Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /   [Pagina: 1 [2] 3 ]
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op dinsdag 13-11-2007 om 18:40:50
*Hoelang luister je Hip Hop, en wat spreekt je er in aan?
Ik denk nu zo een 5 jaar. Vanaf mijn dertiende (toen meer Eminem, Dre. Vanaf mijn 15e ongeveer begon ik meer artiesten als wu-tang, en krs-one te checken).

*Is het alleen de muziek wat je aantrekt of is het meer?
Niet alleen de muziek, ik denk vooral de "gedachtegang" die vaak gelijk staat bij mc's, maar ook graffiti.

*Doe jezelf ook aan Hip Hop?, qua Schrijven/rappen/produceren/beat boxen, enz enz
Ik schrijf wel eens voor fun, voor mezelf...en graffiti op zijn tijd.


*Wat is je vetste Hip Hop film, of beste CD? (favoriete MC)
Beste hiphopfilm is de documentaire "cant stop, wont stop,...the hiphop generation"...over de ontwikkeling van hiphop, naar nu. Of Style Wars (hele dope graffiti-docu).

De beste cd is er voor mij niet, maar wel een stuk of 5 beste cds. voorbeelden hiervan zijn Nas - Illmatic . Wu-Tang Clan - Enter The Wu-tang. Niet eens kwalitatief gezien het beste (of wel? voor mezelf geen keuze), maar deze cds hebben mij een soort feeling gegeven alsof ik het in die tijd bij de release zou hebben gehoord ofzo. En die cds hebben mij door laten zoeken naar kwaliteit. Daardoor kwam ik op KRS-One terecht, Gangstarr, Das EFX etc. etc.

Mijn favoriete artiest blijf trouwens wel NaS. Met KRS-One, Raekwon en Big Pun als gelijke.


*Of mijn part je mooiste Hip Hop herinnering.
Mooiste herrering: de liveshow van KRS-one 1,5 jaar geleden in de Melkweg. De sfeer, de echtheid, de performence, de message, alles klopte. Cypheren in het publiek, etc. etc. Zelfs n dope sign kunnen krijgen op mn shoe.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-11-2007 @ 18:47:41 ]

----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op dinsdag 13-11-2007 om 19:55:48
Mijn fout, interpreteerde het topic verkeerd, maar nu issie wel dope

denk dat niemand zit te wachten op mijn ervaringen
----------------------------------------
argh
Skank
ondertiteeeeeel?
Gepost door Skank op dinsdag 13-11-2007 om 20:08:33
hmja, hip-hop lijkt me toch wel 't main ding op dit forum, 't is wel aan 't achteruitgaan

hou 't undergronds, kan zeggen wat ik wil.. je kan me toch niet zien
----------------------------------------
haha jatoch
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 13-11-2007 om 20:13:33
um ja?

Nou ja voor mij is hiphop gewoon een passie. Teksten zijn voor mij erg belangrijk, omdat ik een track echt wil voelen. Ik kan niet zeggen dat hiphop voor mij een levenstijl is ofzo. Ik ben veel met hiphop bezig, maar ik gedraag me niet naar een hiphop-maat ofzo. Ik leidt gewoon me leventje en luister en maak muziek dus het is meer een onderdeel van. Wel een belangrijk onderdeel dat wel.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
poppekontje Gepost door poppekontje op dinsdag 13-11-2007 om 20:16:06
Ik vind hip hop dope omdat het de minst emo muziek is die ik kon vinden.
Verder heb ik me er helemaal niet in verdiept en download ik wat andere dope vinden waarvan ik denk dat ze wel een beetje mijn smaak hebben. Ik vind brag en boast track het dopest.
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Finger
Gepost door Finger op dinsdag 13-11-2007 om 20:17:30
*Hoelang luister je Hip Hop.
Jaartje of 15, 16 ofzo maar laatste 8 jaar pas echt intensief.

*Is het alleen de muziek wat je aantrekt of is het meer?
De Beats en de dope lines vooral de rest er om heen wat minder.

*Doe jezelf ook aan Hip Hop?, qua
produceren.
En ik probeer wel eens stiekem te rappen

*Wat is je vetste Hip Hop film, of beste CD? (favoriete MC)

Beste films zijn: Style wars, scratch en 1 waar ik de naam zo snel ff niet meer van weet.
Waar je redman enzo zelf nog cd's ziet pluggen(misschien dat iemand het weet).

Beste cd's: Canibus - Rip The Jacker, Dr. Dre - 2001(te vaak gehoord maar toch wel ziek meesterwerkje hoor) , Gangstarr - Moment Of Truth, Snoop Dogg - Doggy Style (omdat dat me 1ste cd was toen ik van de tapes afstapte)

favoriete MC: is een te moelijke vraag want zo veel mc zijn dope.


*Mooiste Hip Hop herinnering.
Method man en Nas in groningen omdat ik het toch wel master vond dat grote amerikaanse rapperts Groningen gevonden hadden,
En Wu-tang in Paradiso.
Eppo
de Hersendode
Gepost door Eppo op dinsdag 13-11-2007 om 21:24:14
Quote:
mixxman schreef op 13-11-2007 @ 20:13
um ja?

