Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 2 ]
cml.exe
Gepost door cml.exe op vrijdag 21-01-2011 om 12:08:36
Wie moedigt de plannen van het kabinet om te bezuinigen op het hoger onderwijs aan?

Ik!

Laat studenten maar minder bier drinken, harder studeren en hun studie serieus nemen.

Quote:
Het wordt een week vol acties in het hoger onderwijs. Studenten en docenten protesteren tegen de bezuiniginen. De acties beginnen vandaag in Utrecht. Daar wordt 24 uur lang college gegeven door hoogleraren, docenten en politici en gedebatteerd. Daarna nemen Groningen en Amsterdam het over, waar studenten ook 24 uur nonstop college krijgen. Dat is allemaal een aanloop naar de landelijke demonstratie vrijdag in Den Haag.

"De sleutel tot studiesucces is intensiever onderwijs", zegt de voorzitter van het College van Bestuur Yvonne van Rooy die erbij is. "En intensiever onderwijs betekent meer begeleiding van studenten en meer college-uren. Door de bezuinigingen zullen er duizenden docenten wegmoeten in het hele land, dan is er geen sprake van intensivering. We doen er alles aan om te zorgen dat het studiesucces toeneemt. Opleidingen met te weinig studenten stoppen we bijvoorbeeld, omdat dat te duur is. Maar dan is de rek er wel uit."

Een Kamerlid van de VVD is het ermee eens dat het pittig zal worden de komende jaren. "We willen investeren in het onderwijs. Er is meer geld nodig, dus hebben we gekeken waar we kunnen bezuinigen. Dat kan door het collegeld te verhogen of door de studiefinanciering te verlagen. Daar hebben we niet voor gekozen, we hebben ervoor gekozen om de langstudeerders aan te pakken, zodat de goeden niet onder de kwaden lijden."

Boete
De betogers zijn vooral boos over de boete voor te lang studeren. Studenten die meer dan een jaar te lang doen over hun bachelor- of masteropleiding moeten van het kabinet straks 3000 euro per jaar extra betalen. En de universiteit of hogeschool moet ook een boete van 3000 euro per student per jaar betalen. Volgend schooljaar moet die maatregel al ingaan en daarmee geldt het dus ook voor studenten die nu al studeren en mogelijk al vertraging hebben opgelopen.

----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
Devill Gepost door Devill op vrijdag 21-01-2011 om 12:14:29
Klinkt voor mij als een extra motivatie om niet te lang over je studie te doen.
----------------------------------------
[url]http://soundcloud.com/zakalulu[/url]
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op vrijdag 21-01-2011 om 12:26:19
Ik vind het nogal ver gaan om één extra studiejaar te beboeten met € 3.000,-. De druk om direct de juiste studie te kiezen wordt zo nog groter. Een iets ruimere marge had niet verkeerd geweest. Wil het studieverloop van de ministers wel eens bekijken, eens zien of zij zich ook netjes aan de geldende looptijd van hun studie gehouden hebben.

In mijn geval betekent het dat ik dit jaar eindelijk maar eens moet afstuderen dan haha. Werd ook wel tijd na 8 jaar.
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 21-01-2011 om 12:45:08
Als normale student zijnde steun ik deze actie wel al denk ik dat die wat minder extreem ingevoerd had mogen worden. Wanneer je één studie volgt moet het in principe mogelijk zijn om deze met de uitloop van een jaar te behalen. Voor masters geldt hetzelfde. Ik vind alleen wel dat een foutieve keuze, eenmalig door de vingers moet worden gezien en niet mee mag tellen. Bij de tweede keuze mag je verwachten dat de student in kwestie iets kiest waar die compleet zeker van is.

