Index / [arch] Eredivisie Tekst / [Pagina: [1] 2 ] | ||
Weazel![]() |
![]() | ![]() |
Foto Topical (Blind) Minimaal 16 lines NL 1st 3 votes is de winnaar. Deadline: Zaterdag 12 April https://forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=25725 Naar wat ik begrepen heb is Locutus een tegenstander die je niet moet onderschatten. Hij is al behoorlijk lang een NLhiphop member met als ik het goed gelezen heb best wat ervaring. Mixxman is dan ook geknipt om het tegen hem op te nemen, ook hij heeft een lange NLhiphop geschiedenis. Zeer bekwaam met de audio, dus even terug naar het toetsenbord is voor hem geen probleem lijkt me. DE FOTO: ![]() SUCCES... [ Dit bericht is gewijzigd door op 05-04-2008 @ 01:49:30 ] | ||
mixxman![]() |
![]() | ![]() |
ait dope aan de foto zal het niet liggen. Wel 1 van de beste tegenstanders die ik kon treffen denk ik, maar dat motiveert alleen maar. Good luck locutus. ---------------------------------------- HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho | ||
Bigfoot Wack ![]() |
![]() | ![]() |
foto doet het niet? ---------------------------------------- argh | ||
mixxman![]() |
![]() | ![]() |
ja bij mij doet ie het de ene keer wel en de andere keer niet dus moet je gewoon paar keer proberen. ---------------------------------------- HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho | ||
Weazel![]() |
![]() | ![]() |
Mmm, bij mij doet ie het wel de hele tijd. Als de foto kuren blijft houden moet je het even aangeven. Wordt er een nieuwe gedropt. Edit @ Mixx hieronder. Ah...nja, komt vast wel goed. Ik hoorde dat Bigfoot een nieuwe pc had gekocht ![]() [ Dit bericht is gewijzigd door op 04-04-2008 @ 21:29:08 ] | ||
mixxman![]() |
![]() | ![]() |
nah dan moet je hem ff naar locutus pmen ofzo want ik ben al een behoorlijk eind op weg met mn tekst dus zit niet echt te wachten op een nieuwe![]() ---------------------------------------- HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho | ||
Locutus of Borg Asura |
![]() | ![]() |
Ja ook geen foto hier. Maar hey welke foto dan ook, bring it on zou ik zeggen. Ook succes gewenst. | ||
Weazel![]() |
![]() | ![]() |
Locutos ik heb hem je opgestuurd via PM. En is die foto hier nu ook weer zichtbaar dan? | ||
loyal-mc en is terug van weggeweest, maar waar was ie dan? ![]() |
![]() | ![]() |
rechter muis klik op de foto > afbeelding weergeven! ![]() ![]() ---------------------------------------- je noemt mij de duivel dus ik geef jou de hel en ik laat je branden totdat je het koud krijgt gek! | ||
mixxman![]() |
![]() | ![]() |
Het is donker hoor de klappen van mortiergranaten M�n vader gebaart me dat we weg moeten bij de ramen Ik sla een arm om me zusje maar durf niet te praten De trilling in mn stem zou mn doodsangsten verraden �jongen blijf over je zusje waken je kunt gewoon niet anders� Pa blijf verdomme hier wat moet je in de hel van buitenlanders? De duivels landen met het vuur en ook jou zullen ze pakken Moet ik dan toe kijken hoe ze Milla zullen verkrachten? �Wees sterk we zijn geen makke schapen die zich laten slachten� De deur valt achter hem dicht, ik zie een schim door het donker schieten Diep van binnen weet ik dat zojuist in huis zijn laatste woorden vielen Een trieste stilte, in de chaos van verwoestende mortieren��. Ik hoor vrolijke melodieën uit de grote speakers komen Familie en vrienden kijken me met verdriet in de ogen Het moment is klote en zou dit eigenlijk liever overslaan Ben benieuwd hoeveel lijers er door mij naar de klote gaan