Index / Muziek / [Pagina: 1 [2] 3 ] | ||
Twister 1988 Editie ![]() |
![]() | ![]() |
Kom op L2, scoren op wordplay met een line die gejat is van een Engelse/Amerikaanse mop die al eeuwenoud is. Das goedkoop scoren wat mij betreft en dus voor mij genoeg reden om te haten. En zoals je zegt dat ik teksten "ontleed" zo gaat het niet. Ik hoor gewoon iemand wat zeggen, net als dat je een gesprek opvangt of zo. En als iemand alleen te melden heeft dat hij succesvoller is dan de meesten dan vind ik dat niet positief, net als wanneer iemand het persoonlijk tegen jou zou zeggen. Zo van: "Hee, L2, internetrapper, ik heb kk veel money en huizen en auto's en bitches en ik schiet mensen als ik daar zin in heb" dan denk jij toch ook wtf praat je man mongol? Dat entertaint mij gewoon niet. En waarom ik niet snap dat het andere mensen wel entertaint? Omdat de boodschap niet veranderd door er een muziekje onder te zetten. Ze (de luisteraars) weten het wel maar negeren het, of horen ze het echt niet door het catchy refreintje? @ Freek: ik had niet door dat ik mensen beledigde, daar bied ik dan ook mijn excuses voor aan. Je moet alleen inzien dat ik muziek zie als een kunstvorm (dus rap en hip hop ook) waar met woorden en muziek prachtige dingen gecreëerd kunnen worden. En als ik dan zie dat de van Gogh's onder de rappers altijd skeer blijven en de 3 jarige kleuters die een voorgekauwde kleurplaat nog niet eens binnen de lijntjes kunnen inkleuren kk rijk worden en daarna nog minder goede muziek gaan maken (wat dan ook nog eens hits worden) dan denk ik: damn. Hoe kan dit? Snap je? ---------------------------------------- Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit | ||
L2N twezus ![]() |
![]() | ![]() |
dat internetrapper gedeelte lees ik maar ff overheen want dat is alweer jou mening twister. Maar hoe weet jij dan dat het een eeuwenoude Engelse Amerikaanse mop is?? Denk je dat iedereen dat weet? En als een nummer persoonlijk gericht is, ja tuurlijk dan komen er nog veel meer emoties bij kijken dan normaal, dus die vergelijking gaat nergens over. Zolang jij niet kan begrijpen dat geen enkele line played is voor de mainstream ga je het niet snappen. ze proberen toch ook grappig te zijn, als ze rappen dat hun auto evengroot is als de titanic? Ik kan er soms om lachen. Jij hebt al een hele afgunst tegen iedereen die geld verdient, omdat je het zelf niet hebt. Als je madd geld had zou je erom lachen en met je eurobriefjes gooien.. ---------------------------------------- L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla | ||
Outshining | ![]() | ![]() |
Quote: livio schreef op 10-03-2010 @ 12:52 Heel wat hiphop komt anders aardig carnavalesk over. Word. ---------------------------------------- Sabr | ||
Twister 1988 Editie ![]() |
![]() | ![]() |
Nee, dat internetrapper gedeelte is een voorbeeld van de denigrerende toon waarop veel rappers naar hun publiek praten. En zoals je nu laat zien trek je je er toch iets van aan. Ik weet dat van die mop en het Amerikaanse/Engelse publiek weet dat. Het hoeft niet eens persoonlijk. Stel dat iemand een open brief schrijft naar de krant, gericht naar iedereen die maar wil lezen. Denk je dat dan mensen care hebben? Natuurlijk niet. Waarom dan wel met een muziekje eronder? Als ze zeggen dat hun auto groter is dan de titanic is dat misschien een leuk grapje, maar meestal komt het niet eens tot dat minimale level van creativiteit en blijft het bij droog opscheppen. Soms rijmt het niet eens. Ik kan er ook om lachen, maar wel met dubbele gevoelens. "Gooi me hengel aan de haak zit een vis n*gga" vind ik grappig omdat het zo slecht is. Maar ik denk ook aan al die mensen die rap serieus nemen die geen airplay en aandacht krijgen. Ik denk aan al die arme mensen die zijn verloochend door een man die nu rapt over dingen die velen niet hebben alsof hij beter is dan de mensen die hem vroeger op handen droegen. En nee, ik heb geen afgunst tegen mensen die geld hebben/verdienen. Dat slaat nergens op en ik zie niet waar je dat vandaan haalt. ---------------------------------------- Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit | ||