Nou ja voor mij is hiphop gewoon een passie. Teksten zijn voor mij erg belangrijk, omdat ik een track echt wil voelen. Ik kan niet zeggen dat hiphop voor mij een levenstijl is ofzo. Ik ben veel met hiphop bezig, maar ik gedraag me niet naar een hiphop-maat ofzo. Ik leidt gewoon me leventje en luister en maak muziek dus het is meer een onderdeel van. Wel een belangrijk onderdeel dat wel.


ik snap dat wel wat je bedoelt
maar hiphop heeft geen grenzen als je begrijpt wat ik bedoel
als jij vind dat je hiphop bent dan ben je dat
omdat hiphop voor iedereen iets anders kan betekenen
kan niemand zeggen dat je niet hiphop bent
snapje je hoeft er niet uit te zien als een gelikte pimp gangster
en je hoeft 2pac niet te diggen
het is meer gewoon iets van je zelf

dit is denk ik de meest emo post die ik ooit gedropt heb haha
maar dit is wel hoe ik erover denk
----------------------------------------
jews, moslims, christians, what the fuck's the diffrence
we all want money drugs and bitches
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 13-11-2007 om 21:39:36
hehe ja wij zien het, hetzelfde alleen we geven het beestje een andere naam.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Weazel
Gepost door Weazel op dinsdag 13-11-2007 om 21:42:29
Mooie shit
Eppo
de Hersendode
Gepost door Eppo op dinsdag 13-11-2007 om 21:46:38
als ik het zo terug lees word ik zelfs nog een tikkeltje emotieoneel
----------------------------------------
jews, moslims, christians, what the fuck's the diffrence
we all want money drugs and bitches
Weazel
Gepost door Weazel op dinsdag 13-11-2007 om 22:21:06
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hiphop

Leuke link voor wie zich wil verdiepen in de achtergrond van Hip Hop.
En voor de genen die het al wisten is het altijd leuk om het eens weer te zien.
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 13-11-2007 om 22:31:33

*Hoelang luister je Hip Hop, en wat spreekt je er in aan?
Ooit begonnen met MC Hammer en Vanilla Ice, niet beseffend dat ik toen hiphop luisterde, was daar te jong voor denk ik. Pas een jaar of 10 geleden bewuster gaan luisteren naar OP en later Wu Tang. En daarna eigenlijk de hele opkomst van nederlandstalige hiphop meegemaakt.


*Is het alleen de muziek wat je aantrekt of is het meer?
Het zijn de beats en de lyrics die voor mij de hiphop maken. Ik vind de sfeer die er vaak omheen hangt wel koel, maar zegt me niet zo ontzettend veel.


*Doe jezelf ook aan Hip Hop?, qua Schrijven/rappen/produceren/beat boxen, enz enz
Lang lang geleden heb ik beats gemaakt, dat later nog eens opgepakt om me er vervolgens niet meer mee bezig te houden.

*Wat is je vetste Hip Hop film, of beste CD? (favoriete MC)

Wat maakt iets een hiphop-film? Ik heb werkelijk geen flauw idee, ik denk ook dat ik eigenlijk geen hiphop-films heb gezien. Simpelweg omdat het mij meer om de muziek te doen is.

Beste CD, ook geen idee. Misschien 'Afslag Osdorp', 'Spuug Dingen' en '36 chambers' omdat het daarmee voor mij is begonnen.

Favoriete MC heb ik eigenlijk niet meer, was voorheen altijd Mike Tibbert, maar zou het momenteel niet weten.

*Of mijn part je mooiste Hip Hop herinnering.
Onder het genot van 'Reunited', white label drinken en blowtjes roken in Arnhem.

enjoya Gepost door enjoya op dinsdag 13-11-2007 om 22:46:24
Hmmjaa hiphop is voor mij gewoon muziek waar ik graag naar luister omdat ik van de beat hou en/of de tekst me erg aanspreekt, ik luister dan ook vooral nederlandstalig..
Ik voel het idd als mijn ding en ik vind het daarom erg vervelend dat er van die ventjes en kindjes zijn die 'mijn' muziek mooi vinden omdat het tegenwoordig 'cool' is om deze muziek mooi te vinden. Beetje egoistisch dat wel ja haha.
Zelf heb ik wel is poging gedaan tot tekst schrijven, maar niet serieus..
M'n mooiste hiphop moment is toch het eerst hiphopfeestje wat ik mee maakte, de sfeer, de beats, het geluid...

----------------------------------------
Waar woorden eindigen begint de muziek
Weazel
Gepost door Weazel op dinsdag 13-11-2007 om 23:25:44
Quote:
livio schreef op 13-11-2007 @ 22:31

*Hoelang luister je Hip Hop, en wat spreekt je er in aan?
Ooit begonnen met MC Hammer en Vanilla Ice, niet beseffend dat ik toen hiphop luisterde, was daar te jong voor denk ik.