De zeer getalenteerde student met meerdere studies en arme ouders wordt met dit voorstel nog meer beperkt in de mogelijkheden dan voorheen. Er zouden uitzonderingen mogelijk moeten zijn voor deze groep.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Nickert
boss
Gepost door Nickert op vrijdag 21-01-2011 om 13:28:22
Telt een jaar waarin je gebruik hebt gemaakt van de februari regeling ook mee? Dan ben ik fucked.
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 21-01-2011 om 13:31:22
Nee, lijkt me niet. Zou voor de zekerheid even de IB bellen.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Nickert
boss
Gepost door Nickert op vrijdag 21-01-2011 om 13:37:23
Agh dat zien we dan wel weer. Die 3k hoest ik dan ook wel op. Mag ik 4700 schoolgeld betalen om een half jaar stage te lopen. Ook mooi.
Supreme
Gepost door Supreme op vrijdag 21-01-2011 om 13:42:49
Waarom zo belachelijk veel geld?
Geldt dit ook als je een jaar lang in het buitenland stage gaat lopen, school vergoed dat namelijk niet altijd.
Of als je ziek bent, of als je simpelweg gewoon moeite hebt om het niveau bij te houden.
Of als je verkeerde studie keuze hebt gemaakt

Vind het allemaal zo extreem, ik snap dat studenten niet moeten denken dat ze 10 jaar over hun studie kunnen doen.
Maar dit is wel echt heel erg veel geld voor een student om terug te betalen.
----------------------------------------
Love will come set me free, i do believe.
Do-P
!Ongelegen!
Gepost door Do-P op vrijdag 21-01-2011 om 13:47:20
Mwah, ik moet wel zeggen dat ik een beetje op mijn voorgaande mening terug moet komen. Wat ook hier blijkt is dat zoveel details nog onbekend zijn. Hetzelfde voor mij. Ik heb geen idee waar ik precies aan toe zal zijn, en weet dus ook niet of ik voor of tegen moet zijn. Als ik aan studentenadministratie vraag om 'hoe en wat', dan vertellen zij mij ook dat ze het niet weten, omdat details nog onbekend zijn. Dus aan communicatie kan nog zeker wat gedaan worden!
----------------------------------------
L2N: "quoten is voor homo's"
michaelll
Gepost door michaelll op vrijdag 21-01-2011 om 14:33:40
Je hoort eigenlijk niemand over het feit dat ze ook de stufi van de master willen afschaffen.
----------------------------------------
"En als alles achter de rug is, wil terug kunnen kijken en zeggen dat het gelukt is."
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 21-01-2011 om 14:47:10
@ Michaelll dat is toch geen directe maatregel? Mag het hopen van niet. Begin in september met een master en ben er altijd vanuit gegaan dat ik het eerste jaar nog netjes stufi ga krijgen.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Swike
Newskool
Gepost door Swike op vrijdag 21-01-2011 om 14:47:10
Do-P heeft gelijk, eerst maar eens alle details afwachten.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
michaelll
Gepost door michaelll op vrijdag 21-01-2011 om 15:07:13
Quote:
mixxman schreef op 21-01-2011 @ 14:47
@ Michaelll dat is toch geen directe maatregel? Mag het hopen van niet. Begin in september met een master en ben er altijd vanuit gegaan dat ik het eerste jaar nog netjes stufi ga krijgen.

Lijkt me wel, waarom zou dat geen directe maatregel zijn dan?
Maar goed, kijken of het kabinet op 2 maart een meerderheid in de Eerste Kamer krijgt.
----------------------------------------
"En als alles achter de rug is, wil terug kunnen kijken en zeggen dat het gelukt is."
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 21-01-2011 om 15:39:00
Weet ik veel, ik had daar nog niets van gehoord. Zou wel erg verkankert zijn. Mocht dat zo zijn dan zoek ik een master in de buurt en ga ik niet op kamers. Mij te duur dan.

Edit:
1) Afschaffing van de studiefinanciering voor de masterfase voor masterstudenten die in collegejaar 2012/2013 met hun master starten, onafhankelijk van de duur van de master. Een sociaal leenstelsel komt hiervoor in de plaats.

Maakt voor mij niet veel uit. Ik krijg toch maar één jaar vergoed en begin in 2011-2012, nice . Ik word net niet getroffen door al die maatregelen. Niets mis mee dus .
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-01-2011 @ 15:51:05 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
michaelll
Gepost door michaelll op vrijdag 21-01-2011 om 16:02:54
Hm, balen voor mij dan.
----------------------------------------
"En als alles achter de rug is, wil terug kunnen kijken en zeggen dat het gelukt is."
Buster
Worms inside ma Face!
Gepost door Buster op vrijdag 21-01-2011 om 17:00:20
Als de school ook een boete van €3000,- krijgt opgelegd, lijkt het me dat de school sneller geneigd is om te sjoemelen met resultaten. Dan krijg je van die InHolland taferelen.
----------------------------------------
We don't stop playing because we get old
We get old because we stop playing...
Nickert
boss
Gepost door Nickert op vrijdag 21-01-2011 om 17:24:13
Die boete voor scholen vind ik waziger dan voor studenten omdat je daarmee ook andere studenten benadeeld.

MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op vrijdag 21-01-2011 om 18:18:38
spandoek bij die demonstraties: dit is niet mijn regering vriend!
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 21-01-2011 om 18:30:04
Onrust na studentenprotest

AMSTERDAM - De grote studentendemonstratie kende vrijdag een onrustig einde. Nadat om vier uur de vreedzaam verlopen manifestatie op het Malieveld was afgelopen, trok een groep relschoppers en studenten naar het ministerie van Onderwijs dat naast het centraal station in Den Haag staat.

De groep botste daar met de ME die de relschoppers opving en zelfs een charge uitvoerde. Er werden flinke klappen uitgedeeld door de politie, die met onder meer honden en paarden aanwezig was. Oproerkraaiers bestookten de ME'ers met onder meer een fiets en met vuurwerk.
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op vrijdag 21-01-2011 om 23:35:03
Ik doe momenteel 2 voltijd bachelor studies. In mijn tweede studie heb ik al wat studievertraging opgelopen wat op zich logisch is als je twee studies tegelijk doet. Momenteel is het nog allemaal vaag of ik nou wel of niet die boete opgelegd kan krijgen maar uit voorzorg ben ik genoodzaakt te stoppen. Ik word dus eigenlijk van mijn studievrijheid ontnomen en die tweede bachelor of science kan ik nu wel vergeten.

Als gevolg van de prestatiebeurs krijg ik maar 6 jaar (geneeskunde) studiefinanciering. Het betekent dat als ik, door wat dan ook studievertraging oploop van een jaar, ik sowieso financieel benadeeld word. Ik moet dan bijlenen of uit eigen zak betalen. Maar om nog eens vervolgens €3000 boete extra opgelegd te krijgen...?

Ze zijn helemaal de weg kwijt in het kabinet en zijn radeloos waar ze het geld vandaan willen halen. Ze nemen dan de kwetsbaarste groep, de studenten die nog geen baan of werk hebben en daardoor geen vakbonden hebben die voor ze kunnen opkomen. Als dit kabinet opgeleide mensen wil verjagen, dan zeg ik ajuus nadat ik afgestudeerd ben en kunnen ze fluiten naar de belastingscenten die ze van mij willen incasseren. En ik zal vast ook niet de enige zijn die dit denkt...laat het land lekker leeglopen qua kenniseconomie.

Quote:
Nickert schreef op 21-01-2011 @ 17:24
Die boete voor scholen vind ik waziger dan voor studenten omdat je daarmee ook andere studenten benadeeld.


Zoals Rutte zegt, de opbrengsten van deze maatregelen, €6000 per ''lang''studeerder, wordt weer geinvesteerd in het onderwijs. Dan vraag ik me toch écht af WAAROM je eerst de universiteiten €3000 p.p. boete oplegt om er vervolgens €6000 in te investeren? Allemaal flauwekul natuurlijk, het gaat allemaal naar de staatskas om er meer JSF's van te financieren.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-01-2011 @ 23:42:49 ]
Jspr
Gepost door Jspr op zaterdag 22-01-2011 om 12:58:45
Zo denk ik er ook over.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Masahiro
Gepost door Masahiro op zaterdag 22-01-2011 om 15:28:40
studenten die zeggen 'nohh straks ga ik niet meer studeren door die kosten' zijn kankerdom. inderdaad, stop maar lekker met je studie.
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zaterdag 22-01-2011 om 16:21:16
Die mensen heb je ook...en toch zijn ze later waardevol voor de kenniseconomie.
En mensen gaan minder lange studies kiezen om die boete zoveel mogelijk te ontwijken. Doei geneeskunde en technische studies, hallo 10k extra topmanagers en bankiers.
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op zaterdag 22-01-2011 om 23:43:24
Quote:
Masahiro schreef op 22-01-2011 @ 15:28
studenten die zeggen 'nohh straks ga ik niet meer studeren door die kosten' zijn kankerdom. inderdaad, stop maar lekker met je studie.


Waarom zijn die dom? Als je het niet kunt betalen kun je het niet betalen.