Een gozer praat wat over de moed van onze jongens nu zijn ze nog helden straks lafbekken vol met zondes Tranen rollen uit vele ogen, ik haat die sentimenten Geef een klop op een schouder en zeg leer er maar aan wennen Ik pak mn bende bij elkaar en voel me wat opgelaten Loop naar het vliegtuig zonder ook maar om te draaien Zie de jongens zwaaien zonder angst op hun gezichten Ze zien het als een avontuur als die gasten toch eens wisten�... De granaten zijn inmiddels door suizende kogels vervangen Ik zit in een hoekje van de kamer met een geweer in mn handen Milla schreeuwt steeds harder om onze vader en moeder Ik ben niet meer bang voel slechts nog m�n haat en de woede Buiten hoor ik mannen roepen dat de vijand terrein wint Controleer nog een keer of m�n wapen in z�n vrij zit�. Het commando wordt gegeven we rushen naar beneden Hoor overal kreten maar snap toch niet wat het betekent We liggen achter een brede muur, ik hoor de kogels suizen Zie op honderd meter een huis met gebroken ruiten We sluipen door het gewas dicht naar de plek Kijk door het raam naar binnen en zie een leeg vertrek� Ik hoor de geluiden van vreemde mannen buiten Druk mezelf tegen de muur terwijl ik tegen mn zusje fluister Dat ze weg moet kruipen van de hoek waar we zaten Die zou iemand voor het raam onze positie verraden Plotseling begint de deur te kraken en breekt open Voel het zweet lopen, maar ben klaar om te doden�� Ik storm naar binnen en zie een klein meisje zitten Van bijna dezelfde leeftijd als mijn eigen kleine kindje Ik schreeuw het is veilig binnen en neem het meisje in mn handen Maar voel een brandende pijn die me op de grond laat zakken Ik hoor de harde klappen uit allerlei wapens en sluit mn ogen Doe ze weer open en zie twee kinderen die kappot zijn geschoten�.. Nu lig ik verslagen op de brancard en de oorlog gaat verder Ze bieden me een lintje aan net zoals bij andere helden�.. ----------------------------------------- iemand moet de eerste zijn. ---------------------------------------- HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho | ||
sungman er is daar nog onraad sire ![]() |
![]() | ![]() |
hatseflats 50 lines ![]() ga het in de loop van vandaag even lezen. | ||
livio Oldschool ![]() |
![]() | ![]() |
Jeetje, dit is zomaar een goed verhaal, vanaf begin houdt het me vast man. Props hoor. | ||
NoApologies echt ![]() |
![]() | ![]() |
mixxman jij schrijft altijd dope lyrics man props. zelfs al waren het er 100 bars het blijft interessant om door te blijven lezen. dopee hoor man keept it up ---------------------------------------- niet | ||
Kadee![]() |
![]() | ![]() |
bigop mixx een dope verhaal in een mooi lyricaal jasje![]() ---------------------------------------- http://www.binnenlandsefunk.nl | ||
mixxman![]() |
![]() | ![]() |
thnx mensen ---------------------------------------- HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho | ||
Juudet Klein maar fijn. |
![]() | ![]() |
Echt dope!! | ||
BAR-T beter doe je normaal.. |
![]() | ![]() |
chill mixmann.. props ---------------------------------------- http://www.sexy-lena.com/?uid=427833 | ||
NoApologies echt ![]() |
![]() | ![]() |
mixxman deze moet je gewoon tapen man. Ik meen het serieus![]() ---------------------------------------- niet | ||
Outshining | ![]() | ![]() |
Props Mixx, dope ![]() ---------------------------------------- Sabr | ||
mixxman![]() |
![]() | ![]() |
thnx voor het checken mensen![]() ---------------------------------------- HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho | ||