FreakyFreek Teringhond & Co. ![]() |
![]() | ![]() |
maarrrr rijk worden betekent: meer mensen om je heen(een bedrijf perhaps) en daarom meer concessies, dus meer controversiele/ongewone stukken weghalen. Dat wil je toch niet als kkartistieke artiest, dus waarom zou een 'echte' rapper rijken willen worden. ---------------------------------------- http://www.wijzenuithetoosten.nl | ||
Twister 1988 Editie ![]() |
![]() | ![]() |
Quote: <b>FreakyFreek schreef op 10-03-2010 @ 15:25</b> maarrrr rijk worden betekent: meer mensen om je heen(een bedrijf perhaps) en daarom meer concessies, dus meer controversiele/ongewone stukken weghalen. Dat wil je toch niet als kkartistieke artiest, dus waarom zou een 'echte' rapper rijken willen worden. Dat is 't 'm nou net. Als echte rapper kun je niet rijk worden om die redenen. Tot de mainstream het accepteert. Dat is deel van de trobbie ![]() Plus dat het meer om acceptatie gaat dan geld, laat dat duidelijk zijn. Alleen je kan nooit op grote schaal geaccepteerd worden als alleen de mensen die echt graven je tracks horen. [ Dit bericht is gewijzigd door op 10-03-2010 @ 15:31:31 ] ---------------------------------------- Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit | ||
mixxman![]() |
![]() | ![]() |
Pff twister de een heeft het talent om gehoord te worden en de ander heeft dat niet. Het is een harde wereld. Het is nogal logisch dat een rapper met een beat en zijn raps meer gehoord wordt dan een anonieme arme sloeber die een brief schrijft. Je hecht teveel waarde aan de boodschap man. Ikzelf beperk me in rap slechts tot kernkoppen, typhoon en engell. Daarbuiten nog een enkele engelstalige artiest. En dan alleen tracks die ergens over gaan of wat gewoon lekker wegluistert. Als je, je zo irriteert dan moet je die sheit gewoon negeren. Ik vind het een beetje een oeverloze discussie eerlijk gezegd. ---------------------------------------- HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho | ||
Twister 1988 Editie ![]() |
![]() | ![]() |
Quote: <b>mixxman schreef op 10-03-2010 @ 15:35</b> Pff twister de een heeft het talent om gehoord te worden en de ander heeft dat niet. Het is een harde wereld. Het is nogal logisch dat een rapper met een beat en zijn raps meer gehoord wordt dan een anonieme arme sloeber die een brief schrijft. Je hecht teveel waarde aan de boodschap man. Ikzelf beperk me in rap slechts tot kernkoppen, typhoon en engell. Daarbuiten nog een enkele engelstalige artiest. En dan alleen tracks die ergens over gaan of wat gewoon lekker wegluistert. Als je, je zo irriteert dan moet je die sheit gewoon negeren. Ik vind het een beetje een oeverloze discussie eerlijk gezegd. Ho wacht, ik heb het hier over commerciële rappers en rappers, niet over iemand die een brief schrijft en commerciële rappers. Dat was slechts een voorbeeld en zelfs dat voorbeeld heb je (sorry man) verkeerd gelezen. Ik zou alles doorlezen voor je reageert anders kun je niet mee discussiëren en lijkt het inderdaad een oeverloze discussie. No offence. EDIT: Ik kom net dit artikel tegen, vond het wel gepast: Hip Hop Culture [ Dit bericht is gewijzigd door op 10-03-2010 @ 15:50:28 ] ---------------------------------------- Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit | ||
Huussuh | ![]() | ![]() |
als ik ergens een hekel aan heb is het wel echte hiphop ---------------------------------------- dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52 over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is. | ||
