Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /   [Pagina: [1] 2 3 ]
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op dinsdag 09-03-2010 om 13:53:38
Waarom luisteren zo veel mensen (vaak ook nog eens uit arme wijken of middenklasse) naar tracks waarin artiesten niks anders doen dan opscheppen over alles wat ze hebben, kunnen krijgen of mee weg kunnen komen? Waarom luisteren zo veel mensen die zo weinig hebben naar die minderheid die alleen maar praten over dingen die de luisteraars nooit zullen hebben? Wat is het verschil tussen opscheppen over die dingen in iemands gezicht en opscheppen in een track? En dames: waarom gaan zo veel van jullie los op de meest ranzige, vrouwonvriendelijke teksten en clips?

Zie dit niet als een grap, ik wil dit echt weten. Ik ga er later ook een artikeltje over schrijven.

Urban liefhebbers: laat je horen. Anderen: discussieer mee/geef jouw theorie.

p.s.

Als je niet wilt bijdragen reageer dan niet.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
EProductions
Beatbakker
Gepost door EProductions op dinsdag 09-03-2010 om 13:55:35
Smack her with a dick smack her with a dick, BLIIIIIIIND the bitch

.. If the beats allright, she'll dance all night
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-03-2010 @ 13:56:29 ]

----------------------------------------
http://www.myspace.com/AlwaysBluntedProductions
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op dinsdag 09-03-2010 om 14:14:55
Wat een stomme vraag. Jij hebt toch ook geen lightsaber en een star destroyer maar je kijkt toch ook naar Star wars ? Het is een smaak kwestie. Denk je nou echt dat de helft van de Urban liefhebbers luistert naar de teksten die de artiesten hun voorschotelen ? Tis de beat de sound het ritme wat die mensen aanspreekt. Lekker schudde met die bille je weet tok
Mindstate
Gepost door Mindstate op dinsdag 09-03-2010 om 14:20:26
Wordje naar m'n naamgenoot^

Als ik aan het zappen ben en TMF komt voorbij zie ik eigenlijk alleen maar inhoudsloze "muziek" voorbij komen, het gaat om die hippe riedeltjes en toffe deuntjes die blijven hangen..


Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op dinsdag 09-03-2010 om 14:56:24
Juist de simpele teksten spreken een enorme bevolking aan. Wanneer je een lyric erg gedetailleerd maakt en geforceerd hebt door rijm, dan spreekt het eerder een liefhebber aan dan de doorgaanse TMF zapper.
Waarom de teksten over materieël bezit goed liggen in de markt? Ik denk omdat mensen graag vooruitgang zien in hun eigen leven.. zolang mensen het relateren aan hun eigen kleine overwinningen zal het mede een stimulans worden om nog meer bezit te genereren.

