Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 [2] ]
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 09-04-2010 om 10:01:51
@ Twister, er wordt op het moment vrij makkelijk gedaan over de verplichte sollicitaties bij werklozen. Dit zou een stuk strenger kunnen, mensen vaker verplichten te werken en gecontroleerde sollicitaties. Dat dit geld kost staat buiten kijf, maar een eventuele subsidie voor het controleren van de "vrijwilligheid" van het werkloos zijn moet mogelijk zijn. En je kunt niet ontkennen dat die mensen egocentrischer zijn ingesteld, ze hebben namelijk geen behoefte om een bijdrage te leveren aan de maatschappij, ze profiteren hier enkel van. Om dan om de partij te gaan stemmen die hun het meeste geld geeft en dan te zeggen dat ze dit uit politiek oogpunt doen is natuurlijk bullshit.

Feit blijft, we kunnen met een stuk minder werklozen. Als jij de verkeerde opleidingsbranche zoekt en hier geen werk in kunt krijgen, dan is het tijd om bij te scholen of je misschien maar neer te leggen bij het feit dat je een stomme/domme keus hebt gemaakt, en werk "beneden je stand" te doen. Ik plaats het tussen aanhalingstekens, omdat elk werk wat je doet beter is dan op je luie reet te profiteren van overheidsgeld wat wél is betaald door werkende mensen. En om het feit dat jij dit ziet als politieke kennis kan ik me redelijk boos maken.

@ Finger, het hoeft niet zozeer op school. Ook van de ouders kan een betere klaarstoming voor de maatschappij worden verwacht, zeker wat politiek betreft. Je kunt niet ontkennen dat een man als Wilders zoveel stemmen krijgt omdat mensen gewoon te weinig kennis hebben van het politieke spelletje, of te naïef zijn en hierin moeten worden bijgeschaafd.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Finger
Gepost door Finger op vrijdag 09-04-2010 om 10:32:07
Natuurlijk is dat zo, maar dit komt mede doordat mensen schapen zijn die de media achterna lopen, en wie beheerst de media Wilders.
En ik ben het eens met je over dat diploma/werk gebeuren.
Al snap ik wel dat mensen dit niet willen, omdat als je dat werk al lang had je jou leven om dat salaris heen bouwt, denk aan hypotheek.
Maar als dit te lang duurt jammer dan.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-04-2010 @ 10:36:33 ]
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 09-04-2010 om 10:36:16
En dat bewustzijn creëer je in mijn ogen wel met de juiste educatie, of dit nou op school, thuis of op je werk is. Een TV zender met maatschappelijke onderwerpen op dummy-niveau is misschien ook een goeie. Bewustzijn creëeren, daar zijn we steeds meer mee bezig, dus waarom niet in de politiek.

True finger, wat je tweede ding betreft. Het is echter nooit te laat om bij te scholen. Maar ik denk dat het ook een psychologische factor is, dat bepaalde mensen echt denken dat ze wel voldoening uit hun leven halen op deze manier. Of ze zien de opties niet meer, maar daar moet een overheid weer om de hoek komen kijken.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-04-2010 @ 10:37:26 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Finger
Gepost door Finger op vrijdag 09-04-2010 om 10:49:35
Ik denk niet dat dit helpt, de media heeft denk ik een te grote invloed om het onbewuste.
Er zijn in Engeland bijvoorbeeld proefjes gedaan waarbij er in de bios tijdens de film ff een fles cola door het beeld schoot, in de pauze verkochten ze dubbel zo veel cola als normaal.
Reclame werkt, daarom gaat er ook zoveel geld in om, die zelfde regels gelden ook voor politiek.
Italie met berlusconi is hier een goed voorbeeld van.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-04-2010 @ 10:57:01 ]
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 09-04-2010 om 10:57:54
Ach ja, oplossingen zijn altijd wel aan te leveren, maar ze moeten ook nog algemeen worden geaccepteerd... je hebt wel gelijk, het zal er toch niet van komen. Maar dan zeg ik, jeej, nog enkele jaartjes en dan heb ik me er bij neergelegd. Dat is toch wel een voordeel van volwassen worden, je idealistische wereldbeeld kwijtraken zodat je je daar niet meer druk over hoeft te maken.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op vrijdag 09-04-2010 om 14:10:34
@ Jspr

er wordt op het moment vrij makkelijk gedaan over de verplichte sollicitaties bij werklozen
Is dat zo? Niet in Tilburg in ieder geval. De eisen zijn sinds 1 januari 2010 vele malen strenger geworden. Relaxed profiteren van je uitkering is er niet meer bij. Tot 27 jaar moet je zelfs verplicht een (zo goed als fulltime) traject volgen én blijven solliciteren. Bovendien is het voor iedereen verplicht om bij minimaal 8 uitzendbureaus ingeschreven te staan.