Ha ha ik ook man.
Alleen OP ondekte ik in groep 6 vd basisschool

En Public Enemy is een belangrijke voor me geweest.
De La Soul, Run DMC, LL Cool J, Slick Rick & Doughy Fresh enz enz ook trouwens.
Ik had vroeger zelss een mini LP van Mc Scatt Cat ofzo, met zo'n cartoon kat op de voorkant.
Welke oldschool head kan die toevallig nog voor de geest halen?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-11-2007 @ 23:33:26 ]
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 14-11-2007 om 00:13:35
O.P. heeft pas in '92 haar eerste album uitgebracht?

ConFlict
Geen Daden Maar Woorden
Gepost door ConFlict op woensdag 14-11-2007 om 00:39:54
volgens zijn profiel is hij dan nu 27, zou kunnen
Rem
Tourist
Gepost door Rem op woensdag 14-11-2007 om 00:54:44

*Hoelang luister je Hip Hop, en wat spreekt je er in aan?

Een jaar of 8/10 terug wisselde ik cassettebandjes van OP uit met klasgenootjes, OP was eigenlijk het enige wat ik checkte, qua hiphop dan. Later begon het wat meer los te komen, maar met mate.
Wat me aanspreekt in hiphop is de uitgesproken boodschap die men over kán brengen. In een hiphoptrack kan je met name verhalend zoveel kwijt, dat bewonder ik.

*Is het alleen de muziek wat je aantrekt of is het meer?

Ik check hiphoptracks met name om de lyrics. Tuurlijk moet ik de beat wel diggen, maar als iemand niets te melden heeft, hoe dope de beat ook is ben ik meestal wel klaar. Breng dan instrumentale shit uit. Partybangers en veel boombapshit doen het gewoonweg niet voor mij.
Hiphop is voor mij puur muziek, niets meer en niets minder. Hiphopoptredens bezoek ik trouwens ook zelden meer. Alleen bij artiesten die me echt nog weten te raken - en die worden steeds schaarser - kom ik nog kijken. Nagenoeg geen NLhiphop meer dus.

*Doe jezelf ook aan Hip Hop?

Nee, niets van dat. Ik hou me af en toe wel met muziek maken bezig, maar dan concentreer ik me totaal niet op hiphop.

*Wat is je vetste Hip Hop film, of beste CD? (favoriete MC)

Ik kan geen eens een 'hiphopfilm' opnoemen, vraag me af of ik er wel eens een gezien heb. Ik heb er ook geen behoefte aan, het is mij om de muziek te doen.

Een favoriet album is lastig. Het zal hoe dan ook van Def Jux, Mute of Anticon zijn, dat zijn eigenlijk de enige labels nog waar ik artiesten van check. Een favoriete mc kan ik ook niet noemen, ik denk 1 van de Def Jux helden. In NL heb ik het meeste op met Jiggy, Raymzter en Kas.


*Je mooiste Hip Hop herinnering.

Dat is waarschijnlijk JMT & Non Phixion in de Melkweg, een aantal jaar terug. Toen zat ik sowieso nog iets meer in die hiphopsferen en deed het me meer als nu.

Om een lang verhaal kort te maken; ik check weinig hiphop en véél meer andere dingen. Weinig, eigenlijk steeds minder hiphopartiesten weten me te raken en te boeien, in tegenstelling tot artiesten in andere genres.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Diesel
Geschikt
Gepost door Diesel op woensdag 14-11-2007 om 09:49:11
*Hoelang luister je Hip Hop, en wat spreekt je er in aan?
Is begonnen bij binnenlandse funk (1998'). Toen helemaal dope van viervoeters, koetje en kalfjes sjit. Nadat ik voor het eerst nlhiphop hoorde direct 'opzoek' gegaan naar andere NL sjit, toen vooral downloaden (op die fiets ook terecht gekomen bij www.nlhiphop.nl ) . Nu koop ik cd's als ik de hoes dope vind of als het me heel dope lijkt.

*Is het alleen de muziek wat je aantrekt of is het meer?
Muziek is het mean ding. Draag geen 'hiphop' kleding, kan absoluut niet tekenen (laat staan graffen). Vind hetwel dope om te zien though.

*Doe jezelf ook aan Hip Hop?, qua Schrijven/rappen/produceren/beat boxen, enz enz
Nee, heb ik het gedult niet voor. Luister het alleen.

*Wat is je vetste Hip Hop film, of beste CD? (favoriete MC)
Luister niet veel EN-hiphop. Merk dat ik op me mp3 veel duvelduvel luister, aap-o-theek / puur kultuur. DAC en VSOP ook altijd dope gevonden.

*Of mijn part je mooiste Hip Hop herinnering.
Dat zal wel mijn eerste echte hiphop moment zijn geweest. Toen ik opweg was met mijn basketbal team naar een trainingskamp en een dude viervoeters liet horen. Heb toen geruild van cd-speler(!) en nummer de hele fucking reis op repeat gehad.
----------------------------------------
"Op een aangename avond volgt vaak een onaangename morgen"
Weazel
Gepost door Weazel op woensdag 14-11-2007 om 15:54:53
Quote:
Weazel schreef op 13-11-2007 @ 22:21
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hiphop

Leuke link voor wie zich wil verdiepen in de achtergrond van Hip Hop.
En voor de genen die het al wisten is het altijd leuk om het eens weer te zien.