Denk ik.. maargoed, wie ben ik?
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 09-03-2010 om 15:13:03
Veel mensen kunnen lachen om al die brag en boast shit. Zie rap eens als hoe het is: Kunst. Je vraagt je toch ook niet af waarom schilders niet op elk schilderij kankerleipe negers met pipa's schilderen en goudzakken? Verkeerde scene met verkeerde mensen en mindstates. Wel willen ze beiden zo veel mogelijk van hun mensen met hun ding boeien roeren emotioneren whatever.
Je ziet harmen en bernadet toch niet bouncen op fifty? Je kan je beter gaan afvragen als de meeste mensen van Nederland het voelen om bitches te neuken en hoeren te slaan met een stok + te horen wat iemand heeft, hoe gaat het met Nederland??
Zoiezo kijk je naar Amerika volgens mij een land waarin je niet eens woont,zo kan je nooit zeggen hoe het is, hier in Nederland zie ik bijna niemand de hele tijd over bitches en geld rappen of wat ze hebben, behalve ikzelf want ik vind het kankervet.
Maar muziek is muziek, en simpele shit is makkelijk te begrijpen voor iedereen.
Alleen als je over jezelf denkt van jezus wat ben ik toch slim en op iedereen vooruit ga je zo doen. Ja deze teksten zijn te laag voor mij.
Ik hoor liever een verhaaltje over hoe iemand een chick regeld dan een verhaaltje over hoe je een boek leest? Naja jij waarschijnlijk over red de planneet ofz of wees goed voor ouderen weetikveel toch wat je wil horen, ik weet in iedergeval dat de meest ook in jou omgeving liever pimpshit horen dan diepe geest shit.
Plus als jij de humor van de daardoor onstaande punchlines en grappen enz niet voelt... jammer. Je hebt tochj zelf een lievelings artiest, ga lekker die luisteren en naar meer van dat soort spul zoeken, en niet huilen over wat andere willen en vinden. Rijmschema's vinden we allemaal mooi, Maar als een reffreintje dan aanslaat omdat dus feitelijk het schema van de muzieknoten dope is, is het ineens commercieel?? Twisted als een nummer een goed reffreintje heeft nu tegenwoordig, is gewoon het couplet altijd kut en daarom is muziek naar de klote.
Op uitzonderingen na natuurlijk. T kost tijd om een tekst te begrijpen en te verstaan altijd al gaat het langzaam en alles goed gearticuleert begrijp je niet meteen alles, sommige mensen zien muziek als mooie klanken, fuck de tekst.
Hoe in de hell kan je ooit denken dat breezersletjes langer dan tien min gefocusd zijn op 1 liedje? Alleen mischien hun top 10 fav liedjes kennen ze de tekst meezingen en dat is allemaal christina aguilera of datsoort rotzooi je weet zelf. Haha wel leuk topic, omdat ik het echt nergens op vind slaan wat je zegt

edit: niemand van die generatie die hardcore bitches slapt en dikke billen wil zien, vraagt zich af waarom andere het niet diggen, pas als de volgende generatie weer helemaal los gaat met verkrachtingen in clips enz gaan ze zeggen wtf is er mis met die gasten? Hoe oud ben je? Mischien ben je je tijd achteruit? of denk je vooruit? 21 dus njah ongveer even oud, maja tis niet "wijs" ofzo om andere dingen af te schrijven omdat je je er te goed voor voelt.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-03-2010 @ 15:23:02 ]

----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 09-03-2010 om 15:27:11
Het merendeel is zelf begonnen zonder iets en is inmiddels een stoere rappert met money in the bank. En welke kanarme wil dat niet en verheerlijkt vervolgens de crap die op zijn bord landt.
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 09-03-2010 om 15:35:49
plus yoyo dj die is in the house is wel goed?
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 09-03-2010 om 16:38:29
Muziek is smaak en smaak verschilt. De een gaat voor de catchy tunes of harde beats, de ander gaat meer voor tekst. Welke tekst je tof vind heeft te maken met je eigen wereldbeschouwing.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Replay
...
Gepost door Replay op dinsdag 09-03-2010 om 16:41:25
nee als ik iemand zijn tekst dope vind wil het toch nog niet zeggen dat ik het er mee eens ben, of dat ik ook zo in het leven sta zoals me favoriete rapper.
dat zijn 2 verschillende dingen denk ik mixx
----------------------------------------
....
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 09-03-2010 om 16:48:49
Dat is waar, maar een tekst die heel ver van jezelf af staat vind je vaak
niet tof, omdat er weinig onderliggende waarden zijn die overeenkomen
tussen artiest en luisteraar. Mensen kunnen een andere mening hebben,
maar als de onderliggende normen en waarden voor een groot deel
overeenkomen dan wordt het standpunt van de ander wel gerespecteerd.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Replay
...
Gepost door Replay op dinsdag 09-03-2010 om 16:59:52
ligt eraan wat je precies bedoelt, een rapper die het over bitches heeft en over money zoals lil wayne ofzo, staat even ver van mij als bv 2pac, ik herken me in allebei niet ofzo, en toch waardeer ik de een meer dan de ander.
dat heeft puur te maken met wat pascool ook al zei, de manier waarop je iets brengt, de vibe in een nummer, de beat enz
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-03-2010 @ 17:00:11 ]

