Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 ]
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op zondag 20-04-2008 om 23:47:29
hehe nee ze gaan met ruimteschip naar een dimensie waar alle doden heen gaan, po
aapje
Gepost door aapje op zondag 20-04-2008 om 23:48:02
oke, zal eens kijken
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op zondag 20-04-2008 om 23:48:07
Maar goed, zoals ik al zei...

Ik heb een heel overtuigend stuk gelezen over de afkomst van de verschillende geloven, zoals de Islam en het Christendom, maar ook het Hindoeïsme en het Shintoïsme.

Bij al die geloven staat er een profeet centraal, die ongeveer hetzelfde levensverhaal heeft. Hij wordt onbevlekt verwekt, heeft een moeder waarvan de naam meestal met de M begint, heeft 12 volgelingen, sterft door een vonnis en herrijst weer.

Volgens dat stuk is dit gelijk aan een Egyptisch verhaal, dat gebaseerd is op de baan van de Zon t.o.v. de Aarde. 12 volgelingen = 12 huizen, zon gaat onder en herrijst weer, etc.

Dit is voor mij vrij overtuigend bewijs dat God, of in ieder geval een belangrijk deel van religie, verzonnen is, of zelfs ronduit gejat van een mythe.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-04-2008 @ 23:49:13 ]

----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Replay
...
Gepost door Replay op zondag 20-04-2008 om 23:48:21
Quote:
deking schreef op 20-04-2008 @ 23:46

@ replay, geloof je in god? christelijk en shit? of gewoon goed en was het geen typo?


haha goed,god, haha allemaal hetzelfde kankerspelling
maar eh ja geloof in god ja, maar ey dat is mijn shit weetje, en niet dat ik christelijk of wat dan ook ben...maar komt door andere shit weetje, dusvandaar.
----------------------------------------
....
Eleonore
Gepost door Eleonore op zondag 20-04-2008 om 23:48:27
Quote:
Thomas schreef op 20-04-2008 @ 23:43
zullen wij gewoon ons eigen gesprek houden dan eleoo


goed idee! sorry ik was even firts zijn huis aan het tjekken, leuk weekend gehad?
----------------------------------------
GINGERS HAVE SOULSSSS!!!
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op zondag 20-04-2008 om 23:50:22
wie zn huis?

en mn weekend was wel ait, maar k ben morgen ook nog vrij dus joegee
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op zondag 20-04-2008 om 23:50:35
Je gelooft in god..

wat voor een god dan? gewoon man met de baard die de wereld beheerst ofzo? waar geloof je dan in
aapje
Gepost door aapje op zondag 20-04-2008 om 23:50:42
Quote:
Twister schreef op 20-04-2008 @ 23:48
Maar goed, zoals ik al zei...

Ik heb een heel overtuigend stuk gelezen over de afkomst van de verschillende geloven, zoals de Islam en het Christendom, maar ook het Hindoeïsme en het Shintoïsme.

Bij al die geloven staat er een profeet centraal, die ongeveer hetzelfde levensverhaal heeft. Hij wordt onbevlekt verwekt, heeft een moeder waarvan de naam meestal met de M begint, heeft 12 volgelingen, sterft door een vonnis en herrijst weer.

Volgens dat stuk is dit gelijk aan een Egyptisch verhaal, dat gebaseerd is op de baan van de Zon t.o.v. de Aarde. 12 volgelingen = 12 huizen, zon gaat onder en herrijst weer, etc.

Dit is voor mij vrij overtuigend bewijs dat God, of in ieder geval een belangrijk deel van religie, verzonnen is, of zelfs ronduit gejat van een mythe.


Nice dat je dat weet man, ga ik ook eens iets over opzoeken.
Sowieso mag het duidelijk zijn dat alle religies van 1 'geloof' afstammen. Overal zie je hetzelfde verhaal terugkeren maar dan met andere namen en misschien iets andere gebeurtenissen, maar met dezelfde kern.
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 20-04-2008 om 23:51:39
Als er al een god bestaat heeft het niks met de vorm van een mens te maken lijkt mij.
Replay
...
Gepost door Replay op zondag 20-04-2008 om 23:51:59
Quote:
deking schreef op 20-04-2008 @ 23:50
Je gelooft in god..