Hiphop is een levensstijl, maar vooral bekend als muziekstijl. Ze is ontstaan in de jaren '70 van de twintigste eeuw in New York, en dan voornamelijk in de arme wijk de Bronx die destijds bewoond werd door vooral Afro-Amerikanen en Latino's.

Hiphop kenmerkt zich door de volgende elementen, die ook wel de vier elementen van de hiphop genoemd worden:

* MC'ing & Beatbox
* DJ'ing & Beatcreating
* Breakdance
* Graffiti

En zo kun je van alles vinden daar over Hip Hop...
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 14-11-2007 om 16:00:37
Grutjes!
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op woensdag 14-11-2007 om 16:15:42
Ik ben met hiphop in aanraking gekomen via mijn broer. Ik kreeg een enter the 36 chambers bandje van hem en heb dat eigenlijk non stop gedraaid. Daarom is het misschien ook wel mijn favoriete hiphop album.

Later luisterde ik eigenlijk alles wat met eminem te maken had, dus zo kwam ik aanraking met 50, obie, dre, xzibit, snoop enz. En ongeveer een jaar nadat vloeistof uitkwam ben ik me gaan interesseren voor nl hiphop. Via nl hiphop ben ik al die oude hiphop albums die hier nog in de kast lagen.... (Black Star, Illmatic, Enter The Wu , Soundbombing enz) gaan luisteren. En eigenlijk verslaafd geraakt aan hiphop.....

Ik heb 3 concerten meegemaakt die ik niet snel zal vergeten

Dead Prez en BCC in de paradiso. Was toen echt in een BCC fase met Smif N Wessun en heltah Skeltah dus ging helemaal los op die shit. En hip-hop van dead prez live horen blijft de shit.

Saigon in de Melkweg. De zaal was net halfvol maar door de geweldige sfeer en een enthousiaste Saigon, een niet te vergeten avond.

Buitenwesten in Paradiso. Was al 2 keer eerder naar buitenwesten geweest, en het was stuk voor stuk gruwelijk. Maar bij de afsluiting van de tour in paradiso ging het echt helemaal los. Sowieso die Line-Up en de eenheid was gewoon gruwelijk.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-11-2007 @ 16:18:37 ]

----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
Weazel
Gepost door Weazel op woensdag 14-11-2007 om 16:25:48
Quote:
livio schreef op 14-11-2007 @ 16:00
Grutjes!


Education
Finger
Gepost door Finger op woensdag 14-11-2007 om 16:28:38
Eigelijk zit ik ook nog fout op dit forum ook want ik luister zo goed als geen nlhiphop.
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 14-11-2007 om 16:28:55
Kan geen kwaad als je op je 12e in groep 6 zit.
Rem
Tourist
Gepost door Rem op woensdag 14-11-2007 om 16:42:43
Quote:
Finger schreef op 14-11-2007 @ 16:28
Eigelijk zit ik ook nog fout op dit forum ook want ik luister zo goed als geen nlhiphop.

Als je zo gaat beredeneren ben je niet te enige.

Ik heb trouwens wel betere herinneringen dan ik opnoemde;
Een paar jaar terug was ik bij een optreden van Kas, en er stond echt bijna niemand in de hele zaal. Wel heel dope optreden, zoals altijd met Kas. Maar na dat optreden heb ik echt enorm lang met dj MP aan de bar gehangen en over metal gepraat, dat was vrij stug.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
AceInc
Breaking Atoms
Gepost door AceInc op woensdag 14-11-2007 om 16:45:08
Ik heb ook een keer Kas gezien toen er maar 15 mensen ofzo waren. was voorprogramma van Q-unique in Den Haag.
----------------------------------------
hate when wack rappers say they hate wack rappers
Rem
Tourist
Gepost door Rem op woensdag 14-11-2007 om 17:00:10
Haha ongelofelijk is dat, die optredens waar werkelijk niemand op af komt.
Bij Kas een paar keer meegemaakt dat er zoals jij zegt maar zo'n 15 mensen waren.
Bij Engl helemaal ernstig, ik heb 1 keer meegemaakt dat ik de enige betalende bezoeker was hehe.
Daarnaast waren er alleen een paar vrienden van hem, verder helemaal niemand.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 14-11-2007 om 17:02:45
VSOP in voorprogramma van Extince, ook misschien mannetje of 15 ofzo. Sneu is dat.



Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op woensdag 14-11-2007 om 17:39:38
Jiggy Djé, Nul7Negen, KGV, en Kas vorig jaar. man of 15. zonde..
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
Eppo
de Hersendode
Gepost door Eppo op woensdag 14-11-2007 om 18:00:26
ik heb met een maat van mij als enige voor aan gestaan in de mezz
als je de mezz kent, alles mensen stonden zeg maar boven bij de bar
en op de vloer zeg maar stond er niemand behalve en ik en die maat
was egt een dope avond
0118-4, Nuclear family, dutchman, tjerk, javlin en de rest weet ik niet meer
maar er waren veel goede acts aanwezig
en iedereen aan de bar hangen behave ik en een maat van me
haha vooraan
wa eigenlijk best triest maar het leek wel op een privaate showcase van 4 uur
voor ons 2
wij waren ook de enige die aan schreeuwen waren en shit
hahaha te dope avond
----------------------------------------
jews, moslims, christians, what the fuck's the diffrence
we all want money drugs and bitches
Jackdeaap
PABLAAAAAAAAAAAW
Gepost door Jackdeaap op woensdag 14-11-2007 om 21:24:02
*Hoelang luister je Hip Hop, en wat spreekt je er in aan?

Ik luister levenslang jazz, als Ray Charles/Buck Johnson/Louis Armstrong,
je merkt er veel van terug in hiphop, het is eigenlijk die feeling die terug komt in hiphop,
luister nou wel een aantal jaar HipHop. Begon met name met Osdorp en Extince.

*Heb je een coole link?, drop hem hier dan ook ff

http://www.bjmusik.tk (alsjeblieft Blasterjack)
http://www.myspace.com/turtlehandz
die man is geniaal bezig

*Is het alleen de muziek wat je aantrekt of is het meer?

Beats 'n Rhymes, maar alles er om heen is gewoon geweldig.
hoe sowieso iedereen in de feesten op gaat is sick.

*Doe jezelf ook aan Hip Hop?, qua Schrijven/rappen/produceren/beat boxen, enz enz

Ik schrijf/rap/produceer(soms) voor de click Gewoon Diejp, met Jeweethet (hier bekend als gekkenhuis), Fleros, Patrick, en De 'R

*Wat is je vetste Hip Hop film, of beste CD? (favoriete MC)

Films (van de Wu-Tang Samples)
-Shaolin & Wu Tang
-Ten Tigers from Kwangtung

CD's
Dat zijn er behoorlijk wat!

Favo MC
Raekwon
MF Doom
Quasimoto

NLHIPHOP: Nosa & Rosco/Audio Elixer

*Of mijn part je mooiste Hip Hop herinnering.

gaat nog komen.........
----------------------------------------
ijerkoffinmycereal
Weazel
Gepost door Weazel op donderdag 15-11-2007 om 20:25:56
http://nl.youtube.com/watch?v=sybDz-dxMe4 Yukmouth Game diss)

http://nl.youtube.com/watch?v=HfXwmDGJAB8 2Pac

http://nl.youtube.com/watch?v=08BE1bux9XA 2Pac

http://nl.youtube.com/watch?v=VCEmTaWSPTk 2Pac

http://nl.youtube.com/watch?v=9hZR1Ye6xg0 2Pac & the Outlawz (Biggie enz enz diss)

http://nl.youtube.com/watch?v=6MK0hT-zd7w Snoop Dogg

http://nl.youtube.com/watch?v=9PVlqQcyTXg Snoop Dogg

http://nl.youtube.com/watch?v=TNn_tF6TyU8 Tha Dogg Pound

http://nl.youtube.com/watch?v=O9tzpaE67r4 Tha Dogg Pound

http://nl.youtube.com/watch?v=wmcekaEB4mc Tha Dogg Pound

http://nl.youtube.com/watch?v=XUwBfPtNybk C-Bo

http://nl.youtube.com/watch?v=VGwjkDH_Iz8 C-Bo (2Pac tribute)

http://nl.youtube.com/watch?v=pg3kPjIGR_0 C-Bo

http://nl.youtube.com/watch?v=-33Q9-8hlFQ&feature=related Soopafly & Kurupt vd Dogg Pound

http://nl.youtube.com/watch?v=wy1rduLRRNI Kurupt & Dr Dre

http://nl.youtube.com/watch?v=VGtF0TPLpSw Daz Dillinger (vd Dogg Pound)

http://nl.youtube.com/watch?v=WiF7hftceW0 Daz Dillinger

http://nl.youtube.com/watch?v=4hbwdAOogBw Biggie (17jaar oud freestyle)

http://nl.youtube.com/watch?v=lIKLwo8CJAo Biggie, Puff, Busta

http://nl.youtube.com/watch?v=Grq9DVTB024 Nas & The Game

http://nl.youtube.com/watch?v=KTOg_RGOEBg Nas

http://nl.youtube.com/watch?v=swUbRa_ijVw Jay Z

http://nl.youtube.com/watch?v=pVgYqRX3_XY Jay Z

http://nl.youtube.com/watch?v=iBrzEVJwYFg Big L

http://nl.youtube.com/watch?v=YWFyLf1ePlw Big L

http://nl.youtube.com/watch?v=_tz3THyutww Heltah Skeltah

http://nl.youtube.com/watch?v=YKAG2Q7Bik4 Method Man

http://nl.youtube.com/watch?v=43LBoXllJKY Redman

http://nl.youtube.com/watch?v=ioEpvPc1rQ0 Red & Meth

http://nl.youtube.com/watch?v=fle-zebSXNc Eric Sermon

http://nl.youtube.com/watch?v=OAP9eti5PfI Eric Sermon

http://nl.youtube.com/watch?v=wM_C1zscIFA Keith Murray

http://nl.youtube.com/watch?v=zWi8bWBMgBw Keith Murray, Redman, Eric Sermon

http://nl.youtube.com/watch?v=SCPgTqunOHg Saigon

http://nl.youtube.com/watch?v=CLklnMWl63k Papoose (zijn ABC)