----------------------------------------
....
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 09-03-2010 om 17:17:11
Tupac heeft misschien een aantal onderliggende waarden met jou gemeen
alleen jullie leven (leefden) in een andere situatie. Dus hoewel jij je niet
herkent in zijn situatie respecteer je wel hoe hij daarmee omgaat. Ik ben
niet echt heel erg thuis in het oeuvre van beide mannen, maar van tupac
weet ik dat hij ook wat "emo/levenbeschouwelijke" tracks heeft en bij lil wayne komen er bij mij enkel gangsterrapz in mijn hoofd. Dus misschien waardeer jij tupacs kijk op de zaak doordat jullie onderliggende waarden delen. En dat
bedoel ik dan in de zin van wat je ethisch goed of slecht vind en waar jij als persoon waarde aan hecht.

Ik weet natuurlijk niet of dit allemaal zo is, maar naar mijn beleving werkt
het op deze manier. Ik bedoel dit trouwens in de zin van
tekst. Instrumentale muziek, de zang etc is universeel uiteraard. En het is maar net hoeveel belang je aan tekst
hecht.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-03-2010 @ 17:47:44 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Vent
Gepost door Vent op dinsdag 09-03-2010 om 17:23:43
Quote:
EProductions schreef op 09-03-2010 @ 13:55
Smack her with a dick smack her with a dick, BLIIIIIIIND the bitch

.. If the beats allright, she'll dance all night

haha props
Weazel
Gepost door Weazel op dinsdag 09-03-2010 om 18:00:46
Toen ik nog een klein menneke was waren het niet de teksten die mij aantrokken tot Hip Hop.
Het ging er meer om hoe het klonk want snappen deed ik het nog niet echt, het waren meer de beats/scratches en het beatboxen die het hem deden.
Toen ik de teksten eenmaal beter begon te verstaan ging mijn aandacht meer uit naar Chuck D en soortgelijke rappers.
Eenmaal aan het puberen begon die gangsta rap ook ineens interessant te worden, ver van me bed show maar mits goed gebracht net een film.
Later kwam dat hele No Limit gebeuren (wat ik weer leerde kennen door Snoop zijn vertrek daar naar toe).
Dat was voor het eerst dat ik een soort van Hip Hop echt lelijk begon te vinden, net wat dat hele Cash Money gebeuren (lelijke bling bling shit).
Inmiddels ben ik wel gewend aan de grote hoeveelheden crap wat wordt uitgebracht in de naam van Hip Hop, gelukkig is er ook nog genoeg goede shit.
Oh ja, Osdorp Posse was trouwens ook wel overdonderend toen ik het voor het eerst hoorde.
Het ging dan ook wel over moordenaars (met een knipoog) maar het was wel in mijn eigen taal, en dat identificeert wel opeens een stuk makkelijker.
Dus over het algemeen heb ik best een ruime smaak wat rapmuziek betreft, maar juist dat hele overdreven show off gedoe dat hoeft voor mij niet.
Gewoon een beetje opscheppen hoort bij Hip Hop en dat vind ik dan meestal ook wel weer chill.
( Nr1 / King of NY / G.O.A.T , allemaal benamingen die er al jaren rondvliegen (en zo nog wel wat)

En Urban blijft een lelijk woord Twister..
Liquid
Gepost door Liquid op dinsdag 09-03-2010 om 18:06:24
Sowieso luisteren veel mensen gewoon naar de muziek die populair is of lekker in het gehoor ligt denk ik, wat er dan in de nummers gerapt/gezongen word is niet altijd zo een belangrijke factor als voor de doorsnee underground hiphopper.

