Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 [2] 3 4 5 ]
blasterjack
BJ
Gepost door blasterjack op dinsdag 18-05-2010 om 19:16:25
hmm merk er niets van, maar daar echt werk van wordt gemaakt ben ik tevreden
----------------------------------------
Represent B.J crew productions genooiyork4life
www.bjmusik.tk voor meer dan 40 dope rappers
Bartje
Half Man Half Amazing
Gepost door Bartje op zondag 23-05-2010 om 21:49:59
Vreemde aan de poll vind ik dat de meesten hier D66, VVD of GroenLinks stemmen. Terwijl dit juist de partijen zijn die studiefinanciering willen afschaffen waardoor studenten voor een studie moeten lenen. Het gros van de stemmers hier is toch ook student neem ik aan?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-05-2010 @ 21:50:34 ]
Replay
...
Gepost door Replay op zondag 23-05-2010 om 22:06:59
ik weet niet wat ik ga stemmen, en ik ging net die stemwijzer ding doen toen zeiden ze SP, maar dat wil ik helemaaaal niet
toen ging ik naar kies kompas, en toen zeiden ze pvda, mja nee dat word hem ook niet.
ik ben dus geen steek verder eigenlijk
----------------------------------------
....
Mutz
Gepost door Mutz op zondag 23-05-2010 om 22:08:47
Quote:
Bartje schreef op 23-05-2010 @ 21:49
Vreemde aan de poll vind ik dat de meesten hier D66, VVD of GroenLinks stemmen. Terwijl dit juist de partijen zijn die studiefinanciering willen afschaffen waardoor studenten voor een studie moeten lenen. Het gros van de stemmers hier is toch ook student neem ik aan?

Hoewel het voor mij persoonlijk inderdaad niet heel gunstig is, is het denk ik wel de enige goede manier.
Je kunt het van 2 kanten beredeneren, maar ik vind het raar dat mensen die toevallig met een goed stel hersenen zijn geboren in aanmerking komen voor gratis geld. Maak het óf voor iedereen mogelijk, of maak er een leensysteem van. Bij het succesvol afronden van een studie moet het ook niet al te moeilijk zijn om dat geld terug te betalen (bij D66 wordt het terugbetalen verspreid over een periode van tientallen jaren dacht ik, weet zo niet hoe dat bij de andere partijen zit).
Jspr
Gepost door Jspr op zondag 23-05-2010 om 22:10:23
Precies. Studenten kunnen best meer werken en dat leenstelsel lijkt me geen groot probleem qua aflossen.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Tjappies
smokin\'
Gepost door Tjappies op zondag 23-05-2010 om 22:26:00
net stemwijzer gedaan.. ik volg politiek echt nul en zal me ook een rotzorg zijn allemaal... aan hand van stellingen op stemwijzer kwam ik op pvv uit
----------------------------------------
https://www.youtube.com/user/blaat1987
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 23-05-2010 om 22:28:55
Ik stem niet uit eigenbelang maar wat ik denk dat het beste is over de hele linie. Daarnaast pak ik per maand zo'n 800€ per maand, woon ik thuis en krijg ik studiefinanciering. Te belachelijk voor woorden, maar ik zeg ook geen nee tegen gratis geld. Ik weet natuurlijk ook wel dat niet iedereen in die situatie zit.
Mutz
Gepost door Mutz op zondag 23-05-2010 om 22:29:24
Quote:
Tjappies schreef op 23-05-2010 @ 22:26
net stemwijzer gedaan.. ik volg politiek echt nul en zal me ook een rotzorg zijn allemaal... aan hand van stellingen op stemwijzer kwam ik op pvv uit