Het is gewoon weer mooie symboolpolitiek.
Want volgens mij levert het helemaal niks extra op.
De groep langstudeerders zal krimpen/verdwijnen, hier worden dus geen substantiële inkomsten behaald.
Je krijgt in principe 4 jaar studiefinanciëring, en de studenten mogen nu dus ook 4 jaar over hun bachelor doen tegen normaal tarief.
Dus waar nou het geld vandaan komt om zogenaamd te investeren in de kwaliteit van het onderwijs blijft mij een raadsel.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zondag 23-01-2011 om 12:51:41
Wat ik eigenlijk nog veel kwalijker vind, is dat je geen StuFi voor je Master meer krijgt. Voor bètastudenten duurt de Master twee jaar, da's best veel geld dat je opeens zelf moet betalen, ook al doe je je hele studie precies binnen de tijd.
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Masahiro
Gepost door Masahiro op zondag 23-01-2011 om 16:13:19
Quote:
BattleCat schreef op 22-01-2011 @ 23:43
(...)

Waarom zijn die dom? Als je het niet kunt betalen kun je het niet betalen.

Het is gewoon weer mooie symboolpolitiek.
Want volgens mij levert het helemaal niks extra op.
De groep langstudeerders zal krimpen/verdwijnen, hier worden dus geen substantiële inkomsten behaald.
Je krijgt in principe 4 jaar studiefinanciëring, en de studenten mogen nu dus ook 4 jaar over hun bachelor doen tegen normaal tarief.
Dus waar nou het geld vandaan komt om zogenaamd te investeren in de kwaliteit van het onderwijs blijft mij een raadsel.


stel die groep langstudeerders doet 10 jaar over hun studie
nu betaalt overheid maar 4 jaar stufie, anders 10..

dus daar heb je je substantiele inkomst denk ik

en ik dacht eigenlijk dat je die 3000 euro wel kon lenen en dat iedereen dus alsnog kon gaan studeren. bovendien hoef je dat maar pas na 4 jaar te betalen.
michaelll
Gepost door michaelll op zondag 23-01-2011 om 17:31:49
Quote:
Masahiro schreef op 23-01-2011 @ 16:13
(...)

stel die groep langstudeerders doet 10 jaar over hun studie
nu betaalt overheid maar 4 jaar stufie, anders 10..

dus daar heb je je substantiele inkomst denk ik

en ik dacht eigenlijk dat je die 3000 euro wel kon lenen en dat iedereen dus alsnog kon gaan studeren. bovendien hoef je dat maar pas na 4 jaar te betalen.

Uhm, je krijgt sowieso maar vier jaar stufi hoor. Als je na je bachelor een tweejarige Master gaat volgen, krijg je een jaar extra.
----------------------------------------
"En als alles achter de rug is, wil terug kunnen kijken en zeggen dat het gelukt is."
Outshining Gepost door Outshining op zondag 23-01-2011 om 19:02:01
Ik kan niet echt zeggen dat ik me grote zorgen maak. Sowieso ben ik het eens met wat Devill zegt, laat het een motivatie zijn om je studie tijdig af te ronden. Als je een goede reden hebt voor uitloop zullen ze je echt niet zonder meer 3000 extra aan je broek hangen. Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik zie om mij heen in ieder geval genoeg mensen die hun studietijd niet heel serieus nemen en denken 'komt wel', ja sorry maar als je dan meer moet dokken in jaar 5/6 van het HBO heb ik dus geen medelijden. 3000 is veel geld maar met de juiste motivatie moet je dit toch kunnen voorkomen lijkt me. Misschien ben ik kort door de bocht, zou zomaar kunnen, maar ik snap de ophef vooralsnog niet echt.

Edit: Die maatregel dat masterstudenten geen stufi meer krijgen is wel fucked, maar goed, daarmee ben ik ook fucked, ik moet na m'n bachelor ook nog twee jaar.. en ik maak me nog steeds niet echt zorgen. Het is lastig maar ik zie het maar gewoon als een investering ofzo.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-01-2011 @ 19:05:51 ]

----------------------------------------
Sabr
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zondag 23-01-2011 om 19:31:50
Langstudeerders kosten de overheid HELEMAAL NIETS. Wellicht dat de overheid inkomsten misloopt doordat ze niet werken en geen belasting betalen. Maar dat is dan geen geldig argument omdat er tegen uitkeringstrekkers en ander werkschuw tuig ook helemaal niets gedaan wordt. In ieder geval het is géén kostenpost.