Daarnaast is een 'from rags to riches' verhaal vaak gewoon inspirerend of makkelijke entertainment voor mensen. Het is toch ook niet zo raar als een 'arm' persoon graag naar Donald Trump z'n show kijkt?
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Do-P
!Ongelegen!
Gepost door Do-P op dinsdag 09-03-2010 om 18:09:44
Gisteren zat een meisje naast mij in de bus met haar Ipod op.
Ik keek op de display en zag 'Baas B - Sletje'... Waarom vroeg ik mij af? Waarom luister je ernaar...
----------------------------------------
L2N: "quoten is voor homo's"
Weazel
Gepost door Weazel op dinsdag 09-03-2010 om 18:11:18
In het geval van Baas B wel ja..
revo
Daarom
Gepost door revo op dinsdag 09-03-2010 om 18:15:21
dit word weer zon nutteloze discussie.. Luister gewoon wat je chill vind
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op dinsdag 09-03-2010 om 18:15:46
Laat ik de vraag een beetje aanpassen. Mensen die in een Engelstalig land wonen en al die teksten dus wel verstaan; zij horen dus makkelijk wat er gezegd wordt. Hoe komt het dat zulke teksten dan toch genegeerd worden? Echt alleen door het deuntje? Ik bedoel zo bijzonder is de achtergrondmuziek van de meeste Urban (ik gebruik de term die de meeste mensen gebruiken) niet.

Maar dit is dus blijkbaar een "stomme vraag."
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op dinsdag 09-03-2010 om 18:17:42
Broodje bakpao
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Replay
...
Gepost door Replay op dinsdag 09-03-2010 om 18:27:27
ja ook al hou je het bij nederlandse teksten, ik bedoel, kijk per.verz, hij was kk aan een tijd terug met al die pokoes van em, iedereen vond hem kei hard komen op elke track, wij horen ook wat die zegt en als het real life was zou niemand het goed keuren, maar tis muziek joh, tis niet dat je er iets van moet leren ofzo. tis toch niet zo dat alles maar over positieve dingen moeten gaan met een onderwerp dat ook nog eens leerzaam is...

en mij persoonlijk boeit t niet wat ze allemaal zeggen, al vind ik het soms wel erg dope als ze met gekke lyrics komen
maar over het algemeen is het gewoon het hele pakketje wat me aanspreekt, en niet als ze over ho's rappen dat ik t dan afzet omdat t maybe vrouwonvriendelijk is ofzo
----------------------------------------
....
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op dinsdag 09-03-2010 om 18:42:41
Quote:

Mensen die in een Engelstalig land wonen en al die teksten dus wel verstaan; zij horen dus makkelijk wat er gezegd wordt. Hoe komt het dat zulke teksten dan toch genegeerd worden? Echt alleen door het deuntje? Ik bedoel zo bijzonder is de achtergrondmuziek van de meeste Urban (ik gebruik de term die de meeste mensen gebruiken) niet.

Maar dit is dus blijkbaar een "stomme vraag."


Nope, deze formulier je alleen raar

Quote:

Waarom luisteren zo veel mensen (vaak ook nog eens uit arme wijken of middenklasse) naar tracks waarin artiesten niks anders doen dan opscheppen over alles wat ze hebben, kunnen krijgen of mee weg kunnen komen? Waarom luisteren zo veel mensen die zo weinig hebben naar die minderheid die alleen maar praten over dingen die de luisteraars nooit zullen hebben?
.


Dit is een stomme vraag ^^
cml.exe
Gepost door cml.exe op dinsdag 09-03-2010 om 18:45:21
Als je niks hebt en daarna alles. Dan heb je wat bereikt en succes. Dat willen de mensen die niks hebben ook. Zo dwing je respect af. Van de straat naar du top nikkuh
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op dinsdag 09-03-2010 om 18:48:54
Quote:
-pascool- schreef op 09-03-2010 @ 18:42
(...)

Nope, deze formulier je alleen raar

(...)

Dit is een stomme vraag ^^


De eerste is gewoon de tweede maar dan anders.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op dinsdag 09-03-2010 om 18:51:24
mm niet echt, ik zou ze nog is doorlezen, Of anders formulieren

In de eerste vraag, vraag je waarom mensen die weining hebben naar artiesten luisteren die praten over wat ze allemaal teveel hebben.

in de 2e vraag, heb je et over achtergrond muziek en deuntjes, en waarom teksten genegeerd worden.

