Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
dap
038
Gepost door dap op maandag 29-11-2004 om 20:53:13
Uitgegeven: 29 november 2004 11:55
Laatst gewijzigd: 29 november 2004 20:08

SOESTDIJK - Het gaat steeds slechter met prins Bernhard. De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) liet maandag weten dat "zijn conditie geleidelijk achteruit gaat". De prins heeft last van kortademigheid door het vocht in zijn borstholte, veroorzaakt door uitzaaiingen van een kwaadaardige tumor. Bovendien heeft hij een tumor in zijn darmen die flinke klachten veroorzaakt.

Volgens de RVD is Bernhard op dit moment niet stervende. Afgelopen weekeinde kwam veel familie bij de 93-jarige prins op bezoek. Prinses Margriet bezocht haar vader maandag. Ze zou eigenlijk die dag naar Afrika vertrekken maar annuleerde de reis. De prinses vindt die op dit moment aan de lange kant. Margriet zou tot en met 3 december de Summit on a Mine-Free World in Nairobi, Kenia bijwonen.

Indringende gesprekken

Maandagmiddag kwam een vriend van de prins bij Soestdijk aan. Volgens ooggetuigen was dat zijn zeer goede vriend Paul Fentener van Vlissingen. De prins was vorig jaar nog zijn gast in Afrika. Ook premier Balkenende is onlangs nog bij Bernhard op bezoek geweest. Hij heeft met hem "indringende gesprekken" gevoerd, onder andere over leven en dood. Balkenende zei toen dat hij "altijd weer staat te kijken van de vitaliteit van de prins". Maandag vertelde de minister-president dat "de situatie omgeven is met zorg".

Bernhard zal voor zover bekend niet naar een ziekenhuis worden overgebracht. Prognoses over de toekomst van de prins waren maandag niet te geven. Bernhard lijdt volgens diverse medici aan zogenoemde pleuritis carcinomatosa.

Sombere diagnose

Verpleegarts, filosoof en auteur Bert Keizer uit Amsterdam acht dat een sombere diagnose. "Wat je dan te doen staat, is het creëren van rust en ruimte voor de patiënt en zijn familie. Zorg thuis voor goede begeleiding door de huisarts, een geriater of een verpleeghuisarts. Iemand in elk geval die bijkomende klachten als benauwdheid, infecties en doorliggen kan aanpakken en die niet bang is om morfinebeleid te starten als de tijd daar is."

Tien jaar geleden werd er bij Bernhard uit de darmen een tumor verwijderd. In 2000 haalden artsen een tumor uit de borstholte weg. De prins werd recent in het UMC Utrecht poliklinisch behandeld voor kortademigheid. Hij kampte daar al sinds september mee. Bij onderzoek van het uit de borst verwijderde vocht werden volgens de RVD 'cellen verkregen die kunnen wijzen op uitzaaiingen van een tumor.' Nu blijkt er sprake te zijn van een kwaadaardige tumor die niet meer te behandelen is.

Misplaatst

Op 19 november was de prins vitaal genoeg om kwaad te worden op professor B. Smalhout. Het Universitair Medisch Centrum in Utrecht zou volgens Smalhout in 1994 hebben geblunderd bij de behandeling van de tumor in de dikke darm. "Door nalatigheid van artsen heeft de prins na een operatie maagzuur in zijn longen gekregen die hierdoor blijvend beschadigd zijn geraakt." Prins Bernhard noemde de uitlatingen van Smalhout "onbegrijpelijk en volstrekt misplaatst". De prins was van mening dat Smalhout "weliswaar een uitstekend anesthesist" was, maar noemde zijn uitlatingen "kleingeestig".

De gezondheidsproblemen van de prins komen aan de vooravond van een interessant jaar voor hem. In 2005 is het einde van de Tweede Wereldoorlog zestig jaar geleden, wat met diverse herdenkingen gepaard zal gaan. De prins geldt voor velen nog altijd als een icoon van de oorlogsjaren. Dit voorjaar werd bekend dat hij 5 mei 2005 voor de laatste keer het traditionele veteranendefilé op Bevrijdingsdag in Wageningen wil afnemen. De prins was in 1945 in de Gelderse stad aanwezig bij de capitulatie van de Duitsers. Op zijn verjaardag, 29 juni, staat voor komend jaar de eerste Nationale Veteranendag gepland.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-11-2004 @ 20:53:46 ]
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op maandag 29-11-2004 om 22:02:08
ik ben niet heel erg verbaasd, zat er al jaren aan te komen eigelijk

