Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /   [Pagina: [1] 2 3 4 ]
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 03-04-2006 om 17:53:24
Goed, waarom open ik deze topic? Ik wil graag mijn kennis omtrent het produceren met iedereen delen.. Niet dat ik alles weet, maar dat wat ik wel weet wil ik graag over heel het internet verspreiden. Van sample kits tot het perfectioneren van je beats. Ik zal zo nu en dan een post maken over verschillende zaken, zoals het equalizen in Fruityloops tot het maken van een bassline. Misschien dat er dan heel wat minder topics komen over het maken van een beat en zijn er ook nog andere mensen die iets willen toelichten. Ik weet dat er een paar goede producers hier rondlopen: wellicht dat zij ook iets te melden hebben. In elk geval... Hier alvast twee samplekits:

http://rapidshare.de/files/17112098/9th_Wonder_Drum_Kit.rar.html (4mb)
http://rapidshare.de/files/17103811/Livio.rar.html (32mb)
http://rapidshare.de/files/17122853/NI_Pro-53_3.00.013.rar.html (veel MB)
Dit is heus wel legaal. Ik zal deze openingspost zo nu en dan upaten emt andere leuke downloads.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-04-2006 @ 20:11:32 ]

----------------------------------------
Christiangirl.
Masahiro
Gepost door Masahiro op maandag 03-04-2006 om 17:55:19
Als je dit ook echt bij gaat houden, ben/word je mijn held.
cml.exe
Gepost door cml.exe op maandag 03-04-2006 om 17:58:16
wat zit er in de livio file ? kut limit weer..

"Goed, waarom open ik deze topic?" is het niet DIT topic ?
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op maandag 03-04-2006 om 17:58:50
Quote:
Masahiro schreef op 03-04-2006 @ 17:55
Als je dit ook echt bij gaat houden, ben/word je mijn held.


hij is al held
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op maandag 03-04-2006 om 17:59:08
En dan wil ik de tip geven om bij een torrent site te zoeken naar 'FL Plugins' oid. Dan vind je goede plugins.

----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Masahiro
Gepost door Masahiro op maandag 03-04-2006 om 17:59:50
Quote:
cml.exe schreef op 03-04-2006 @ 17:58
wat zit er in de livio file ? kut limit weer..

"Goed, waarom open ik deze topic?" is het niet DIT topic ?


Nee. Het is ''de topic''.
Swike
Newskool
Gepost door Swike op maandag 03-04-2006 om 18:00:04
Dan begin ik...
Hoe maak je een goede bassline?
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Swike
Newskool
Gepost door Swike op maandag 03-04-2006 om 18:00:46
Quote:
cml.exe schreef op 03-04-2006 @ 17:58
wat zit er in de livio file ? kut limit weer..

"Goed, waarom open ik deze topic?" is het niet DIT topic ?

Downloaden als je veel samples wilt hebben, zit veel dope shit in.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 03-04-2006 om 18:00:49
Quote:
cml.exe schreef op 03-04-2006 @ 17:58
wat zit er in de livio file ? kut limit weer..

"Goed, waarom open ik deze topic?" is het niet DIT topic ?


In de Livio file zit een aantal mappen met samples; .wav. Hihat, snare's en kicks. Verwijzende vorm van 'de' is 'deze': 'deze topic', gezien het lidwoord van 'topic' toch echt 'de' is. (zie VanDale). Misschien dat iemand die de file al heeft gedownload zo vriendelijk wil zijn deze even op yousendit.com ofzo te zetten?
----------------------------------------
Christiangirl.
Vent
Gepost door Vent op maandag 03-04-2006 om 18:01:45
Kan iemand mij dat werken met plugins (VTSI VTSIAITGAEG, al die afkortingen) in fruityloops alsjeblieft eens uitleggen? Heb het nog nooit gebruikt, zou niet weten wat het inhoudt en/of hoe het werkt.
cml.exe
Gepost door cml.exe op maandag 03-04-2006 om 18:02:13
ohja oke.. ik wacht wel ff thnx..