We worden maar 4 jaar studiefinanciering betaald, als we er langer over doen hebben we er alleen onszelf ermee. Maar nu komen ze met extra boeten aanzetten. Ik ga me afvragen hoe ik OOIT zoiets zou kunnen betalen.
Het op je schulden zetten die je later gaat afbetalen zou me niet mogelijk lijken. Immers, de overheid wil NU geld van ons zien en als we het op onze schulden zetten dan zien ze dat geld pas over 10 jaar terug. En dan is het een lange termijn-regeling die momenteel niks voor het onderwijs kan betekenen, als ik Rutte en kornuiten op hun woord moet geloven dat ze het vervolgens weer investeren.
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op zondag 23-01-2011 om 19:38:39
Quote:
Locutus of Borg schreef op 23-01-2011 @ 19:31
Langstudeerders kosten de overheid HELEMAAL NIETS.


Onzin.
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zondag 23-01-2011 om 21:06:13
Leg mij uit hoe.
cml.exe
Gepost door cml.exe op zondag 23-01-2011 om 22:37:12
Quote:
dap schreef op 21-01-2011 @ 18:30
Onrust na studentenprotest

AMSTERDAM - De grote studentendemonstratie kende vrijdag een onrustig einde. Nadat om vier uur de vreedzaam verlopen manifestatie op het Malieveld was afgelopen, trok een groep relschoppers en studenten naar het ministerie van Onderwijs dat naast het centraal station in Den Haag staat.

De groep botste daar met de ME die de relschoppers opving en zelfs een charge uitvoerde. Er werden flinke klappen uitgedeeld door de politie, die met onder meer honden en paarden aanwezig was. Oproerkraaiers bestookten de ME'ers met onder meer een fiets en met vuurwerk.


Wat beeldmateriaal:



Tering, wat een bende.
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
Nickert
boss
Gepost door Nickert op zondag 23-01-2011 om 23:37:04
Sneue figuren.
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op zondag 23-01-2011 om 23:40:30
Quote:
Locutus of Borg schreef op 23-01-2011 @ 21:06
Leg mij uit hoe.


Quote:
Hogescholen krijgen een bedrag van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW). Dit bedrag wordt vastgesteld aan de hand van verschillende criteria, zoals het aantal studenten dat aan de onderwijsinstelling studeert en het aantal uitvallers. De financiering van hogescholen is vastgelegd in de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek (WHW).

----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zondag 23-01-2011 om 23:55:54
Lang studeren =/= uitval.
En bovendien gaan ze daar óók op korten dus het maakt allemaal geen hond meer uit. Zelfs de schamele argumenten die ze wél hebben kloppen van geen kant. Deze maatregelen sporen niet aan om zo snel mogelijk je studie af te maken, integendeel...ze sporen je aan voortijdig je studie te stoppen als er ook maar enige twijfel is of je het wel of niet haalt. Ze sporen je ook aan om te gaan werken ipv. door te studeren omdat er vanuit alle kanten jou een lening/schuld wordt aangesmeerd. Maar deze maatregelen sporen je vooral aan om makkelijke en/of korte studies te nemen opdat je geen risico op een schuld loopt.

En deze maatregelen invoeren met terugwerkende kracht is ook een steek in de rug voor vele studenten.

Als overheid MOET je investeren in goed onderwijs; Studeren is een kostenpost.
Breng je er marktwerking in, dan gaat het geheid mis. Zie ook de zorg.

MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op maandag 24-01-2011 om 00:11:44
Ik studeer al een jaar of 7 of 8, waarvan 3,5 actief.

Nu er een boete op komt te staan, ben ik druk bezig met het afmaken.

Dus op zich zit er wel een logica in.

