Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 2 [3] 4 ]
DeEkte Gepost door DeEkte op maandag 19-01-2009 om 21:58:14
Quote:
Osmo schreef op 19-01-2009 @ 20:31
ze mogen niet naar je id vragen zonder aanleiding



Als ze je ergens van verdenken wel. Bovendien; wat doe jij er aan?
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op dinsdag 20-01-2009 om 01:05:41
Quote:
SLM040 schreef op 19-01-2009 @ 15:59
@ Twister, wat is er mis met camera's in openbare gebouwen en op de openbare weg?


Het idee dat je bekeken kan worden vind ik zoiezo onprettig.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op dinsdag 20-01-2009 om 01:16:34
Ik heb niet zo lang 3 uur vast gezeten voor het niet bij mij hebben van me id, was getuige van een ongeluk bij mij om de hoek en kon mij niet identificeren na het egven van een verklaring. Moest ik mee naar bureau, dat in dezelfde straat is als mijn huis, waar ik vervolgens drie uur heb moeten wachten tot me pa thuis was en mijn id kon brengen. We zijn gewoon langs mijn huis gereden en ze wisten het.
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
yayzus
Gepost door yayzus op dinsdag 20-01-2009 om 01:34:52
Quote:
SLM040 schreef op 19-01-2009 @ 15:59
@ Twister, wat is er mis met camera's in openbare gebouwen en op de openbare weg?

Nou ik vind het niet echt iets moois uitstralen om overal camera's te zien
----------------------------------------
Razor blades under the tongue,Nigga i will eat your face
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op dinsdag 20-01-2009 om 01:49:09
Quote:
yayzus schreef op 20-01-2009 @ 01:34
(...)
Nou ik vind het niet echt iets moois uitstralen om overal camera's te zien


Da's nou eens een argument.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op dinsdag 20-01-2009 om 13:37:08
Pfoe, ja, wat is de Nederlandse maatschappij toch weer kapotgemaakt door de overheid!
Wanneer leert men nou eens minder kritiek te hebben op de overheid en bedenkt men nou eens waar de overheidsmacht vandaan komt en gaat men vervolgens daar niet fijn op kankeren?
De overheid is kapotgemaakt door de maatschappij.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-01-2009 @ 13:37:53 ]

----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Naomi
nee gek
Gepost door Naomi op dinsdag 20-01-2009 om 13:46:03
Quote:
Iminic schreef op 20-01-2009 @ 13:37
Pfoe, ja, wat is de Nederlandse maatschappij toch weer kapotgemaakt door de overheid!
Wanneer leert men nou eens minder kritiek te hebben op de overheid en bedenkt men nou eens waar de overheidsmacht vandaan komt en gaat men vervolgens daar niet fijn op kankeren?
De overheid is kapotgemaakt door de maatschappij.


Nu doe je net alsof wij om deze maatregelen gevraagd hebben. Heb je een van onze regeringspartijen tijdens de verkiezingsperiode ook maar iets horen zeggen over de creatie van een big brother bewakingsstaat wanneer ze in het kabinet komen? Ik niet. Uit dit soort maatregelen wordt juist duidelijk dat de macht die burgers geven aan hun overheid, misbruikt wordt. Het is gewoon duidelijk dat de heren en dames politici een andere agenda hebben dan wij.
----------------------------------------
ben net als domo, langlekker man
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op dinsdag 20-01-2009 om 13:51:14
Naomi, ga de politiek in en redt ons!
Osmo
onkruid
Gepost door Osmo op dinsdag 20-01-2009 om 13:54:12
hahahahah

naomi heb je ook elke politieke agenda gelezen?
elke maar dan ook elke partij heeft punten waarin vermeld word dat ze een veiligere samenleving willen creeren