Zo dat was dat, volgende keer de rest...




sickjack Gepost door sickjack op donderdag 15-11-2007 om 23:07:08
begon te luisteren naar beastie boys,n.w.a,ultramagnetic mc's,public enemy.

tofste cd moet zijn,HOUSE OF PAIN--SAME AS IT EVER WAS.

beste hip hop film,beat street en 8 mile

beste optredens--house of pain,delinquent habits en opgezwolle
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-01-2008 @ 11:07:15 ]

----------------------------------------
dont act a fool,i'm far from stupid
i'm smart like a harvard student
Riestekorrel
DieKoeRentDieKoeNa
Gepost door Riestekorrel op vrijdag 16-11-2007 om 21:17:25
In 1990 besmet met het virus door MC Lero, The NextChapter, Skate , Ringo The Rampage, DJ Crime Cutz, Extince - tot het heden vandaag,

voor alle antwoorden op de vragen:
Riestekorrel

Zulu Nation

SatuCinta










----------------------------------------
http://www.threshrecs.com/
EsX
Gepost door EsX op vrijdag 16-11-2007 om 22:02:06
Na het horen van de Rooie Demo, was ik al in '92 een stuk of 5 keer naar een Osdorp concert geweest.
Mijn tofste herinnering is toch wel Cypress Hill op Lowlands, wat een fokking sfeer hing daar!
En de Osdorp Posse op Lowlands in '95 (dacht ik) was ook bruut, 10000 (?) man helemaal uit hun plaat.
Podium half ingestort, tent bijna naar de kloten, kortom: Schitterend.

Ik ga al een jaar of 17 naar (HipHop) concerten, en doe ook al zolang aan graffiti .(nu wat minder aktief)

Voor mij is HipHop dus echt een gevoel, en niet iets van een hype.
Voor veel mensen is het stoere zogenaamde hiphop woordjes praten, met hun mooie HipHop kleertjes en stoere schoentjes.
Fuck dat! Als ik van die pubertjes hoor praten met woorden als; Word, dope, popopopo, Gangster dan denk ik echt van, voor wie doe je nou stoer, wees gewoon jezelf...
En nu besef ik ook hoe uniek de ouweschool tijd in Nederland was, toen had je dit soort bullshit helemaal nog niet.
En ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik die tijd helemaal niet mis.







Weazel
Gepost door Weazel op vrijdag 16-11-2007 om 23:55:28
''Voor veel mensen is het stoere zogenaamde hiphop woordjes praten, met hun mooie HipHop kleertjes en stoere schoentjes.
Fuck dat! Als ik van die pubertjes hoor praten met woorden als; Word, dope, popopopo, Gangster dan denk ik echt van, voor wie doe je nou stoer, wees gewoon jezelf...''

Naast gewone kleding loop ik eigenlijk nog steeds veel in ''Hip Hop kleding'' en met me stoere schoentjes.
Niet omdat het stoer is maar omdat het me smaak is.
Qua Hip Hop taalgebruik hangt het ervan af met wie ik praat en hoe ik praat met dat persoon.
Net zoals ik tegen een Twentenaar met dialect praat en tegen iemand ergens anders vandaan praat ik gewoon ABN.
Maar ik snap je punt wel.
Genoeg wannabees op straat die denken nog meer gangster te zijn dan meneer Gerrard.Angster zelf...


Dan maar liever gangster muziek.

http://nl.youtube.com/watch?v=R6EAxd5QyUM Mc Eiht - You can't see me

http://nl.youtube.com/watch?v=CjsMVPLcw7o MC Eiht - Thuggin it up

http://nl.youtube.com/watch?v=nrVCRQd1ugU MC Eiht - Straight up menace
Riestekorrel
DieKoeRentDieKoeNa
Gepost door Riestekorrel op zaterdag 17-11-2007 om 01:19:03
FunkyAssRecords
Stonesthrow
nativetonguesfamily



[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-11-2007 @ 10:57:13 ]

----------------------------------------
http://www.threshrecs.com/
Weazel
Gepost door Weazel op zaterdag 05-01-2008 om 18:58:48
https://forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=21513 West Coast Topic

https://forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=21973 East Coast Topic

https://forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=24136 Hip Hop Cartoons

https://forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=24070 100 Rappers Poll

https://forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=23473 Hip Hop Magazines

https://forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=21278 Hip Hop Cultuur in NL

https://forum.nlhiphop.nl/listtopics.php?id=26 Centraal muziek techniek

https://forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=14448 NLHiphop Eredivisie


Even snel wat bij elkaar gezocht voor een dosis stevige Hip Hop
Jerry_Hh Gepost door Jerry_Hh op zaterdag 05-01-2008 om 19:12:19
*Hoelang luister je Hip Hop, en wat spreekt je er in aan?

