Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /   [Pagina: [1] 2 ]
revo
Daarom
Gepost door revo op zondag 20-06-2010 om 14:32:15
Ik zag dat er een topic voor was maar die is al wat jaren oud dus ik dacht het is wel tijd voor een nieuwe.
Wie fitnesst hier? Wat voor training doe je enz..
Ik ben zelf momenteel aan het werk als instructeur bij fitnessfirst, leuk werk!
Ik train momenteel fullbody hypertrofie, wil binnenkort wel overgaan naar een splittraining.
waterfiets
Baas vd waterfietsen
Gepost door waterfiets op zondag 20-06-2010 om 14:39:35
Ja, ik fitness elke week 1 keer en dan ga ik eerst tien minuutjes fietsen, dan tien minuutjes roeien, dan half uurtje verschillende apparaten voor arm-, been-, buik-, rug- en schouderspieren en daarna nog tien minuutjes joggen.
Verder elke avond even haltertjes (100x, dus ik moet zwaardere aanschaffen).
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-06-2010 @ 14:40:00 ]
Do-P
!Ongelegen!
Gepost door Do-P op zondag 20-06-2010 om 14:41:20
Haha. Shit wordt te snel saai.
2 keer begonnen en na circa jaar - 1.5 jaar was ik het echt meer dan zat.
----------------------------------------
L2N: "quoten is voor homo's"
revo
Daarom
Gepost door revo op zondag 20-06-2010 om 14:44:38
Ja word inderdaad snel saai.. Maar als je echt doelgericht gaat trainen zon 3 keer per week dan zal je wel snel resultaat merken wat weer motiveerd. Wat zijn jullie doelstellingen?
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op zondag 20-06-2010 om 14:47:38
Love to fitness. Nu is 't nog 2x per week, maar na de tentamens ben ik weer van plan 3 á 4x te gaan.
Eerst altijd effe warmlopen/rennen en dan bankdruk, halters etc.
Heb je trouwens nog voedingtips Revo? Weet je bijv. ook of die 'emmertjes' met dat poeder ook helpen?
Nu eet ik na fitness altijd een bruin broodje met pindakaas vanwege het hoge eiwitgehalte.

----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
Leyla
Gepost door Leyla op zondag 20-06-2010 om 14:50:16
Kun je beter een ei eten, of tonijn, al dat vet in pindakaas is ook niet tof!
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op zondag 20-06-2010 om 14:57:04
Word. Maar ik heb me laten vertellen ooit dat die vetten niet zo erg zijn. Het draait er toch ook om of het verzadigd vet is of.. toch?
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
Do-P
!Ongelegen!
Gepost door Do-P op zondag 20-06-2010 om 14:59:55
Quote:
revo schreef op 20-06-2010 @ 16:44
Ja word inderdaad snel saai.. Maar als je echt doelgericht gaat trainen zon 3 keer per week dan zal je wel snel resultaat merken wat weer motiveerd. Wat zijn jullie doelstellingen?


Ja resultaten waren er ook wel, maar op een gegeven moment had ik geen zin meer om terug te gaan en weer die saaie oefeningen doen.
----------------------------------------
L2N: "quoten is voor homo's"
Jspr
Gepost door Jspr op zondag 20-06-2010 om 15:03:43
Quote:
Gizzle schreef op 20-06-2010 @ 16:57
Word. Maar ik heb me laten vertellen ooit dat die vetten niet zo erg zijn. Het draait er toch ook om of het verzadigd vet is of.. toch?


Dat heeft te maken met je cholesterol waarde. Verzadigd vet heeft een hoger cholesterol als gevolg, onverzadigd vet een lager cholesterol. Toch Leyla?
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
revo
Daarom
Gepost door revo op zondag 20-06-2010 om 15:11:17
Onverzadigde vetten zijn prima.
Die poeder die jij bedoeld, dat zijn proteine shakes. Ja die kan je best wel eens nemen na de training.
Tijdens het trainen maak je je spieren kapot, die dag en de dag erna gaan ze herstellen, die shakes stimuleren het herstelproces wat zorgt voor snellere spiergroei.
Edit: Waar fitness je trouwens gizzle?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-06-2010 @ 15:12:20 ]
Leyla
Gepost door Leyla op zondag 20-06-2010 om 15:13:01
True als een koeeee!