btw., ik denk niet dat mensen dit deze topic snel terug kunnen vinden in de zoek functie
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op maandag 03-04-2006 om 18:05:00
9th wonder kit heb ik ook, dies wel chill idd.
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
cml.exe
Gepost door cml.exe op maandag 03-04-2006 om 18:05:59
deze topic gaat van mij een goede producer maken
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
Swike
Newskool
Gepost door Swike op maandag 03-04-2006 om 18:08:24
Ik zet em wel op "yousendit"
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-04-2006 @ 10:06:50 ]

----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Huussuh Gepost door Huussuh op maandag 03-04-2006 om 18:13:09
Wel een dope initiatief, al ben ik niet van plan te gaan producen.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 03-04-2006 om 18:13:37
Het eerste vooroordeel wat men vaak heeft over FruityLoops is dat het allemaal heel erg dof klinkt.. Inderdaad, de standaard samples van FruityLoops klinken dof en wanneer je FruityLoops met Reason vergelijkt, voor en na een export, zul je inderdaad geluidsverschil horen. Van het technische gedeelte heb ik geen verstand, maar wel hoe je het voor het grootste deel kan verwerken. Veel mensen masteren en equalizen in CoolEdit of een ander programma, maar het kan ook in Fruityloops... Ten eerste: wat is een equalizer dan?

Equalizer
Een equalizer (afgekort EQ, letterlijk gelijkmaker) of toonregelaar is een geluidstechnisch apparaat of een onderdeel ervan dat een of meerdere frequentiegebieden (banden) van het signaal versterkt of verzwakt. Zodoende kan de balans tussen de banden, en dus het timbre, worden aangepast. Vindt men bijvoorbeeld dat het geluidssignaal te schel klinkt dan verzwakt men de hoge tonen. Voor bepaalde (esthetische) doeleinden kunnen ook banden prominenter worden gemaakt. Op vrijwel ieder apparaat dat geluidssignalen weergeeft of bewerkt is een equalizer te vinden. Er bestaan eenvoudige uitvoeringen, waarbij bijvoorbeeld alleen het niveau van de hoge frequenties geregeld kan worden, maar ook uitgebreide. De selectie van een band gebeurt door middel van filters. Er bestaan twee soorten equalizers: een grafische en een parametrische.

Grafische equalizer
Bij een grafische equalizer wordt het signaal opgesplitst in een aantal banden. Hiervoor worden banddoorlaatfilters gebruikt. Iedere band heeft zijn eigen vaststaand frequentiegebied, aangegeven met de middenfrequentie. De gebruiker kan alleen het niveau van iedere band regelen. Dit wordt uitgedrukt in de hoeveelheid versterking of verzwakking in decibels. De onderlinge afstand tussen de middenfrequenties loopt exponentieel op. Het frequentiebereik van alle banden samen komt meestal overeen met het frequentiebereik van het menselijk gehoor, oftewel van 20 Hz tot 20.000 Hz. Per equalizer is voor iedere band de relatieve bandbreedte gelijk. Deze breedte is afhankelijk van de hoeveelheid aanwezige banden. Hoe meer banden, hoe smaller iedere band is.

Equalizers op consumentenapparatuur en kleine mengpanelen zijn bijna altijd grafisch en bevatten meestal 2 (laag en hoog) of 3 banden (laag, midden en hoog). Bij professionele geluidstechniek maakt men veelal gebruik van equalizers met 10 (één band per octaaf) of zelfs 31 (één band per terts) banden.

Parametrische equalizer
Bij het professioneel bewerken van geluidsregistraties is het praktischer om een parametrische equalizer te gebruiken. Deze bevat 4 tot 8 banden, die ook door banddoorlaatfilters geïsoleerd worden. Echter, van iedere band kan de middenfrequentie, de bandbreedte (Q-factor) en de versterking of verzwakking ingesteld worden. Het versterken of verzwakken van een band door een banddoorlaatfilter wordt bell- of peak-equalization genoemd. De eerste band wordt vaak door een laagdoorlaatfilter geïsoleerd en de laatste door een hoogdoorlaatfilter. Hierdoor worden alle frequenties tot of vanaf de 'middenfrequentie' versterkt of verzwakt. Dit wordt shelving-equalization genoemd en klinkt vaak beter dan bell-equalization.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Equalizer

Fruityloops
Wanneer je bij FruityLoops de (af)mixer opent (View > Mixer) zie je onder het kopje 'Master' helemaal rechts van hetzelfde venster drie schuifjes staan. De linker zijn de lage tonen (bass), de middelste de middentonen en de rechter de hoge tonen (hi-hat bijvoorbeeld). Als je de linker en de rechter wat meer omhoog zet, zeg net iets minder dan een kwart, hoor je een heel groot verschil. Ga je dit doen met een effect, op elk instrument apart, met de 7-band EQ zul je je track veel dynamischer maken.

