Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Battle corner /
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op vrijdag 11-01-2008 om 20:22:15
Beatbattle - DeRus versus Beatzcollective

Deadline: 18 januari 23.00 uur
5 Votes = KO
Thema: StarWars
Max.4.30 minuten

Eigen toevoeging samples/instrumenten toegestaan!

Succes!

Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op vrijdag 18-01-2008 om 11:19:18
ej,

ik wil graag de deadline verzetten naar aankomende maandag 23.00 uur!

Zou je ff kunnen bevestigen DeRus?
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op maandag 21-01-2008 om 17:31:17
denk dat dit mijn allereerste no-show word...

totaal inspiratieloos op het moment.. maja.. kep nog een paar uur...
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op maandag 21-01-2008 om 19:25:20
Ok ik neem het terug.. toch nog enigzins wat eruit kunnen pompen;
















Enjoy!

Nu ist alleen ff wachten op zijn entry.. als ie idd nog dropt!
Indo-Thug
Wordt Wakker En Kijk Om Je Heen..
Gepost door Indo-Thug op maandag 21-01-2008 om 19:33:52
ik heb zo mijn twijfels.. denk dat ie niks meer dropt aangezien hij verder niks in dit topic heeft gezet


of durft ie het toch nog aan?
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op maandag 21-01-2008 om 20:36:48
Vette beat weer BC, al had je van mij wel wat mogen spelen met Lightsaber samples en lasergun samples. Of misschien zelfs een super bekend dialoog uit de film als intro of iets dergelijks. Maar de opbouw in je beat is echt dikke shit. Deze pompt aardig strak door mijn speakers heen.
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op dinsdag 22-01-2008 om 12:41:09
Heerlijk altijd die no-showers.. eerst zeuren om een battle en dan gewoon nix droppen.. zal dr voortaan 2 x over nadenken om met een "nieuweling" iets af te spreken
DeRus Gepost door DeRus op donderdag 24-01-2008 om 20:31:44
Yooo,

Sorry voor de late reactie. Had een tijd niet gecheckt op NLHIPHOP, en heb over de e-mail notificatie voor junk-mail aangezien.

StarWars wordt dus het onderwerp. Ik zie dat jij goed werk hebt geleverd Beatzcollective. Mijn beat komt eraan(jaja na de deadline maar beter laat dan nooit)

hij is er voor de 28e
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-01-2008 @ 20:35:36 ]

----------------------------------------
DeRus
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op donderdag 24-01-2008 om 20:37:52
in dat geval haal ik de mijne weer ff offline en gaak dr nog ff aan sleutelen..

** Edit ** en hij's off ik post em wel rond de 28e
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-01-2008 @ 20:59:04 ]
DeRus Gepost door DeRus op maandag 28-01-2008 om 21:25:34
Dames en Heren,

Komt dat zien komt dat zien!
Wat loopjes gemaakt van de Imperial march en de theme van de Emperor, in verschillende lagen gezet(1: laag+hoog 2: mid 3: hoog) wat met delays en lfo's gewerkt op het mid en hoog om het orkest nog groter te laten klinken dan het al deed.
Uiteraard een dik gelayerde kick+snare neer gezet en een hihatje erbij, crash hier en daar.
toen dialogen gecreeerd door samples uit StarWars op te knippen en anders neer te zetten.
En als final touch de reverbs, wat compressie, eq's en automation.

Alle samples zijn uit de StarWars films















*edit*Deze is hetzelde als direct hier onder, ik wist eerst niet hoe ik het moest embedden
[ Dit bericht is gewijzigd door op 30-01-2008 @ 13:00:06 ]

----------------------------------------
DeRus
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op maandag 28-01-2008 om 21:26:32















Imperial March...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 28-01-2008 @ 21:28:00 ]

----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
DeRus Gepost door DeRus op maandag 28-01-2008 om 21:29:54
Thx dat je die embed hebt geplaatst. Ik probeerde het maar het werd automatisch uitgecommentarieerd
----------------------------------------
DeRus
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op maandag 28-01-2008 om 21:31:16
deup DeRus! Mijn nieuwe staat er rond 23.00 uur
O-Jay
Veni Vidi Vici
Gepost door O-Jay op maandag 28-01-2008 om 21:37:07
de beat is wel pimp
----------------------------------------
Veni Vidi Vici
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op maandag 28-01-2008 om 23:24:33
Ok.. nieuwe beat gefixed...genaamd

Jazzy StarWars Variations in Gmin

Dacht weer eens echt van mn keyboards gebruik te maken, zodoende de hele meuk zelf ingespeeld..
















