.

Ik houd jou (degene die het wel ok vinden allemaal) toch ook niet verantwoordelijk voor de rest van de wereld die systematisch word leeggezogen en letterlijk de wet word gedicteerd door multinationals in instanties zoals de WTO, IMF en wereldbank?
(en als ik dankzij deze moderne vorm van kolonialisme nu op een computer kan tikken betekent dat toch niet automatisch dat ik ook vrede moet hebben met de wereldsituatie? Er zijn toch meer mensen in deze wereld dan alleen ik?)

Ik kan jou (degene die het wel ok vinden allemaal) alleen aanspreken op het feit dat je het allemaal wel best vind en niet mee wil denken, laat staan actie wilt voeren of een beweging op te bouwen die zegt ´genoeg´. Dat is natuurlijk ook niet zomaar wat. Het weekend is een onderdeel van een sociale strijd en we hopen dat zo open mogelijk te doen, vandaar deze post.

----------------------------------------
http://www.errorzine.org
Hyreme
Gepost door Hyreme op maandag 27-03-2006 om 20:39:49
Waarom zou jij iets willen veranderen dat normaal goed gaat. We zitten nu even in een dip, maar het gaat steeds beter.
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Harkoh Gepost door Harkoh op maandag 27-03-2006 om 20:41:24
PS ik ben het wel eens met die Dagobert Duck, verandering zal zeker van onderaf moeten komen. Daarom zit ik bij een radicaal basisdemocratisch collectief en niet bij een of andere parlementaire partij.


----------------------------------------
http://www.errorzine.org
Hyreme
Gepost door Hyreme op maandag 27-03-2006 om 20:42:17
Radicaal op welk gebied. Zoals mohammed b of radicaal in vreedzamere daden ?
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Nekkie
Ceremonie Meester
Gepost door Nekkie op maandag 27-03-2006 om 20:45:38
hij heb deels gelijk. Je kan zeggen dat wij hier welvaart hebben door het kapitalisme, maar bekijk de welvaart van bijvoorbeeld Amerika eens. Dit is het toppunt van kapitalisme, maar mensen rotten weg in ghetto's en gaan haast dood van de honger. DAT is wat het kapitalisme opleverd: de rijken worden rijker, en de armen worden armer.

in rusland heb je echter gezien dat communisme ook geen optie is, omdat mensen van nature nou eenmaal eerst aan zichzelf denken.

De wereld is lelijk.. :'(
----------------------------------------
Laat je verlichten: www.myspace.com/deverlichting
The_TJ Gepost door The_TJ op maandag 27-03-2006 om 20:52:40
Quote:
Harkoh schreef op 27-03-2006 @ 20:36
Allereerst moeten sommige mensen hier eens bedenken hoe we hier in Nederland en West Europa aan al die rijkdom komen. Dat wij hier rijk zijn hoeft niet direct te betekenen dat het allemaal goed is in de wereld. Integendeel. Onze welvaart is ontstaan en bestaat uit kolonialisme en slavernij.

Het heeft gewerkt toch? Wat wil je er nu nog aan gaan doen? Het is toch ook heel handig dat wij rijk zijn en anderen kunnen helpen, in plaats van dat we 'solidair' zijn met de armen en ook maar arm worden.

Quote:
Dat dat nu in een nieuw en zelfs 'humaan' jasje gestoken is zegt niets over het feit dat het niet meer bestaat en zeker niet dat het allemaal goed is.

Wat een crap. Waar heeft West-Europa nog slaven dan?
----------------------------------------
Go Fudge Yourself
- Chef
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 27-03-2006 om 20:57:04
Quote:
Harkoh schreef op 27-03-2006 @ 20:41
zwets blaat.



fok jou.
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op maandag 27-03-2006 om 21:00:25
Komen er ook sletjes?
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op maandag 27-03-2006 om 21:48:10
Ik ben groot en jij bent klein.. dat is niet eerlijk




----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Swike
Newskool
Gepost door Swike op maandag 27-03-2006 om 21:50:30
Quote:
strijker schreef op 27-03-2006 @ 21:00
Komen er ook sletjes?