Maar visvetten zijn weer handig voor processen rondom je hart/longen/zuurstof/bloed,
terwijl dierlijke vetten over het algemeen niet zo goed zijn.

Pindakaas bevat veel verzadigd vet, vergroot kans op cholesteroloverschot, wat de kans op verstopte aders weer vergroot = inefficiënte bloedstroom naar je spieren = minder spieren = boeeee
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
waterfiets
Baas vd waterfietsen
Gepost door waterfiets op zondag 20-06-2010 om 15:18:41
Die proteineshakes klinken goed, waar kun je dat krijgen?
revo
Daarom
Gepost door revo op zondag 20-06-2010 om 15:20:52
In fitnesscentra kan je een glas voor zo'n 2 euro kopen, potten van 750 gram kosten zo'n 30 euro. gebruik ze zelf ook omdat ik wel wat mag aankomen. Je moet het alleen niet gebruiken ter vervanging van je gewone maaltijden.
waterfiets
Baas vd waterfietsen
Gepost door waterfiets op zondag 20-06-2010 om 15:23:48
Dat is behoorlijk duur.
Volgens mij kan je het in mijn fitnesscentrum niet krijgen dan.
Is 't ook gewoon in supermarkten te verkrijgen?
Jspr
Gepost door Jspr op zondag 20-06-2010 om 15:24:44
Die eiwitshakes zijn volgens mij ook erg functioneel als je ze vóór de training neemt Gizzle
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zondag 20-06-2010 om 15:26:36
Quote:
revo schreef op 20-06-2010 @ 17:11
Tijdens het trainen maak je je spieren kapot, die dag en de dag erna gaan ze herstellen, die shakes stimuleren het herstelproces wat zorgt voor snellere spiergroei.

Dat is de theorie, maar tot nu toe is er geen enkel wetenschappelijk bewijs dat het een positief effect heeft op spiergroei. Je kunt beter een eiwitrijke maaltijd nemen die dag dan dat je geld verspilt aan proteinshakes...lekkerder ook.

Ik ben zelf weer met wat fitness begonnen na een jaartje pauze.
Vooral cardio en ook nog wat spiermassa kweken.
mixxman
Gepost door mixxman op zondag 20-06-2010 om 15:30:56
Ik fitness 2 a 3x per week. Ben zelf niet zo van de shakes en al die zooi.
Gewoon gezond eten en trainen is prima voor je. Heb zelf wel eens creatine
gebruikt heb dat hier ook nog staan. Gebruik het soms een maandje, maar
dat is al weer ff geleden. Effect daarvan vind ik trouwens ook niet echt
zodanig dat het een aanrader is. Ja misschien als je er 6 liter water per
dag bij drinkt, maar ja dan gaan je spieren er wel wat vreemd uitzien denk.
Plus wanneer je stopt trekt het allemaal weer weg.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zondag 20-06-2010 om 15:35:32
Creatine is ook weer zo'n onzin product in de sportwereld.
Je lichaamseigen creatinefosfaat voorraad in je spieren is bij inspanning binnen 8 of tot 12 seconden (!!!) op. De theorie is dan met creatine die voorraad aanvult...maar als het toch binnen enkele seconden op is. Weer een geldverspilling dus.
revo
Daarom
Gepost door revo op zondag 20-06-2010 om 15:41:33
Creatine is toch ook meer voor de spierherstel?
Al met al is een goed voedingsschema en 3 á 4 keer per week doelgericht trainen de idiale methode om je doel te behalen.
Shakes en dergelijke kan helpen maar zoals locutus zegt, het is maar de theorie, al heb ik er zelf toch wel een goede ervaring mee.
rame
Gepost door rame op zondag 20-06-2010 om 15:45:18
Ik ga 3x in de week.

Wel prettig als je wat aanspraak hebt, anders zou ik het ook niet lang volhouden denk ik.
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 20-06-2010 om 15:48:52
Ik ben donateur.

Tijd om weer op te zeggen. Ben toch meer van buiten sporten.

Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zondag 20-06-2010 om 16:18:49
Quote:
revo schreef op 20-06-2010 @ 17:41
Creatine is toch ook meer voor de spierherstel?
Al met al is een goed voedingsschema en 3 į 4 keer per week doelgericht trainen de idiale methode om je doel te behalen.
Shakes en dergelijke kan helpen maar zoals locutus zegt, het is maar de theorie, al heb ik er zelf toch wel een goede ervaring mee.

Je spieren herstellen ook wel zonder...wellicht herstellen je spieren wel sneller met die shakes/creatine maar of dat je geld nou waard is...
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 20-06-2010 om 16:26:20
En daarnaast is er vast wel een goede reden dat je spieren niet sneller herstellen uit zichzelf.


Jspr
Gepost door Jspr op zondag 20-06-2010 om 16:26:26
Dan kun je sneller weer trainen, maar da's voor die echte fitnessfreaks lijkt me.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Liquid
Gepost door Liquid op zondag 20-06-2010 om 16:33:27
Gewoon even rusten lijkt me inderdaad beter dan shakes en pillen en al dat werk. De grenzen die je lichaam aangeeft zijn er niet voor niets plus de meerwaarde van het 'sneller herstellen' is er volgens mij alleen als je echt dagelijks fitnest.

Train zelf ongeveer 3x per week, zit bij zo een basic/goedkope sportschool en wil misschien wel switchen naar eentje met wat meer mogelijkheden.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 20-06-2010 om 16:45:39
beetje zumba enzo?
Buster
Worms inside ma Face!
Gepost door Buster op zondag 20-06-2010 om 16:46:00
Daarom kun je ook het beste spiergroepen apart trainen. Je hebt ook mensen die dagelijks borst doen trainen, dat kan nooit goed zijn.
----------------------------------------
We don't stop playing because we get old
We get old because we stop playing...
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zondag 20-06-2010 om 16:57:09
Dat zijn die johnny bravo gevallen, check the pecks!

Nu ben ik begonnen met op de band te rennen...ik krijg al massale verzuring na 1,5-2 km...is dit normaal of gewoon slecht?
elmagicoh
Gepost door elmagicoh op zondag 20-06-2010 om 16:59:50
Ik heb me periodes. Soms heel fanatiek soms gewoon maanden niet. Je heb daar uiteraard geen moer aan
----------------------------------------
Magicozzz
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 20-06-2010 om 17:37:32
Quote:
Locutus of Borg schreef op 20-06-2010 @ 18:57
Dat zijn die johnny bravo gevallen, check the pecks!

Nu ben ik begonnen met op de band te rennen...ik krijg al massale verzuring na 1,5-2 km...is dit normaal of gewoon slecht?


Je moet eens proberen die band een tikje omhoog te zetten zodat je niet volledig vlak loopt.

Liquid
Gepost door Liquid op zondag 20-06-2010 om 17:41:49
Quote:
livio schreef op 20-06-2010 @ 18:45
beetje zumba enzo?


Hehe dat hebben we nog net wel!

Nee maar ik hoor weleens van mensen dat ze bij sportscholen dan hun fitheid op een USB stick bijhouden en alles en dat je dan via een programma steeds wat meer uitgedaagd word, kick-box lessen, 1 per week gratis squashen bij de club, dat soort werk.

Bij de mijne is het echt super basic, geen begeleiding, niet zo heel veel apparaten
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op zondag 20-06-2010 om 18:14:23
Oké, maar geen pindakaas meer dan .. met uitzondering s'ochtends natuurlijk!
@Revo; Ik fitness in Fitnesscentrum Roden. Erg goed fitnesscentrum! Supersfeer, veel apparaten, sauna etc en je kan <b>gratis DVD's lenen</b>.. vaak ook de nieuwste!
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
waterfiets
Baas vd waterfietsen
Gepost door waterfiets op zondag 20-06-2010 om 18:36:12
Nice! Was er bij mij in de buurt maar zo'n fitnesscentrum in de buurt.
Ik ga al naar een fitnesscentrum dat buiten mijn dorp ligt aangezien het fitnesscentrum in mijn dorp gewoon bagger is; gefocust op cardio.
revo
Daarom
Gepost door revo op zondag 20-06-2010 om 18:48:07
Quote:
Gizzle schreef op 20-06-2010 @ 20:14
Oké, maar geen pindakaas meer dan .. met uitzondering s'ochtends natuurlijk!
@Revo; Ik fitness in Fitnesscentrum Roden. Erg goed fitnesscentrum! Supersfeer, veel apparaten, sauna etc en je kan <b>gratis DVD's lenen</b>.. vaak ook de nieuwste!