Enjoy!

Ennem... Voten maar!
DeRus Gepost door DeRus op woensdag 30-01-2008 om 07:23:14
DeRus:














Beatzcollective:














In ieder geval kan hier worden gevote:

Poll: Welke wint, DeRus of Beatzcollective?
[*]DeRus
[*]Beatzcollective
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
[ Dit bericht is gewijzigd door op 30-01-2008 @ 12:40:04 ]

----------------------------------------
DeRus
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op woensdag 30-01-2008 om 08:11:16
Je doet inderdaad iets fout, je moet gewoon "[soundclick] SONGID [/ soundclick]" (zonder de laatste spatie) gebruiken.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
DeRus Gepost door DeRus op woensdag 30-01-2008 om 12:41:13
Ok, dank je wel het is gelukt. Zo is het wat toeganklijker

Het beste zou zijn als het helemaal bovenaan het topic staat. Dit is het geval bij www.hiphop-battles.com (was offline toen ik dit beicht poste) Mischien kennen jullie die site wel.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 30-01-2008 @ 12:43:55 ]

----------------------------------------
DeRus
Finger
Gepost door Finger op woensdag 30-01-2008 om 12:44:05
Vote: Beatcollective die heeft toch wel het meest zijn eigen draai gegeven aan het hele starwars geheel.
DeRus heeft best een leuke beat maar die van beatcollective is toch wel het meest funky.
Devill Gepost door Devill op woensdag 30-01-2008 om 14:21:30
tjah, wel lastig vind ik,

Derus: niet erg orgilneel, maar klinkt toch best lagge, alleen vind ik je samples in verhoudeing met drumz te hard staan, (kan ook aan me boxen liggen) chaotisch is het, waar ik opzich niks tegen heb ghehe
BC: totaal weer BC, lekker eigen styl, saxje alles, alleen mog van mij die piano sample na een tijdje wel ophouden, die begint mij een beetje te irriteren, verder dope!

Vote gaat toch naar BC, meer eigen ding, klinkt lekker
----------------------------------------
[url]http://soundcloud.com/zakalulu[/url]
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op woensdag 30-01-2008 om 16:02:50
Sinds wanneer wordt er op deze site zonder onderbouwing gevote? Via een poll?
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 30-01-2008 om 16:07:19
Haha, hoe fake is die Poll, er hebben überhaupt nog nooit 20 mensen gestemd bij een battle, maar nu opeens wel?

Rot toch op.

Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op woensdag 30-01-2008 om 16:16:34
jup eens met SLM en Livio.. die poll zegt mij in ieder geval geen ene moer. Heb liever dat mensen met onderbouwing hun vote uitbrengen, daar heb ik dan nog wat aan..

Daarnaast kan elke willekeurige bezoeker die poll aanklikken, wat weer een zwaar vertekend beeld geeft.. Dus als je het niet erg vindt, DeRus, schrap die poll maar gewoon..!
DeRus Gepost door DeRus op donderdag 31-01-2008 om 13:02:44
Is goed, die poll telt niet.

Maar je ziet wel dat mensen veel makkelijker stemmen als er een poll is. Het lijkt me geen slecht idee als er standaard met poll wordt gevote, maar dan wel dat alleen forum leden kunnen voten.
Maakt het hele battle concept hier een stuk aantrekkelijker, ik ben wel bereid om daar aan te werken, als de huidige admins geen tijd of kennis hiervoor hebben.
Moet er wel bij zeggen dat ik weinig ervaring met fora heb, maar een poll bouwen moet wel lukken denk ik.