Stemwijzer heb ik ook meerdere malen gedaan, staat imo te veel tussen waar ik gewoon niks van afweet, laat staan er een mening over heb. Het is denk ik nuttiger om je te verdiepen door middel van discussies op tv of partijprogramma's te lezen.
Bartje
Half Man Half Amazing
Gepost door Bartje op zondag 23-05-2010 om 22:30:27
Op deze manier wordt studeren dan toch alleen bereikbaar voor de elite want als je je hele hbo bijvoorbeeld zou moeten betalen ben je al opgezadeld met een dikke schuld. Dit maakt studeren voor mensen uit een lager niveau met minder inkomen een stuk minder aantrekkelijk. Het is toch ook zo dat mensen uit verschillende niveau's gelijke kansen horen te krijgen wat onderwijs betreft? Heb zelf het idee dat dit leid tot flinke polarisering.
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op zondag 23-05-2010 om 22:30:34
Cohen was om te huilen, ik kreeg gewoon medelijden met hem. Die man kan echt niet debatteren.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-05-2010 @ 22:31:53 ]
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op zondag 23-05-2010 om 22:31:33
Hij stottert wel erg veel.
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Tjappies
smokin\'
Gepost door Tjappies op zondag 23-05-2010 om 22:32:00
Quote:
Mutz schreef op 23-05-2010 @ 22:29
(...)
Stemwijzer heb ik ook meerdere malen gedaan, staat imo te veel tussen waar ik gewoon niks van afweet, laat staan er een mening over heb. Het is denk ik nuttiger om je te verdiepen door middel van discussies op tv of partijprogramma's te lezen.


idd heb je gelijk in.. maar politiek interesseert me niets, net toevallig dat debat een stukje gezien en dacht doe s voor de lol die stemwijzer. Ik weet ook niet verder wat er speelt in de politiek enzo..

is denk ik gewoon een moment opnamen, over een week is het misschien andere uitslag
----------------------------------------
https://www.youtube.com/user/blaat1987
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 23-05-2010 om 22:33:36
Quote:
Bartje schreef op 23-05-2010 @ 22:30
Op deze manier wordt studeren dan toch alleen bereikbaar voor de elite want als je je hele hbo bijvoorbeeld zou moeten betalen ben je al opgezadeld met een dikke schuld. Dit maakt studeren voor mensen uit een lager niveau met minder inkomen een stuk minder aantrekkelijk. Het is toch ook zo dat mensen uit verschillende niveau's gelijke kansen horen te krijgen wat onderwijs betreft? Heb zelf het idee dat dit leid tot flinke polarisering.


Bij HBO kan je makkelijk 2 dagen per week ernaast werken, en er is voor veel mensen de mogelijkheid om bij de ouders te blijven werken dus voor hen is er helemaal geen probleem.

En stel, je moet voor je hele opleiding €10.000 lenen, dan zou ik dat ook niet als obstakel zien. Een voordeel is zelfs dat mensen hun studie veel serieuzer gaan nemen omdat het ze anders erg veel gaat kosten.
Mutz
Gepost door Mutz op zondag 23-05-2010 om 22:39:19
Quote:
Nickert schreef op 23-05-2010 @ 22:33
(...)

Bij HBO kan je makkelijk 2 dagen per week ernaast werken, en er is voor veel mensen de mogelijkheid om bij de ouders te blijven werken dus voor hen is er helemaal geen probleem.

En stel, je moet voor je hele opleiding €10.000 lenen, dan zou ik dat ook niet als obstakel zien. Een voordeel is zelfs dat mensen hun studie veel serieuzer gaan nemen omdat het ze anders erg veel gaat kosten.

Volledig mee eens, ik denk inderdaad ook dat het mensen aanzet tot serieuzer studeren. Daarnaast is het, na een succesvol afgeronde studie, niet echt een probleem om die 10.000 terug te betalen over een periode van 15 jaar.