baggy![]() |
![]() | ![]() |
dope tekst ouwe! en als ik hem zo lees dan denk ik ook dat het erg lastig is om er een geschikte beat bij te vinden | ||
Patta![]() |
![]() | ![]() |
dope tekst, leest lekker weg! props | ||
mixxman![]() |
![]() | ![]() |
thnx gasten, nais dat iedereen de moeite neemt om het door te lezen. ---------------------------------------- HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho | ||
Stoeprand WHITE TRASH! ![]() |
![]() | ![]() |
kanker dope man, ik ben benieuwd wat locotus dropt. ---------------------------------------- Door de razernij voel ik haast geen pijn Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij | ||
mixxman![]() |
![]() | ![]() |
thnx man ben ook benieuwd waar die mee komt, dat het dope word staat vast. ---------------------------------------- HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho | ||
Locutus of Borg Asura |
![]() | ![]() |
ik ben ook benieuwd waar ik mee ga komen | ||
NLSFLOW Literatuur ![]() |
![]() | ![]() |
zo man dit is echt een mooi verhaal.. ---------------------------------------- And now, I'd like to return to the classic. | ||
Jthag De Voorzitter ![]() |
![]() | ![]() |
dope drop man, props sowieso een dope verhaal met inhoud maar vind het vooral vet dat je het vanuit 2 perspectieven bekijkt die samenlopen en tja wat tapen betreft is het zeker dope als je deze audio maakt alleen zou je de tekst dan altijd nog wat kunnen aanpassen ---------------------------------------- Ik eet MC's op; het is gesneden koek, ik zie je hebt de ezelsoren al op dus ik zet je in de hoek | ||
mixxman![]() |
![]() | ![]() |
thnx man ja jthag dat vind ik zelf ook een van de opvallende dingen aan mn tekst. Audio komt denk ik niet dan moet ik teveel veranderen, hij is gewoon zoals dit bedoeld. ---------------------------------------- HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho | ||
Locutus of Borg Asura |
![]() | ![]() |
![]() Op het lege bed beloof ik dat ik erom mijn leven wed mijn ziel is een open boek als je mijn gelaat gelezen hebt ik ga een mismaakte wereld herscheppen en ik schuw geen geweld het hellevuur heet me een warm welkom want de duivel schaduwt deze held. Bij gebrek aan inkt, schrijf ik dit met mijn eigen bloed een arts moet helpen de wond te stelpen...god weet waar ik zoeken moet het is al een halve dag geleden dat ik de maankraters begon te tellen door gebrek aan nachtrust, en de koorts wordt onder de zon feller en nu zweet zich vermengt met bloed stroomt het nog sneller de kogels zijn loodzwaar en mijn lichaam spreekt enkel in gekraak want door terugslag van mijn wapen heb ik een gebroken kaak ik heb de koelte nodig tegen de uitdroging en uitputting en daarom schrijf ik vanuit ik een donkere beschutting als wat licht erdoor schijnt komt er een schim tevoorschijn geschrokken haal ik de trekker over en bezorg hem voortijds een doodspijn die het jongentje verdient, onmenselijk? evenzeer gevangenschap of een marteldood een schande is voor soldateneer in een laatste adem bidt hij tot de hemel met vlot geprevel en valt hij voorover in mijn armen en daarop stokt zijn gezemel ... denkend aan verre herinneringen van een vriendin die me omhelst slechts opgedroogde tranen op mijn overhemd, is al wat rest -''Sterven zul je en er is geen eer te behalen als je vergeefs vecht.'' ''Ik zal niet heengaan eer ik terugkeer als held.'' had ik haar gezegd. ondanks haar vertrek, maakte de belofte dat ik gedreven ben en toch had ik die nacht geen oog