Maar toch beterschap en desnoods R.I.P.
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
DopeR
Gepost door DopeR op maandag 29-11-2004 om 22:08:27
93 jaar is wel erg oud.
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op dinsdag 30-11-2004 om 00:00:30
wist ik allang

maja ik heb ook connecties binnen het koningshuis
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
SchizoMania Gepost door SchizoMania op dinsdag 30-11-2004 om 00:01:24
wat ben je toch stoer os
----------------------------------------
chicks willen me maar doortrekken omdat ik de shit ben//
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op dinsdag 30-11-2004 om 00:02:12
if you ain't got nothing nice to say
then don't say nothing at all skitz
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
Prism
Gepost door Prism op dinsdag 30-11-2004 om 01:15:19
Prins Bernhard was een fokking Nazi
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 30-11-2004 om 11:13:36
dat zeg je goed ja, was. je vergeet voor het gemak zeker ff de rest wat ie allemaal gedaan hebt dat je alleen dit weet uit te brengen.

Dopeste gast van Nederland is 't, op dit moment waarsch. letterlijk en figuurlijk.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
DopeR
Gepost door DopeR op dinsdag 30-11-2004 om 11:18:56
Doopste gast van Nederland??
Vertel...
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 30-11-2004 om 13:33:36
http://retecool.com/comments.php?id=4873_0_1_0_C

Novum nieuws berichtgeving uitgelekt... pijnlijk. Denk dat het niet meer heel lang kan duren, iedereen is zich aah het voorbereiden.
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 30-11-2004 om 14:04:58
Die man is 93 en op. Het is jammer, maar beter dan n'og meer kwaaltjes krijgen en helemaal achteruit gaan... 't was te verwachten.
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 30-11-2004 om 14:07:58
Quote:
Prism schreef op 30-11-2004 @ 01:15:19
Prins Bernhard was een fokking Nazi


Was het niet Bernard die in de oorlog in Engeland de bevelhebber van de Binnenlande Nederlandse Strijdkrachten? En ik denk dat je je vergist met Claus, van hem werd gezecht dat ie een nazi was geweest. Volgens mij had ik ooit een keer gelezen dat ie in een pantsereenheid zat maar nooit in actie is gekomen. Dus als je niet eens weet waar je het over hebt... zeg dan helemaal niks.
DopeR
Gepost door DopeR op dinsdag 30-11-2004 om 14:10:49

[ Dit bericht is gewijzigd door op 30-11-2004 @ 15:04:45 ]

----------------------------------------
Wii will brainwash you.
DopeR
Gepost door DopeR op dinsdag 30-11-2004 om 14:12:38
Quote:
mc De Beul schreef op 30-11-2004 @ 14:07:58
[...]

Was het niet Bernard die in de oorlog in Engeland de bevelhebber van de Binnenlande Nederlandse Strijdkrachten? En ik denk dat je je vergist met Claus, van hem werd gezecht dat ie een nazi was geweest. Volgens mij had ik ooit een keer gelezen dat ie in een pantsereenheid zat maar nooit in actie is gekomen. Dus als je niet eens weet waar je het over hebt... zeg dan helemaal niks.


Inderdaad, Bernard is geen nazi.
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 30-11-2004 om 14:24:08
Ik meen dat Bernard een adviserende rol had tijdens de tweede wereld oorlog.

Quote:
Intussen was de prins lid geworden van de Sturm Abteilung (SA) van de NSDAP, en van de Reiter-SS.

Daar gaat het om de periode pre 1936


Quote:
De Tweede Wereldoorlog is een belangrijke periode in het leven van de Prins. Hij heeft aan deze tijd verschillende hoge onderscheidingen overgehouden. (http://www.koninklijkhuis.nl/koninklijkhuis/leden.html?prinsbernhard.html). Ook schept deze periode voor de prins een zekere spanning. Zijn moeder en zijn broer verkeren nog in Duitsland en verzet tegen Nazi-Duitsland kan repercussies hebben voor zijn familie. Van meet af aan begeert de prins echter de Britse en later de geallieerde zaak te dienen. Hij biedt zijn diensten aan bij de Britse geheime dienst. (Lou de Jong, Het Koninkrijk, deel 9 pag. 369). Aanvankelijk echter wordt hij door de Britten gewantrouwd vanwege zijn Duitse afkomst. De Prins is echter, in tegenstelling tot vele andere uitgeweken Nederlandse hoogwaardigheidsbekleders in Londen, overtuigd van de geallieerde overwinning. Op 25 juni 1940, drie dagen na de franse capitulatie, spreekt hij voor de Overseas Service van de BBC over Hitler als een Duitse tiran en spreekt hij zijn vertrouwen uit in de Britse overwinning op Duitsland (Lou de Jong, Het Koninkrijk, deel 9 pag. 369). Op 13 november 1940 wordt de Prins benoemd tot verbindingsofficier tussen de Nederlandse en Britse strijdkrachten. Het wantrouwen van de Britten tegen de prins was inmiddels verdwenen. In het najaar 1940 behaalt de prins ook zijn vliegbrevet en hij neemt enkele malen deel aan geallieerde operaties boven Europa. In 1944 is hij driemaal bemanningslid van een Amerikaanse bommenwerper die acties uitvoert boven Europa. Ook maakt hij enkele vluchten boven Europa als piloot van een één-persoons-jager. (Lou de Jong, Het Koninkrijk, deel 9 pag. 371).