Ik luister al zo'n 5 jaar Hiphop.. maar het verschil van Hiphop veranderde wel over de jaren. Vroeger.. 5 jaar geleden dus, luisterde ik naar Ali B, Lange Frans.. naar dat soort gaste..Maar nu, ben ik meer voor de lyrics gegaan.. en Ali B heeft niks te zoeke bij Jiggy Dje..

Het gene wat HipHop in me aanspraakt is vooral de gedachtes en verhalen erachter. Niet overal zit een verhaal erachter.. en doet hoeft ook niet, want ik digg ook wel die Brag'nBoast-tracks.

*Heb je een coole link?, drop hem hier dan ook ff

Geen Dope Link*

*Is het alleen de muziek wat je aantrekt of is het meer?

De muziek en de kleding-styl. Ik heb al een aantal shirts van Freshcotton van Nederlandse Rappers.* DuvelDuvel, Sticks*Fakkelteit,Jiggy Dje*Noah's Ark

*Doe jezelf ook aan Hip Hop?
Schrijven/rappen/produceren/beat boxen, enz enz

Ik schrijf alleen maar teksten. Verder wil ik ook niet gaan, want ik denk dat het gewoon niks voor me is.


*Wat is je vetste Hip Hop film, of beste CD? (favoriete MC)
*Of mijn part je mooiste Hip Hop herinnering.

Beste Nederlandse Mc : Rico
Beste Internationale Mc : Nas
Beste Nederlandse Nieuwkomer : Kleine Jay
Beste Nederlandse HipHop-Cd : Jiggy Dje - Noah's Ark
Beste HipHop-Film - 8Mile
Beste Nederlanse HipHop-Track : Winne - Pomp Die Shit!

[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-01-2008 @ 19:12:58 ]

----------------------------------------
kijk mama zonder handen
Thijs1988
Meatball Sub
Gepost door Thijs1988 op zaterdag 05-01-2008 om 19:21:02
*Hoelang luister je Hip Hop, en wat spreekt je er in aan?

Ik luister nu sown 4 jaar naar hiphop. Ben de laatste tijd bezig met nederlandse shit checken van vroeger. De teksten spreken mij erg aan. Ik check ook bijna alle shit die uit Amerika komt, ook de meer R&B kant.

*Is het alleen de muziek wat je aantrekt of is het meer?

De lyrics natuurlijk ook, ook de shit van tegenwoordig check ik omdat ik goede nrs zoek, waar ik op kan dansen.

*Doe jezelf ook aan Hip Hop?

Ik dans heel veel, niet de streetdance, maar het freestylen.

*Wat is je vetste Hip Hop film, of beste CD? (favoriete MC)

De vetste hiphopfilm is natuurlijk: You Got Served.

Favo MC

Niet echt een favourite

*Of mijn part je mooiste Hip Hop herinnering.

Opgezwolle op de parkfeesten in Venlo is der cker een. Had ze nog nooit live gezien, was egt te dope.

En verder de usual dancebattles in de clubs

----------------------------------------
Hitting bottom isn't a weekend retreat. It's not a goddamn seminar. Stop trying to control everything and just let go! LET GO!
mafcase
zie signature
Gepost door mafcase op zaterdag 05-01-2008 om 19:29:42
*Hoelang luister je Hip Hop, en wat spreekt je er in aan?

'vroeger' ben ik dood gegooid met hiphop (vooral wu-tang) door mn broer.. eerst had ik er nix mee, maar later ging ik het zelf ook luisteren.. nederlandse hiphop begon voor mij met spuugdingen die ik op minidisc kreeg van een vriend van me

wat me er in aanspreek zijn de beeaatss!

*Heb je een coole link?, drop hem hier dan ook ff

http://www.the-breaks.com
http://www.breakbaar.nl
http://www.nalden.net

*Is het alleen de muziek wat je aantrekt of is het meer?

naast het luisteren ga ik soms naar optredens, maar heb verder weinig met de cultuur ofzo

*Doe jezelf ook aan Hip Hop?

probeer soms wel es wat beats te maken


*Wat is je vetste Hip Hop film, of beste CD? (favoriete MC)

geen idee man

*Of mijn part je mooiste Hip Hop herinnering.

tofste optredens waren denk ik een keer jurassic 5 in de melkweg en optreden van pete philly in grunn, toen mindstate net uit was..
----------------------------------------
BEATS!
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op zaterdag 05-01-2008 om 19:56:39
*Hoelang luister je Hip Hop, en wat spreekt je er in aan?
- Het begon eigenlijk een beetje in de 2e van de middelbare met de DMX, Busta Rhymes, 2Pac en Jay-Z e.d.. Daarvoor hoorde ik wel het een en ander, maar luisterde ik niet bizar veel. M'n vader [ja, mn vader] heeft wel aardig wat CD's en ik hoorde vroeger ook weleens 'The Chronic' bijvoorbeeld..