----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Bizzy_D
silly bitch
Gepost door Bizzy_D op maandag 24-01-2011 om 00:17:12
Vind ik een duidelijk ander geval als de huidge eerstejaars studenten van onder de 20, of sterker nog de leerlingen die de komende jaren van de middelbare scholen afkomen.
Ik ben het eens met LoB dat dit studeren niet aanmoedigt maar het tegendeel bewerkstelligt.
Vind het een kleinburgelijke visie van dit kabinet. Natuurlijk als er minder mensen studeren kost het de overheid minder geld maar er wordt een hoop potentiele kennis en ontwikkeling weggegooid dus Nederland wordt er over een x aantal jaren duidelijk slechter van als dit doorgevoerd wordt.
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op maandag 24-01-2011 om 00:56:29
Quote:
MuSS070 schreef op 24-01-2011 @ 00:11
Dus op zich zit er wel een logica in.

Ehhhh...je zit tegen een boete van €3000 x 4 aan te kijken dankzij de terugwerkende kracht. En jij vindt dat allemaal prima?

Je kan wel voor jezelf spreken maar natuurlijk niet voor alle studenten.
Mensen die deze maatregelen steunen moeten het ook breder zien.
Buster
Worms inside ma Face!
Gepost door Buster op maandag 24-01-2011 om 01:22:32
Vind het sowieso bullshit dat het met terugwerkende kracht is.
----------------------------------------
We don't stop playing because we get old
We get old because we stop playing...
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op maandag 24-01-2011 om 01:23:42
Behalve voor Rutte en kornuiten die gemiddeld 11 jaar hebben gestudeerd natuurlijk.
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op maandag 24-01-2011 om 07:45:28
Quote:
Locutus of Borg schreef op 24-01-2011 @ 00:56
(...)
Ehhhh...je zit tegen een boete van €3000 x 4 aan te kijken dankzij de terugwerkende kracht. En jij vindt dat allemaal prima?

Je kan wel voor jezelf spreken maar natuurlijk niet voor alle studenten.
Mensen die deze maatregelen steunen moeten het ook breder zien.


Ik steun niets, ik snap het wel.
En kan me er weinig druk om maken inderdaad.
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
EsX
Gepost door EsX op maandag 24-01-2011 om 08:13:04
Van "druk maken" word je impotent.

Terugwerkende kracht verhaal gaat me wat te ver, eerlijk gezegd..

MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op maandag 24-01-2011 om 09:41:07
Ik heb het trouwens even opgezocht. Terugwerkende kracht geldt alleen als je na 1 juli 2011 afstudeert. Als je dan bijvoorbeeld 8ste jaars bent betaal je inderdaad 3x € 3000,-. Zaak voor mij om dus voor 1 juli 2011 af te studeren. Verder nog veel succes iedereen.

Hoi!
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op maandag 24-01-2011 om 13:19:26
Inderdaad succes, zo'n boete zou je dan voor de rest van je leven moeten afbetalen.
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op maandag 24-01-2011 om 13:26:32
Als je de rest van je leven over 9.000 euro doet, verdien je zo'n boete misschien ook wel
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 24-01-2011 om 13:46:48
Je studeert toch voor jezelf, niet voor een ander? Dan mag iets toch best geld gaan kosten? Het is een investering in je eigen toekomst, nogal sneu om een kenniseconomie aan te halen en benefits voor Nederland. Alsof je het daarvoor doet.
Buster
Worms inside ma Face!
Gepost door Buster op maandag 24-01-2011 om 15:48:12
Maar dit plan moet eerst nog goedgekeurd worden door de Eerste Kamer toch? Misschien bestaat er nog een klein kansje dat het niet doorgaat
----------------------------------------
We don't stop playing because we get old
We get old because we stop playing...
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op maandag 24-01-2011 om 18:57:50
Quote:
livio schreef op 24-01-2011 @ 13:46
Je studeert toch voor jezelf, niet voor een ander? Dan mag iets toch best geld gaan kosten? Het is een investering in je eigen toekomst, nogal sneu om een kenniseconomie aan te halen en benefits voor Nederland. Alsof je het daarvoor doet.

niet iedereen heeft rijke ouders vriend
ik mag van geluk spreken als ik genoeg geld heb om mijn boeken aan te schaffen, laat staan collegegeld te kunnen betalen
Nickert
boss
Gepost door Nickert op maandag 24-01-2011 om 18:59:58
Mooi dat je er gelijk vanuit gaat dat als iemand zo denkt hij of zij gelijk rijke ouders heeft.
Masahiro
Gepost door Masahiro op maandag 24-01-2011 om 19:10:08
ook mooi dat jij aanneemt dat hij dat doet
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.008 sec.