King_Nas New York State Of Mind ![]() |
![]() | ![]() |
Echte hiphop is voor iedereen anders, jammer genoeg. ---------------------------------------- "Du machst nichts, was ich nicht gestern schon gut gemacht hab" | ||
Vitaal Vitaliteit ![]() |
![]() | ![]() |
lol @ de boy die zei dat de I can make your bed rock/fred flinstone line valt onder wordplay. ---------------------------------------- Fuck you, I rhyme better. | ||
Replay ... |
![]() | ![]() |
wat is het dan vitaal? ---------------------------------------- .... | ||
Vitaal Vitaliteit ![]() |
![]() | ![]() |
Quote: <b>Replay schreef op 10-03-2010 @ 17:58</b> wat is het dan vitaal? een gebite/gerecycelde slecht excuus voor een metafoor. [ Dit bericht is gewijzigd door op 10-03-2010 @ 18:06:29 ] ---------------------------------------- Fuck you, I rhyme better. | ||
Nickert boss ![]() |
![]() | ![]() |
Dit gezeur heb je in iedere scene, hiphop is geen uitzondering. | ||
Replay ... |
![]() | ![]() |
Quote: Vitaal schreef op 10-03-2010 @ 18:04 (...) een gebite/gerecycelde slecht excuus voor een metafoor. dus wat is het? ---------------------------------------- .... | ||
Vitaal Vitaliteit ![]() |
![]() | ![]() |
Quote: Replay schreef op 10-03-2010 @ 18:12 (...) dus wat is het? wordplay. ![]() ---------------------------------------- Fuck you, I rhyme better. | ||
FreakyFreek Teringhond & Co. ![]() |
![]() | ![]() |
nunununu ik ben vitaal ---------------------------------------- http://www.wijzenuithetoosten.nl | ||
Vitaal Vitaliteit ![]() |
![]() | ![]() |
fout, jij bent wack met een belachelijk slechte website. [ Dit bericht is gewijzigd door op 10-03-2010 @ 19:16:58 ] ---------------------------------------- Fuck you, I rhyme better. | ||
Twister 1988 Editie ![]() |
![]() | ![]() |
kinders... hou t on topic. ![]() ---------------------------------------- Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit | ||
Replay ... |
![]() | ![]() |
ja precies, vitaal je laatste post (@mij) was dat sarcasme? ---------------------------------------- .... | ||
Vitaal Vitaliteit ![]() |
![]() | ![]() |
nee, technisch gezien heb je gelijk en is het wordplay. maar je snapt hopelijk wel wat ik bedoel.. [ Dit bericht is gewijzigd door op 10-03-2010 @ 19:18:41 ] ---------------------------------------- Fuck you, I rhyme better. | ||
Replay ... |
![]() | ![]() |
ik snap wat je bedoelt, en ik denk ook dat dat is wat twister bedoelt, tis gewoon wack... maar ik luister die muziek waar twister op doelt ook, en het is echt niet dat ik verlang naar wat hun hebben of dat ik wil leven zoals hun, en t boeit me ook niet als ze met gekke lines komen ofzo, soms vind ik het juist dope als ze met gekke lines komen die nergens over gaan... ---------------------------------------- .... | ||
Twister 1988 Editie ![]() |
![]() | ![]() |
smaken verschillen trouwens [ Dit bericht is gewijzigd door op 10-03-2010 @ 19:30:34 ] ---------------------------------------- Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit | ||
Vitaal Vitaliteit ![]() |
![]() | ![]() |
ja dat heb ik ook wel, maar soms komen er lines voorbij (call me fred flinstone, I can make your bed rock) waarbij ik denk hoezo de fok verkoopt deze shit. commerciele hiphop is erg focking breed.. eminem is bijv commercieel als een mawfacker maar hij is gewoon te hard. wat twist met commerciele muziek bedoelt is rappers die scheit hebben aan de kunst en rappen voor de money. en ik moet zeggen, af en toe komt er een nummer voorbij in de mainstream die eigenlijk kaka is maar die ik ook wel vet vind. [ Dit bericht is gewijzigd door op 10-03-2010 @ 19:37:03 ] ---------------------------------------- Fuck you, I rhyme better. | ||
Replay ... |
![]() | ![]() |