wat voor een god dan? gewoon man met de baard die de wereld beheerst ofzo? waar geloof je dan in


niks man met baard!
gewoon dat die je kijkt, en je antwoord geeft op vragen of dat die je dingen laat doen voor een reden, dat soort shit.
----------------------------------------
....
Eleonore
Gepost door Eleonore op zondag 20-04-2008 om 23:52:03
Quote:
Thomas schreef op 20-04-2008 @ 23:50
wie zn huis?

en mn weekend was wel ait, maar k ben morgen ook nog vrij dus joegee


je weet toch wel MADDERFACKING FRITS VAN DIJK oftewel crackbek. ik moet morgen om half 7 uit bed
----------------------------------------
GINGERS HAVE SOULSSSS!!!
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op zondag 20-04-2008 om 23:52:07
praten jullie nu zo skaf of ligt t aan mij

@ elo ooh die frits, ja zeg dan ook frits van dijk.. misschien bedoelde je wel frits de boskabouter k weet niet
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-04-2008 @ 23:53:22 ]
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op zondag 20-04-2008 om 23:52:29
Quote:
Nickert schreef op 20-04-2008 @ 23:51
Als er al een god bestaat heeft het niks met de vorm van een mens te maken lijkt mij.


In de Bijbel schiep god de eerste mens (Adam) naar zijn gelijkenis.

Weetje nummer 2
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
K-zone
Do i smell weed?
Gepost door K-zone op zondag 20-04-2008 om 23:52:58
Ik weet niet waar jullie het allemaal over hebben, maar in mijn ogen moet er wel een vader zijn
waar komen wij anders vandaan??
er moet gwn wel een schepper zijn klaar, en daarom bid ik verder geen bullshit hier over uit mijn mond dan
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 20-04-2008 om 23:53:26
En de Bijbel vertolkt de waarheid? Ik geef mijn eigen visie erop en als er al een god bestaat is die zowel alles als niks. Niet een aanraakbaar iets dus.
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op zondag 20-04-2008 om 23:53:50
haha dat man met baard was ook een grapje, maar dat snapte jullie natuurlijk.

Nee ok replay, ik hou me er eigenlijk nooit mee bezig. Al word ik wel altijd boos op god bij slechte situaties
Weazel
Gepost door Weazel op zondag 20-04-2008 om 23:54:12
Nice shit dus K-Zone?, check die andere luitjes daarboven dan ook eens.
Dikke shit...
Eleonore
Gepost door Eleonore op zondag 20-04-2008 om 23:54:30
Quote:
Thomas schreef op 20-04-2008 @ 23:52
praten jullie nu zo skaf of ligt t aan mij

@ elo ooh die frits, ja zeg dan ook frits van dijk.. misschien bedoelde je wel frits de boskabouter k weet niet


het was toch paulus de boskabouter?
----------------------------------------
GINGERS HAVE SOULSSSS!!!
aapje
Gepost door aapje op zondag 20-04-2008 om 23:54:36
Ik denk dat Nickert een god buiten de bijbel om bedoeld. En ik denk dat de mensen gewoon graag nja ik weet niet hoe ik het moet zeggen nvm. XD
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op zondag 20-04-2008 om 23:54:36
maar k snap niet dat mensen overal een begin en een einde willen hebben.
Waarom denken in tijd, weet jij veel hoe die shit loopt
Liquid
Gepost door Liquid op zondag 20-04-2008 om 23:55:13
Quote:
Twister schreef op 20-04-2008 @ 23:48
Maar goed, zoals ik al zei...

Ik heb een heel overtuigend stuk gelezen over de afkomst van de verschillende geloven, zoals de Islam en het Christendom, maar ook het Hindoeïsme en het Shintoïsme.

Bij al die geloven staat er een profeet centraal, die ongeveer hetzelfde levensverhaal heeft. Hij wordt onbevlekt verwekt, heeft een moeder waarvan de naam meestal met de M begint, heeft 12 volgelingen, sterft door een vonnis en herrijst weer.

Volgens dat stuk is dit gelijk aan een Egyptisch verhaal, dat gebaseerd is op de baan van de Zon t.o.v. de Aarde. 12 volgelingen = 12 huizen, zon gaat onder en herrijst weer, etc.

Dit is voor mij vrij overtuigend bewijs dat God, of in ieder geval een belangrijk deel van religie, verzonnen is, of zelfs ronduit gejat van een mythe.