Heel erg simpel gezegd: als je snare op bijvoorbeeld 20hz zit kun je niet je hihat ook op 20hz laten zitten. Dat stoort elkaar en geeft geen mooi effect. Als je dus elk instrument apart gaat equalizen zul je zien dat de instrumenten los van elkaar gaan staan, maar ook bij elkaar aansluiten. Standaard heeft FruityLoops al een 7-band EQ dus kun je aardig wat 'fine tunen'.

Laten we beginnen met het geluid en de kwaliteit van een standaard drum-loop:
http://s48.yousendit.com/d.aspx?id=2C5IT1ED0JLD23AH3G9Y5OPZC7
Zoals je hoort zit er weinig dynamiek in. De samples klinken dof: de snare klinkt absurd droog en de kick ploft ook maar wat. Wanneer je nu bij het kopje 'master', bij de Mixer, de schuifjes wat gaat verplaatsen zul je al heel wat veranderingen merken. Laten we eens de schuifjes de lage tonen en de hoge tonen een streepje omhoog schuiven;
http://s38.yousendit.com/d.aspx?id=0C1CX3F0HRU1L30BGLEEIFD267
Zoals je nu hoort klinkt het allemaal een stuk frisser. Nog steeds droog en kazig, maar dat komt omdat er geen reverb op de snare en de hihat zitten. Om het geheel een stuk voller te willen laten klinken zul je elke channel apart moeten EQ'en: de snare en hihat reverb moeten geven en voila:
http://s60.yousendit.com/d.aspx?id=3MAWMFTF7JATW1K2EZH8JMUNKV

Ook deze snip is nog lang niet goed; ik heb gebruik gemaakt van één kick, twee hihats en één snare. De twee hihats storen elkaar. Die moet ik dus beter op elkaar gaan afstemmen waardoor ze los van elkaar komen. Nu hoor je de eerste hihat harder dan de ander, waardoor de ander gaat storen en de boel gaat clippen; je zult dan met de 7-band EQ, of moet een nog uitgebreidere EQ, het geheel moeten afstellen. Je hoort ook dat een van de twee hihats een ruis heeft, wat door de EQ meer naar boven is gekomen dan eerst.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-04-2006 @ 18:15:26 ]

----------------------------------------
Christiangirl.
Unexplained Gepost door Unexplained op maandag 03-04-2006 om 18:16:15
@Vent: C:\Program Files\Image-Line\FLStudio5\Plugins\VST, ervanuitgaande dat C:/ de drive is, waarop FL geïnstalleerd staat.

Vervolgens in Fruityloops, bij een track, rechtermuisknop, Insert Channel. Bovenaan "More..". Mocht het nodig zijn, Refresh, en voilá. Selecteren, en invoegen in een track.

Per plugin verschilt wat voor effect het heeft, maar dat is logica.

http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_Studio_Technology

[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-04-2006 @ 18:17:52 ]
Roberto Gepost door Roberto op maandag 03-04-2006 om 18:25:07
Heerlijk deze topic ik ben nog beginnende fruitylooper dus heb hier wel wat aan ,,

Keep up the good work
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 03-04-2006 om 18:25:51
Quote:
Unexplained schreef op 03-04-2006 @ 18:16
@Vent: Crogram FilesImage-LineFLStudio5PluginsVST, ervanuitgaande dat C:/ de drive is, waarop FL geïnstalleerd staat.

Vervolgens in Fruityloops, bij een track, rechtermuisknop, Insert Channel. Bovenaan "More..". Mocht het nodig zijn, Refresh, en voilá. Selecteren, en invoegen in een track.

