Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Eredivisie Tekst /   [Pagina: 1 [2] ]
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zondag 13-04-2008 om 16:19:03
Staat 1-0 voor de mixxman
Nog votes? Xflipit of Outshining?
Iemand...?
Outshining Gepost door Outshining op zondag 13-04-2008 om 17:09:31
Oké, ik ga dus toch voten en m'n feed van zojuist even verder onderbouwen.

@ Mixx: Je tekst leest heel prettig weg, je hebt een fijne schrijfstyle waarmee je een duidelijk, boeiend verhaal mee neerzet zonder dat het ten koste gaat van je rijms of samenhang. Met die eerste vier lines heb je de toon gezet en mijn aandacht in ieder geval vast weten te houden. Goede opbouw + ik zie de link met de foto heel duidelijk. Geen corny concept, je hebt er echt werk van gemaakt en dat verdient props.

@ Locutus: Dope opzet, first of all. Je hebt je tekst netjes gestructureerd en inhoudelijk goed uitgewerkt. Je tekst gaat een stuk dieper dan die van Mixx doet, die alles in concreto beschrijft. Je tekst spreekt meer tot de verbeelding en spreekt in mijn geval meer m'n verstand dan m'n gevoel aan.
Ik gaf daarstraks al aan dat je schrijfstyle soms ten koste gaat van de leesbaarheid, ik heb daar persoonlijk niet zo'n last van, ik lees een tekst gewoon 2 desnoods 3 keer maar besef je wel dat niet iedereen dat gaat doen. Ik denk dat je met jouw opbouw minder mensen aanspreekt dan dat Mixx met zijn tekst doet. Die laatste vier lines (vooral de eerste 2) zijn erg dik, dope afsluiter, pakkend einde. Ook in jouw tekst een duidelijke link met de foto.

Overall vind ik jullie beiden op hoog niveau droppen, props voor dat. Ik vind voten lastig, in Mixx zijn tekst spreekt de eenvoud me aan, in Locutus de complexiteit van zn gedachtegang. Mijn vote gaat in a very close call naar Locutus omdat ik vind dat zijn lines, afgezien van het verhaal net ff wat hoogstaander zijn. Props voor lines als deze:

"Ik ben liever een levende lafaard dan een dooie held
de heroïek over oorlog zijn sprookjes slechts mooi verteld"

en

"Op het lege bed beloof ik dat ik erom mijn leven wed
mijn ziel is een open boek als je mijn gelaat gelezen hebt
ik ga een mismaakte wereld herscheppen en ik schuw geen geweld
het hellevuur heet me een warm welkom want de duivel schaduwt deze held."

Dus: Vote Locutus

Maar nogmaals, props naar beiden, dit had een finale ronde mogen zijn.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-04-2008 @ 17:10:27 ]

----------------------------------------
Sabr
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zondag 13-04-2008 om 17:19:14
Dankje nu Xflipit nog (als die al gaat voten)
1-1
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op zondag 13-04-2008 om 17:23:37
Wat moet je met feed? Weinig die 't jullie beter nadoen, dus hoe kan iemand onder jou feeden. Maar goed ik ga allebei nog een keer lezen en dan edit ik deze post zo met een vote

Edit:

Oke, heb beide teksten 2x gelezen.

Mixxman zijn tekst spreekt me aan. Het leest super lekker weg en het verhaal loopt als een dolle, zeer prettig te lezen.

Die van Locutus, ja je kan een mooie (moeilijke) tekst droppen, vraag me af of het helemaal zomaar uitjezelf kwam of dat je er grote moeite mee heb gehad het zo te krijgen. (Omdat je zo lang met je tekst ben bezig geweest, wel binnen de deadline maar nam je die tijd om het verhaal te bedenken, of om het te vermoeilijken?)

Ik kan ingaan op bepaalde zinnen en dergelijke maar het totaal plaatje voor mij is dat Mixxman een lekker goed te volgen verhaal dropt, moeite hebben om iets te lezen maakt iets niet leuk. Ik ben misschien niet de slimste, maar achterlijk ben ik zeker niet en ik vond de tekst van Locutus te moeilijk om lekker te volgen.