dit valt hier ook onder, das het voordeel van globale oppervlakkige punten, die klinken goed tot je de daadwerkelijke uitvoering ervan hoord/ziet
----------------------------------------
hijacking topics since ipi muu!
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op dinsdag 20-01-2009 om 14:01:57
"Big Brother bewakingsstaat" pfff.
Er gaan toch geen vingerafdrukken in je ID-kaart? Het gaat toch om een paspoort, dus om het internationale karakter van identificatie?
Het is gewoon een logisch gevolg van de ID-fraude op internationale schaal.
Het is dus puur bedoeld tegen de grensoverschrijdende misdaad.
De meeste maatregelen zijn in eerste instantie bedacht om de veiligheid te garanderen maar kunnen bij gebrekkige wetgeving leiden tot misbruik.
Pas dan faalt de rechtsstaat.
Ik vind het te voorbarig om te concluderen dat de rechtsstaat nu al als geheel gefaald is, zoals jij doet voorkomen, geheel en al gebaseerd op een redenering van het hellend vlak. Er zijn regels, vooral op internationaal gebied, omtrent privacy, eerlijke processen, etcetera en Nederland is toch een van de grootste aanhangers hiervan. Daarbij komt nog dat wij in Europa het EVRM kennen en wij - wanneer wij ons aangetast voelen in onze vrijheden en rechten - bij het EHRM beklag kunnen doen. Jurisprudentie wijst uit dat Nederland wel degelijk gehoor geeft aan wat het EHRM te zeggen heeft.

Wat ik dus wel degelijk een vrijheidsbeperkende regel vind, is de mogelijkheid van het aanwijzen van gebieden in gemeenten als veiligheidsrisico-gebieden, waardoor er preventief gefouilleerd kan worden. Maar daar hoor ik je niet over...


[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-01-2009 @ 14:03:45 ]

----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Naomi
nee gek
Gepost door Naomi op dinsdag 20-01-2009 om 14:06:03
Quote:
Osmo schreef op 20-01-2009 @ 13:54
hahahahah

naomi heb je ook elke politieke agenda gelezen?
elke maar dan ook elke partij heeft punten waarin vermeld word dat ze een veiligere samenleving willen creeren

dit valt hier ook onder, das het voordeel van globale oppervlakkige punten, die klinken goed tot je de daadwerkelijke uitvoering ervan hoord/ziet


Dat ben ik ook helemaal met je eens, maar in mijn post reageerde ik dan ook op iemand die stelde dat dit soort maatregelen een direct gevolg zijn van wat de maatschappij wenst. En daar ben ik het dus niet mee eens. Er is niemand die hierom gevraagd heeft.

@ Iminic: ze komen ook in je identiteitskaart. Dat stond niet in het bericht wat ik heb gequote bovenaan deze topic, maar het is wel degelijk zo als je wat uitgebreidere berichtgen erop naslaat.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-01-2009 @ 14:07:40 ]

----------------------------------------
ben net als domo, langlekker man
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op dinsdag 20-01-2009 om 14:11:19
Dan nog, als ze in je ID-kaart komen, baat het alsnog de procedures bij grensoverschrijdende criminaliteit. Ik zie het punt echt niet omdat je je vingerafdrukken overal achterlaat. Je wordt niet bestempeld als crimineel of wat dan ook. Van mij part gooien ze er zelfs gegevens over mijn DNA in. Dat ligt ook voor het oprapen.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 20-01-2009 om 14:14:48
Wat maak je, je druk om een fingerprint? Als je niets te verbergen hebt is er toch niets aan de hand. Wellicht dat daders van zwaardere misdrijven nu een hogere pakkans hebben, maar dat ervaar ik persoonlijk als een vooruitgang. Volgens mij ben jij gewoon een terrorist die zich op internet voordoet als Naomi, en ons zo probeert te hersenspoelen met gerichte propaganda tegen onze overheid!
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Naomi
nee gek
Gepost door Naomi op dinsdag 20-01-2009 om 14:16:28
Je hebt me door mixxman. Maareh, als ik niks fout doe en daarom niks te verbergen heb, waarom moeten ze me dan in de gaten houden?

overigens kun je hetzelfde argument ("ik heb niks te verbergen, dus niks te vrezen" gebruiken om iemand inderdaad die chip in zn nek te geven. "Je hebt toch niets te verbergen?"
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-01-2009 @ 14:17:40 ]

----------------------------------------
ben net als domo, langlekker man
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 20-01-2009 om 14:19:50
Omdat ze niet begaafd zijn met een zesde zintuig waarmee ze jou onschuld direct kunnen waarnemen.