dichtgedaan op het lege bed. Bij een Russisch massagraf beloof ik dat ik mijn vader wreken zal ik zal niet rusten voor ik duizend Afghaanse levens nemen zal eer en trots zijn ballast nu ik in het Amerikaanse leger zit en de duizendste dood wordt voor engel of duivel, een helse belevenis. Ik ben... Een scherpschutter alom gevreesd in oorlogen en veldslagen met tien naalden weet ik tien facetten van een vliegenoog te raken als de fakkeldrager des doods sprint ik door moord en brand met de geur van ijzer na bloedvergiet als deodorant daar waar het in de divisie het aan veldervaring ontbrak ben ik getraind door scherpschutters uit de slag om Stalingrad. Ze noemen me wel de magere Hein of de Engel des Doods de mededogenloze die zielen naar het hiernamaals loodst ik zie levensspannen hun einde bereiken als je de geest geeft, zal ik die nemen en Hem aanreiken De jonge soldaat ligt op sterven en moet zijn tekst voltooien met een laatste beweging zie ik hem een boekje ver weggooien het jongentje is zwaargewond maar hij staat op een explosie volgt want het jongentje blaast zichzelf op toch is het niet hier waar het verhaal van de dwaze 'held' stopt en diezelfde explosie zorgde voor stenen scherven die het gezicht van de scherpschutter treffen...ook hij zal sterven hij heeft al 999 levens genomen en de duizendste dode zal zijn wanneer hij besluit zichzelf van het leven te beroven Later wordt het boekje van onder het puin opgegraven en de jonge soldaat wordt uitgeroepen tot de held van verloren zaken de protagonist die bewijst dat de oorlog mismaakt is herdacht door eenieder die door het verhaal geraakt is zijn tekst zal jaarlijks worden gereciteerd en opgedragen en in zekere zin, herschept hij de wereld met het schrift als machtigste wapen. Zijn laatste strofe ; Ik ben liever een levende lafaard dan een dooie held de heroïek over oorlog zijn sprookjes slechts mooi verteld ik wilde hier weg, daarom zocht ik artsen voor medisch vervoer ik had mezelf geschoten in de hoop gewond te worden afgevoerd. EDIT : Geprobeerd bold te krijgen, FOTO erbij bewerkt. [ Dit bericht is gewijzigd door op 13-04-2008 @ 13:08:45 ] | ||
BAR-T beter doe je normaal.. |
![]() | ![]() |
mooie drop locotus.. moet ze eerst allebei nog paar keer lezen voor ik kan voten (a) ---------------------------------------- http://www.sexy-lena.com/?uid=427833 | ||
NLSFLOW Literatuur ![]() |
![]() | ![]() |
lob, Mixxman. Vind mixxmans tekst aangrijpender en vetter rijmen, LoB's tekst vind ik ook zeer vet qua dikke rijm en verhaal (tzelfde), tja die lat lag ook erg hoog, vid het eigenlijk. ik zeg eigenlijk gelijkspel, omdat ik moeilijk kan kiezen maar omdat het verhaal van mixxman me toch iets meer kon boeien. Mixed feelings vote [b]Mixx[b/]man ---------------------------------------- And now, I'd like to return to the classic. | ||
Locutus of Borg Asura |
![]() | ![]() |
Wat is dat voor een feed? 3 regels? Het is trouwens niet alleen hier dat je zo vote, in alle topics kom je met hooguit 4 regels aan feed. Weet iemand trouwens hoe ik bold kan zetten in m'n tekst? dan leest het gemakkelijker. [ Dit bericht is gewijzigd door op 13-04-2008 @ 00:15:36 ] | ||
et-cetera ja, sorry! ![]() |
![]() | ![]() |
je moet het bij elke regel doen en niet per 4 regels!! snapte.. | ||
Locutus of Borg Asura |
![]() | ![]() |
oke thnx [ Dit bericht is gewijzigd door op 13-04-2008 @ 00:36:33 ] | ||
Master Of Disaster![]() |
![]() | ![]() |