Quote:

D66 wil een leenstelsel, als de toegankelijkheid er niet onder lijdt en het vrijgeomen geld terugvloeit naar het hoger onderwijs. De basisbeurs wordt omgezet in een lening. Daarbij kun je nog extra geld lenen, zo veel als nodig is. Het geleende bedrag moet je later terugbetalen. Hoe hoog dat maandelijkse bedrag is, is afhankelijk van je inkomen. De maximale terugbetaaltermijn is 15 of 20 jaar. Heb je na die periode nog een schuld uitstaan, dan wordt die kwijtgescholden.

Prima geregeld lijkt me...
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op zondag 23-05-2010 om 22:44:10
Waarom zouden ze na 20 jaar zomaar die lening kwijtschelden? Loze beloftes..
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op maandag 24-05-2010 om 01:20:57
Quote:
<b>Mutz schreef op 23-05-2010 @ 22:08</b>
Je kunt het van 2 kanten beredeneren, maar ik vind het raar dat mensen die toevallig met een goed stel hersenen zijn geboren in aanmerking komen voor gratis geld. Maak het &oacute;f voor iedereen mogelijk, of maak er een leensysteem van.


Ik snap je punt niet echt.
Het is al voor iedereen mogelijk.
De studiefinanciering is namelijk van toepassing op het MBO, HBO en de universiteit.
En hoezo gratis geld?
Jij vindt onderwijs dus eigenlijk een luxe die mensen maar helemaal zelf moeten betalen, en als ze dat niet kunnen hebben ze pech.
Ik vind het een primaire levensbehoefte en ook gewoon een grondrecht.

En er is op dit moment ook al een stok achter de deur.
Want in principe hebben we al een leenstelsel.
Je leent het geld nu ook, maar als je binnen 10 jaar een diploma haalt wordt het omgezet naar een gift.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-05-2010 @ 01:32:06 ]
Outshining Gepost door Outshining op maandag 24-05-2010 om 01:44:27
Het kan zo zijn dat mensen hun studie serieuzer gaan nemen, het tegenovergestelde zie ik ook wel gebeuren. Je doet een beroep op het verantwoordelijkheidsgevoel van mensen en gaat er vanuit dat iedereen studeren ziet als een investering in de toekomst. Ik zie nu al genoeg mensen om me heen lenen (bovenop de basisbeurs) en echt n&iacute;et nadenken over wat dat voor gevolgen heeft voor later. Hoe gaat dat veranderen op het moment dat mensen meteen beginnen met lenen? Genoeg mensen die niet bezig zijn met het feit dat ze het later mogen gaan terugbetalen, gift of lening, they just don't give a fuck.

Btw: Hebben jullie al &eacute;cht besloten waar jullie op gaan stemmen? Ik ben er nog steeds niet echt over uit.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-05-2010 @ 01:46:09 ]

----------------------------------------
Sabr
Mutz
Gepost door Mutz op maandag 24-05-2010 om 02:21:32
Quote:
BattleCat schreef op 24-05-2010 @ 01:20
(...)

Ik snap je punt niet echt.
Het is al voor iedereen mogelijk.
De studiefinanciering is namelijk van toepassing op het MBO, HBO en de universiteit.
En hoezo gratis geld?
Jij vindt onderwijs dus eigenlijk een luxe die mensen maar helemaal zelf moeten betalen, en als ze dat niet kunnen hebben ze pech.
Ik vind het een primaire levensbehoefte en ook gewoon een grondrecht.

En er is op dit moment ook al een stok achter de deur.
Want in principe hebben we al een leenstelsel.
Je leent het geld nu ook, maar als je binnen 10 jaar een diploma haalt wordt het omgezet naar een gift.


1. Je noemt de groepen voor wie de stufi mogelijk is, maar dan mis je toch nog een hoop (minder begaafde) mensen? Moeten we hen dan maar laten werken voor hun geld?