Je springt van de hak op de tak, ik vind dat geen vergelijkbare zaken.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-01-2009 @ 14:23:36 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Naomi
nee gek
Gepost door Naomi op dinsdag 20-01-2009 om 14:21:52
waarom moeten ze mijn onschuld vantevoren waarnemen? is iedereen volgens jou in principe een crimineel tot het tegendeel bewezen is?
----------------------------------------
ben net als domo, langlekker man
Osmo
onkruid
Gepost door Osmo op dinsdag 20-01-2009 om 14:25:20
mixxman het druist tegen de grondwet en de privacy wetgeving

t gaat er niet om dat je niks te verbergen heb, t gaat er om dat je niks meer kan verbergen
----------------------------------------
hijacking topics since ipi muu!
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 20-01-2009 om 14:29:29
Iedereen is verdacht totdat het tegendeel bewezen is. Dat zegt noch dat je schuldig, noch dat je onschuldig bent.
Heb jij dan werkelijk zoveel moeite met het idee dat iemand jou controleert op verkeerd gedrag, oftewel dat mensen jou onschuld niet zomaar aannemen?
Is dat niet nogal egoistisch, aangezien iedereen in een dergelijke situatie verkeerd? Is het niet zo dat juist op deze wijze iedereen gelijk behandeld wordt?
Het is gewoon een maatregel om het veiliger te maken, ik zie totaal niet in waarom het mijn privacy aan zou tasten. Dat ervaar ik pas als men vertrouwelijke gegevens van mij misbruikt door ze bijvoorbeeld openbaar te maken, of me bijvoorbeeld gaat schaduwen, maar dat is totaal niet aan de orde.

Je kan kan best nog dingen verbergen, er is toch geen sprake van continue aandacht?
Zolang mijn gesprekken met mijn vrienden, vriendin, familie enz niet worden getapt en worden gepubliceerd maak ik me echt geen zorgen om privacy.
Ga anders eens met mensen uit oost-Duitsland praten die tijd voor de val van de muur hebben meegemaakt. Zij weten wat inbreuk op privacy is, in deze kwestie zie ik het probleem niet.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-01-2009 @ 14:34:24 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
aapje
Gepost door aapje op dinsdag 20-01-2009 om 14:30:18
misschien zijn we allemaal gewoon veel te bang om dood te gaan.
Osmo
onkruid
Gepost door Osmo op dinsdag 20-01-2009 om 14:32:38
wat word er veiliger dan mixxman? leg me dat eens precies uit?

hoe heeft de verplichting van het dragen van een geldig id bewijs de criminaliteit terug gedrongen?

criminelen willen toch niet gepakt worden dus als ze gepakt worden en geen id hebben is dat gewoon extra fail

sowieso ben je onschuldig tot tegendeel bewezen is homey
----------------------------------------
hijacking topics since ipi muu!
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 20-01-2009 om 14:40:14
Quote:
Osmo schreef op 20-01-2009 @ 14:32
wat word er veiliger dan mixxman? leg me dat eens precies uit?

hoe heeft de verplichting van het dragen van een geldig id bewijs de criminaliteit terug gedrongen?

criminelen willen toch niet gepakt worden dus als ze gepakt worden en geen id hebben is dat gewoon extra fail

sowieso ben je onschuldig tot tegendeel bewezen is homey


Ik zeg toch ook niet dat ze je schuldig achtten?

Ach gaat het daar dan om? De invoering van je id is er toch niet gekomen om de criminaliteit terug te dringen? Ik denk dat men de criminaliteit eerder in kaart wil brengen, en als preventie tegen terroristen.
Ik zeg alleen dat een fingerprint op je pasport of id zeker wel bij kan dragen aan het oppakken van criminelen. Als je namelijk deze database koppelt aan die van de justitie dan lijkt mij het een duidelijk zaak toch? Gezochte personen worden sneller gevonden, ze worden in ieder geval meer belemmerd bij een eventuele vluchtpoging,
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-01-2009 @ 14:41:50 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Osmo
onkruid
Gepost door Osmo op dinsdag 20-01-2009 om 14:51:21
das zo een onzin mixxman

shengen verdrag / open grenzen
dubbel paspoort etc etc

hardstikke leuk dat ze een data base willen maken maar die word gevormd door moster na de maaltijd incidenten...

