Index / Algemene zaken / [Pagina: 1 [2] ] | |
deking Dr. Cooper |
Gepost door deking op maandag 19-05-2008 om 22:22:55 | |
Quote: mixxman schreef op 19-05-2008 @ 22:18
nou deking zo is het nou ook weer niet hoor. De media en de politiek droegen een mooi beeld aan de buitenwereld (bevolking in het moederland) op. Daardoor dacht men dat het er net ff iets mooier en beter aantoe ging dan dat het in werkelijkheid was.
Dat klopt, daar heb je helemaal gelijk in. Dat zie je ook bij oorlogen als in Vietnam, en in de Krim (ghehe, toevallig dat ik dat nu weet hoor, vrij onbekende oorlog) Maar ik doel meer op de personen op 't plaats delict. |
Twister 1988 Editie |
Gepost door Twister op maandag 19-05-2008 om 22:23:24 | |
Haha tering, zit ik deze shit al heel de dag te leren, kom ik hier gaat het gewoon door
---------------------------------------- Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit |
Hof van Jaeden Koning der Armen |
Gepost door Hof van Jaeden op maandag 19-05-2008 om 22:25:30 | |
Quote: mixxman schreef op 19-05-2008 @ 22:18
nou deking zo is het nou ook weer niet hoor. De media en de politiek droegen een mooi beeld aan de buitenwereld (bevolking in het moederland) op. Daardoor dacht men dat het er net ff iets mooier en beter aantoe ging dan dat het in werkelijkheid was.
Inderdaad, en dat is wat eigenlijk altijd gebeurt. Hele periode gehad met gelul over 'terrorisme' bladiebla, ben blij dat het nu weer iets minder is. Iedereen die zomaar klakkeloos statements overneemt van andere mensen. Daarom denk ik dat het verschil in denken van nu en vroeger niet zoveel verschilt.
---------------------------------------- Check www.hofvanjaeden.com! |
livio Oldschool |
Gepost door livio op maandag 19-05-2008 om 22:26:14 | |
Vroeger kon je je bagage nog eens vergeten op een perron of vertrekhal, tegenwoordig is het een verdacht pakketje.
|
Gepost door Hof van Jaeden op maandag 19-05-2008 om 22:28:01 | |
Vroeger kon je nog een baard hebben en geen terrorist zijn.
mixxman |
Gepost door mixxman op maandag 19-05-2008 om 22:31:19 | |
Het denken opzich is een proces wat hetzelfde blijft dat ben ik met je eens. Maar toch is er wel sprake van een verandering in cultuur en bepaalde normen en waarden. Zo veranderen er nog vele zaken en dat bedoel ik dus met tijdsgeest. De mens blijft wel hetzelfde denken maar de tijdsgeest stuurt en geeft ze wel de bagage waarover en waarmee ze denken en laat ze opvattingen hebben die ze 200 jaar later niet zouden hebben, omdat je dan de zaken weer vanuit een heel ander perspectief bekijkt. Het is gewoon het discours dat met de tijd mee veranderd en waaraan niemand ontkomt. Ben het met je eens dat wij niet ineens slimmer zijn geworden ofzo maar dat probeer ik dus ook niet te zeggen.
---------------------------------------- HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho |
spelbreker No Probz |
Gepost door spelbreker op maandag 19-05-2008 om 22:31:27 | |
hahah vrooeger hadden we kuilen ipv..