Maak niet uit, vragen stellen is lastig
King_Nas
New York State Of Mind
Gepost door King_Nas op dinsdag 09-03-2010 om 19:09:58
formuleren heet dat pascool


----------------------------------------
"Du machst nichts, was ich nicht gestern schon gut gemacht hab"
King_Nas
New York State Of Mind
Gepost door King_Nas op dinsdag 09-03-2010 om 19:27:15
Quote:
<b>Replay schreef op 09-03-2010 @ 18:27</b>
ja ook al hou je het bij nederlandse teksten, ik bedoel, kijk per.verz, hij was kk aan een tijd terug met al die pokoes van em, iedereen vond hem kei hard komen op elke track, wij horen ook wat die zegt en als het real life was zou niemand het goed keuren, maar tis muziek joh, tis niet dat je er iets van moet leren ofzo.


dat vind ik een beetje kort door de bocht. Ik bedoel als iemand op een track bv. rapt over hoe hij zijn vriendin wil slaan en misbruiken ..
al brengt die dat nog op zo een geniale creatieve manier, verandert dat niks aan de inhoud. Als hij in real life die bedreiging naar iemand zou uitten, zou je geschokt zijn en het afkeuren. Maar als hij het op een beat brengt, mooi in storytellende vorm is luister je er lekker naar? En hoef je je er opeens niet bewust ervan te zijn wat die zegt, omdat het toch maar muziek is?

Dat is hetzelfde als dat meisje in de bus die naar het nummer &quot;sletje&quot; luistert ... maar als je haar een vies voorstel doet opeens geschokt is.

Ik bedoel je moet wel weten naar wat je luistert en met welke bedoeling datgene geschreven is.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-03-2010 @ 19:28:36 ]

----------------------------------------
"Du machst nichts, was ich nicht gestern schon gut gemacht hab"
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op dinsdag 09-03-2010 om 20:32:05
Quote:
King_Nas schreef op 09-03-2010 @ 19:27
(...)
Dat is hetzelfde als dat meisje in de bus die naar het nummer "sletje" luistert ... maar als je haar een vies voorstel doet opeens geschokt is.

Ik bedoel je moet wel weten naar wat je luistert en met welke bedoeling datgene geschreven is.


Dat is de kracht van nuances aanbrengen en relativeren.
Je hoeft niet alles serieus te nemen.
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
Replay
...
Gepost door Replay op dinsdag 09-03-2010 om 20:35:13
hoezo kort door de bocht...
je bent toch een artiest, dan kan je met je teksen doen wat je wil, als je in je teksten meisjes wil slaan en je nichtje wil zwanger maken, ga je gang, als dat je concept doper maakt...
zegt toch verder niet perse iets over de artiest of over degene die er naar luisterd..
----------------------------------------
....
Do-P
!Ongelegen!
Gepost door Do-P op dinsdag 09-03-2010 om 21:09:51
Quote:
<b>Replay schreef op 09-03-2010 @ 20:35</b>
en je nichtje wil zwanger maken


Ah, dat was wat ik vandaag nog wilde doen!
Thanks for reminder. Bijna vergeten
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-03-2010 @ 21:11:55 ]

----------------------------------------
L2N: "quoten is voor homo's"
Bizzy_D
silly bitch
Gepost door Bizzy_D op dinsdag 09-03-2010 om 21:17:20
voor mij ligt de scheidslijn vrij duidelijk, namelijk bij het verschijnsel dat artiesten gaan rappen wat het publiek wil horen ipv rappen over hun eigen ideeen en gevoelens.
Rappen over muziek en bitches gaat over de verheerlijking van het leven als rapper die schijnbaar een groot deel van het publiek leuk vindt, omdat ze daar allemaal natte dromen van krijgen ofzo als ze dat zelf zouden zijn.

Rappers op TV zijn meer en meer een rolmodel geworden, en hoe spijtig het ook is, ze zijn wel het imago van het hele genre bij mensen die zich er niet in verdiepen.
Replay
...
Gepost door Replay op dinsdag 09-03-2010 om 21:26:57
Quote:
Do-P schreef op 09-03-2010 @ 21:09
(...)