dit gaat puur om vrijheidsbeperking en controlle dmv huidige technologie die word aangevoerd onder het mom van misdaad bestrijding

OM was laatst nog in opspraak omdat justitie gebruik had gemaakt van gsm tracking....
----------------------------------------
hijacking topics since ipi muu!
Naomi
nee gek
Gepost door Naomi op dinsdag 20-01-2009 om 14:52:18
Quote:
mixxman schreef op 20-01-2009 @ 14:19

Je springt van de hak op de tak, ik vind dat geen vergelijkbare zaken.



Waarom zouden een ID-kaart en een ID-chip nou weer geen vergelijkbare zaken zijn? Het zijn beide manieren om de overheid inzicht te laten krijgen in wie jij bent. Het zijn beide maatregelen die ingevoerd worden om ons te beschermen tegen criminelen, voor onze eigen veiligheid. En volgens voorstanders zou je er niks op tegen moeten hebben als je niets te verbergen hebt. Hak op de tak?
----------------------------------------
ben net als domo, langlekker man
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 20-01-2009 om 14:57:50
Jullie kijken er zo anders tegenaan als dat ik dat doe. Het heeft geen zin om het er verder over te hebben. Ik vind overheidsbemoeienis en controle niet eng, tenminste niet zoals het bij ons gebeurd. Ik maak me absoluut geen zorgen om mijn privacy en van mij mogen ze ook gewoon DNA materiaal en dergelijke opslaan. Wat kan mij het schelen dat de overheid weet wie ik ben, zoals ik zeg ik heb niets te verbergen. En mensen die dat wel hebben worden naar mijn mening zo tegengewerkt en dat vind ik prima. Meer heb ik er niet over te zeggen,
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Osmo
onkruid
Gepost door Osmo op dinsdag 20-01-2009 om 15:04:57
ik ben er ook niet bang voor

ik wil gewoon vrije keuze hebben net zoals donor zijn
t word je nu maar opgedrongen , t we worden over 1 kam geschroven gevoel
----------------------------------------
hijacking topics since ipi muu!
Naomi
nee gek
Gepost door Naomi op dinsdag 20-01-2009 om 15:08:05
Quote:
mixxman schreef op 20-01-2009 @ 14:57
Jullie kijken er zo anders tegenaan als dat ik dat doe. Het heeft geen zin om het er verder over te hebben. Ik vind overheidsbemoeienis en controle niet eng, tenminste niet zoals het bij ons gebeurd. Ik maak me absoluut geen zorgen om mijn privacy en van mij mogen ze ook gewoon DNA materiaal en dergelijke opslaan. Wat kan mij het schelen dat de overheid weet wie ik ben, zoals ik zeg ik heb niets te verbergen. En mensen die dat wel hebben worden naar mijn mening zo tegengewerkt en dat vind ik prima. Meer heb ik er niet over te zeggen,


Het verschil in onze meningen zit in het feit dat jij privacy ziet als het recht om iets 'slechts' te verbergen en ik het zie als een basisrecht van ieder mens om met rust gelaten te worden als hij/zij dat wilt.
----------------------------------------
ben net als domo, langlekker man
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 20-01-2009 om 15:13:19
Nou volgens mij verschillen wij van mening omtrent het begrip privacy. Ik heb een hele andere definitie van privacy als dat jij dat hebt. Ik zie privacy als in de zin van mijn prive leven waarin men mij met rust moet laten op momenten dat ik dat wens, en details van mijn prive leven mogen niet door anderen worden opgedaan als ik dat niet wenselijk vind.
Indien mensen ze onbedoeld toch te weten komen moeten zij het voor zichzelf houden en niet openbaar maken.
Ik zie iets als een fingerprint of DNA niet als iets dat onder mijn definitie van privacy valt, dus kan ik mezelf er ook niet door benadeeld voelen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-01-2009 @ 15:17:15 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op dinsdag 20-01-2009 om 23:27:46
Toch snap ik de noodzaak niet van de vingerafdrukken, hoewel ik er niets op tegen heb. Ik blijf erbij dat het iets met internationale regelgeving en grensoverschrijdende misdrijven te maken heeft.