Bron: Wikipedia
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
dap
038
Gepost door dap op woensdag 01-12-2004 om 19:26:54
shit gaat nu denk ik verkeerd.. hij wordt NU naar het ziekhuis gebracht
Safire
Gepost door Safire op woensdag 01-12-2004 om 19:29:06
Prins Bernhard naar ziekenhuis Utrecht

Prins Bernhard is woensdagmiddag opgenomen in het Universitair Medisch Centrum in Utrecht. 'De prins heeft meer klachten gekregen van zijn aandoeningen', laat de Rijksvoorlichtingsdienst weten. De klachten zijn niet goed te behandelen op paleis Soestdijk en daarom is hij overgebracht naar het ziekenhuis.

Bernhard heeft vocht in zijn borstholte door de uitzaaiingen van een gezwel. Ook heeft hij een tumor in zijn darm. "Er is nog steeds sprake van een geleidelijke verslechtering in de gezondheid van de prins", aldus RVD-woordvoerder Chris Breedveld.

Behalve familieleden ontvangt Bernhard weinig bezoek. Koningin Beatrix, prins Willem-Alexander en prinses Máxima waren woensdag aanwezig bij de uitreiking van de Prins Claus Prijs aan de Palestijnse dichter Mahmoud Darwish in het Koninklijk Paleis in Amsterdam.



© Novum Nieuws - 1 dec 2004 - 19:25
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
dap
038
Gepost door dap op woensdag 01-12-2004 om 20:55:54
(20:50:12) Daniel thuis: prins bernard is overleden...
(20:54:17) Marco: joh?
(20:54:25) Marco: wist dat ie naar ziekhuis was
(20:54:31) Daniel thuis: ja net in tekst door beeld
(20:54:41) Daniel thuis: sbs6

RIP .. hij is dus dood..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-12-2004 @ 20:57:06 ]
DopeR
Gepost door DopeR op woensdag 01-12-2004 om 20:59:55
En nu een betere bron...
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
L2N
twezus
Gepost door L2N op woensdag 01-12-2004 om 21:00:00
R i P
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
dap
038
Gepost door dap op woensdag 01-12-2004 om 21:05:19
nog niks op de grote nieuws sites...
Angel-eyez
Kanye West is the best!
Gepost door Angel-eyez op woensdag 01-12-2004 om 21:11:27
is het wel waar? staat niks van op de nieuwsite's?
DopeR
Gepost door DopeR op woensdag 01-12-2004 om 21:14:07
Nee , ik geloof het niet.
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Safire
Gepost door Safire op woensdag 01-12-2004 om 21:19:33
staat nog niks op novum. en die levert samen met anp nieuws aan alle kranten en andere nieuwskanalen.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
dap
038
Gepost door dap op woensdag 01-12-2004 om 21:20:43
novum en anp publiceren zelf toch niks.... verkopen. Heb jij studenten toegang tot anp nieuwsbank saf?
dap
038
Gepost door dap op woensdag 01-12-2004 om 21:21:15
EXTRA NIEUWS 21:30

mark my word aapjes.. hij is dood of zo goed als dood
DopeR
Gepost door DopeR op woensdag 01-12-2004 om 21:21:30
Er staat nergens wat.
Wie is Daniel eigenlijk??
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Rem
Tourist
Gepost door Rem op woensdag 01-12-2004 om 21:25:28
naja of t nou wel of niet officieel bevestigd is, lang zal het in ieder geval niet meer duren lijkt mij...
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
dap
038
Gepost door dap op woensdag 01-12-2004 om 21:29:26
Quote:
Bernhard zou volgens diverse bronnen woensdagavond overleden zijn. De Rijksvoorlichtingsdienst wil het bericht niet bevestigen. Verschillende tv-zenders melden dat ze binnenkort de uitzending onderbreken.


nu ook op het nieuws..overleden
Rem
Tourist
Gepost door Rem op woensdag 01-12-2004 om 21:31:40
Ja idd, nu dus wel officieel. R.I.P. dan
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
DopeR
Gepost door DopeR op woensdag 01-12-2004 om 21:32:20
RIP
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Safire
Gepost door Safire op woensdag 01-12-2004 om 21:32:26
Prins Bernhard overleden

Prins Bernhard is woensdagavond overleden. Dat meldt Radio 1. De prins is 93 jaar geworden. Bernhard werd woensdagmiddag opgenomen in het Universitair Medisch Centrum in Utrecht.