DIKKE woord naar mixxman trouwens, die man studeert GS jongens
en tijdsgeest is zoiezo iets dat aanwezig is onder het gemiddelde IQ
alleen filosofen staan los van de tijdsgeest
Karl Marz zn denkwijze is trouwens HET bewijs van dat de mens in tijdsgeest leeft, hij analyseerde de productieklasse bijna exact
tot op het punt waar er een ommekeer kwam in het denken van de arbeidersklasse, oftewel de tijdsgeest veranderde[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-05-2008 @ 22:34:06 ] |
Gepost door Hof van Jaeden op maandag 19-05-2008 om 22:34:18 | |
Quote: mixxman schreef op 19-05-2008 @ 22:31
Het denken opzich is een proces wat hetzelfde blijft dat ben ik met je eens. Maar toch is er wel sprake van een verandering in cultuur en bepaalde normen en waarden. Zo veranderen er nog vele zaken en dat bedoel ik dus met tijdsgeest. De mens blijft wel hetzelfde denken maar de tijdsgeest stuurt en geeft ze wel de bagage waarover en waarmee ze denken en laat ze opvattingen hebben die ze 200 jaar later niet zouden hebben, omdat je dan de zaken weer vanuit een heel ander perspectief bekijkt. Het is gewoon het discours dat met de tijd mee veranderd en waaraan niemand ontkomt. Ben het met je eens dat wij niet ineens slimmer zijn geworden ofzo maar dat probeer ik dus ook niet te zeggen.
Nee, I know, ben het ook grotendeels met je eens. Vond alleen de verwoording wat vreemd toen je had over dat mensen anders dachten. Mensen denken hetzelfde, alleen de situaties zijn anders.
Twister 1988 Editie |
Gepost door Twister op maandag 19-05-2008 om 22:35:20 | |
Shit is logisch toch, of mis ik iets?
livio Oldschool |
Gepost door livio op maandag 19-05-2008 om 22:35:46 | |
Timo, je praat net zoals in je tracks man, geen touw aan vast te knopen.
Ik vind trouwens dat Mix aardig mijn gedachten weet te verwoorden, scheelt mij een hoop getype in ieder geval. Ik zou zelf af en toe een enter tussendoor doen
|
Vent |
Gepost door Vent op maandag 19-05-2008 om 22:43:28 | |
nog best veel animo voor zo'n VOC-topic... :S |
spelbreker No Probz |
Gepost door spelbreker op maandag 19-05-2008 om 22:43:46 | |
hehehehe
mijn brein hangt dan ook aan een zijden draadje |
Twister 1988 Editie |
Gepost door Twister op maandag 19-05-2008 om 22:46:35 | |
Quote: Vent schreef op 19-05-2008 @ 22:43
nog best veel animo voor zo'n VOC-topic... :S
Shit is examen stof, misschien leert iemand nog wat
spelbreker No Probz |
Gepost door spelbreker op maandag 19-05-2008 om 23:03:58 | |
ja en die iemand ben ik |
Critical |
Gepost door Critical op maandag 19-05-2008 om 23:12:29 | |
ik lees ook mee :x
kutexamen morgen hehe
---------------------------------------- zelfs de sky is geen limit voor mij |
eldizzy |
Gepost door eldizzy op maandag 19-05-2008 om 23:19:32 | |
kutonderwerp, beter haal ik een 5,5
---------------------------------------- krabbel krabbel |
Twister 1988 Editie |
Gepost door Twister op maandag 19-05-2008 om 23:27:01 | |
Ik moet minimaal een 6 hebben...
Is niet mijn beste vak.
Dopoloog Onbedwaald present |
Gepost door Dopoloog op maandag 19-05-2008 om 23:28:58 | |
Voc is zo dope,
alleen 8 bladzijde's, meer niet. het is zo logisch.
---------------------------------------- Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet |
spelbreker No Probz |
Gepost door spelbreker op maandag 19-05-2008 om 23:31:51 | |
8 bladzijdes..?
waar studeer jij dan, daar wil ik ook wel studeren |
livio Oldschool |
Gepost door livio op maandag 19-05-2008 om 23:33:59 | |
Geschiedenis logisch, sinds wanneer?
|
RijmPiet Hoe wou je dat doen? |
Gepost door RijmPiet op maandag 19-05-2008 om 23:34:58 | |
je moet die cd's van je examenboekjes voor gs in je pc gooien en dan de stofomschrijving globaal checken.
is wel meer dan 8 pagina's[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-05-2008 @ 23:35:45 ]
---------------------------------------- Jonkonize! |
Gepost door Hof van Jaeden op maandag 19-05-2008 om 23:35:03 | |
Omdat mensen voorspelbaar zijn!