2. Door middel van een leensysteem maak je het voor studenten én mogelijk om hun studie te betalen (zoals je las in mijn vorige bericht krijgen studenten 15 tot 20 jaar de tijd om hun schuld terug te betalen, dat is nogal wat. Iedereen met een diploma en daardoor, hoogstwaarschijnlijk, een fatsoenlijke baan is in staat om dat in die periode terug te betalen) én een perfecte stimulans om er ook echt wat van te gaan maken. Er wordt op dit moment gewoon te veel 'misbruik' gemaakt (persoonlijke ervaring ) van de stufi. Een leensysteem is ideaal om misbruik tegen te gaan (alleen geld waar dat ook echt nodig is), een stimulans te bieden en de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren (ook een belangrijk streven van D66).

3. Practisch gezien krijg je je geld gewoon, of je moet er bij voorbaat al vanuit gaan dat je in 10 jaar tijd al je studies gaat verneuken. Lekkere reden om dan geld te ontvangen van de overheid...
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op maandag 24-05-2010 om 02:43:32
Ik ben voor:
Legalisering soft drugs
Een stop op instroom van kansarme immigranten
De bouw van een nieuwe kerncentrale
Het recht op euthanasie
Donor tenzij je anders aangeeft
Van studiefinanciering naar leenstelsel
Verhoging AOW leeftijd
Afschaffing massale bio industrie
Korten op/beter invullen van ontwikkelingssamenwerking
Verkorting WW, met hoger maandelijks bedrag
Koningshuis alleen nog ceremoniele functie
Bezuinigen op Defensie
Bezuinigen op Kunst &amp; Cultuur
Gekozen burgemeester
Strengere voorwaarden aan uitkering voor immigranten
Inperking Publieke Omroep


Ik ben tegen:
Hypotheekrenteaftrek op basis van inkomen
Kinderbijslag inkomensafhankelijk maken
Kilometerheffing
Meer marktwerking in de zorg
Recht om homo's als leraar te weigeren
Totaalverbod hoofddoekjes in overheidsfuncties (in vertegenwoordigende functies vind ik het ook niet kunnen, maar bij Debiteuren/Crediteuren mag Loubna gewoon dr hoofddoekje om van mij)

Ik zit ergens tussen VVD en D66. Stem waarschijnlijk D66, omdat ze kleiner zijn.
Finger
Gepost door Finger op maandag 24-05-2010 om 12:54:53
Voor een kerncentrale?
Dat is een achterhaalde techniek man, ze moeten gewoon een getijde-centrale bouwen.
Mutz
Gepost door Mutz op maandag 24-05-2010 om 13:18:44
Quote:
Finger schreef op 24-05-2010 @ 12:54
Voor een kerncentrale?
Dat is een achterhaalde techniek man, ze moeten gewoon een getijde-centrale bouwen.

Kernfusie wordt de bom.

Shit bestaat zelfs al; http://www.kennislink.nl/upload/212088_276_1221476069208-jet.jpg
Bartje
Half Man Half Amazing
Gepost door Bartje op maandag 24-05-2010 om 14:08:20
Quote:
<b>Mutz schreef op 24-05-2010 @ 02:21</b>
(...)

1. Je noemt de groepen voor wie de stufi mogelijk is, maar dan mis je toch nog een hoop (minder begaafde) mensen? Moeten we hen dan maar laten werken voor hun geld?


Zoveel mensen zal je dan toch helemaal niet missen? Ik bedoel iedereen die zijn VMBO heeft afgerond en dan gewoon in het MBO kan instromen heeft al recht op studiefinanciering. 54% doet al VMBO en 38% Havo/VWO (volgens de site van Rijksoverheid) dus dan heb je een hele kleine minderheid van 8% die geen recht op stufi kan en zal hebben.

Je hebt natuurlijk ook mensen die kappen met school na het middelbaar onderwijs of tijdens hun opleiding, maar dit is dan toch hun eigen schuld, dan hebben ze ook geen recht op die extra bijdrage vind ik.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-05-2010 @ 14:11:22 ]
Mutz
Gepost door Mutz op maandag 24-05-2010 om 14:23:39
Quote:
&lt;b&gt;Bartje schreef op 24-05-2010 @ 14:08&lt;/b&gt;
(...)