Quote: Locutus of Borg schreef op 13-04-2008 @ 00:08 Wat is dat voor een feed? 3 regels? Het is trouwens niet alleen hier dat je zo vote, in alle topics kom je met hooguit 4 regels aan feed. Weet iemand trouwens hoe ik bold kan zetten in m'n tekst? dan leest het gemakkelijker. dit is bold (b) wat jij hebt is italian (i) edit: en dan de feed: ik vond alletwee de verhalen even goed qua inhoud, maar mixxman kon me meer boeien dan locutus of borg, omdat mixxmans tekst zo op het eerste gezicht beter flowt en veel beter rijmt. mixxmans tekst is denk ik ook toegankelijker. dus daarom vote mixxman. [ Dit bericht is gewijzigd door op 13-04-2008 @ 01:05:00 ] ---------------------------------------- Wie ben je wel niet dat je denkt?! | ||
Kadee![]() |
![]() | ![]() |
na de teksten meerdere malen gelezen te hebben kom ik tot de volgende conclusie (ik zat ook met het gelijkspelprobleem) @ Mixxman: dope tekst, dope rijm zeer dope verhaal, leest lekker weg , ik zie de beelden voor me. @ Locotus: dope verhaal dope rijm, ik merk dat je over een zeer grote woordenschat beschikt, respect daarvoor... Moeilijk moeilijk...nee toch niet. Mijn conclusie: Locotus dropt een hoogstaand stukje tekst maar voor een topical battle veel te gecompliceert (lees o.a.: geprevel en gezemel) niet dat ik dat ik dat niet waardeer hoor alleen ik vond de tekst van mixxxman al ver gaan qua verhaallijn,Locotus gaat naar mijn mening daar veel te ver in door... als het een battle was waarin beide heren een boek zouden schrijven zou locotus met gemak winnen denk ik maar wat dit betreft lesst de tekst van mixxman veel lekkerder weg en digg ik zijn verhaal gewoon beter.... vote mixxman [ Dit bericht is gewijzigd door op 13-04-2008 @ 02:27:39 ] ---------------------------------------- http://www.binnenlandsefunk.nl | ||
mixxman![]() |
![]() | ![]() |
thnx voor de votes mensen ---------------------------------------- HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho | ||
Masahiro![]() |
![]() | ![]() |
haha locutus verliest omdat hij te dope dropt ofzo? | ||
Xflipit Listen To Me |
![]() | ![]() |
Qua rijm vind ik het gelijkopgaand. En bij beiden heb ik iets van : je kan meer doen met de woordenschat die jullie bezitten. Ik zie onafgemaakte multies, wat wel moet kunnen natuurlijk, maar als je dan in een volgende bar wel een multie op dat woord gaat maken vind ik het spijtig. Dat haalt de vaart een beetje uit de tekst voor mij. Maar dit zie je in beide teksten. Qua verhaal is het bij alletwee zeer dope. Zeer aangrijpend. Qua opbouw van de tekst houdt mixmann het iets simpeler, wat voor een track zeker een pluspunt kan zijn. Je kan meteen alles voor je ogen halen wat je zegt terwijl je bij Locutus wat meer moet nadenken. Persoonlijk hou ik wel van beide stijlen dus ga ik hier geen vote plaatsen. Geen van beiden springt eruit. [ Dit bericht is gewijzigd door op 13-04-2008 @ 12:27:59 ] ---------------------------------------- Sean is a rapper but rapping is lame. | ||
Kadee![]() |
![]() | ![]() |
@ Masahiro, dit is een topical battle... een overkill aan mooie woorden kan idd in je nadeel werken. ---------------------------------------- http://www.binnenlandsefunk.nl | ||