Gepost door Dopoloog op maandag 19-05-2008 om 23:41:45 | |
Quote: RijmPiet schreef op 19-05-2008 @ 23:34
je moet die cd's van je examenboekjes voor gs in je pc gooien en dan de stofomschrijving globaal checken.
is wel meer dan 8 pagina's
die heb ik niet eens gekregen heb 2 boekjes, van ten oorlog! en relatie tussen nederland en nederlands-indie.
maar! genoeg documentaires bekeken.
---------------------------------------- Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
livio Oldschool |
Gepost door livio op maandag 19-05-2008 om 23:43:23 | |
heb jij examens dopo? |
spelbreker No Probz |
Gepost door spelbreker op maandag 19-05-2008 om 23:58:36 | |
jo ken je linkje geven van die docu's? |
Gepost door Dopoloog op dinsdag 20-05-2008 om 00:02:41 | |
Quote: livio schreef op 19-05-2008 @ 23:43
heb jij examens dopo?
ja, klopt. volg les via de VAVO, dus. vandaar ik op mijn "oude" leeftijd dat nog doe
@ spel, gepmed![ Dit bericht is gewijzigd door op 20-05-2008 @ 00:03:17 ]
deking Dr. Cooper |
Gepost door deking op dinsdag 20-05-2008 om 00:06:46 | |
doe mij ook dopo? |
Gepost door Dopoloog op dinsdag 20-05-2008 om 00:09:37 | |
Quote: deking schreef op 20-05-2008 @ 00:06
doe mij ook dopo?
http://www.nederland2.nl/uitzendingg...en-oorlog/2821
voor de oorlogen, napo oorlog, krim oorlog, frans-duitse en wo1
en
http://vo.teleblik.nl/dossiers/nederlandenindonesie
Gebruikersnaam: teleblikmbo
Wachtwoord: teleblik2007
deking Dr. Cooper |
Gepost door deking op dinsdag 20-05-2008 om 00:10:38 | |
held
thanks |
spelbreker No Probz |
Gepost door spelbreker op dinsdag 20-05-2008 om 00:18:36 | |
woord |
livio Oldschool |
Gepost door livio op dinsdag 20-05-2008 om 00:19:39 | |
Quote: Dopoloog schreef op 20-05-2008 @ 00:02
(...)
ja, klopt. volg les via de VAVO, dus. vandaar ik op mijn "oude" leeftijd dat nog doe
@ spel, gepmed!
Vavo is? volwassen havo/vwo ?
|
Twister 1988 Editie |
Gepost door Twister op dinsdag 20-05-2008 om 00:55:26 | |
Jep Livio. Doe ik ook.
Gaucho bijna niet human |
Gepost door Gaucho op dinsdag 20-05-2008 om 12:24:08 | |
ik ook maar bij mij op de VAVO zijn het veelal jongeren die 2 jaar in 1 willen doen, dus dat 'volwassenen onderwijs' moet niet te letterlijk worden genomen
---------------------------------------- beng! |
eldizzy |
Gepost door eldizzy op dinsdag 20-05-2008 om 12:28:41 | |
hoe ging die mensen??
heb t nog niet nagekeken maar voor me gevoel wel redelijk
---------------------------------------- krabbel krabbel |
Snacky |
Gepost door Snacky op dinsdag 20-05-2008 om 16:27:46 | |
Quote: mixxman schreef op 19-05-2008 @ 20:45
Hij denkt er zelf gewoon teveel verstand van te hebben. De VOC heeft lang niet voor de meeste slachtoffers gezorgd en heeft zich verder ook niet met het leven en de cultuur van de handelspartners bemoeid. De grootste misdaden zijn begaan door het KNIL en het moment dat men zich echt ging bemoeien met de handelspartners en ze ook ging overheersen. De VOC speelde ook maar tot eind 17e eeuw een rol. Ik bedoel ze hebben wel misdaden begaan, maar je moet het ook niet gaan overdrijven. Daarnaast is de VOC opzich een van de mindere agressors geweest maar goed als hij een beetje de alleswetende intelectueel uit wil hangen. Denk dat hij zelf te weinig onderwijs over de VOC heeft gehad.