Per plugin verschilt wat voor effect het heeft, maar dat is logica.

http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_Studio_Technology



Dit dus. Een goede synth om mee te beginnen is wat moeilijk om te zeggen. Ik begon zelf met de FM7, die veel standaard presets heeft waar je nog maar weinig aan hoeft te doen: van kicks en percussie tot zweverige pads. FM synthesis zijn overigens niet echt het beste om zelf te gaan zitten aanpassen. Als je echte freaky shit wil produceren kun je voor de Atmosphere, Cosmogirl, SunRa en de Pro-53 gaan. De Pro-53 klinkt wat brak in sommige presets, maar in veel van m'n eigen beats gebruik ik 'm zelf ook met wat vreemde effecten eroverheen. Als je de standaard presets hebt zijn de banks tussen de 400 en de 500 het beste: vage pads en leads, veelal voor effecten.

De SunRa heb ik via een producer hier gekregen.. Ben even zijn naam kwijt, maar dat is toch wel de meeste vage die ik ooit ben tegengekomen. Het ding speelt ook af als je niet je track op 'play' hebt staan dus je hoort telkens dat vage effect erdoor. Iemand die weet hoe ik dit trouwens weg kan krijgen of is dit intern geregeld?

Gratis VST zijn ook wel op internet te vinden, maar die zijn vaker wat minder kwalitatief dan iets als de Pro-53 of de FM7. Die zul je dan moeten kopen of ergens via een p2p programma moeten downloaden. Presets kun je wel overal vinden en ook met andere mensen uitwisselen. Kijk eens op http://www.audiorealism.se/ voor een gratis VST en http://www.uv.es/ruizcan/p_vst.htm voor gratis VST en effecten. De SunRA en de Cosmogirl staan daar ook op... Mijn lijstje met VST die ik je zou aanraden (en ook de meest gebruikelijke synths): Pro-53, Claw, Kontakt, Battery, Reaktor, PPG Wave 2, FM7, JunoX, Albino, Absynth, Triangle II en Pentagon. Veel van deze zou je wel kunnen vinden. Verder valt er weinig te vertellen over VST en VST-effecten.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-04-2006 @ 18:31:33 ]

----------------------------------------
Christiangirl.
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 03-04-2006 om 18:30:48
[edit: dubbel]
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-04-2006 @ 18:31:06 ]

----------------------------------------
Christiangirl.
Swike
Newskool
Gepost door Swike op maandag 03-04-2006 om 18:45:27
http://s59.yousendit.com/d.aspx?id=0AMSPBLEFZ2X53ID6UEFI8JI26
De yousendit link voor de pack van Odin
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
cml.exe
Gepost door cml.exe op maandag 03-04-2006 om 18:47:15
ait thnx.. bespaart 31 min wachten op rapid
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 03-04-2006 om 19:03:40
Quote:
Swike schreef op 03-04-2006 @ 18:00
Dan begin ik...
Hoe maak je een goede bassline?


Goed, een bassline maken vind ik zelf ook altijd vrij moeilijk. Hij hoort overeen te komen met de kick, anders krijg je een slecht ritme. Zo kun je bijvoorbeeld niet je kicks heel snel over je pattern laten lopen, terwijl je bassline heel erg traag is.

Hoe je nou een goede bassline kan maken valt moeilijk te zeggen. Zelf maak ik altijd gebruik van de Pro-53 VST met aardig wat effecten. Op onderstaande screenshot valt te zien welke effecten... De murder en de reverb. De murder kun je vinden op internet en de reverb zit al standaard in FruityLoops. Als je niet weet hoe je een effect op je instrument zet: klik op de sample, dan links naast Channel Settings op het vierkantje klikken en dan op Assign Free Mixer Track klikken.