Zoveel mensen zal je dan toch helemaal niet missen? Ik bedoel iedereen die zijn VMBO heeft afgerond en dan gewoon in het MBO kan instromen heeft al recht op studiefinanciering. 54% doet al VMBO en 38% Havo/VWO (volgens de site van Rijksoverheid) dus dan heb je een hele kleine minderheid van 8% die geen recht op stufi kan en zal hebben.

Je hebt natuurlijk ook mensen die kappen met school na het middelbaar onderwijs of tijdens hun opleiding, maar dit is dan toch hun eigen schuld, dan hebben ze ook geen recht op die extra bijdrage vind ik.

Van jou post uitgaande is die groep minimaal 8%. Tel daarbij de uitvallers en niet-studenten (er gaat zeker geen 100% doorstromen naar een studie en er zijn ook mensen die een studie gewoon niet aankunnen) op en je houdt toch nog een aardig grote groep over.

Het gaat mij ook niet om de grote van deze groep, maar puur om het feit dat je hun w&eacute;l achterstelt door hen geen stufi te geven. Ik had het ook goed gevonden als de overheid had gezegd; ok&eacute;, dan maken we het gewoon voor iedereen beschikbaar.

Het kan, in my opinion, gewoon niet dat een bepaalde groep, hoe groot die ook mag zijn, achter wordt gesteld vanwege een lagere intelligentie.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-05-2010 @ 14:25:23 ]
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op maandag 24-05-2010 om 22:03:44
Waar haal je dat vandaan dan?
Studiefinanciering is toch ook bedoeld als financiering voor je studie.
Dan is het toch ook logisch dat mensen die geen studie volgen ook geen studiefinanciering krijgen.
En iedereen kan gewoon een MBO-studie volgen als hij/zij dat wil.
Je hebt niveau 1 t/m 4, en niveau 1 heeft zo'n beetje de toelatingseisen van de middelbare school.
Dus benoem de groep waar jij op doelt eens concreet.
Verstandelijk gehandicapten, arbeidsongeschikten, mensen die niet verder willen studeren?
In principe worden deze mensen toch gedekt door andere bestaande uitkeringen.
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 28-05-2010 om 13:26:25
EO heeft schijnbaar een vies spelletjes gespeeld.
Ik vind Rutte erg sterk tot nu toe. VVD kwam ook uit mijn stemwijzer
dus waarschijnlijk gaat dat het worden.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op vrijdag 28-05-2010 om 13:33:48
Ik twijfel op dit moment tussen SP en D66.

Uit Stemwijzer kwam PvdA, maar Cohen, die Jood doet het gewoon niet voor me.

Ik hou van de oprechtheid van Pechtold en Roemer. De enige politici die ik ook daadwerkelijk geloof als zeiets zeggen.
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Finger
Gepost door Finger op vrijdag 28-05-2010 om 16:08:41
Quote:
<b>mixxman schreef op 28-05-2010 @ 13:26</b>
EO heeft schijnbaar een vies spelletjes gespeeld.
Ik vind Rutte erg sterk tot nu toe. VVD kwam ook uit mijn stemwijzer
dus waarschijnlijk gaat dat het worden.


Ik geloof eerder netwerk dan de vvd.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 28-05-2010 @ 16:13:33 ]
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op vrijdag 28-05-2010 om 16:16:08
VVD Doet nu sowieso keihard af voor mij.

Quote:
Als het aan VVD-kamerlid Fred Teeven ligt wordt al het internetverkeer binnenkort gecontroleerd om zo te kijken wie er software, films en muziek downloadt. Teeven zei dat in een speciaal downloaddebat donderdag.