Quote: Twister schreef op 10-03-2010 @ 19:28 smaken verschillen trouwens omdat ik me meer focus op het geluid en op hoe alles in elkaar zit, de beats, te stemmen, 2e stemmen, 3e enz.. als ik dan de tekst luister denk ik meestal "haha waarom zegt ie dat, slaat nergens op" of "ghehe nja wel grappig hoe ie daar op gekomen is" verder denk ik er meestal niet bij na, omdat ik ook een kant heb waarbij ik juist alleen maar de hiphop luister die jij ook waardeerd en luisterd. bij die tracks ga ik juist weer WEL naar de tekst luisteren omdat ik weet dat er gewoon kk harde lines tussen kunnen zitten, omdat t door iemand gemaakt is die langer dan een kwartier over zijn tekst heeft gedaan. en langer dan een kwartier met zijn beats is bezig geweest. ---------------------------------------- .... | ||
Bizzy_D silly bitch ![]() |
![]() | ![]() |
ik luister naar rappers om wat ze te zeggen hebben, niet hoe mooi ze klinken. Daarom verkies ik goede lyricists boven kutrappers op een harde beat. Anders kan je net zo goed de producernaam onder het liedje zetten ipv de rapper. Maargoed zo kijk ik erover, als je een rapper in NL zou hebben die in het Nederlands op de Lil Wayne manier zou spitten zou iedereen hem raar aankijken. Maar meneer big American tattooman met neppe stemmetjes is wel helemaal de shit.. Ik vind het vrij verwerpelijk allemaal en schaam me er voor dat de laag die het meeste inkomsten verdient binnen hiphop (Afgezien van Jay-Z) echt een schande is voor hiphop als cultuurelement | ||
Replay ... |
![]() | ![]() |
oke, dus als een rapper klinkt als kind van 11 op een beat van k3 maar zijn lyrics like dead prezz luister je ernaar omdat t dope is wat ie te vertellen heeft? je luisterd ernaar omdat het hele pakketje je bevalt, je hebt toch ook wel eens tracks waarvan je denk, damn die beat die killt hebt, jammer die ie eroverheen spit, maar toch blijf je checken. tis gewoon fun, en het is extra leuk als je favoriete nummer ook nog een boodschap heef en een dope tekst ---------------------------------------- .... | ||
Bizzy_D silly bitch ![]() |
![]() | ![]() |
Neen. ik luister eigenlijk puur en alleen voor de creativieit, woordgebruik, schema's & rijms. Dat zie ik bij popie jopie artiesten zelden omdat het altijd hetzelfde liedje is (bijna letterlijk gezien). Er zijn ook niet zo bar veel artiesten die ik heel vaak check ofzo, bijna alleen artiesten die echt origineel komen enzo, maar ieder zn eigen perspectief in die shit toch. Ik heb niks over gezegd hoe de rapper klinkt, je gaat me niet vertellen dat Lil Wayne echt dope klinkt haha. Ik check gewoon wat de rapper doet en de beat eromheen kan me niet zo heel veel jeuken. Vind spoken word daarom ook erg dope om te checken [ Dit bericht is gewijzigd door op 10-03-2010 @ 22:36:20 ] | ||
kratos - |
![]() | ![]() |
commerciele hiphop is gewoon hiphop waar geld mee word verdiend en er word gekeken naar wat mensen willen. Ik maak beats, lever deze aan o.a. een label en denk bij het maken ervan dan aan wat luisteraars willen ( meestal niet en doe ik wat ik wil ![]() Hiphop is erg breed, je zal gewoon moeten accepteren dat er mensen zijn die zulke muziek waar jullie het nu over hebben maken en luisteren. waarom mensen naar zulke muziek luisteren? het is best simpel te maken. En dus is er een groot aanbod van dat soort muziek. En omdat ( de meeste ) mensen te lui zijn om zelf naar goede muziek te zoeken nemen ze van de media aan dat wat hun aan bieden goede muziek is. Ze willen de muziek in hun schoot geworpen krijgen, daarom moet je als artiest niet gaan w88 tot je lusiteraars hebt maar de muziek naar hun brengen. door radio's enzo. waarom die muziek dan zoals in vele hiphop gevallen niet word gedraait op de meeste radio is ook weer iets wat ik dan neit snap ---------------------------------------- - | ||
Bizzy_D silly bitch ![]() |
![]() | ![]() |