Daarnaast denk ik dat ik beter de beat vanuit een andere invalshoek had kunnen maken, want de dialogen die ik heb gemaakt worden veel minder op prijs gesteld dan ik had gedacht hier . Ik zat hier echt zo van aiighhhttt ze zeggen "Your dead! yousa people gonna die?" en wij gingen helemaal stuk(kwas aant chillen met vrienden).
Ik heb de imperial march te veel voor zich willen laten spreken, ik vind namelijk het stuk superkrachtig in de uitvoering van dit orkest. En de aanpassingen die ik heb gemaakt aan de samples van het orkest zijn moeilijk te herkennen. Daarom heb ik het idee dat mensen niet eens door hebben dat er allemaal subtiele dingetjes gebeuren met die sample waardoor die super groot klinkt(zet 'm maar eens naast de originele track van de imperial march).

Ach ik kan ook gewoon slecht tegen verliezen
In iedergeval dist mijn beat mijn tegenstander zowiezo al(de dialogen)

Dus wat er ook gebeurt, ik stel een rematch voor. Ga ik ook eens alles zelf inspelen.

Peace! en vote deze shit kapot!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 31-01-2008 @ 13:15:00 ]

----------------------------------------
DeRus
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op donderdag 31-01-2008 om 13:23:04
Quote:
DeRus schreef op 31-01-2008 @ 13:02
Is goed, die poll telt niet.

Maar je ziet wel dat mensen veel makkelijker stemmen als er een poll is. Het lijkt me geen slecht idee als er standaard met poll wordt gevote, maar dan wel dat alleen forum leden kunnen voten.
Maakt het hele battle concept hier een stuk aantrekkelijker, ik ben wel bereid om daar aan te werken, als de huidige admins geen tijd of kennis hiervoor hebben.
Moet er wel bij zeggen dat ik weinig ervaring met fora heb, maar een poll bouwen moet wel lukken denk ik.

Daarnaast denk ik dat ik beter de beat vanuit een andere invalshoek had kunnen maken, want de dialogen die ik heb gemaakt worden veel minder op prijs gesteld dan ik had gedacht hier . Ik zat hier echt zo van aiighhhttt ze zeggen "Your dead! yousa people gonna die?" en wij gingen helemaal stuk(kwas aant chillen met vrienden).
Ik heb de imperial march te veel voor zich willen laten spreken, ik vind namelijk het stuk superkrachtig in de uitvoering van dit orkest. En de aanpassingen die ik heb gemaakt aan de samples van het orkest zijn moeilijk te herkennen. Daarom heb ik het idee dat mensen niet eens door hebben dat er allemaal subtiele dingetjes gebeuren met die sample waardoor die super groot klinkt(zet 'm maar eens naast de originele track van de imperial march).

Ach ik kan ook gewoon slecht tegen verliezen
In iedergeval dist mijn beat mijn tegenstander zowiezo al(de dialogen)

Dus wat er ook gebeurt, ik stel een rematch voor. Ga ik ook eens alles zelf inspelen.

Peace! en vote deze shit kapot!


moet je eerlijk zeggen dat die dialogen me niet eens zijn opgevallen.. misschien een idee om er dan eens (subtiel) nadruk op te leggen. Zelf alles inspelen hoeft ook niet altijd goed te zijn hoor.. je kan ook prima dingen met samples doen, zolang die creatieve inslag dr maar inzit.. mensen horen dat soort shit...

Rematch vind ik prima. Ik moet je dr wel even bijzeggen dat ik erg benieuwd was, wat een MT-er hiervan zou maken... De ex-AD-er tegen een hedendaagse MT-er (voor de leken MT=muziektechnologie en AD=audio design). En al met al viel het me eigenlijk een beetje tegen. Had verwacht dat je er een uitgebreider arrangement van zou maken, maar misschien komt dat in de rematch dan wel!

Was tot voor kort de meest actieve producer van dit forum, maar gezien baan en andere zaken is dat een beetje komen te versloffen.. ah well..
Devill Gepost door Devill op donderdag 31-01-2008 om 13:25:52
het gaat er mij niet om, om hoe je je beat maakt, ieder heeft zo zijn eigen styl/manier van werken. mij gaat het om het eind resultaat, ik vind over het algemeen die van BC lekkerder klinken, zelf ben ik ook meer voor samplen, alleen in jou beat vind ik dat de sample wel heel er veel naar voren komt. Er had ook wel een dikke bas in gemogen.

Succes verder
----------------------------------------
[url]http://soundcloud.com/zakalulu[/url]
 Index / [arch] Battle corner /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0099 sec.