----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op woensdag 21-01-2009 om 01:45:33
Tja ik vind het grootste probleem zelf dat het zo opvallend is dat de veiligheid van de burger niet voorop staat. voorbeeld 1: neem de OVchipkaart, dat debiele fenomeen wordt geïntroduceerd als zijnde nieuwe standaard om op alle stations te kunnen worden gebruikt. Een zeer korte periode later wordt het gekraakt omdat het waardeloos beveiligd is. Vervolgens kun je er ook nog makkelijk kopieën van maken. Ik vind het niet onbelangrijk om er bij te vermelden dat de OV chipkaart direct gekoppeld is aan je gegevens. De NS/Prorail weten dan wel precies wie, wanneer en hoelaat op de trein stapt. Dit is verschrikkelijk veel informatie. Gezien de eerdere ervaringen die ik heb met de NS moet ik gewoon uitsluiten dat ze al deze bruikbare informatie gaan gebruiken om te zorgen dat iedereen een fijn zitplaatsje voor zichzelf heeft. Sterker nog, het is een prima manier om te bezuinigen op coupés.
+ Men weet daarnaast ook precies wie er in de trein zit en wanneer er in en uitgestapt werd.

Ik ga verder geen conclusies trekken, maar de georganiseerde misdaad gaat niet snel met de trein. een falend systeem installeren gaat ook niet de winst opleveren die je behaald met het beperken van het aantal rijdende treinen.

Voorbeeld 2: Het EPD, tja bij onze Engelse buren was hun variant flink doorgelekt naar de farmaceutische industrie. Op dat moment speelt niet mee dat ze jouw informatie hebben, maar dat van iedereen. Als je weet hoeveel Nederlanders exact lijden aan bijv. chronisch slaapgebrek. Dan kun je zonder moeite de zorgverzekering leeg trekken, maar maak je niet druk, want voor elke % dat hun meer betalen, betaal je er zelf 3.


Van alle privacybeperkende maatregelen wordt er meer informatie verzameld. Veiligheid of niet, bedrijven weten nog beter wat je doet. Naarmate ze meer van deze informatie hebben kunnen ze zelf optimaliseren tot in perfectie (beter zijn dan concurrentie?). Ze kunnen de producten precies goed aan de man brengen en ze zullen meer verdienen.

Het product zelf zal nooit perfect zijn, want dat is niet winstgevend. Stel je voor dat er al gelijk een tomtom met 17inch touchscreen met 3d beeld zou zijn die ingesproken was door mister T, daarnaast zou de tomtom een precisie hebben van 30cm, zodat dat apparaat niet de route zou gaan herrekenen als je relatief laat naar rechts stuurt. En dat route bepalen zou geen minuut duren. Wie zou er dan nog ooit een nieuwe tomtom willen?

Ik denk dat deze tijd het toppunt van kapitalisme is.
----------------------------------------
myspace
Swike
Newskool
Gepost door Swike op woensdag 21-01-2009 om 01:51:20
Amen.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op woensdag 21-01-2009 om 01:53:51
Allemaal heel weerzinwekkend, maar waar passen vingerafdrukken precies in dit plaatje? Ik zie geen mogelijkheid voor bedrijven om gebruik of misbruik te maken van vingerafdrukken in paspoorten of ID-kaarten.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Jere Gepost door Jere op woensdag 21-01-2009 om 02:04:09
vingerafdrukken zijn gewoon weer een stapje verder tot inderdaad de chip in het lichaam, al of niet een nano chip waarvan de technologie al genoeg ontwikkeld is om het betaalbaar te maken binnen een jaar of 5. Dan ben je een mens, met een nummer, een bestand, je bent informatie. En die informatie kan dan verkocht worden aan bedrijven, en zo heeft de vingerafdruk te maken met bedrijven
----------------------------------------
www.jere-me.com
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op woensdag 21-01-2009 om 03:45:30
Quote:
Skiz schreef op 21-01-2009 @ 01:45
Ik vind het niet onbelangrijk om er bij te vermelden dat de OV chipkaart direct gekoppeld is aan je gegevens. De NS/Prorail weten dan wel precies wie, wanneer en hoelaat op de trein stapt.