Ok vet man ik ken het daar wel, erg nice daar inderdaad. Maar waarom in Roden? Of woon je daar ook
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op zondag 20-06-2010 om 19:57:40
Ik woon d'r (nog) ..
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 20-06-2010 om 20:30:24
Ik fitness 2x keer per week. Maar ik ga liever bier drinken.
mixxman
Gepost door mixxman op zondag 20-06-2010 om 20:36:14
Quote:
Liquid schreef op 20-06-2010 @ 19:41
(...)

Hehe dat hebben we nog net wel!

Nee maar ik hoor weleens van mensen dat ze bij sportscholen dan hun fitheid op een USB stick bijhouden en alles en dat je dan via een programma steeds wat meer uitgedaagd word, kick-box lessen, 1 per week gratis squashen bij de club, dat soort werk.

Bij de mijne is het echt super basic, geen begeleiding, niet zo heel veel apparaten


Ik heb ook een tijdje met zo'n usb stick getraind, maar heeft
me niet echt kunnen pakken. Moet ik er wel bij zeggen dat
ik hem tijdens mijn opstart training heb gebruikt toen ik nog
apparaten deed. Nu eigenlijk alleen nog maar halters en
dergelijken. Maar als je cardio doet denk ik dat zo'n stick
wel tof is.

Ik ga zelf denk ik naar een wat simpelere sportschool. Zit
nu bij een vrij hi-tech geval die hebben ook twee ruimtes
waar ze de luchtdruk en dergelijken kunnen regelen voor
bijvoorbeeld topsporters, asma patienten en noem maar op.
Maar ja goed daar heb ik verder niets aan. Merk eigenlijk
dat ik juist steeds meer de basic toestellen gebruik en
begeleiding heb je ook niet meer nodig als je er eenmaal
inzit.

Sfeer zegt mij trouwens vrij weinig. Ik ga altijd met mijn
oordoppen in vol aan de gang. Vind het gewoon lekker
om in een hoog tempo te trainen en wat sneller klaar te
zijn. Praten en ouwehoeren leidt me alleen maar af, maar
goed dat is net wat je fijn vind natuurlijk.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Leyla
Gepost door Leyla op zondag 20-06-2010 om 20:43:22
Zoveel praatjes, nul plaatjes.... laat het resultaat van al dat getrain zien dan pappies!

Stuur maar onherkenbare gespierde lichaam foto's naar mij, dan post ik ze hier en mag iedereen raden
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Leyla
Gepost door Leyla op zondag 20-06-2010 om 21:06:51
Bangerikjes, ik vroeg geen foto's van jullie piemel hoor!

Kijk mij dan, krachtpatser!

Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.

----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op zondag 20-06-2010 om 21:28:43
Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.


Ik ben de meest rechter. Leyla zie je niet maar staat achter me
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
Leyla
Gepost door Leyla op zondag 20-06-2010 om 21:32:55
*toooook tok tok tok tok*

Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.