Wie zijn er naast Jesus nog meer onbevlekt verwekt en hadden 12 volgelingen dan? Het ontkrachten van een religie is trouwens iets heel anders dan het ontkrachten van het bestaan van God
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Replay
...
Gepost door Replay op zondag 20-04-2008 om 23:55:14
Quote:
deking schreef op 20-04-2008 @ 23:53
haha dat man met baard was ook een grapje, maar dat snapte jullie natuurlijk.

Nee ok replay, ik hou me er eigenlijk nooit mee bezig. Al word ik wel altijd boos op god bij slechte situaties


tja, je moet je er ook niet mee bezig houden
het komt wanneer het komt, ik ben ook niet altijd gelovig geweest hoor
----------------------------------------
....
aapje
Gepost door aapje op zondag 20-04-2008 om 23:55:31
Ja, ze zeggen toch ook altijd god schiep de wereld in zeven dagen enzo. Misschien is 'god' zijn tijd wel heel anders dan onze tijd, en is hij nu nog maar op dag twee zegmaar. (ik weet niet op welke dag hij wat schiep).
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op zondag 20-04-2008 om 23:56:03
frits, paulus what makes the difference?

@ aapje, nee je snapt me niet.
wat ik bedoelde is dat mensen altijd een maker willen hebben, en aan datagene wat gemaakt wordt moet altijd een eind komen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-04-2008 @ 23:57:22 ]
Eleonore
Gepost door Eleonore op zondag 20-04-2008 om 23:56:14
uhh dat frits dope is en paulus niet? pff dit gaat te ver, ik ga slapen!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-04-2008 @ 23:56:54 ]

----------------------------------------
GINGERS HAVE SOULSSSS!!!
aapje
Gepost door aapje op zondag 20-04-2008 om 23:56:47
Ontkrachtigen van het geloof is tegelijkertijd ontkrachtigen van 'god'. Lijkt mij.
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op zondag 20-04-2008 om 23:57:15
Quote:
K-zone schreef op 20-04-2008 @ 23:52
Ik weet niet waar jullie het allemaal over hebben, maar in mijn ogen moet er wel een vader zijn
waar komen wij anders vandaan??
er moet gwn wel een schepper zijn klaar, en daarom bid ik verder geen bullshit hier over uit mijn mond dan


Ik kan over dit onderwerp echt lang lullen als ik dronken ben

Maar goed, wij zijn volgens mij ontstaan uit een toevallige samenloop van omstandigheden. In het begin der tijden, was er alleen energie, dat zich langzaam omzette tot vaste materie door steeds meer in elkaar te draaien. Er onstond dus materiaal, en dus ook biologisch materiaal. Vervolgens vormde onze Aarde zich op een zeer uitzonderlijke manier, door stof, gas en ijs. De combinatie van deze "ingrediënten" maakt het ontstaan van leven mogelijk.

Zo is het langzaam geëvolueerd van eencellige organismen naar planten en dieren. Over miljarden jaren natuurlijk.

Ik begin echt als een nerd uit de hoek te komen hier, maar goed.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Liquid
Gepost door Liquid op zondag 20-04-2008 om 23:57:40
Quote:
aapje schreef op 20-04-2008 @ 23:55
Ja, ze zeggen toch ook altijd god schiep de wereld in zeven dagen enzo. Misschien is 'god' zijn tijd wel heel anders dan onze tijd, en is hij nu nog maar op dag twee zegmaar. (ik weet niet op welke dag hij wat schiep).


Joh? Vind het altijd raar dat mensen zulke dingen heel letterlijk lezen, je moet je wel beseffen dat je een vertaalde versie van een symbolische/metaforische uitspraak leest. Ik vergelijk het altijd een beetje met een engelse lyric naar het nederlands vertalen (bijv). Het is wel mogelijk maar het verliest eigenlijk een hoop van zijn kracht.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Eleonore
Gepost door Eleonore op zondag 20-04-2008 om 23:57:59
nerds zijn sexy joh! truste thomas
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-04-2008 @ 23:58:39 ]

----------------------------------------
GINGERS HAVE SOULSSSS!!!
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op zondag 20-04-2008 om 23:58:03
teruste eleo

hehe en liquid snapt me
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-04-2008 @ 23:59:33 ]
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op zondag 20-04-2008 om 23:58:53
Haha, volgens de bijbel heeft God dus Adam gemaakt, en daarna Eva etc. Toen was de wereld al gemaakt. God heeft al die lui Joden gemaakt, en een paar generaties later kwam Jezus Christus aankakken, die toen maar het Christendom inschakelde. Ook niet logisch
aapje
Gepost door aapje op zondag 20-04-2008 om 23:58:55
Ik vind dat niet nerd hoor Twister, kijk eerder tegen je op dat je die kennis hebt.
Liquid
Gepost door Liquid op zondag 20-04-2008 om 23:59:07
Quote:
aapje schreef op 20-04-2008 @ 23:56
Ontkrachtigen van het geloof is tegelijkertijd ontkrachtigen van 'god'. Lijkt mij.