Daarom vote ik voor Mixxman.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-04-2008 @ 17:39:13 ]
mixxman
Gepost door mixxman op zondag 13-04-2008 om 18:01:47
ait thnx voor de vote....Die vote van MOD is zo ook goed. Hij geeft wel kort, maar duidelijk weer wat hij van de teksten vind. Ik bedoel paar entertjes en woorden ertussen en dan zou het wel "goed" zijn, dus wat mij betreft is de eindstand 3-1. Maar ja dat moet weazel maar beslissen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-04-2008 @ 18:04:40 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zondag 13-04-2008 om 18:25:24
Nee mensen die flow als argument in een topical/tekstbattle neem ik niet serieus, dat zijn van die mensen die ''flowt beter daarop vote ik...'' zeggen en het daarbij laten...zonder dat ze duidelijk zijn wat zij verstaan onder die zogenaamde flow.
Want als je flow gaat vertalen, kom je uit op METRUM...en we hebben beiden geen metrum toegepast...metrum is alleen als je iets voordraagt (poezie) of rappen (dan heet het flow)...en dat doen we geen van beiden hier.
En als iemand dan gaat zeggen, met flow bedoel ik rijm...dan zeg ik doei!...rijm hoort geen major beslissende factor te zijn (zoals wel in MoD's feed)...zeker niet bij topicals.

Het staat sowieso 2-1 voor jou
Maar laat Weazel dan maar beslissen of je hebt gewonnen of er doorgevote moet worden.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-04-2008 @ 18:30:06 ]
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op zondag 13-04-2008 om 18:47:38
Jullie hebben er beiden een behoorlijk dramatisch, emotioneel oorlogsverhaal van gemaakt. Ik vind Mixxman's verhaal wel wat compacter en meer in de realiteit gebaseerd. LOB's tekst heeft iets mythisch. Opzich niets mis mee, maar het verliest geloofwaardigheid. En ik vind het verhaal weinig origineel. Ook gebruik je te veel (dure) woorden.

Rijm is voor beiden geen prioriteit in deze tekst. Volgens mij gelijkwaardig.

Vote Mixxman
mixxman
Gepost door mixxman op zondag 13-04-2008 om 18:50:42
thnx voor de vote. ait nou ja nu heb ik zoiezo gewonnen, ik snap je punt wel. Het was close en ja er moest iemand winnen, voor het toernooi is het jammer dat je er niet meer inzit.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zondag 13-04-2008 om 18:57:43
Dat maakt het 3-1, gefeliciteerd met je overwinning.
Nog verder succes gewenst mixxman...en beter sta je in de finale.
mixxman
Gepost door mixxman op zondag 13-04-2008 om 22:34:29
thnx misschien komen we elkaar nog wel een keer tegen in een ander toernooi alleen dan beter niet in de 1ste ronde hehe.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op maandag 14-04-2008 om 09:52:07
Quote:
Locutus of Borg schreef op 13-04-2008 @ 18:25
Nee mensen die flow als argument in een topical/tekstbattle neem ik niet serieus, dat zijn van die mensen die ''flowt beter daarop vote ik...'' zeggen en het daarbij laten...zonder dat ze duidelijk zijn wat zij verstaan onder die zogenaamde flow.
Want als je flow gaat vertalen, kom je uit op METRUM...en we hebben beiden geen metrum toegepast...metrum is alleen als je iets voordraagt (poezie) of rappen (dan heet het flow)...en dat doen we geen van beiden hier.
En als iemand dan gaat zeggen, met flow bedoel ik rijm...dan zeg ik doei!...rijm hoort geen major beslissende factor te zijn (zoals wel in MoD's feed)...zeker niet bij topicals.


waar zie je mij zeggen dat flow hetzelfde als rijm is? en volgens mij staat er toch echt dat het 'op het eerste gezicht beter flowt' (zie hierbeneden) dat betekent dat als ik eroverheen lees, dat ik bij mixxman het gevoel heb dat het lekker loopt, en bij jou niet. dat noem ik flow.