Dat is dus niet waar.

En volgens mij komen je vingerafdrukken helemaal niet in handen van de overheid.
Je vingerafdrukken komen in jouw eigen identiteitsdocument terecht, waar jij dus ook verantwoordelijk voor bent.
De originele afdrukken zullen verwijderd (moeten) worden.

Dit maakt het dus makkelijker om identiteitsfraude tegen te gaan.
Eerst hoefde je bij wijze van spreken alleen maar je eigen foto er op te plakken, nu moet je ook de vingerafdruk zien te vervalsen.
Stel dat er getwijfeld wordt over de identiteit van iemand, dan kunnen zijn vingerafdrukken afgenomen worden.
Deze kunnen ze dan vergelijken met de vingerafdrukken in het identiteitsdocument van die persoon.
Ik denk dat dat de praktijk zal zijn.
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op woensdag 21-01-2009 om 12:18:53
Ik blijf erbij dat het nergens op slaat. Als ze mijn vingerafdruk willen hebben, waarom dan in een CHIP op mijn paspoort? Gewoon een database is genoeg. Waarom moet het op een belangrijk document? En waarom op een chip en niet gewoon een afdruk op je paspoort?
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
DeEkte Gepost door DeEkte op woensdag 21-01-2009 om 12:50:17
Sjees, sommige mensen doen het er gewoon om; persee iets te zeuren hebben. Al deze maatregelen zijn er om de maatschappij beter te maken, zelfs de internationale! Geen fraude meer mogelijk met je ID pas; je sluit jezelf meteen uit bij een misdrijf want je vingerafdruk is nergens te bekennen, etc etc. Wat een gezeur, alleen maar omdat je iets zou moeten afstaan. Overigens is zo'n chip in je lijf niet eens zo slecht! Zolang ik er beter op wordt, graag!
Snacky Gepost door Snacky op woensdag 21-01-2009 om 13:17:04


Dit filmpje staat toevallig op me hyves, vind het erg toepasselijk, Vincent Icke, een van de grootste geesten die Nederland rijk is, als je hierna nog een discussie wilt aangaan over het feit dat 'Vingerafdrukken' niets uitmaken, dan sla je de plank echt volledig mis.
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op woensdag 21-01-2009 om 13:34:23
Precies, wat hij zegt probeerde ik in mijn eerste reactie ook uit te leggen.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Snacky Gepost door Snacky op woensdag 21-01-2009 om 13:37:26
i know, iedere keer weer als die man zijn verhaal doet, denk ik; Hij verwoord het exact zoals het is, maar toch op een wijze waardoor een ieder het kan begrijpen
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op woensdag 21-01-2009 om 13:56:20
Quote:
Snacky schreef op 21-01-2009 @ 13:17

Dit filmpje staat toevallig op me hyves, vind het erg toepasselijk, Vincent Icke, een van de grootste geesten die Nederland rijk is, als je hierna nog een discussie wilt aangaan over het feit dat 'Vingerafdrukken' niets uitmaken, dan sla je de plank echt volledig mis.


Zucht. Vingerafdrukken kunnen als gegeven op je ID-kaart, als onderdeel van die combinaties daar je wilt, heus niet misbruikt worden. Je slaat de plank echt volledig mis met je filmpje. Sowieso niet een van de sterkste betogen die ik heb gehoord, omdat het puur berust op bangmakerij en speculatie. En met een beetje vertrouwen in het recht in Nederland (wat bij de meesten tegenwoordig ook al zo vertekend is) kan het heus niet gebeuren dat je kinderen ZOMAAR uit huis geplaatst worden op grond van een paar geselecteerde elektronische gegevens.
Gebruik je verstand liever dan dat je je beroept op een verkeerde autoriteit van een zogenaamde deskundige.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op woensdag 21-01-2009 om 14:03:36
Volgens mij begrijp je het niet. In Amerika is de helft al realiteit. Met de Europese Unie is het slechts een kwestie van tijd tot heel de westerse beschaving het zelfde lot ondergaat. Het is dus zeker geen wilde speculatie. Vroeger was de legitimatieplicht speculatie. Tot voor kort een chip in je paspoort ook. Het zijn babysteps, maar van alles dat vroeger niet voor mogelijk werd gehouden wordt nu ingevoerd alsof het normaal is. En men accepteert het gewoon. Ik zeg niet dat deze vingerafdrukken direct gevaar opleveren. Misschien die chip, wat staat er nog meer op? Maar zelfs dan nog niet. Het is alleen een voorbode, een profetie die zichzelf vervult zeg maar.