Goed, terug naar de screenshot. Je ziet de piano roll, met de groene blokjes, waarin ik de bassline heb gemaakt. Wat ik vaak doe is zorgen voor variatie in je bassline: heel je beat door dezelfde bassline-melodie horen maakt het wat te saai. Je ziet rechts in de playlist dat ik drie variatie's heb gemaakt, die ik verdeel over 4 patterns. De vier patterns, met alleen de bassline, klinken zo:
http://s41.yousendit.com/d.aspx?id=0YWI9Y7Z7U3ZK0LMIHBY9283BU

Goed, zo klinkt het dus met effecten. De standaard preset zonder effecten klinkt heel wat minder spannend. Zonder de murder en reverb: http://s41.yousendit.com/d.aspx?id=0L1ZWO2MFCG8A2N1QO3YRI441J Het klinkt al heel wat minder agressief en vooral klinkt het droog. Reverb laat het geheel wat meer 'galmen' en de murder zorgt voor het agressieve effect. In elk geval... Zorg dus dat je een goede synth hebt als de Pro53 en zorg ervoor dat je deze ook goed bewerkt. Zorg voor afwisseling in je bassline en zorg ervoor dat je kick en de rest van je percussie er goed op is afgestemd. EQ je bassline vooral... En wat betreft je melodie: dat ligt helemaal aan jezelf. Het geheel van mijn screenshot in mp3 (jaja, die hoge-synth verpest het):
http://s22.yousendit.com/d.aspx?id=2EG882IQ5KR3S35J3EFZCQZWCZ

[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-04-2006 @ 19:05:22 ]

----------------------------------------
Christiangirl.
Jspr
Gepost door Jspr op maandag 03-04-2006 om 19:04:26
welke fruity loops moet k downloaden? ik ga namelijk het weer es installeren vorige keer snapte ik er geen hol van

edit: is niet alleen aan Odin gericht hoor, er is vast nog wel iemand die weet wat de nieuwste en beste om mee te beginnen is.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-04-2006 @ 19:07:15 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op maandag 03-04-2006 om 19:07:11
ik moet eerlijk zijn dat ik geen flauw idee heb wat VSTi's ofzo zijn. ik sample gewoon rauw, maar ik ga het is een keer proberen.

YES!! ik heb de drumzZzZ van G-Un!!!t!! gangstershit
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-04-2006 @ 19:13:34 ]

----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
The_TJ Gepost door The_TJ op maandag 03-04-2006 om 19:10:32
Respect voor deze tutorial en voor (de persoonlijkheden van) zijn maker.
----------------------------------------
Go Fudge Yourself
- Chef
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op maandag 03-04-2006 om 19:13:04
Ik gebruik nu als plugins vooral de Moog Modulator V en Edirol Orchestral. Beide zaten in een pack, die ik had gedownload via een torrent.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Slugger-D
Moeder.
Gepost door Slugger-D op maandag 03-04-2006 om 19:18:59
kan ik bijvoorbeeld ook sampels pakken met fruityloos, van serie's Sopranos etc.?
----------------------------------------
ik breek brood, cake ook. ik word wakker rond een uur of 12 en ben nog steeds stoned.
Unexplained Gepost door Unexplained op maandag 03-04-2006 om 19:21:13
Kan Slugger, maar ik raad je Cool Edit/Audition/Audacity/jesnaptdeclue aan.
Dio_Deus
tanthof
Gepost door Dio_Deus op maandag 03-04-2006 om 19:58:29
jij bent mijn held!


die sites die je trouwens gaf, zijn die niet alleen voor demo's?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-04-2006 @ 20:01:15 ]

----------------------------------------
tanthof-west
Unexplained Gepost door Unexplained op maandag 03-04-2006 om 20:05:45
Iemand baat bij een pack met 50 plugins, voornamelijk effecten? VST's dus. PM me.
Jspr
Gepost door Jspr op maandag 03-04-2006 om 20:06:03
Jullie hebben dat programma toch niet serieus gekocht he.
Ik moet dus registreren op de een of andere manier, zou niet weten hoe. Hebben jullie m van een torrent site af ofzo? Ik had gewoon gedownload van Fruity Loops, is een demo, kan geen projecten saven.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Masahiro
Gepost door Masahiro op maandag 03-04-2006 om 20:08:02
Quote:
Unexplained schreef op 03-04-2006 @ 20:05
Iemand baat bij een pack met 50 plugins, voornamelijk effecten? VST's dus. PM me.


Je inbox zit vol, maar ik ben wel geïnteresseerd.
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 03-04-2006 om 20:10:30
Goed, al een paar keer het afgelopen uur heb ik een pm gekregen met de vraag hoe 'alles' nu eigenlijk werkt... In deze post zal ik dan ook uit leggen hoe ik helemaal met niets begin en dit uitwerk tot een simpele beat van 4 of 8 patterns met een snelheid van 89bpm. Voor deze post zal ik gebruik maken van de '9th wonder drum kit'.