Quote:
Master Of Disaster schreef op 13-04-2008 @ 00:58
...
ik vond alletwee de verhalen even goed qua inhoud, maar mixxman kon me meer boeien dan locutus of borg, omdat mixxmans tekst zo op het eerste gezicht beter flowt en veel beter rijmt. mixxmans tekst is denk ik ook toegankelijker. dus daarom vote mixxman.


ik hoef al niet meer te feeden maar zoals ik zeg, ik vind mixxmans tekst lekkerder weglezen. daarnaast is ie toegankelijker dan die van locutus of borg in verband met die 'moelijke' woorden (wat al eerder is aangekaart door andere members). dat in combinatie met de rijm gaf voor mij een duidelijke winnaar. maar als jullie die vote ongeldig noemen, je doet maar.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-04-2008 @ 09:52:31 ]

----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
mixxman
Gepost door mixxman op maandag 14-04-2008 om 10:31:57
ik vind hem goed zoals ik al zei.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Snacky Gepost door Snacky op woensdag 16-04-2008 om 13:35:56
ik ben niet iemand die een hele tekst uit elkaar gaat plukken en dan een hele plak feed gaat droppen, ik wil enkel even kwijt dat locotus hier zwaar word achtergesteld, ik heb echt genoten van je tekst en ik vind je verwoordingen meesterlijk.

ik heb dit topic gelezen, en het komt allemaal erg op mij over dat jullie gewoon geen zin hebben om na te denken als julllie een tekst lezen of zit ik daar fout? ik geef toe dat mixxman een toegankelijk verhaal heeft, en ook zeker een mooi verhaal, mooi gedaan vanuit verschillende perspectieven, maar wat mij tegen het hoofd stoot is dat het een beetje het feit verdoezelt dat je vocabulair niet zo uitgebreid is als die van locutus (en dat wist je waarschijnlijk voordat je ging schrijven?) en ik persoonlijk vind dat jij ook zeker skills hebt, maar dat locotus gewoon net iets beter is, wat nu als hij een verhaal had geschreven op die wijze? ik geniet er persoonlijk gewoon van om randje poezië te lezen, props voor beide in ieder geval.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-04-2008 @ 13:36:14 ]

----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op woensdag 16-04-2008 om 14:20:34
Ik ben momenteel kankermoe en kankerpissig om nog een helder woordje eruit te krijgen...(persoonlijke oorzaken)
Maar.

Ik schrijf niet voor de simpele ziel die niet weet wat protagonist betekent,
of voor iemand die zelfs een eigenlijk simpele opzet van 3 personen, waarvan 2 personaal en 1 alwetende...te ingewikkeld vindt.
Ik schrijf voor de kenners, voor mensen die kunnen waarderen dat ik historische verwijzingen erin stop (rusland-afghanistan oorlog)...om het realistischer over te laten komen...niet voor mensen die beweren dat je in poezie geen mythes mag verwerken...tenslotte is alles wat ik schrijf fictie, 90% van de teksten hier overigens, dus zeggen dat het mythisch/onrealistisch overkomt...is zeggen dat sneeuw wit is...dat weet ik zelf al...
Ik schrijf geen cliche liefdesverhalen, of mislukte levensverhalen zoals mensen die menen dat ze het erg hebben...ik schrijf niet eens over mijzelf.
Ik heb een bewuste keuze gemaakt om prozaische fictie te maken, dan moet je mijn keuze ook respecteren...en niet zeggen ''het is te moeilijk'', want geloof me...ik heb opzettelijk alles simpel gehouden. Lees eens het Stenen Bruidsbed van Harry Mulish...dat is pas moeilijk.

Dit is niet eens omdat ik verloren heb, maar dit is omdat de feed hier zo vermoeiend is. Te moeilijk? Veel dure woorden? Onrealistisch? Ontoegangkelijk?
Bij echte poezie, ik weet niet of mensen dat weten of lezen, zit achter ieder zorgvuldig gekozen woord een verhaal, daar probeer ik naar toe te werken.Of lees een goed boek, en je zult verbaasd zijn dat de meest onopvallende woorden sleutelwoorden zijn.
Wat ik zeg is, ik denk wel 10x na over een woord voor ik het plaats, alles heeft in mijn tekst een bedoeling.
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op woensdag 16-04-2008 om 14:23:54
en toch heb je verloren, hatseee
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 16-04-2008 om 14:24:00
maar dat alles wil dan nog niet zeggen dat je ook daadwerkelijk de beste tekst hebt
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op woensdag 16-04-2008 om 14:26:33
Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat hier zo vermoeiend gefeed word.
En pascool, houd je erbuiten als je toch niks boeiends te zeggen hebt.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 16-04-2008 om 14:30:57
ik geef toe, het niveau hier is een stuk lager dan bijvoorbeeld hiphopnet (al zijn daar soms ook wel wat bedenkelijke votes...)