Zoals ik dus al eerder had getypt. Natuurlijk wij hebben ons misdragen in Indonesie, maar dan moet hij niet met verkeerde argumenten aankomen. Ik vraag me af of Blaxtar wel snapt waar het omdraait in dat hele verhaal en ik vraag me uberhaupt af of hij zelf wel weet hoe het in elkaar zit. In de 18e eeuw was de VOC er ook nog wel, maar al veel minder groot. Toenemende concurrentie en oorlog schakelde het VOC uit en hoewel het pas eind 18e eeuw is opgeheven speelde het daarvoor al een veel kleinere rol dan het had gehad.
Ik ben het totaal niet met de claims die jij daar maakt eens, ik ben zelf van indische afkomst en trust me, jullie hebben een impact gehad op dat land, ten eerste als je nu daar komt zie je overal al amsterdamse gebouwen nog staan, en als je het ziet lijkt het net als een boer in afrika, het staat niet. Ten tweede zijn er vele kerken gebouwd en is er getracht om het geloof af te zwakken en men te bekeren/dwingen tot het christendom, en toen onze afhankelijkheid is verklaard zijn vele mensen weggetrokken en naar nederland gegaan omdat de nederlandse overheid aanbood om nederlands verklaard te worden zodat we konden meedraaien in de welvarende economie van het koningkrijk der nederlanden.
Ofterwel we mochten alle kut klusjes doen , en daarna ook nog is de molukkers opstoken en wapens geven om in opstand te kunnen komen tegen indonesië, oh en we kregen vervolgens te maken met een president die weet ik t hoeveel miljarden in ze zak heeft gestoken en nooit is vervolgd omdat ie is gestorven, neuh, nederland heeft wel degelijk een grote rol in onze geschiedenis gespeeld, vandaar dat ook vele oudere een hekel hebben aan nederlanders, sterker nog, indische mensen die in nederland wonen en enkel nederlands spreken zijn de ergste gevallen in hun ogen...
---------------------------------------- I'll piss on your mpc, give you a urine sample |
mixxman |
Gepost door mixxman op dinsdag 20-05-2008 om 17:12:43 | |
leer lezen gek ik ontken toch ook niet dat nederland geen impact op Indie heeft gehad. Ik zeg dat de bijdrage daaraan van de VOC slechts beperkt was. Daarbij is Nederland juist een van de kolonisators die zijn kolonien qua geloofsovertuigingen behoorlijk vrij hebben gelaten. Nederland probeerde dat juist te beperken, omdat dat kwaad bloed zette bij de inheemse bevolking. Dus dat aspect zou ik niet zo overdrijven. Ja dat waren veelal oud KNIL soldaten ouwe dus die hadden al gestreden en stonden daar zelf achter. En ik snap echt niet wat je bedoeld met dat gelul over indische mensen. Er wonen er een hele hoop mensen uit indonesie in mijn geboorteplaats en daar heb ik eigenlijk totaal geen problemen mee. Sterker nog ik kan er goed mee overweg zowel met de oudere generaties als de jonge generaties en ik merk weinig van haat ofzo. Ik ontken echt niet dat Nederland slechte dingen heeft gedaan daar. Ik vind alleen dat sommigen zomaar wat roepen zonder dat ze goede kennis van zaken hebben en dat stoort me een beetje.
---------------------------------------- HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho |
Eddy_G |
Gepost door Eddy_G op dinsdag 20-05-2008 om 17:20:27 | |
ik vond het examen vandaag best meevallen eigenlijk.
had veel moeilijker verwacht. Terwijl ik niet eens zo hard heb geleerd.
zit tussen 6.1 en 8.1
beter wordt het een 7.5 zodat ik een 8 kan staan op mn eindlijst[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-05-2008 @ 17:22:17 ] |
Snacky |
Gepost door Snacky op dinsdag 20-05-2008 om 23:11:23 | |
Mwah ik denk dat de bijdrage van de V.O.C wel iets groter is geweest dan je denkt...
en ik had het niet over nederlanders, maar over de oudere mensen die nog in indonesië wonen
---------------------------------------- I'll piss on your mpc, give you a urine sample |
Index / Algemene zaken / [Pagina: 1 [2] ] | |