Dus als bijvoorbeeld het Jodendom ontkracht word, dan bestaat God niet?
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op zondag 20-04-2008 om 23:59:24
Quote:
Liquid schreef op 20-04-2008 @ 23:55
(...)

Wie zijn er naast Jesus nog meer onbevlekt verwekt en hadden 12 volgelingen dan? Het ontkrachten van een religie is trouwens iets heel anders dan het ontkrachten van het bestaan van God


Geen idee man, ik heb dat ook maar gelezen. Er is trouwens ook een film over dat onderwerp, Zeitgeist of zo. Er komt best veel overtuigend bewijs naar voren daar.

Edit: En thanks naar de dames
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-04-2008 @ 00:00:58 ]

----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Nickert
boss
Gepost door Nickert op maandag 21-04-2008 om 00:00:16
Quote:
Liquid schreef op 20-04-2008 @ 23:57
(...)

Joh? Vind het altijd raar dat mensen zulke dingen heel letterlijk lezen, je moet je wel beseffen dat je een vertaalde versie van een symbolische/metaforische uitspraak leest. Ik vergelijk het altijd een beetje met een engelse lyric naar het nederlands vertalen (bijv). Het is wel mogelijk maar het verliest eigenlijk een hoop van zijn kracht.


En door verkeerde vertalingen (orgineel vaak beeldspraak) komen er weer allemaal verkeerde opvattingen.
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op maandag 21-04-2008 om 00:00:34
Ja I support twister met zn evolutie uitspraak.
aapje
Gepost door aapje op maandag 21-04-2008 om 00:00:59
Quote:
Liquid schreef op 20-04-2008 @ 23:59
(...)

Dus als bijvoorbeeld het Jodendom ontkracht word, dan bestaat God niet?


De 'god' van het jodendom bestaat dan niet nee, want die mensen leven dan volgens die religie enzo met als hoofd god toch? Voor hem volgen ze die religie toch op? Als die religie ontkrachtigd wordt, dan is god naar mijn idee ook meteen ontkrachtigd.
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op maandag 21-04-2008 om 00:01:09
je moest mn edit nog wel even lezen aapje, k reageerde op wat jij zei over dat fixen in 7 dagen
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op maandag 21-04-2008 om 00:01:32
In principe is het Jodendom bijna gelijk aan het Christendom toch?
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Liquid
Gepost door Liquid op maandag 21-04-2008 om 00:01:50
Quote:
Twister schreef op 20-04-2008 @ 23:59
(...)

Geen idee man, ik heb dat ook maar gelezen. Er is trouwens ook een film over dat onderwerp, Zeitgeist of zo. Er komt best veel overtuigend bewijs naar voren daar.


Beetje kritisch lezen kan ook geen kwaad?

Als je die tekst nog hebt ben ik daar wel geinteresseerd in, maar internetcomplottheorieen-filmpjes over 9/11, Illuminati, of welk geloof dan ook ben ik een beetje zat geworden
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Nickert
boss
Gepost door Nickert op maandag 21-04-2008 om 00:03:02
Quote:
Twister schreef op 21-04-2008 @ 00:01
In principe is het Jodendom bijna gelijk aan het Christendom toch?


En de Islam is weer deels gebaseerd op het Christendom.
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op maandag 21-04-2008 om 00:03:23
Quote:
Twister schreef op 21-04-2008 @ 00:01
In principe is het Jodendom bijna gelijk aan het Christendom toch?


Hmnah, wel de zelfde god volgens mij, maar niet het zelfde.
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op maandag 21-04-2008 om 00:03:30
Quote:
Liquid schreef op 21-04-2008 @ 00:01
(...)

Beetje kritisch lezen kan ook geen kwaad?

Als je die tekst nog hebt ben ik daar wel geinteresseerd in, maar internetcomplottheorieen-filmpjes over 9/11, Illuminati, of welk geloof dan ook ben ik een beetje zat geworden


Ja, daarna beginnen ze inderdaad over 9/11 en de centrale banken (dat bankengedeelte is best interresant nog) maar Zeitgeist is wel een aanrader vanwege dat stukje over de zon etc.