Ah, dat was wat ik vandaag nog wilde doen!
Thanks for reminder. Bijna vergeten


yw
----------------------------------------
....
Biekjeu
Blijf Hiphop
Gepost door Biekjeu op dinsdag 09-03-2010 om 22:38:58
Als't lekker klinkt, en er feeling in zit.
Ben ik misschien al te snel tevreden?
----------------------------------------
I sip the Dom P, watchin Gandhi til I'm charged
Then writin in my book of rhymes, all the words pass the margin
ZatteZakZix
Hung like a Horse
Gepost door ZatteZakZix op woensdag 10-03-2010 om 11:59:56
Quote:
Twister schreef op 09-03-2010 @ 18:15
Laat ik de vraag een beetje aanpassen. Mensen die in een Engelstalig land wonen en al die teksten dus wel verstaan; zij horen dus makkelijk wat er gezegd wordt. Hoe komt het dat zulke teksten dan toch genegeerd worden? Echt alleen door het deuntje? Ik bedoel zo bijzonder is de achtergrondmuziek van de meeste Urban (ik gebruik de term die de meeste mensen gebruiken) niet.

Maar dit is dus blijkbaar een "stomme vraag."


Nee dude, dat komt niet alleen door de toffe deuntjes. Ik vroeg me ook af waarom 50 cent geld verdient met mensen vertellen dat 'ie geld aan ze verdient. alleen al de albumtitel 'get rich or die tryin'. Persoonlijk denk ik dat het, in 50's geval, komt door de humor en de schijt die hij aan alles en iedereen heeft. Dat vinden mensen stoer. Bij 50 is het bovendien geloofwaardig als hij zegt dat hij een gangster is en dat hij veel geld heeft. Op het moment dat die types het geld echt hebben, en hun teksten geloofwaardig worden, is de muziek doper. toch? dat vrouwen naar onvriendelijke teksten luisteren, dat komt door het schokeffect en de stiekeme fantasieen denk ik. het is muziek. het is niet echt. ik vind het gekker dat vrouwen zichzelf uithongeren om dun te zijn dan dat ze dansen of vieze liedjes. Ik luister toch ook naar manonvriendelijke teksten? en jij ook. Jedi mind tricks is nou niet echt vriendelijk. Een gemiddelde verse van Vinnie Paz bevat ongeveer 40 verschillende manieren om iemand om te brengen. Toch vind ik het vet om te checken. Ik neem aan dat die chicks het ook niet persoonlijk opvatten. En over dat geld gesproken.. tsja, het zal wel iets met fantasie te maken hebben. ook de reden dat mensen mtv cribs kijken, of oscaruitreikingen, of uberhaubt films.

Plus ik denk dat het met status, originaliteit en/of humor te maken heeft. Succesvolle rappers hebben dat. of je nou wil of niet. (behalve pitbull, hij moet echt doodgeschopt worden...)

Ik snap bij sommige rappers het succes wat ze met hun teksten hebben ook niet, maar de meesten hebben ook veel vette tracks die niet over geld gaan, die geloofwaardig of gewoon dope zijn.
----------------------------------------
May the Horse be with you!
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op woensdag 10-03-2010 om 12:02:28
Als Ik heb een zachte G maar ook een harde L een hit kan worden, verbazen jullie je over commerciele hiphop?


----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
King_Nas
New York State Of Mind
Gepost door King_Nas op woensdag 10-03-2010 om 12:35:39
Quote:
Replay schreef op 09-03-2010 @ 20:35
hoezo kort door de bocht...
je bent toch een artiest, dan kan je met je teksen doen wat je wil, als je in je teksten meisjes wil slaan en je nichtje wil zwanger maken, ga je gang, als dat je concept doper maakt...
zegt toch verder niet perse iets over de artiest of over degene die er naar luisterd..


natuurlijk zegt dat iets over de artiest. Je schrijft dingen met een bepaalde reden. Om dat ene voorbeeld eens te nemen.
Als jij als artiest zegt dat je je nichtje zwanger wil maken kan dat volgens mij drie dingen betekenen.