En je kunt niet ontkennen dat die mensen egocentrischer zijn ingesteld, ze hebben namelijk geen behoefte om een bijdrage te leveren aan de maatschappij, ze profiteren hier enkel van.
In de periode dat ik zelf financieel aan lager wal zat heb ik gemerkt dat de meeste van die mensen niets liever willen dan bijdragen. Je moet ook begrijpen dat (met alle respect, maar uit ervaring gesproken) het gemiddelde IQ van veel mensen in de bijstand wat lager is dan we gewend zijn in de maatschappij. Veel worden op huidskleur, opleiding, ervaring, kennis van de Nederlandse taal of zwangerschap telkens afgewezen. Deze frustrerende vicieuze cirkel is niet bepaald motiverend. Mensen die met de beste wil van de wereld nog geen baan kunnen vinden en de hoop daardoor langzaam beginnen te verliezen kun je dat niet geheel kwalijk nemen. Sterker nog, die zouden we moeten helpen. In dat geval kun je de subsidie die jij wil uittrekken voor het bepalen van vrijwillige werkloosheid beter besteden aan het verplicht bijscholen van deze mensen.

Om dan om de partij te gaan stemmen die hun het meeste geld geeft en dan te zeggen dat ze dit uit politiek oogpunt doen is natuurlijk bullshit.
Het is maar hoe je het bekijkt. Hetzelfde geld voor de allerrijksten, die ondanks dat ze normaal gesproken geen behoefte hebben aan meer geld toch op partijen stemmen die hun belastingvoordeel geven en het sociale stelsel willen afschaffen (dus eigenlijk profiteren van de armen). Jij noemt het bullshit, ik noem het balans (wat overigens absoluut niet wil zeggen dat ik vrijwillige werkloosheid goedkeur).

Als jij de verkeerde opleidingsbranche zoekt en hier geen werk in kunt krijgen, dan is het tijd om bij te scholen of je misschien maar neer te leggen bij het feit dat je een stomme/domme keus hebt gemaakt, en werk "beneden je stand" te doen.
Niemand "zoekt" de verkeerde opleidingsbranche. Bovendien is het niet kunnen vinden van een baan in jouw branche niet altijd iets wat je kunt voorspellen. Meestal niet zelfs. Om dat dan een stomme/domme keuze te noemen vind ik redelijk ondoordacht.

omdat elk werk wat je doet beter is dan op je luie reet te profiteren van overheidsgeld wat wél is betaald door werkende mensen. En om het feit dat jij dit ziet als politieke kennis kan ik me redelijk boos maken.
Dat kleine percentage vrijwillig werkloze waar jij het over hebt terzijde, maar elke bijstandtrekker heeft liever een baan dan 500 euro per maand (of minder) aan bijstand. Als je een huis of appartement hebt is dit net de huur en 2 à 3 weken eten. En over het politieke kennis gedeelte, ik kan me boos maken om mensen die denken dat je comfortabel kan leven van een uitkering en dan ook nog eens beweren dat het de schuld is van de werkloze zelf. En je kan het mensen in die positie net zo kwalijk nemen als mensen in een financieel gezonde positie die op de voor hun beste partij stemmen, ondanks de gevolgen voor de armsten.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Finger
Gepost door Finger op vrijdag 09-04-2010 om 15:12:27
minimum is 760 euro lager kunnen ze je niet korten.
Maat van me werkt bij de sociale dienst en geloof me hij wordt gek van de hoeveelheid mensen die gewoon aangeeft niet te willen werken.
Dat zijn er een stuk meer als jij denkt (maar dan niet met hoge opleiding)
760 euro doe daar wat zwart werk bij en je leeft ver boven gemiddelde.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-04-2010 @ 15:13:36 ]
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op zaterdag 10-04-2010 om 12:27:02
720 het minimum? Dat is wat ik nu zou verdienen met 32 uur werken. Ik had toen ik geen inkomsten had ook nul euro vermogen (lees: recht op hoogste uitkering) en kreeg 500. Misschien verschilt het per gemeente? In gesprek met de mensen daar viel mij juist op hoeveel mensen met goede bedoelingen een uitkering hebben. Nogal een contrast met wat jij zegt.