Google het eens, volgens mij kun je hem gratis online kijken.

Edit:

En ik ben zeer kritisch ingesteld ik geloof alleen dingen die echt overtuigend bewezen kunnen worden.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-04-2008 @ 00:04:09 ]

----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
aapje
Gepost door aapje op maandag 21-04-2008 om 00:03:54
Hahah, dat had ik over het hoofd gezien Thomas. Maar oke ja wat jij zegt is ook zo, maar dat is mens eigen volgens mij. Een hou vast zoeken, willen weten waar je aan toe bent dus daarom dingen 'bedenken'.

Nee, niet perse bedenken, maar ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-04-2008 @ 00:05:56 ]
Liquid
Gepost door Liquid op maandag 21-04-2008 om 00:05:54
Quote:
aapje schreef op 21-04-2008 @ 00:00
(...)

De 'god' van het jodendom bestaat dan niet nee, want die mensen leven dan volgens die religie enzo met als hoofd god toch? Voor hem volgen ze die religie toch op? Als die religie ontkrachtigd wordt, dan is god naar mijn idee ook meteen ontkrachtigd.


Monotheisten geloven allemaal in dezelfde God. Sowieso is God ook maar een naam voor ''de schepper'', de ''eeuwige bron van energie'' of hoe je het ook wilt noemen. Daar heeft een religie wat dat betreft weinig mee te maken IMO

De volgers van een bepaald geloof volgen de regels die God hun volgens hun heeft gegeven, dat deel is religie.


@ Twister, no offence hoor, maar als je kritisch bent dan ga je toch een beetje doorzoeken over die ''onbevlekte geboortes en 12 volgelingen en moeders naam begint met een M''. Kennelijk nam je het gewoon aan want je weet het eingelijk niet

Voor Mozes (Jodendom) en Mohammed (Islam) geld dat verhaaltje niet, toch niet de kleinste religies lijkt me
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-04-2008 @ 00:07:51 ]

----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op maandag 21-04-2008 om 00:07:14
Ik wil toch wel even kwijt dat er eindelijk weer eens wat niveau wordt gedropt hier
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
aapje
Gepost door aapje op maandag 21-04-2008 om 00:08:36
Quote:
Liquid schreef op 21-04-2008 @ 00:05
(...)

Monotheisten geloven allemaal in dezelfde God. Sowieso is God ook maar een naam voor ''de schepper'', de ''eeuwige bron van energie'' of hoe je het ook wilt noemen. Daar heeft een religie wat dat betreft weinig mee te maken IMO

De volgers van een bepaald geloof volgen de regels die God hun volgens hun heeft gegeven, dat deel is religie.


Dat laatste zinnetje, is precies wat ik bedoel. Als god hen die regels heeft gegeven, en die regels vormen de bijbel, en die bijbel wordt ontkracht, is hij toch ook ontkracht.

Bestaat er ook zoiets als polytheïsten dan?
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op maandag 21-04-2008 om 00:09:01
Quote:
aapje schreef op 21-04-2008 @ 00:03
Hahah, dat had ik over het hoofd gezien Thomas. Maar oke ja wat jij zegt is ook zo, maar dat is mens eigen volgens mij. Een hou vast zoeken, willen weten waar je aan toe bent dus daarom dingen 'bedenken'.

Nee, niet perse bedenken, maar ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden.


nja wat t is, er zijn veel dingen wat wij nog niet weten.. vroeger was dat meer dan dat het nu is, denk aan onweer. Toen bedachten ze daar goden voor, thor de god van de donder.. Wij kunnen die dingen nu verklaren, maar vragen als wat het ontstaan van het alles is, daar hebben we simpelweg geen antwoord op. tuurlijk, er zijn theorieën over het onstaan van de aarde, maar mensen willen er niet ingeloven omdat de mensheid al duizenden jaren in goden gelooft. En dat krijg je er niet zomaar uit..


en ja ik heb gesmoked
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op maandag 21-04-2008 om 00:09:10
De oude grieken waren polytheïsten
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Frenkie17
Stillestorm
Gepost door Frenkie17 op maandag 21-04-2008 om 00:09:56
wat vonden we van urbann?
----------------------------------------
$.. I'm no Alcapone or Corleone But i'm well known for the hitout on the Microphone..$
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0211 sec.