die vraag beantwoord je zelf al, omdat radiostations ook commercieel moeten denken om luisteraars te binden en behouden dat snap ik dan weer wel. Het is alleen jammer dat er steeds meer zogenaamde hiphopheads komen die alleen T.I. Lil Wayne Eminem 50 en 2pac gehoord hebben (en slechts enkele tracks kennen waarmee ze zijn doodgegooid door TV of vriendjes) in plaats van dat ze dieper op die shit ingaan, maar helaas is niet iedereen bereid daar de moeite voor te nemen. maarja jij hebt het over beats daar heb ik verder geen problemen mee, ik luister wel altijd naar wat een rapper te melden heeft [ Dit bericht is gewijzigd door op 10-03-2010 @ 22:52:58 ] | ||
mixxman![]() |
![]() | ![]() |
Ja dakdekkertjes het is lastig om de ware hiphop te kennen, terwijl de medemens zo onwetend is. Zwaaaaaaaaaar. Kut topic, kut onderwerp, kut discussie. Dit onderwerp is meer played dan de meest geplayde woordspeling. Ook de standpunten die ingenomen worden trouwens, maar dat is een gevolg van. [ Dit bericht is gewijzigd door op 10-03-2010 @ 23:24:00 ] ---------------------------------------- HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho | ||
RVR_ KenJeDat.net ![]() |
![]() | ![]() |
Quote: mixxman schreef op 10-03-2010 @ 23:23 Ja dakdekkertjes het is lastig om de ware hiphop te kennen, terwijl de medemens zo onwetend is. Zwaaaaaaaaaar. Kut topic, kut onderwerp, kut discussie. Dit onderwerp is meer played dan de meest geplayde woordspeling. Ook de standpunten die ingenomen worden trouwens, maar dat is een gevolg van. Inderdaad. Laat rappers rappen, laat haters haten, laat de echte mannen praten en blijf vooral luisteren wat je leuk vind. Doooeeei! ---------------------------------------- I havent got a clue what's going on. | ||
kratos - |
![]() | ![]() |
Quote: Bizzy_D schreef op 10-03-2010 @ 22:51 die vraag beantwoord je zelf al, omdat radiostations ook commercieel moeten denken om luisteraars te binden en behouden dat snap ik dan weer wel. Het is alleen jammer dat er steeds meer zogenaamde hiphopheads komen die alleen T.I. Lil Wayne Eminem 50 en 2pac gehoord hebben (en slechts enkele tracks kennen waarmee ze zijn doodgegooid door TV of vriendjes) in plaats van dat ze dieper op die shit ingaan, maar helaas is niet iedereen bereid daar de moeite voor te nemen. maarja jij hebt het over beats daar heb ik verder geen problemen mee, ik luister wel altijd naar wat een rapper te melden heeft Ik had het niet alleen over beats hoor ![]() gewoon het geheel, de beats zit zelfs vaak nog meer energie in dan de teksten. ---------------------------------------- - | ||
Petfles Teringhond & Co. |
![]() | ![]() |
Het is maar muziek... | ||
King_Nas New York State Of Mind ![]() |
![]() | ![]() |
Quote: Petfles schreef op 11-03-2010 @ 00:20 Het is maar muziek... Dat is echt zo een kut opmerking ---------------------------------------- "Du machst nichts, was ich nicht gestern schon gut gemacht hab" | ||
Twister 1988 Editie ![]() |
![]() | ![]() |
Quote: mixxman schreef op 10-03-2010 @ 23:23 Ja dakdekkertjes het is lastig om de ware hiphop te kennen, terwijl de medemens zo onwetend is. Zwaaaaaaaaaar. Kut topic, kut onderwerp, kut discussie. Dit onderwerp is meer played dan de meest geplayde woordspeling. Ook de standpunten die ingenomen worden trouwens, maar dat is een gevolg van. En hiermee draag je echt veel bij. Als je nou eens probeert constructief te zijn in plaats van dit topic af te zeiken... Ik heb dit onderwerp alleen terloops langs zien komen op NLHH (niet dat ik hier zo vaak meer kom, toegegeven) en het was vaak off-topic in een andere discussie. Dus het leek mij wel interessant om alle meningen in ��n topic te hebben. En inderdaad, dan komt er weleens een mening voorbij die je al hebt gehoord. Maar in plaats van de discussie, die nu steeds meer in dezelfde richting wordt geduwd, een verse invalshoek te geven, zeiken mensen liever over hoe kut dit topic/de discussie is. En dat komt weer omdat het jou persoonlijk niet interesseert. Maar als het je niet interesseert, waarom dan meteen negatief gaan doen in dit topic? Leg dan eens op een normale manier uit waarom je je zo geroepen voelt om te komen zeuren in een topic waar aardig wat mensen toch proberen een discussie op gang te houden. Serieus mixxman, wat schiet je daar nou mee op? ---------------------------------------- Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit | ||