Mijn smaak is behoorlijk verbeterd, vind ik zelf, ten opzichte van toen.. Luister op hiphopgebied vooral naar.. Wu-tang, MF Doom, Aesop Rock enz. enz...

*Heb je een coole link?, drop hem hier dan ook ff
http://www.myspace.com/dobleyemusic natuurlijk..

*Is het alleen de muziek wat je aantrekt of is het meer?
- Zeker meer, hoewel ik zelf alleen met de muziek bezig ben vind ik breakdance en graffiti erg dope om te zien.. Qua kleding ben ik al tijden over die baggy stuff heen, en ik draag gewoon wat ik wil..

*Doe jezelf ook aan Hip Hop?, qua Schrijven/rappen/produceren/beat boxen, enz enz
- Beats maken..

*Wat is je vetste Hip Hop film, of beste CD? (favoriete MC)
- Tja, wat is de definitie van een 'hiphopfilm'? Vind het een raar begrip..

Beste CD wordt denk ik toch 36 Chambers.. hoe cliché is dat..? Heb geen favo MC.

*Of mijn part je mooiste Hip Hop herinnering.
- Geeen idee.. Zou zoveel kunnen zijn..



[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-01-2008 @ 19:57:38 ]

----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
Weazel
Gepost door Weazel op zondag 06-01-2008 om 20:07:27
poppekontje Gepost door poppekontje op zondag 06-01-2008 om 20:13:05
*Hoelang luister je Hip Hop, en wat spreekt je er in aan?
2 jaar
*Is het alleen de muziek wat je aantrekt of is het meer?
ja de muziek. Het was de minst emo muziek soort die ik kon vinden
*Doe jezelf ook aan Hip Hop?, qua Schrijven/rappen/produceren/beat boxen, enz enz
nou en of.
*Wat is je vetste Hip Hop film, of beste CD? (favoriete MC)
how high. als je dat een hip hop film kan noemen., het word iig gespeeld door rappers.
* je mooiste Hip Hop herinnering.
Toen ik met mijn telefoontje een meisje die zichzelf het uitkleedde filmde. Op dat moment voelde ik me net zoals mijn idolen.
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
DutchNelson
Bye Bye
Gepost door DutchNelson op zondag 06-01-2008 om 20:14:25
*Hoelang luister je Hip Hop, en wat spreekt je er in aan?
Sinds we een pc kregen waarop je kon internetten,
ik ging toen alleen maar hiphop downen.

*Heb je een coole link?, drop hem hier dan ook ff

www.tightbeatz.com
http://z6.invisionfree.com/RapWars

*Is het alleen de muziek wat je aantrekt of is het meer?

Lyrics, sfeertje is dope.

*Doe jezelf ook aan Hip Hop?

Ik lurk em.


*Wat is je vetste Hip Hop film, of beste CD? (favoriete MC)

Ik heb niet 1 favoriete MC, als je maar 1 favoriete heb luister je niet genoeg.

*Of mijn part je mooiste Hip Hop herinnering.

Dat ik ' vroegah' allemaal oldskool tracks a capella na kon doen wat ik downde zonder engels te kunnen.
----------------------------------------
het is hiphop dus we downloaden het gewoon
urban kk lijers, Bye Bye
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op zondag 06-01-2008 om 20:14:32
Quote:
Weazel schreef op 06-01-2008 @ 20:07



ghehe, die 2 heb ik als slipmat voor mijn turntables, wacke dingen eigenlijk maar goed
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Weazel
Gepost door Weazel op zondag 06-01-2008 om 20:33:08
@ Ari

Simpel maar het zegt genoeg toch...
Weazel
Gepost door Weazel op woensdag 16-01-2008 om 02:18:48
Een tijd geleden zeiden sommige mensen dat nlhiphop.nl op sterven na dood was.
Maar als je de laatste tijd kijkt wat er weer wordt gedropt qua audio/beats/tekst e.d
Kun je wel vaststellen dat het toch best wel lekker loopt.
Vele verschillende soorten topics.
Waaronder ook steeds meer Hip Hop topics...goeie zaak.
En het aantal leden blijft ook flink groeien.



Petje af voor nlhiphop...
Weazel
Gepost door Weazel op vrijdag 15-02-2008 om 18:39:53
http://www.hiphopdx.com/index/news

http://www.hoodfever.com/

http://www.hiphopgame.com/index2.php

http://www.rapcentral.co.uk/

http://www.sohh.com/articles/category.php?category_ID=1
sreob Gepost door sreob op zaterdag 23-02-2008 om 14:51:31
Quote:
DutchNelson schreef op 06-01-2008 @ 20:14



*Wat is je vetste Hip Hop film, of beste CD? (favoriete MC)

Ik heb niet 1 favoriete MC, als je maar 1 favoriete heb luister je niet genoeg.



#niet mee eens#
je kunt toch meerdere favorieten hebben en maar 1 favoriet

----------------------------------------
hiphop naar het oosten,laat maar komen
 Index / Muziek /   [Pagina: 1 [2] 3 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0123 sec.