We hebben nu bovenaan de kick staan, daaronder de snare en daar weer onder de hihat. Dit is voor mij de meest makkelijke wijze van ritme aangeven; soms zie ik wel eens mensen de snare op een ander plek neerzetten en de kick ergens anders beginnen, maar ik maak er altijd zo gebruik van. Zodra ik dit ritme heb aangegeven ga ik met het volume spelen:


De kick laat ik vaak zo staan, maar de hihat en snare pas ik toch wat aan. De hihat gaat een heel stuk terug naar de achtergond, net voor de helft van het rondje en de snare een kwart over de helft. Nu ik dit heb gedaan ga ik alvast variatie in de kick maken. Klik op 'view' en op 'playlist'. Hier zie je elke pattern van je beat. In pattern 1 staat hetgeen je zojuist hebt gemaakt en pattern 2/3/4/5/etc is leeg. Wat ik meestal doe is de 1e pattern gebruiken voor percussie (hihat, shaker, snare bv) en de 2/3/4e voor de kick.

In de eerste pattern verwijder je de volgorde van je kick en die zet je in je tweede pattern. In de derde pattern zet je diezelfde volgorde, maar maak je een variatie zoals op het einde van de pattern de kick een ander 'loopje' geven. In de vierde, en laatste kick pattern, laat ik meestal het middenstuk leeg en laat ik de kick in het laatste stuk rollen.

Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.

Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.

Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.


Hozée! Je hebt nu een vrij (lees: erg) simpele drumloop neergezet. Het is nu zaak om deze drumloop goed af te stellen tot elkaar. Probeer eerst eens dit goed te EQ'en en ervoor te zorgen dat je hierover tevreden: dan kan je daarna gaan kijken naar je bassline en VST(-effecten).
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-04-2006 @ 20:13:10 ]

----------------------------------------
Christiangirl.
Unexplained Gepost door Unexplained op maandag 03-04-2006 om 20:21:22
Unexplained deelt mee..
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 03-04-2006 om 20:22:33
Why thank you! Voel je vrij m'n topic te gebruiken voor alles wat je kwijt wil over producen. Zie overigens mijn openingpost voor de downloadlink van de VST Pro53. Unexplained legt eerder in deze topic uit hoe deze te installeren in FruityLoops.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-04-2006 @ 20:24:27 ]

----------------------------------------
Christiangirl.
Jspr
Gepost door Jspr op maandag 03-04-2006 om 20:24:14
Fijn toch dat ik zo wordt geholpen, ik wil ook wel es beginnen maar ik moet dan wel eerst een bruikbare versie hebben. Dus als iemand nou ff op mijn post wil reageren, fijn.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 03-04-2006 om 20:25:09
Quote:
Jspr schreef op 03-04-2006 @ 20:24
Fijn toch dat ik zo wordt geholpen, ik wil ook wel es beginnen maar ik moet dan wel eerst een bruikbare versie hebben. Dus als iemand nou ff op mijn post wil reageren, fijn.


Sorry, ik dacht dat ik je al een PM had gestuurd met daarin de link van een fruityloops versie. Vergeef me even mijn lompheid en accepteer mijn excuses(?). De PM komt er nu echt aan.
----------------------------------------
Christiangirl.
Jspr
Gepost door Jspr op maandag 03-04-2006 om 20:26:22
hehe no problemo.

kun je ff zeggen als ie is verstuurd?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-04-2006 @ 20:27:00 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
cml.exe
Gepost door cml.exe op maandag 03-04-2006 om 20:27:45
Maar dan moet je niet via PM antwoorden he.. wij hebben er misschien ook wat aan.

(vind je het niet vervelend om dingen uit te leggen>?)
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
Jspr
Gepost door Jspr op maandag 03-04-2006 om 20:28:32
Yo nu heb ik ze, bedankt
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Unexplained Gepost door Unexplained op maandag 03-04-2006 om 20:29:11
Ach, waarom PM-en, als het (zover ik weet) totaal legaal is.

http://s46.yousendit.com/d.aspx?id=0GGZM7MAQY1LJ0OYNR7Y9EBKQ8

Het is een .EXE, sowieso het bestand wel uitpakken in een map, anders gaat het beestje moeilijk doen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-04-2006 @ 20:30:20 ]
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 03-04-2006 om 20:29:13
Quote:
Jspr schreef op 03-04-2006 @ 20:26
hehe no problemo.

kun je ff zeggen als ie is verstuurd?