mixxman![]() |
![]() | ![]() |
Je hebt gelijk na een keer was het ook wel duidelijk. Maar had gister wat alcoholische versnaperingen op en daar word ik soms nogal wat schreeuwerig van, lucht wel op ![]() Ik snap gewoon niet waarom de drijfveren van mensen om muziek te maken en muziek te luisteren bediscussieerd dienen te worden. Vanwege het feit dat je gaat veroordelen en de drijfveren opzich al duidelijk zijn. Op deze manier ontstaat er een grote herhaling in een discussie waarin de aangevoerde argumenten weinig meer dan logisch en voor de hand liggend zijn. Daar stoorde ik me aan, maar ik zal uit dit topic blijven aangezien het inderdaad een beetje irritant is als ik dan ook in herhalingen blijf vallen. ---------------------------------------- HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho | ||
Twister 1988 Editie ![]() |
![]() | ![]() |
Hedde wellus mixxman. Het artikel dat ik hier over heb geschreven is inmiddels te lezen <STRIKE>op mijn hyves</STRIKE> <i>verderop in het topic</i> [ Dit bericht is gewijzigd door op 11-03-2010 @ 18:58:59 ] ---------------------------------------- Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit | ||
Replay ... |
![]() | ![]() |
ik vind je blog wack, k snap wat je bedoelt, maar tis niet dat ik nu denk, wow die twister die maakt wel een punt! nee ik denk er helemaal niks bij, jammer want volgens mij heb je veel info en meningen gekregen waarmee je veel dingen mee kon doen.... [ Dit bericht is gewijzigd door op 11-03-2010 @ 18:05:13 ] ---------------------------------------- .... | ||
livio Oldschool ![]() |
![]() | ![]() |
Liefde betaalt de huur helaas niet. | ||
Twister 1988 Editie ![]() |
![]() | ![]() |
Quote: <b>Replay schreef op 11-03-2010 @ 18:04</b> ik vind je blog wack, k snap wat je bedoelt, maar tis niet dat ik nu denk, wow die twister die maakt wel een punt! nee ik denk er helemaal niks bij, jammer want volgens mij heb je veel info en meningen gekregen waarmee je veel dingen mee kon doen.... Kritiek is natuurlijk altijd welkom, maar je zegt alleen "ik denk er helemaal niks bij" en "je hebt veel info (ja ook veel kaka info) en meningen (ja ook veel niets toevoegende meningen) gekregen waarmee je veel dingen kon doen." Wat moest ik er nog meer mee doen dan? Ik heb bijna alle constructieve opmerkingen en meningen een plaats gegeven in het artikel. Zoals je leest is het meer gericht aan mensen die niet elke dag bezig zijn met hip hop, of niet op de hoogte zijn van wat er speelt tussen de ondergond en de mainstream kant. Had ik er misschien bij moeten zeggen, maar het leek mij wel duidelijk uit de toon van het artikel. Quote: <b>livio schreef op 11-03-2010 @ 18:09</b> Liefde betaalt de huur helaas niet. Muziek maak je niet alleen voor de liefde nee, maar liefde én geld krijgen voor iets waar je eigenlijk weinig voor hebt gedaan is mijn probleem. [ Dit bericht is gewijzigd door op 11-03-2010 @ 18:41:27 ] ---------------------------------------- Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit | ||
Replay ... |
![]() | ![]() |