Ik kan me niet voorstellen dat het toeval is dat alles ongeveer in dezelfde volgorde gebeurt als in de VS en in de complottheorieën.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op woensdag 21-01-2009 om 14:14:43
Volgens mij begrijp jij de functie van de Europese Unie niet helemaal. Verder vind ik het zo vreemd dat iedereen denkt dat "we dezelfde kant opgaan als Amerika". Wat de politiek betreft hebben zowel Nederland als de EU een veel beter functionerend systeem, dus ik betwijfel of de huiveringwekkende maatregelen daadwerkelijk doorgevoerd kunnen worden.
Ik zeg niet dat het niet kan gebeuren dat we de verkeerde kant opgaan, ik zeg alleen dat mensen niet zo vastbesloten moeten zijn over wat er in de toekomst zal gaan gebeuren. Men moet niet vastklampen aan een beeld geschetst door personen met enige autoriteit, maar men moet meerdere mogelijkheden bekijken, deze gewicht toekennen en vervolgens naast elkaar beschouwen.
Hetzelfde argument valt te gebruiken tegen de misselijkmakende Obama-ophemeling. Eerst zien, dan geloven.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op woensdag 21-01-2009 om 14:31:53
Ik snap wat je bedoelt, maar ik heb die vergelijking al lang gemaakt. Toen dacht ik nog dat het goed zou komen, nu er zo veel veranderd binnen zo'n korte tijd begin ik te wantrouwen.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 21-01-2009 om 14:54:04
Man dat gelul hier doet me denken aan een stel ouwe wijven die bang zijn voor iets als internet.
Wat Iminic zegt, laat je toch niet zo leiden door speculaties en wilde theorien. We zullen allemaal wel zien waar het strand, waarom is men zo bang voor kaartjes met gegevens van zichzelf erop?
Waarom hebben die mensen dan vervolgens wel hyves en diverse accounts op internet met gegevens van zichzelf erop?

@Twister face it de wereld is altijd in ontwikkeling, iets wat men jaren geleden als niet voor mogelijk hield en wat nu normaal is, is de normaalste zaak van de wereld. Kijk naar de geschiedenis....
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-01-2009 @ 14:54:44 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op woensdag 21-01-2009 om 15:00:35
Oke man.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op woensdag 21-01-2009 om 16:26:52
als je je bang laat maken maak je geen gebruik van je gezond verstand, heb absoluut geen zin meer om al de reacties te lezen hier,
belangrijker is je gezond verstand te gebruiken en niet zomaar alles aan te nemen zoals het je gepresenteerd wordt,
doe je het wel zal je voor altijd binnen de restricties van dat onzichtbare kooitje van je leven die jij vrijheid noemt
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-01-2009 @ 16:27:24 ]

Snacky Gepost door Snacky op woensdag 21-01-2009 om 16:28:21
Ik ben niet huiverig voor een vingerafdruk, die van mij hebben ze toch al Het gaat er om dat het begrip vrijheid beetje bij beetje aangepast word, tot er uiteindelijk bijna niets over is, maar het te laat is om er nog iets aan te doen.

Ik neem een klein voorbeeld, de coffeeshop; Na vele protesten, illegale handel, politiek gelul, komt er dan 'legaal' een coffeeshop, allemaal leuk en aardig, maar dan... na 30 jaar is het wel leuk geweest met het biertje in de coffeeshop, want kom, dat doe je maar in een bar, vervolgens mag een shop nog maar 500 gram in huis hebben, wat tot gevolg heeft dat de leverancier 10x op een dag heen en weer mag rijden, waardoor de pakkans 10x zo groot mag worden, want het leveren is immers illegaal.

