Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
Ezra Gepost door Ezra op donderdag 22-07-2010 om 21:51:15
Feed welkom

Ezra Anani - Soulmaster.mp3 - 2.25MB
A_PART Gepost door A_PART op vrijdag 23-07-2010 om 13:52:45
die wobble klinkt echt heel kaas en kaal

melodie is ook 100 in een dozijn

waar is de sub gebleven?

drums mogen ook wel wat meer power

heel klinkt heel erg 3xosc fruity loops in mijn oren

mijn feedback
Ezra Gepost door Ezra op vrijdag 23-07-2010 om 18:04:13
okej

explain even. kaas en kaal?
wat bedoel je, en hoe los ik dat dan op?
sub bass? ik heb een wobble bass en daaronder nog een normale bass.
ok drums mogen power. hoe kan ik dat het beste doen? door te compressen of anders equalizen?
3xosc fruity loops.. k werk met reason.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-07-2010 @ 18:04:41 ]
T-Nutz Gepost door T-Nutz op vrijdag 23-07-2010 om 19:44:24
Het geheel klinkt net niet lekker in balans. Speel met wat effecten over de wobble, maakt het wat dikker, leuker.

Kan een best leuk nummertje worden. Op 1:30 vind ik de sound nog best te doen. Voor de rest van het nummer hinder ik mij vooral aan de sound van de wobble, vooral als die wat in de hogere tonen gaat spelen, beetje irritant na een tijdje.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/sirthomasedward
A_PART Gepost door A_PART op vrijdag 23-07-2010 om 22:54:52
Quote:
Ezra schreef op 23-07-2010 @ 18:04
okej

explain even. kaas en kaal?
wat bedoel je, en hoe los ik dat dan op?
sub bass? ik heb een wobble bass en daaronder nog een normale bass.
ok drums mogen power. hoe kan ik dat het beste doen? door te compressen of anders equalizen?
3xosc fruity loops.. k werk met reason.


kaas en kaal=corney als in irritant en simpel

sub bass:sub bass moet je niet horen maar voelen, ik zou hem een paar octaven lager zetten

betere samples gebruiken en dan alleen je main drums(kick/snare/claps) als een group compressen, maar er zijn eindeloze manieren om dit op te lossen. een beetje white noise onder je snare/clap zetten helpt om het wat meer slap te geven....

werk je met thor?

check tutorials op youtube voor synthese technieken

probeer je bass/wobble in meedere lagen te splitsen: low mid / mid / high door middel van bandpass filters, zodat je verschillende lagen krijgt en nieuwe sounds kan creeeren en meer mogelijkheden hebt....

werkt je met gare hi fi speakers of met monitoren?
want je sub ga je niet horen maar voelen als je je woofers aanraakt

heb je geen externe subwoofer gebruik dan goede headphones die hebben meestal veel meer laag waardoor je wel je sub voelt

en zet je sub bas nooit harder dan je kick en snare, probeer er altijd 1 of 2 db onder te zitten, maar dat is een ruwe schatting....dat verschilt per track

hier een korte uitleg met wat tips en tricks

Bart-King
Gepost door Bart-King op zaterdag 24-07-2010 om 01:38:23
A_part heeft gelijk, maar ik hou het bij : laat de sound niet zo kaal, probeer er anders wat achter te spelen
Ezra Gepost door Ezra op zaterdag 24-07-2010 om 01:49:13
Ok thnx voor de feed, hier heb ik meer aan.

jah k werk met thor.

monitoren wil ik gaan kopen maar ik werk nu alleen met headphones, sennheiser hd477 mss ligt het daaraan? Heb wel subwoofer.

Ok thnx voor de tips en tricks
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0128 sec.