dat kan frustrerend zijn, zeker, maar je kan het ook als een uitdaging zien: je kan proberen teksten te schrijven die aan de ene kant heel poëtisch, diep en vernieuwend zijn, en aan de andere kant ook nog voor iedereen leuk om te lezen

als je dat kan ben je écht een goede schrijver
(en ik zeg niet dat ik dat kan, totaal niet)
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Kadee
Gepost door Kadee op woensdag 16-04-2008 om 14:33:01
ik heb eigenlijk wel vet respect voor jou manier van schrijven
locotus, maar besef wel wat de doelgroep in dit geheel is...
Zie het als met een bal hooghouden en kunstjes doen tijdens een voetbalwedstrijd...
Nogmaals ik vind het knap hoor en ik wil graag meer van je teksten maar in een topical is het naar mijn mening juist het
moeilijkst om je tekst puur over de foto te laten gaan... Jij
vond die tekst van Sung juist niet diep genoeg over dat
vliegtuig en die auto omdat het alleen maar over die auto en vliegtuig ging,terwijl dat naar mijn mening juist de kunst
hierin is, door er een heel vergezochte link naar bijvoorbeeld
hemel en aarde aan te maken maak je het jezelf nogal
makkelijk vind ik.... Maar dit alles is en blijft mijn mening
mijn mening is ook dat ik je tekst dope vond alleen niet in
in deze topical battle...
----------------------------------------
http://www.binnenlandsefunk.nl
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op woensdag 16-04-2008 om 14:36:54
Haha LoB ga huilen, je bent echt een slechte verliezer. Mixxman zijn tekst wist gewoon meer te boeien bij de voters blijkbaar. Ok je hebt een bredere vocubalaire en waarschijnlijk meer kennis, grats, je weet er weinig mensen mee te boeien. Gebruik die kennis om na te denken over hoe je interessant kan overkomen in plaats van stoer te doen over dat je achter elk zorgvuldig gekozen word een betekenis probeert te zetten.

Ga anders naar www.nlpoezie.nl ofzo

edit: ik vind het trouwens wel netjes wat je doet allemaal hoor, alleen begrijp waarom die votes hier zo zijn
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-04-2008 @ 14:40:37 ]
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op woensdag 16-04-2008 om 14:39:35
Kom op strijker, weet je maar eens uit je eigen feed te redden hahaha...''alles moet realistisch zijn'' hahaha...heldenquote eigenlijk...
Ik zeg lang niet dat ik de beste ben ofzo, ik moet nog steeds de doorsnee-topicaller op hhn nog verslaan.

Haha jij bent echt grappig deking, jammer dat ik je niet serieus neem.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-04-2008 @ 14:41:42 ]
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 16-04-2008 om 14:40:38
Quote:
deking schreef op 16-04-2008 @ 14:36
Haha LoB ga huilen, je bent echt een slechte verliezer. Mixxman zijn tekst wist gewoon meer te boeien bij de voters blijkbaar. Ok je hebt een bredere vocubalaire en waarschijnlijk meer kennis, grats, je weet er weinig mensen mee te boeien. Gebruik die kennis om na te denken over hoe je interessant kan overkomen in plaats van stoer te doen over dat je achter elk zorgvuldig gekozen word een betekenis probeert te zetten.

Ga anders naar www.nlpoezie.nl ofzo


als je niks nuttigs weet te zeggen zeg dan ook niks
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op woensdag 16-04-2008 om 14:45:21
Wat is er niet nuttig aan? Het is toch zo, hij kreeg de votes tegen omdat mensen het niet goed begrepen. Ik zeg in principe hetzelfde als VIP, alleen wat minder taktisch. Dat huilen gedeelte moet je niet al te serieus nemen, heb er nu alweer spijt van mja.
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op woensdag 16-04-2008 om 14:46:14
ik ga pitten, mzzl
Kadee
Gepost door Kadee op woensdag 16-04-2008 om 14:49:56
Anyway all has been said, Mixxman wint hier.
Gefeliciteerd
----------------------------------------
http://www.binnenlandsefunk.nl
 Index / [arch] Eredivisie Tekst /   [Pagina: 1 [2] ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0096 sec.