----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
R-Gino
Buitengewoon.
Gepost door R-Gino op maandag 27-03-2006 om 21:52:54
maak dat je wegkomt met die rotzooi
prime
P.R.I.M.E.
Gepost door prime op maandag 27-03-2006 om 21:53:36
Ik vind het wel dope dat mensen zich daarvoor inzetten, respect. Dit zijn goeie discussie punten
----------------------------------------
betta believe that
prime
P.R.I.M.E.
Gepost door prime op maandag 27-03-2006 om 21:55:20
het westen heeft de rest van de wereld als economische bitch
----------------------------------------
betta believe that
Gado-X Gepost door Gado-X op maandag 27-03-2006 om 22:02:09
Communisme is een mooi idee, jammer dat het altijd van bovenaf wordt aangevoerd door de verkeerde pappies.......... alleen Lenin & Trotski waren goed bezig... maar altijd van die mensen die het verstieren... Tsja ok, ik ben eigenlijk ook nogal Anti Kapitalistisch

maar ik ga niet helemaal naar een discussieweekend voor E10,- als dat geen kapitalisme is
.....
......
........


----------------------------------------
Hartje Drenthe
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op maandag 27-03-2006 om 22:02:50
-nevermind
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-03-2006 @ 22:03:11 ]
Gado-X Gepost door Gado-X op maandag 27-03-2006 om 22:07:27
btw, heb je geen forum ofzo van je mooie ideetjes?
----------------------------------------
Hartje Drenthe
prime
P.R.I.M.E.
Gepost door prime op maandag 27-03-2006 om 22:11:13
stond laatst zon stukje in de krant over het oude incarijk, die mensen waren dus voor de verovering in grotere getalen en met steden groter dan parijs in die tijd. Het mooiste was dat die hele samenleving geen geld kende. Dat soort dingen zouden ze eens moeten onderzoeken
----------------------------------------
betta believe that
Gado-X Gepost door Gado-X op maandag 27-03-2006 om 22:20:18
Maar het incarijk was wel zo corrupt als de neten

buiten dat deden ze wel aan ruilhandel dacht ik...


Om maar even door te gaan bij prime:

Zag laatst ook dat ze tekeningen in het bos hadden gemaakt (door kappen regenwoud) en daar kwamen ze pas 20 jaar geleden achter door erover te vliegen met een vliegtuig


die inca's moesten dus ook nog één of andere vorm van vliegen kennen, want er was geen berg in de buurt en het was niet mogelijk om het te maken met wiskunde
slimme lui idd
----------------------------------------
Hartje Drenthe
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op maandag 27-03-2006 om 22:21:42
Quote:
Harkoh schreef op 27-03-2006 @ 20:41
PS ik ben het wel eens met die Dagobert Duck, verandering zal zeker van onderaf moeten komen. Daarom zit ik bij een radicaal basisdemocratisch collectief en niet bij een of andere parlementaire partij.


kanker op met je bullshit man
prime
P.R.I.M.E.
Gepost door prime op maandag 27-03-2006 om 22:35:02
t schijnt dat de inca's contacten van bovenaf hadden, ze hadden iig ille knowledge
----------------------------------------
betta believe that
Kaya
in NL
Gepost door Kaya op maandag 27-03-2006 om 23:32:56
Quote:
Harkoh schreef op 27-03-2006 @ 20:41
PS ik ben het wel eens met die Dagobert Duck, verandering zal zeker van onderaf moeten komen. Daarom zit ik bij een radicaal basisdemocratisch collectief en niet bij een of andere parlementaire partij.

Dagobert Duck is ook een toffe kapitalist, valt niet op te haten... begon met een duppie en droomde van zwemmen in het geld, werkte hard, paste goed op zijn poen en bouwde zijn eigen geldpakhuis.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-03-2006 @ 23:45:09 ]
Hyreme
Gepost door Hyreme op maandag 27-03-2006 om 23:35:33
Kapitalisme is gewoon voor diegene met een goede mentaliteit en mensen die voor hun leven hard wil werken, en dat je daarvoor ook wordt beloond..