Teeven vindt dat een downloadverbod alleen werkt als er wordt gehandhaafd. Op die manier zal 85 procent van mensen die illegaal spul downloaden al meteen afhaken, aldus Teeven. De VVD'er wil nog net geen blackbox in elke woonkamer maar wil wel op afstand volgen wat internetters zoal doen online. De SP is ook voor een downloadverbod maar ziet niks in handhaving.

Andere partijen vinden handhaving bij een downloadverbod een inbreuk op privacy. Groenlinks wil zelfs dat auteursrechten worden ingekort. &quot;97 procent van de investeringen wordt in de eerste jaren al terugverdiend.&quot; Alle partijen waren het er wel over eens dat de entertainmentindustrie zelf eerst moet zorgen voor een volledig legaal aanbod voor er een downloadverbod komt.

----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 28-05-2010 om 16:53:15
Ach, het is ook gewoon diefstal. Al moeten eerst de prijzen omlaag.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 28-05-2010 om 17:07:25
Quote:
Finger schreef op 28-05-2010 @ 16:08
(...)

Ik geloof eerder netwerk dan de vvd.


Ik geloof nog niets. Wacht eerst de berekeningen van de
vvd af.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Snaba_Dog
Crack!
Gepost door Snaba_Dog op vrijdag 28-05-2010 om 17:10:23
ik mag nog niet stemmen maar kwam bij D66 uit
----------------------------------------
Ik ben kort door de bocht als Sven Kramer
Nickert
boss
Gepost door Nickert op vrijdag 28-05-2010 om 18:18:56
Quote:
mixxman schreef op 28-05-2010 @ 17:07
(...)

Ik geloof nog niets. Wacht eerst de berekeningen van de
vvd af.


Bijstandmoeder ging er dus wel op achteruit maar veel minder dan Netwerk meldde. Gezin met gehandicapte dochter ging er zelfs op vooruit.

Schandalige actie van Netwerk. RTL ging de cijfers ook nog bekijken.
livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 28-05-2010 om 18:47:02
Ja ik hoorde vandaag ook een reactie van Rutte op de radio. Erg goedkoop allemaal. Het blijkt dan niet waar te zijn, maar het is toch maar gezegd.
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op vrijdag 28-05-2010 om 19:05:39
volgens mij ging de bijstandmoeder er alsnog op achteruit?
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Nickert
boss
Gepost door Nickert op vrijdag 28-05-2010 om 19:39:10
Dat had ik er al neer gezet idd.
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 28-05-2010 om 20:12:46
Nou dus hij is in principe genaaid daar....
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Outshining Gepost door Outshining op vrijdag 28-05-2010 om 23:46:18
Quote:
Nickert schreef op 28-05-2010 @ 18:18
(...)

Bijstandmoeder ging er dus wel op achteruit maar veel minder dan Netwerk meldde. Gezin met gehandicapte dochter ging er zelfs op vooruit.

Schandalige actie van Netwerk. RTL ging de cijfers ook nog bekijken.


Word, nu op RTL ook, smerige actie.
----------------------------------------
Sabr
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op zaterdag 29-05-2010 om 02:16:20
Quote:
Dopoloog schreef op 28-05-2010 @ 19:05
volgens mij ging de bijstandmoeder er alsnog op achteruit?


We gaan er sowieso allemaal op achteruit.
Weazel
Gepost door Weazel op zaterdag 29-05-2010 om 08:38:06
Toen ik voor de eerste keer mocht stemmen was het PVDA.
Later werd blanco de mode, Stemwijzer zegt dat ik voor de SP moet gaan.
Nu vind ik het zo triest gesteld met het politieke klimaat in Nederland dat ik er verveeld van raak.
Dus ik ga denk ik stemmen op de PvdD, dat zal ze leren in Den Haag!, vragen tot ze er ziek van worden haha.
Jspr
Gepost door Jspr op zaterdag 29-05-2010 om 10:36:46
Stem dan weer blanco in plaats van een onzin stem.