Vervolgens komen ze met het debiele idee om roken in de coffeeshop te verbieden, ten eerste; wie gaat er in een coffeeshop werken en klagen over de rook?Je gaat toch ook niet in een asielzoekers centrum werken als je extreem rechts bent?
Ten tweede valt een blowtje ook onder die wet, een shop kan een fikse boete krijgen als iemand een joint met tabak erin rookt, hier aan deze kant van het land moet je je tabak sporen uitwissen in de meeste shops.
Shops aan de rand van het land worden gesloten vanwege 'drugstoeristen' denk je niet dat als iemand uit Duitsland of België hierheen komt gereden, dat het hem geen drol kan intresseren of hij nu naar Limburg, Brabant, of Utrecht moet rijden? Hij is toch al uren onderweg.

In Rotterdam, Den Haag en andere grote steden zijn coffeeshops gesloten onder het mom van 'Ze zijn te dicht in de buurt van basisscholen' ja en?? Die kinderen lopen toch ook langs de coffeeshop op de andere hoek van de straat als ze naar huis lopen of niet? Als ik ze niet vertel dat daar wiet word verkocht, en zij komen nooit daar binnen, dan hebben zij er toch geen erg in of wel? Zo wel, dan hadden de ouders niet moeten uitleggen wat wiet is.

Wat ik probeer aan te tonen hiermee, de zogenaamde vrijheid die dit land kende, die word beetje bij beetje weggesnoept, dadelijk moeten shops in Amsterdam zich aan een openingstijd van 21:00 tot 21:30 gaan houden omdat er wat Duitsers zijn die zich hebben bedacht dat je toch eigenlijk ook best een stukje verder kan rijden voor je wiet, en ik heb het nu wel constant over shops, maar het is enkel een voorbeeld van wat er gaande is.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-01-2009 @ 18:47:44 ]

----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 21-01-2009 om 16:31:35
Quote:
Brandt schreef op 21-01-2009 @ 16:26
als je je bang laat maken maak je geen gebruik van je gezond verstand,

<knip>

doe je het wel zal je voor altijd binnen de restricties van dat onzichtbare kooitje van je leven die jij vrijheid noemt



Linksom of rechtsom is net zo goed bangmakerij.

Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op woensdag 21-01-2009 om 18:18:56
Quote:
Iminic schreef op 21-01-2009 @ 13:56
En met een beetje vertrouwen in het recht in Nederland (wat bij de meesten tegenwoordig ook al zo vertekend is)


het is niet erg vreemd dat mensen geen vertrouwen meer in het recht hebben in Nederland eh.
De grootste moordenaars komen er met maximaal een jaartje of 8 zitten vanaf plus dat de politie z'n werk niet goed doet.

M'n zusje bijvoorbeeld heeft nu al 4 keer dezelfde boete voor zwartrijden gehad, een paar keer is er zelfs al politie aan de deur geweest om d'r mee te nemen omdat ze zogenaamd niet betaald heeft, de boete zelf heeft ze nu al 3 keer betaald, de 2e keer omdat ze het betalingsbewijs kwijt was en de 3e keer toen ze het wel aan kon tonen dat ze het betaald had, beweerde de politie dat er te laat betaald zou zijn en dat er daardoor een nieuwe zaak geopend was, shit slaat nergens op en dan raak je vanzelf wel het vertouwen in het rechtsysteem kwijt.

----------------------------------------
Jos de Boss
Seubie Gepost door Seubie op woensdag 21-01-2009 om 18:54:47
met (kleine) spoed gezocht: een werkende product (aka serial) key voor football manager 2009, hook me up!

verkeerde topic
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-01-2009 @ 18:55:47 ]
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op donderdag 22-01-2009 om 00:03:40
Quote:
Twister schreef op 20-01-2009 @ 01:05
(...)

Het idee dat je bekeken kan worden vind ik zoiezo onprettig.


Die camera's hangen er voor je eigen veiligheid. Ik vind dat geen slechte zaak.
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 2 [3] 4 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0149 sec.