als ik geen verstand had van hiphop en ik zou jou artikel lezen, dan zou ik nog steeds niet weten wat je nou bedoelt dat volgens jou eckte hiphop is je vind souldja boy en lil wayne( wat ik me even herinner) vind je slechte "hiphop" maar je vertelt niet wat dan wél dope is. ergens zeg je dat in de echte hiphop ook lines en verses zijn die positief zijn (ofzo ![]() wat bedoel je daar mee? als ik niet zoiu weten wat je bedoelt, zou ik dat nu nogsteeds niet weten. en verder was ik eik ook niet van plan om goeie feedback te geven enzo ( hebik nu nogsteeds niet echt gedaan naar mijn mening) maar ik wou alleen even melden wat ik er van vond. ---------------------------------------- .... | ||
Twister 1988 Editie ![]() |
![]() | ![]() |
Fair enough. Ik had eerst ook een hoop namen enz. in mijn artikel opgenomen maar ik vond dat dat alleen maar afleid van het centrale punt. Bovendien hoef ik mensen die niet of nauwelijks hip hop luisteren geen artiesten aan te bieden, ik wil alleen laten weten dat "echte" hip hop nooit achter die hele "urban" movement heeft gestaan. Je hebt me wel geïnspireerd om eens een lijstje te gaan maken van artiesten voor onder het artikel, zodat het niet afleid maar ik wel tips kan geven. [ Dit bericht is gewijzigd door op 11-03-2010 @ 18:50:21 ] ---------------------------------------- Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit | ||
Replay ... |
![]() | ![]() |
snap ik en je hoeft ook niemand wat op te dringen ofzo maar ik vind het allemaal een beetje droogjes, ik denk dat je met zo'n blog best wel mensen een beetje kan overtuigen of nieuwsgierig maken om toch eens de underground hiphop te gaan checken ---------------------------------------- .... | ||
livio Oldschool ![]() |
![]() | ![]() |
Je kunt beter de verschillende type luisteraars onder de loep nemen ipv de makers. Crap, maar ook dope shit ontstaat uit vraag en aanbod. | ||
Twister 1988 Editie ![]() |
![]() | ![]() |
Kijk, dat is die info. Met een beetje hulp wordt het nog eens wat ![]() Ik haal 'm even van mij hyves tot hij verbeterd is, ik laat hem wel hier staan voor 't geval jullie nog meer advies hebben. Hip Hop �Ik ben geboren in 1988. Dat betekent dat ik het belangrijkste hip hop jaar niet bewust heb meegemaakt.� Het is de intro voor mijn couplet op de track �Voor Hip Hop� van de rapgroep waar ik al drie jaar in zit: RealistiK. De track is nog niet af, maar de boodschap is duidelijk. We doen het voor Hip Hop. Of, zoals BasiK het zegt: �voor de vier elementen die Hip Hop rijk is.� Hij doelt op MC�s, DJ�s, Breakers en Graffiti schrijvers. De fundamenten van Hip Hop. Op de televisie en radio is de invloed van Hip Hop duidelijk zichtbaar. Steeds meer commercials en programma�s gebruiken een beat als achtergrond omdat ze merken dat de muziek een lekker tempo heeft om op te vertellen. Logisch, daar is het voor gemaakt. Hip Hop is een stroming van verhalenvertellers. Vehalen over misstanden in de buurt of het land waar je bent opgegroeid. Verhalen die anderen inspireren. En ja, ook het talent van de MC wordt vaak tot het uiterste gedreven met bragg �n boast tracks, waarin het de bedoeling was zo grappig, origineel of technisch mogelijk jezelf aan te prijzen. De muziek die de massa tegenwoordig wordt aangeboden onder de naam van Hip Hop heeft niet langer te maken met misstanden, techniek of originaliteit. In plaats daarvan krijgen we nummers met simpele rijmschema�s voorgeschoteld. De MC, die tegenwoordig al weg kan komen met de meest idiote uitspraken, verdient miljoenen. Fans van andere muziekstromingen kijken neer op de muziekstijl die simpele rijm, simpele beats, geld, bezit, vrouwen(misbruik), geweld en opschepperij promoot. Als ik tegenwoordig tegen iemand zeg dat ik Hip Hop luister, kijken ze me aan met een bijna minderwaardige blik, meestal gevolgd door de vraag wat ik nou leuk vind aan 50 cent. �I love Hip Hop, but I�m tired of defending it� � Chris Rock Ondertussen zitten honderdduizenden jonge en oude artiesten hard te werken aan technische, originele en inspirerende tracks, in de hoop dat