1. Het is niet serieus bedoelt, maar als een grap (dat merk je dan als luisteraar natuurlijk ook meteen, het is onderdeel van het concept, dat een niet-serieuze insteek heeft)

2. Hij zegt het alleen om te schokkeren. Hij laat het zo lijken alsof het serieus bedoelt is terwijl hij in het echt nog geen vlieg kwaad doet. (dat is wat mij betreft gewoon fake)
Net zoals neppe gangsterjes doen

3. Of hij zegt het omdat hij het meent. (wat niet persee betekent dat hij het in het echt ook zou doen), maar hij schrijft het vanuit een bepaald oprecht gevoel. (haat of weet ik wat)

Als de artiest het vanuit reden 1 schrijft. Dan kan ik er als luisteraar om lachen.
Schrijft hij vanuit reden 2, heb ik zoiets van je bent nep! Hij kan zijn woorden geen kracht bij zetten.
Schrijft hij vanuit reden 3, is hij eerlijk. Of je datgene wat hij zegt nu als goed of slecht beoordeelt. De artiest is eerlijk.
----------------------------------------
"Du machst nichts, was ich nicht gestern schon gut gemacht hab"
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op woensdag 10-03-2010 om 12:50:06
Quote:
MuSS070 schreef op 10-03-2010 @ 12:02
Als Ik heb een zachte G maar ook een harde L een hit kan worden, verbazen jullie je over commerciele hiphop?



Carnavalsmuziek is iets anders dan serieuze muziek, wijsneus
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 10-03-2010 om 12:52:50
Heel wat hiphop komt anders aardig carnavalesk over.
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op woensdag 10-03-2010 om 13:00:10
...waardoor er vragen als deze ontstaan.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op woensdag 10-03-2010 om 13:17:20
Veel mensen denken hier wel te makkelijk over of vatten de vraag denk ik verkeerd op. Het gaat niet om bragg en boasten over je rapskills, maar over je bezit(toch Twister.

Als je inderdaad kijkt naar veel van de populaire hiphopmuziek(Lil Wayne, Fat Joe, 50 Cent ) dan zie je toch wel erg RECHTSE teksten langskomen. Ik denk omdat het gebrek aan een sociaal stelsel in de VS erg speelt. De mensen die toch rijk zijn geworden, hebben sterk het gevoel dat lot zelf in hun handen te hebben gehad; Niemand heeft hen geholpen. Voor diegenen heeft het liberale stelsel gewerkt en zal dit dus vieren in hun tracks.
Plus daar komt bij dat ze uit een arm milieu komen en als je al iets hebt, dat vrij bijzonder voor je is. Er is daar een cultuur waarin geld/succes heilig is. Die cultuur was er al sinds het begin van de VS, aangezien degenen die naar Amerika trokken mensen waren die een risico namen om een nieuw welvarend bestaan op te richten.
Waarom deze boodschap/muziek nu ook in Nederland aanslaat? Veramerikanisatie...Het overgrote aanbod op de televisie en internet is afkomst uit de VS en dit is 'the place to be'.

Strijd daarom mee voor een socialere hiphopscene
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-03-2010 @ 13:36:01 ]

----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 10-03-2010 om 13:27:45
kapitalisme heet dat gewoon.
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op woensdag 10-03-2010 om 13:35:17
ja inderdaad. Toch is het raar dat zoveel mensen naar dit rechste gedoe luisteren. Het is denk ik een illusie die deze rappers verkopen: ik heb veel shit, waar jij ook van droomt. Echter kunnen maar een heeeel klein deel van de luisteraars ook zoveel gaan verdienen, zeker in de liberale/kapitalistische VS, waar de sociale mobiliteit<sup>(het percentage dat uit zijn eigen sociale milieu stijgt/daalt)</sup> het laagste ter wereld is.
Ik vind het dus een zeer goede vraag van Twister.

En natuurlijk veel mensen kiezen de muziek niet uit op de tekst, maar je kan niet zeggen dat deze mensen niet herhaaldelijk deze rechtse boodschap meekrijgen. Niet alleen tekst speel daarbij trouwens een rol, maar bijvoorbeeld ook een 'swaggy', opschepperige/non-chalante manier van rappen, zoals de Flinke Namen veel proberen bijvoorbeeld.
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op woensdag 10-03-2010 om 14:02:42
Goede reactie Freek, je slaat de spijker op de kop. Alleen de theorie dat armen graag naar rijken luisteren omdat het een droom voor ze is (komt het daar op neer of niet klopt volgens mij niet helemaal.