En juist @ strijker, het is gewoon voor iedereen even gebeurd. Dat daarbij de hoogste belastingsbox niet nog wordt verhoogd naar 60% (60% van je in die box verdiende loon weg, dat is toch niet te geloven?!) vind ik meer dan logisch. Als ik later veel ga verdienen weet ik ook vrij zeker dat ik vertrek uit Nederland.

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
mixxman
Gepost door mixxman op zaterdag 29-05-2010 om 10:41:17
Dat is het overwegen waard inderdaad. Toch blijf het erg jammer dat de staat niet overgaat tot
legalisering van de wiet waarbij de teelt in de handen van de overheid is. Zou erg veel
inkomsten genereren en de criminaliteit terug dringen wat dus ook weer in kosten scheelt.
Maar ja ik weet ook dat, dat door Europese verdragen geen doorgang kan vinden.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Do-P
!Ongelegen!
Gepost door Do-P op zaterdag 29-05-2010 om 10:50:02
Ja, maar een drugsdealende staat...
Hoe kun je dat verantwoorden
----------------------------------------
L2N: "quoten is voor homo's"
Jspr
Gepost door Jspr op zaterdag 29-05-2010 om 11:00:14
Niet drugsdealen, je kunt alleen wiet kopen als inwoner van hier (id-systeem, of een betaalpasje zodat de overheid ook nog controleert hoeveel geld erin omgaat) en met de maximale hoeveelheid van 5 gram. Geen drugstoerisme (of het moet erg omslachtig).
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-05-2010 @ 11:00:27 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Do-P
!Ongelegen!
Gepost door Do-P op zaterdag 29-05-2010 om 11:05:48
De overheid beheert het toch in Mixxmans verhaal? Dus wel drugs dealen...
----------------------------------------
L2N: "quoten is voor homo's"
Jspr
Gepost door Jspr op zaterdag 29-05-2010 om 11:09:34
In mijne toch ook?

Het is in feite hetzelfde als sigarettenverkoop. Alleen ziet niemand het zo omdat er een stigma op rust.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Do-P
!Ongelegen!
Gepost door Do-P op zaterdag 29-05-2010 om 11:13:52
En dus niet internationaal te verantwoorden is...
Wat is nu je punt? Het lijkt of we hetzelfde willen beweren in andere woorden?
----------------------------------------
L2N: "quoten is voor homo's"
Jspr
Gepost door Jspr op zaterdag 29-05-2010 om 11:15:29
Vanwaar de verantwoording? We staan bekend als liberaal land, volgens mij hoor je in Amerika ook steeds meer dingen over de legalisatie van wiet. Waarom verantwoording afdragen als je zorgt dat je eigen bevolking ervan kan profiteren, maar je het drugstoerisme weet tegen te houden.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Do-P
!Ongelegen!
Gepost door Do-P op zaterdag 29-05-2010 om 11:16:26
Alsof het zo werkt
----------------------------------------
L2N: "quoten is voor homo's"
Jspr
Gepost door Jspr op zaterdag 29-05-2010 om 11:17:52
Ach het zal er toch niet van komen dus waarom niet op mogelijke manieren bediscussi&euml;ren. Maar goed, ik zal het alleen vanuit het werkende oogpunt bekijken, blijft er lekker weinig speculeerbaars over.

Je weet niet of iets werkt voordat je het probeert.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-05-2010 @ 11:18:13 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Do-P
!Ongelegen!
Gepost door Do-P op zaterdag 29-05-2010 om 11:44:46
Ja snap ik. Maar een overheid die drugs verkoopt aan zijn burgers is natuurlijk wel raar. Ik snap de vergelijking met alcohol, maar dat is nu eenmaal maatschappelijk geaccepteerd. Het andere niet. Komt omdat drank al eeuwenlang wordt genuttigd en is opgenomen in onze samenleving. Het andere niet. Het zij zo.
----------------------------------------
L2N: "quoten is voor homo's"
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 [2] 3 4 5 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0108 sec.