----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
b-tot-de-art
Gepost door b-tot-de-art op zondag 20-06-2010 om 22:17:40
ik probeer mezelf te motiveren om te gaan fitnessen of uberhaupt sporten ;( maar dat probeer ik al meer dan een jaar , maar ik blijf proberen misschien komt het er binnekort een keer van
----------------------------------------
i am not naugthy , iam nasty by nature
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op maandag 21-06-2010 om 06:30:04
ICH FITNESS AUG! ma tis echt super saai. niet normaal hoe saai dat is. Ga weer lekker team sportje doen denk ik. minder saai. En zodra leyla is een normale foto laat zien zal ik mijn fitness lichaam posten (mag ook via pm ley)
revo
Daarom
Gepost door revo op maandag 21-06-2010 om 07:27:54
Door m'n werk is sporten voor mij (gelukkig) een verplichting, dat initiatief zal ik zelf denk ik ook niet snel nemen
Jspr
Gepost door Jspr op maandag 21-06-2010 om 07:54:49
Ik zwem en squash, daarmee train je ook alles en massa trainen vind ik niet nodig. Gewoon je lichaam een beetje fit houden, daarmee doe je ook niets raars want als je veel dikke spieren hebt moet je hart lijkt mij ook sneller pompen, wat meer slijtage tot gevolg heeft.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Jthag
De Voorzitter
Gepost door Jthag op maandag 21-06-2010 om 08:23:16
Ik train al een aantal jaar, het ene jaar wat intensiever dan het andere. De laatste tijd ben ik er weer vrij serieus mee bezig, probeer 3 a 4 keer in de week te gaan. Sinds kort zijn we begonnen met een nieuw schema, waarbij we per dag andere spiergroepen op top niveau proberen te trainen. Dus bijvoorbeeld; triceps en rug, etc. We doen dan setjes van 4, 6x op het maximale gewicht. Iemand ervaring met een dergelijk schema? Revo als instructeur wellicht?
Voor mijn idee zit er bij bepaalde spieren nu al vooruitgang in, terwijl we pas 2 weken ofzo bezig zijn.
----------------------------------------
Ik eet MC's op; het is gesneden koek, ik zie je hebt de ezelsoren al op dus ik zet je in de hoek
Bizzy_D
silly bitch
Gepost door Bizzy_D op maandag 21-06-2010 om 09:40:06
Quote:
Jspr schreef op 21-06-2010 @ 09:54
Ik zwem en squash, daarmee train je ook alles en massa trainen vind ik niet nodig. Gewoon je lichaam een beetje fit houden, daarmee doe je ook niets raars want als je veel dikke spieren hebt moet je hart lijkt mij ook sneller pompen, wat meer slijtage tot gevolg heeft.


word die overtuiging heb ik ook

ik zwem, voetbal en loop rondjes om een meer heen 3x per week dat lijkt me wel afdoende en word je ook heel sterk van
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op maandag 21-06-2010 om 10:52:29
Spiermassa kweken heeft ook andere voordelen hoor;
-Je basaal metabolisme gaat omhoog; je verbruikt meer energie doordat je meer spiermassa hebt om te onderhouden. Gunstig voor wie op de calorie&euml;n wil letten
-Je hebt een grotere lichaamseigen eiwitvoorraad die je kunt aanspreken bij bv. ziekte of laag bloedsuikerspiegel
-Minder slijtage van botten gedurende je leven

Waarom zou je hart sneller moeten pompen bij dikkere spieren?
Spieren krijgen sowieso in rust maar een fractie van je bloedsomloop (hooguit 7-10% ). Je bedoelt misschien een iets hogere bloeddruk doordat spieren de aderen afknellen? Irrelevant lijkt mij.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-06-2010 @ 10:52:48 ]
revo
Daarom
Gepost door revo op maandag 21-06-2010 om 10:55:51
Quote:
Jthag schreef op 21-06-2010 @ 10:23
Ik train al een aantal jaar, het ene jaar wat intensiever dan het andere. De laatste tijd ben ik er weer vrij serieus mee bezig, probeer 3 a 4 keer in de week te gaan. Sinds kort zijn we begonnen met een nieuw schema, waarbij we per dag andere spiergroepen op top niveau proberen te trainen. Dus bijvoorbeeld; triceps en rug, etc. We doen dan setjes van 4, 6x op het maximale gewicht. Iemand ervaring met een dergelijk schema? Revo als instructeur wellicht?
Voor mijn idee zit er bij bepaalde spieren nu al vooruitgang in, terwijl we pas 2 weken ofzo bezig zijn.

Je pakt elke dag andere spiergroepen, veel kilos en weinig herhalingen.. Is puur voor spiermassa, als dat je doel is ben je goed bezig denk om je rustdagen.
Jspr
Gepost door Jspr op maandag 21-06-2010 om 11:42:20
Waarom dat verhogen dus @ Locutus. Ik denk echt dat zo min mogelijk aanpassen aan je lichaam het beste is, vandaar. Calori&euml;n let ik niet op, ik heb geen ziekte of lage bloedsuikerspiegel. Slijtage van botten snap ik niet want tussen kop en kom waar die slijtage meestal is zit geen spier, wel wat kapsels maar het lijkt me juist andersom. Geforceerde zware bewegingen maken, mwoah.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2019 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.009 sec.