Ik ben zelf ook niet de rijkste (integendeel) en wordt juist heel misselijk van die rijke rappers die het hebben gemaakt en nu alle skill buitenboord gooien om op een makkelijke manier op te scheppen over hun welvaart. Daarom kan ik het me niet goed voorstellen. Ook verbaast het me telkens weer dat 0% creativiteit voldoende is om een nummer &eacute;&eacute;n hit te scoren.

Ik bedoel, &quot;call me mr. Flinstone I can make your bed rock&quot; is ongelofelijk played. Toch kunnen ze er een hit omheen bouwen met een catchy muziekje erbij. En de tekst is voor mij niet te negeren. Ik zie dat hetzelfde als wanneer je een tekst op een muur ziet. Je leest het vanzelf. Als iemand iets zingt of rapt hoor ik dat vanzelf. Is dit dan niet bij iedereen zo? Wordt het gewoon genegeerd? Wat is het?

Daar ben ik naar op zoek.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 10-03-2010 om 14:03:41
De gemiddelde rapper is nou niet bepaald bovengemiddeld intelligent te noemen.
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op woensdag 10-03-2010 om 14:08:44
Dan luister je naar de verkeerde rappers..
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 10-03-2010 om 14:13:49
Hoor je ergens een klok luiden knul?

Ik reageer op de openingspost.

L2N
twezus
Gepost door L2N op woensdag 10-03-2010 om 14:20:53
twister je bent gek man, die line is uit underground shit, ik weet niet wie die track heeft gedaan bedrock maar zodra je die zin de heletijd herhaalt gaan mensen nadenken over die zin... dat is dus tenminste iemand die nog wil scoren op wordplay, zieje meteen weer haat.. Terwijl hoeveel snoop dogg reffreintjes dre reffreinen enz zijn niet gewoon uit een verse van een andere tekst(soms van een eigen tekst maar vaak ook van een ander) kom je weer langs een oudere track denk je hee daar heeft ie het van, boeie. Die homo laatst had hele technology gecoverd met een homo versie. terwijl ze volgens mij tegelijk in de top40 stonden..
Als het goed klinkt klinkt het goed. Jij bent kritisch op bepaalde punten, dat is je goed recht, maar je mening is gevormd. Andere hun mening en smaak ook.
Nogmaals Twister je spaced echt, de verhoudingen liggen heel anders de meeste luisteren amper naar de tekst, dus dat maakt jou die kleine minderheid die de heledag als ie wat luisterd het aan het ontleden is. Ook kom je na een tijdje de scene te volgen erachter dat het niet zo is dat elke rapper 20 bitches heeft en 2 auto's en druiven en waaiers..Dat maakt die gasten wel wat normaler.
Maar muziek is strictly entertainment, altijd geweest en zal altijd zo zijn.De een entertaint door hele droevige verhalen, en de ander door opscheppen. Als iets jou niet entertaint dan niet toch??? Ik vind jay-z niet dope.. leg mij maar uit hoe dat kan volgens jou visie?
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op woensdag 10-03-2010 om 14:25:27
naast een entertainende factor, heeft muziek ook wel een culturaliserende factor hoor

maar twister, jij zegt dat je niet gelooft in die droom die ze verkopen, maarja dat ben JIJ, dus dat blaast me theorie niet omver. Ik denk idd wat l2 zegt dat je jezelf tot een minderheid moet rekenen, wees er trots op en spread je knowledge ofzo, maar probeer niemand te beledigen. Aan het eind proberen mensen toch gewoon ge-etertaind te worden en daar moet je mensen niet op afrekenen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-03-2010 @ 14:27:39 ]

----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
L2N
twezus
Gepost door L2N op woensdag 10-03-2010 om 14:29:52
culturaliseren komt denkik na je genentertained bent
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
 Index / Muziek /   [Pagina: [1] 2 3 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0206 sec.