Nu dus.

Quote:
cml.exe schreef op 03-04-2006 @ 20:27
Maar dan moet je niet via PM antwoorden he.. wij hebben er misschien ook wat aan.

(vind je het niet vervelend om dingen uit te leggen>?)


Nee hoor; alleen hoop ik niet de enige te zijn die wat tijd wil nemen iets uit te leggen.. Sowieso doe ik het ook een beetje voor mezelf: een plekje hebben waar ik in de toekomst even in kan kijken als ik iets even niet meer weet.. Dat jullie daar dan ook iets aan hebben is alleen maar mooi meegenomen.
----------------------------------------
Christiangirl.
Swike
Newskool
Gepost door Swike op maandag 03-04-2006 om 20:51:29
Quote:
King_Odin schreef op 03-04-2006 @ 19:03
(...)

Goed, een bassline maken vind ik zelf ook altijd vrij moeilijk. Hij hoort overeen te komen met de kick, anders krijg je een slecht ritme. Zo kun je bijvoorbeeld niet je kicks heel snel over je pattern laten lopen, terwijl je bassline heel erg traag is.

Hoe je nou een goede bassline kan maken valt moeilijk te zeggen. Zelf maak ik altijd gebruik van de Pro-53 VST met aardig wat effecten. Op onderstaande screenshot valt te zien welke effecten... De murder en de reverb. De murder kun je vinden op internet en de reverb zit al standaard in FruityLoops. Als je niet weet hoe je een effect op je instrument zet: klik op de sample, dan links naast Channel Settings op het vierkantje klikken en dan op Assign Free Mixer Track klikken.
(Om het even kort te houden, stukje weggehaald.)

Echt vet man, morgen toch vrij, dan kan ik het op mijn gemakje bekijken.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op maandag 03-04-2006 om 21:06:27
Zou iemand willen weten hoe je een verlopende verandering in een regelaar wilt maken?
Bijvoorbeeld dat de track in 1 of meerdere bars van 90 BPM naar 140 BPM schuift. Of van 0% volume naar 50% volume?
Ik kan wel een picture tutorial maken, voor de geïnteresseerden.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op maandag 03-04-2006 om 21:07:30
ik heb trouwens een probleem, me FL kraakt erg. (bijna altijd bij het previewen van samples) Als ik em opnieuw opstart is t weer goed. Weet iemand hoe dit kan komen?
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Unexplained Gepost door Unexplained op maandag 03-04-2006 om 21:09:38
Juiste ASIO geselecteerd Freek? Hoogstwaarschijnlijk maakt je FL underruns.

Het volgende;

Options -> Audio Settings, wat schuiven met bufferlength.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op maandag 03-04-2006 om 21:10:59
Maar is er iemand geïnteresseerd in een tutorial waarbij je schuifmaten kan laten veranderen enzo? Ik wil het zo typen hoor!
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
King_Odin
King.
Gepost door King_Odin op maandag 03-04-2006 om 21:11:31
Quote:
Iminic schreef op 03-04-2006 @ 21:10
Maar is er iemand geïnteresseerd in een tutorial waarbij je schuifmaten kan laten veranderen enzo? Ik wil het zo typen hoor!


Typ het maar; altijd handig voor mensen die het niet weten!
----------------------------------------
Christiangirl.
Swike
Newskool
Gepost door Swike op maandag 03-04-2006 om 21:12:33
Quote:
FreakyFreek schreef op 03-04-2006 @ 21:07
ik heb trouwens een probleem, me FL kraakt erg. (bijna altijd bij het previewen van samples) Als ik em opnieuw opstart is t weer goed. Weet iemand hoe dit kan komen?

Word, heb ik ook wel eens. Vet irritant.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
 Index / Studio- en audiotechniek /   [Pagina: [1] 2 3 4 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0166 sec.