Maar bij ons in Tilburg zaten ze er ook goed bovenop wie wel of niet solliciteerde. Mensen die te weinig deden werden gewoon hevig gekort op hun uitkering. En na meerdere keren werd hij natuurlijk afgenomen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-04-2010 @ 12:31:22 ]

----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Finger
Gepost door Finger op zaterdag 10-04-2010 om 13:28:32
Dat kunnen ze niet afnemen, dat is nu net het probleem, je kunt tot zo ver gekort worden en dan houd het op.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-04-2010 @ 13:37:59 ]
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zaterdag 10-04-2010 om 13:32:40
Mijn zus en al haar krakersvrienden wonen in Tilburg. Die willen echt niet werken hoor, maar wel allemaal een uitkering en zeiken dat het zo kut is in dit land. Solliciteren moeten ze wel maar dan zorgen ze gewoon dat ze niet worden aangenomen. En zo kan ik er hier in de buurt ook een hoop aanwijzen.

Er zijn echter wel veel mensen die een lage of geen opleiding hebben genoten die gewoon snel weer werk vinden. Waar een wil is, is vaak ook een weg.

Quote:
Veel worden op huidskleur, opleiding, ervaring, kennis van de Nederlandse taal of zwangerschap telkens afgewezen.


Laag opgeleid en kennis van de Nederlandse taal is overigens prima zelf te verbeteren en het is nogal logisch dat ondernemers niet zitten te wachten op personeel dat snel met zwangerschap verlof gaat.

Finger
Gepost door Finger op zaterdag 10-04-2010 om 13:35:54
Hehe indd ik kan er ook wel wat aanwijzen die spellingcontrole gebruiken om schrijffouten te maken in sollicitatiebrieven.
En het is zelfs nog altijd zo dat er onderscheid wordt gemaakt in bevolkings groepen zo is de uitkering van bijv een kamper nog altijd hoger.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-04-2010 @ 13:44:13 ]
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op zaterdag 10-04-2010 om 14:23:51
Er valt ook wel iets voor te zeggen, maar de drastische maatregelen van Jspr vind ik nog steeds te ver gaan.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Jspr
Gepost door Jspr op zondag 11-04-2010 om 16:49:43
Ik doel ook precies op de lui waar Nickert het over heeft, er zullen genoeg goeien zijn maar die zitten toch in dat traject? Als ze dit ook daadwerkelijk succesvol willen voltooien, zit dat wat mij betreft goed. De mensen die gewoon constant sollicitaties verpesten en op deze uitvretersmanier geld van de werkende mens verspilt, heeft géén besef van normen en waarden en ook ontbreekt hem of haar het vermogen om mee te leven met anderen. Dit zijn mensen die in de politiek (zoals ik al zei) ook absoluut niet in landsbelang zullen stemmen. Dat dit in Tilburg anders is is voor mij onbekend, ik ben niet zo op de hoogte van lokale politiek. Ik heb het bijvoorbeeld ook over de Wahjongers, ik ken een gozer met ADHD die bij de dokter zo'n verklaring heeft weten te regelen dat hij hiermee een ruime uitkering krijgt bovenop de studiefinanciëring. En dat is niet moeilijk. Als je dat soort gevallen aanpakt, waarvan ik zeker weet dat veel wel fatsoenlijk kunnen functioneren, scheelt dat alweer een hoop geld.

Je verhaal waarin je aangeeft dat ze ook bij de andere partijen zo stemmen. Of je daarmee op de VVD doelde weet ik niet, maar volgens mij hoorde ik Rutte van de week op geenstijl zeggen dat de mensen die tegen hun schuld in de uitkering zitten zeker uitkering kunnen verwachten. Heb ik vrede mee, is logisch en geweldig dat dit mogelijk is.

Je denkt trouwens toch niet dat de uitkeringstrekkers die dit vrijwillig zijn niet hier en daar bijbeunen? Zwart, waarover dus géén belasting wordt betaald. En hier ken ik écht genoeg voorbeelden van.

Dan over het stomme/domme keuze maken. Had genuanceerder gemogen, je hebt helemaal gelijk dat het aanbod qua banen fluctueert. Dit is afhankelijk van externe factoren. Neemt níet weg dat je kan besluiten om het in een andere sector te proberen, neem bijvoorbeeld het ruime aanbod aan avondcursussen en thuiscursussen, dat voor iedereen wel wat te bieden heeft. LOI, en zo heb je er nog een boel. Mensen zijn echter geneigd om de schuld van iets buiten zichzelf te zoeken, dit is een verdedigingsmechanisme van jezelf. Zo kan het dus voorkomen dat je het niet ziet zitten om je nog bij te scholen, simpelweg omdat jij het wel wilt maar het systeem je niet accepteert (in jouw ogen). Man, er zijn zo vreselijk veel keuzes die je kunt maken, je moet alleen de stap durven zetten.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-04-2010 @ 16:50:01 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op maandag 12-04-2010 om 13:00:16
Quote:
Twister schreef op 10-04-2010 @ 14:23
Er valt ook wel iets voor te zeggen enz.

----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 [2] ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0109 sec.