Wat hij wilt, is gewoon op je luie reet een gemiddeld inkomen hebben..
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Nickert
boss
Gepost door Nickert op dinsdag 28-03-2006 om 10:48:00
Als iedereen gelijke lonen zou hebben zouden mensen niet meer gemotiveerd worden een eigen bedrijf op te starten of op een andere manier iest bereiken. Ze verdienen toch net zoveel als iemand die niks uitvoert. En dan stort de economie in. Dus communisme of iets dergelijks is niet echt handig
boris
Gepost door boris op dinsdag 28-03-2006 om 13:55:18
Klopt, kijk maar naar cuba, alles in in verval geraakt, niemand gemotiveerd om zijn best te doen
----------------------------------------
ik maak gehakt van balletjes
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op dinsdag 28-03-2006 om 14:00:26
Ik zal zeker van de partij zijn.
----------------------------------------
Christiangirl.
Harkoh Gepost door Harkoh op woensdag 29-03-2006 om 00:47:33
Waar heeft West-Europa nog slaven dan? vraagt iemand.
Slavernij bestaat niet meer 'officieel' maar het bestaat nog overal in de ontwikkelingslanden. Westerse bedrijven vertrekken daarheen omdat arbeiders daar geen rechten hebben, vakbonden verboden zijn en uiteraard, heeeel weinig betaald krijgen. Ik noem het moderne slavernij. Als je het netjes wilt zeggen mag je ook 'financieel aantrekkelijk produceren' zeggen. Dat is dan ook hoe de meeste multionationals het noemen. Soms durfen ze het zelfs ontwikkelingshulp te noemen.

Verder word er, logisch, verwezen naar de communistische (ik noem het liever Stalinistische) Sovjet Unie want dat is inderdaad geen alternatief. Dat is 1 van de redenen waarom we als antikapitalisten bijelkaar willen komen. Niet omdat we het allemaal met elkaar eens willen zijn maar om te kijken naar en te praten over nieuwe alternatieven. Nieuwe, maar sociale alternatieven want dat is nodig naar onze mening. Kapitalisme heeft immers alleen maar grotere verschillen tussen arm en rijk gebracht. We zijn een basisdemocratisch initiatief die juist de macht bij de bevolking wil brengen in plaats van bij de bedrijven (en eens in de 4 jaar gekozen partijen die niet onder de kapitalistische economie uit kunnen of laat staan die te veranderen. Soort marionetten zeg maar) . Langzaamaan, na de val van de muur, ontstaan er gelukkig weer 'linkse' alternatieven op grote en kleine schaal die hoopvoller en democratischer blijken dan dat het ooit geweest is (allerlei ontwikkelingen in Zuid Amerika bijvoorbeeld). Aan die ontwikkeling willen wij meewerken en meedenken zodat we een steentje bij kunnen dragen aan een socialere wereld.
----------------------------------------
http://www.errorzine.org
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op woensdag 29-03-2006 om 00:51:24
En hoe gaan jullie je gedachtengoed de politiek inwerken?
----------------------------------------
Christiangirl.
Hyreme
Gepost door Hyreme op woensdag 29-03-2006 om 00:56:17
Dus jullie zijn bezig om de wereld te veranderen. Maar dan moeten jullie toch in Nederland beginnen ?
Terwijl in Nederland het kapitalisme behoorlijk wordt ingedrukt door de overheid door belastingen en wetten om zo het verschil tussen arm en rijk niet groot te maken.
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op woensdag 29-03-2006 om 07:17:00
Quote:
Harkoh schreef op 29-03-2006 @ 00:47
Waar heeft West-Europa nog slaven dan? vraagt iemand.
Slavernij bestaat niet meer 'officieel' maar het bestaat nog overal in de ontwikkelingslanden. Westerse bedrijven vertrekken daarheen omdat arbeiders daar geen rechten hebben, vakbonden verboden zijn en uiteraard, heeeel weinig betaald krijgen. Ik noem het moderne slavernij. Als je het netjes wilt zeggen mag je ook 'financieel aantrekkelijk produceren' zeggen. Dat is dan ook hoe de meeste multionationals het noemen. Soms durfen ze het zelfs ontwikkelingshulp te noemen.

Verder word er, logisch, verwezen naar de communistische (ik noem het liever Stalinistische) Sovjet Unie want dat is inderdaad geen alternatief. Dat is 1 van de redenen waarom we als antikapitalisten bijelkaar willen komen. Niet omdat we het allemaal met elkaar eens willen zijn maar om te kijken naar en te praten over nieuwe alternatieven. Nieuwe, maar sociale alternatieven want dat is nodig naar onze mening. Kapitalisme heeft immers alleen maar grotere verschillen tussen arm en rijk gebracht. We zijn een basisdemocratisch initiatief die juist de macht bij de bevolking wil brengen in plaats van bij de bedrijven (en eens in de 4 jaar gekozen partijen die niet onder de kapitalistische economie uit kunnen of laat staan die te veranderen. Soort marionetten zeg maar) . Langzaamaan, na de val van de muur, ontstaan er gelukkig weer 'linkse' alternatieven op grote en kleine schaal die hoopvoller en democratischer blijken dan dat het ooit geweest is (allerlei ontwikkelingen in Zuid Amerika bijvoorbeeld). Aan die ontwikkeling willen wij meewerken en meedenken zodat we een steentje bij kunnen dragen aan een socialere wereld.