Allereerst wil ik zeggen dat ik de drops van beide heren erg de moeite waard vind om te lezen. Mixxman verbaasde me eerder al met een stel dope lines, Locutus doet in mijn optiek soms wat te betweterig maar ik zal de laatste zijn die z'n skills ontkent. De opbouw van de tekst van Mixx is wat simpeler dan van Locutus, wat voor mij maakt dat de tekst van Mixx wat lekkerder wegleest. Locutus, dat je over een uitbebreid vocabulaire beschikt is duidelijk, part of je style is ook wel het mooi willen formuleren van zinnen en daarbij sjieke, dure woorden gebruiken en dat mag. Besef je echter wel dat het in sommige gevallen ten koste van de leesbaarheid gaat. Het verhaal vind ik door beide heren goed neergezet, mooi, boeiend weggezet. Fact is alleen wel dat ik al een week geen pic zie en ik dus geen koppeling kan maken tussen foto en tekst, die in een battle als deze wel cruciaal is. Ik vote daarom ook niet. Wel wil ik even zeggen dat ik de schrijfstyle van Locutus heel erg kan waarderen, al moet ik soms wel even goed tot me door laten dringen wat er nou precies staat. Strak staaltje werk. Het werk van beiden is iets om in de gaten te houden.. en nu ga ik douchen. [ Dit bericht is gewijzigd door op 13-04-2008 @ 12:53:22 ] ---------------------------------------- Sabr | ||
Kadee![]() |
![]() | ![]() |
foto was van een man in een brancard, maar idd jammer dat die pic er ni meer staat.... ---------------------------------------- http://www.binnenlandsefunk.nl | ||
Locutus of Borg Asura |
![]() | ![]() |
Ik zie em wel...? Je zag dus een gewonde amerikaan op een brandcard, weggevoerd worden...richting een vliegtuig. | ||
Masahiro![]() |
![]() | ![]() |
Quote: Kadee schreef op 13-04-2008 @ 12:29 @ Masahiro, dit is een topical battle... een overkill aan mooie woorden kan idd in je nadeel werken. ga fietsen man als hij nou 10 bijvoegelijke naamwoorden - die hij in de van Dale op heeft moeten zoeken - per zelfstandig naamwoord had ofzo, oke... maar het is nauwelijks hoogdravend te noemen | ||
Quote: Locutus of Borg schreef op 13-04-2008 @ 12:55 Ik zie em wel...? Je zag dus een gewonde amerikaan op een brandcard, weggevoerd worden...richting een vliegtuig. My bad, ik zie hem echt niet, niet hier en van de week op m'n stage ook al niet. Ik had graag willen voten maar dat vind ik zo suf zonder foto. ---------------------------------------- Sabr | ||
Locutus of Borg Asura |
![]() | ![]() |
Dit zijn misschien de echte 'moeilijke' woorden...gezemel (onzin uitkramen), geprevel (gebed), protagonist (hoofdpersoon), gereciteerd (synoniem van voordragen) en eer (als voorzetsel -> voor) niet. Waarvan protagonist de lastigste is -> ''Een protagonist is de aanduiding voor het personage waar het verhaal van een film, toneelstuk of boek om draait.'' 5 'moeilijke' woorden in een tekst van 625 woorden. Hier de foto ; ![]() [ Dit bericht is gewijzigd door op 13-04-2008 @ 13:07:41 ] | ||
mixxman![]() |
![]() | ![]() |
ja ok, maar locutus ik denk gewoon dat het een kwestie van smaak is. We hebben gewoon een andere stijl. Props naar je tekst trouwens, we hebben er een mooie battle van gemaakt lijkt me. ---------------------------------------- HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho | ||
Locutus of Borg Asura |
![]() | ![]() |
Dat sowieso NLSFLOW en Master of Disaster vind ik te weinig feed droppen, sloof je je uit voor 50 of 60 lines...krijg je maar hooguit 1 regel aan feed, getuigt ook niet echt van goed feeden. Ik vind dus als dat ze feeden moeten zoals Xflipit, Kadee en Outshining. Wat vind jij mixxman? [ Dit bericht is gewijzigd door op 13-04-2008 @ 13:24:13 ] | ||
mixxman![]() |
![]() | ![]() |
uhm ja wat extra onderbouwing zou inderdaad geen kwaad kunnen. Dus als jullie hem misschien verder willen onderbouwen... ---------------------------------------- HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho | ||
Index / [arch] Eredivisie Tekst / [Pagina: [1] 2 ] |