ze ooit gehoord zullen worden. Helaas lijkt die droom verder weg dan ooit. Veel van deze MC�s zijn echt revolutionair bezig, maar zullen nooit erkenning krijgen van de mainstream. Simpelweg omdat ze niet gehoord worden. De vier elementen zijn vervangen door slechts één element: geld. De luisteraar valt niets kwalijk te nemen. Mensen die de �nieuwe� Hip Hop echt goed vinden moeten het vooral blijven luisteren. De enigen die iets te verwijten vallen zijn de grote platenmaatschappijen en de media. Zij zijn degenen die op een gegeven moment besloten hebben de oude, artistieke Hip Hop uit te sluiten van de markt om plaats te maken voor youtube-fenomenen als Soulja Boy (�superman dat ho�), uitslovers als 50 cent en lil� Wayne (�I get Money� en �A Milli�) en schreeuwende pooiers als Lil Jon (grab his dick it�s yours, bitch). En de massa eet het als zoete koek. Zelf vind ik het moeilijk om te doorgronden wat arme, toekomstloze mensen beweegt om te luisteren naar nummers waar constant wordt opgeschept over de welvaart van de rapper. De vraag is wat ze daar aantrekkelijk aan vinden. Sommigen zeggen de muziek. De beat van Soulja Boy heeft een melodie die bestaat uit drie tonen van één standaard geluidje uit het meest populaire programma (onder amateurs) om beats mee te maken; FL Studio. Muzikaal niet erg aantrekkelijk voor de meesten. Toch is het een hit. Velen menen dat de tekst ze hoop geeft om ooit het zelfde te bezitten. Wat ze niet weten (omdat ze het niet te horen krijgen) is dat er veel positievere boodschappen in veel underground Hip Hop zit. Voor de platenmaatschappijen en artiesten is het een droom. Ze verdienen nu immers meer met albums die in een paar weken zijn gemaakt dan ze eerst deden met albums die in een paar jaar zijn gemaakt. Originaliteit en vakmanschap wordt niet meer beloond. Er zijn zelfs underground MC�s die hele albums voor commerciële artiesten �ghostwriten� (schrijven voor een ander zonder dat bekend te maken), terwijl ze met hun eigen muziek maar weinig verdienen. �You know that song by Lil� Wayne that you thought was hot? I wrote it in five minutes in the parking lot� � Skillz Jammer genoeg zal hier geen verandering in komen tot er niet alleen muziek van de grote platenlabels wordt verspreid via de media maar ook een eerlijk deel van de kleine labels "exposure" krijgt. Hier in Nederland hebben veel artiesten een goed compromis gevonden. Jiggy Djé, Winne en Pete Philly zijn niet echt commercieel wat betreft inhoud, maar maken het bijvoorbeeld wel catchy genoeg om hun clip op TMF te krijgen. Maar het mooiste zou zijn als er eindelijk een zender komt die het lef heeft om ook muziek van onafhankelijke en kleine labels te draaien. Helaas lijkt dat voorlopig niet realistisch en blijft het beperkte beeld van Hip Hop in stand. Doodzonde. Nick (Twister) [ Dit bericht is gewijzigd door op 11-03-2010 @ 18:58:01 ] ---------------------------------------- Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit | ||
Replay ... |
![]() | ![]() |
ja intervieuw me Replay waarom luister je naar justin timberlake - ehhhhh omdat het vet is Ow en waarom luister je dead prezz - ehh omdat het dope is? zou je daar verder mee komen @livio? ---------------------------------------- .... | ||
Zjoerd![]() |
![]() | ![]() |
�You know that song by Lil� Wayne that you thought was hot? I wrote it in five minutes in the parking lot� � Skillz Van welke track is die ook alweer? | ||
Twister 1988 Editie ![]() |
![]() | ![]() |
De echte namen zegt hij alleen live. Oh, ik heb hem nogal gemisquote ![]() [ Dit bericht is gewijzigd door op 11-03-2010 @ 19:14:14 ] ---------------------------------------- Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit | ||
Finger![]() |
![]() | ![]() |
Zijn Rap Up's zijn altijd dope | ||
Index / Muziek / [Pagina: 1 [2] 3 ] |