Damn gast... ga in rusland wonen of zo iets, want jouw shit werkt gewoon niet...

en weet je wie stalin is???? of was:p
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
dap
038
Gepost door dap op woensdag 29-03-2006 om 08:00:44
psss...

Dagobert Duck bestaat niet hoor... ik wil het feestje niet verpesten..
The_TJ Gepost door The_TJ op woensdag 29-03-2006 om 11:02:07
Quote:
Harkoh schreef op 29-03-2006 @ 00:47
Waar heeft West-Europa nog slaven dan? vraagt iemand.
Slavernij bestaat niet meer 'officieel' maar het bestaat nog overal in de ontwikkelingslanden. Westerse bedrijven vertrekken daarheen omdat arbeiders daar geen rechten hebben, vakbonden verboden zijn en uiteraard, heeeel weinig betaald krijgen. Ik noem het moderne slavernij. Als je het netjes wilt zeggen mag je ook 'financieel aantrekkelijk produceren' zeggen. Dat is dan ook hoe de meeste multionationals het noemen. Soms durfen ze het zelfs ontwikkelingshulp te noemen.

Die 'moderne slavernij' is ontwikkelingshulp: zonder die multinationals verdienen die mensen niets, nu verdienen ze een beetje. In het verleden heeft men geprobeerd om industrialisatie te versnellen door veel geld te geven aan arme landen, er gebeurde echter niets, want mensen misten de opleidingen en expertise. Daarom zie je tegenwoordig veel scholingsprojecten in ontwikkelingslanden. Bovendien leiden sommige multinationals lokaal mensen op om er te gaan werken.

Jij doet net of het wegtrekken van multinationals naar arme landen een misdaad is, maar ze bieden er juist werkgelegenheid, handel, scholing, infrastructuur, kortom GELD. En dat niet alleen aan een beperkte groep (zoals financiële weggevertjes, die vaak in de handen van corrupte politieke elite verdwijnen), maar het straalt door op de hele economie van een ontwikkelingsland.

Quote:
Verder word er, logisch, verwezen naar de communistische (ik noem het liever Stalinistische) Sovjet Unie want dat is inderdaad geen alternatief. Dat is 1 van de redenen waarom we als antikapitalisten bijelkaar willen komen. Niet omdat we het allemaal met elkaar eens willen zijn maar om te kijken naar en te praten over nieuwe alternatieven. Nieuwe, maar sociale alternatieven want dat is nodig naar onze mening. Kapitalisme heeft immers alleen maar grotere verschillen tussen arm en rijk gebracht. We zijn een basisdemocratisch initiatief die juist de macht bij de bevolking wil brengen in plaats van bij de bedrijven (en eens in de 4 jaar gekozen partijen die niet onder de kapitalistische economie uit kunnen of laat staan die te veranderen. Soort marionetten zeg maar) . Langzaamaan, na de val van de muur, ontstaan er gelukkig weer 'linkse' alternatieven op grote en kleine schaal die hoopvoller en democratischer blijken dan dat het ooit geweest is (allerlei ontwikkelingen in Zuid Amerika bijvoorbeeld). Aan die ontwikkeling willen wij meewerken en meedenken zodat we een steentje bij kunnen dragen aan een socialere wereld.

Het Stalin-communisme en het Mao-communisme waren oorspronkelijk gebaseerd op het Marxistisch communisme, maar de bevolking wilde daar niet aan mee werken. Rara waarom. Toen zijn Stalin en Mao maar overgestapt naar een dictatoriale vorm. Communisme (in wat voor vorm dan ook) werkt niet. (Weet je trouwens hoeveel mensen er vermoord zijn in Zuid-Amerika vanwege het communisme?)

Kapitalisme heeft misschien grotere verschillen tussen arm en rijk gebracht, maar ook rijkdom in het algemeen. Zie er maar eens wat grafiekjes op na, vooral de liberale VS heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Het communisme daarentegen heeft alleen maar armoede gebracht (zie Rusland). Vergelijk ook eens het westen en oosten van China: in het westen zijn arme boeren die volgens een communistisch systeem werken, in het oosten zijn de snelgroeiende rijke steden.
----------------------------------------
Go Fudge Yourself
- Chef
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0196 sec.