Eerder liet de RVD al weten dat de gezondheidstoestand van de prins was verslechterd. Hij had klachten van kortademigheid door vocht in de borstholte. Het vocht werd veroorzaakt door uitzaaiingen van een tumor. Een tumor van de darm veroorzaakte daarnaast ernstige klachten.

Twee weken geleden maakte de RVD bekend dat de prins ongeneeslijk ziek was. Bij hem was kanker geconstateerd en hij zou niet meer geopereerd worden. Na een poliklinische ingreep in de weken daarvoor, ging het juist wat beter met prins Bernhard. Bij de behandeling is vocht uit de borstholte gehaald. Daardoor waren eerdere klachten van kortademigheid verminderd. Het weggehaalde vocht bleek cellen te bevatten, die blijk gaven van uitzaaiingen van een tumor.

In 1994 is de prins geopereerd aan een tumor van de darm en in 2000 aan een tumor in de borst.


© Novum Nieuws - 1 dec 2004 - 21:29
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
dap
038
Gepost door dap op woensdag 01-12-2004 om 21:34:53
who needs novum nieuws als je icq hebt

en voor degene die het nog niet echt geloven .... www.novumnieuws.nl
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-12-2004 @ 21:36:56 ]
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 01-12-2004 om 21:48:10
ja ik geloof je zag het net ook op 't nieuws

R.I.P.
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
ROK Gepost door ROK op woensdag 01-12-2004 om 21:51:07
R.I.P
----------------------------------------
WHAT !!!
Angel-eyez
Kanye West is the best!
Gepost door Angel-eyez op woensdag 01-12-2004 om 21:55:46
R.I.P
dap
038
Gepost door dap op woensdag 01-12-2004 om 22:07:09
en nou me eerder geloven he kids
die Lange
HARD
Gepost door die Lange op woensdag 01-12-2004 om 22:14:07
R.I.P.

Maar kom op, die man is op een mooie leeftijd overleden.. niet té dramatisch..

(En ckr niet op elke zender zn leven ff uitzenden, op steeds 1 van die maatschappijen bv alleen ned 1, rtl4, net 5 fso zou wat beter zijn, wordt daar egt moe van, overal et zelfde)
Rem
Tourist
Gepost door Rem op woensdag 01-12-2004 om 23:20:43
WORD!

kijk, als ie nou vermoord was (niet dat ik em dat zou wensen) was het een ander verhaal, maar die man heeft al 93 jaar achter de rug en was ziek.. sja dan komt het een x
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 01-12-2004 om 23:40:53
het is allemaal erg enzo. maar inderdaad 1 zender is meer dan zat. om daar nou feyenoord voor af te breken. Onderbreken oké... maar afbreken.

een van de weinige royalties die leefde als een koning.

tabé
Prism
Gepost door Prism op donderdag 02-12-2004 om 01:59:45
RIP???? Hoezo RIP? Ik moest heel hard lachen op jullie, echt waar!!
RIP de 6,000,000 joden vermoord door de kut nazi's OK. Bernhard heeft totaal NIKS gedaan voor Nederland, helemaal niks, gewoon jullie geld genomen, samen met zijn stomme familie, snap jullie dat niet?
RIP, mijn god, wat een onzin zeg. Doe even normaal met jullie nep condoleren. Echt.

BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op donderdag 02-12-2004 om 02:33:24
Livio het werdt ook onderbroken want het ging later op ned 3 verder.

Maar ben wel blij dat hij vanavond is overleden er kwam toch niks op tv dus schopt hij ook niks in de war.
En hij wou ook zelf dood en dat mag ook wel als je 93 bent en allerlei ziektes gehad hebt.
Ik hoop dus niet dat we tot diep in de volgende week doodgegooid worden met bernhard nieuws.
Want er gebeuren wel belangrijkere dingen zoals wanneer komt mohammed bouyeri voor het peloton of wordt hij minstens naar een marokkaanse gevangenis uitgezet.
L2N
twezus
Gepost door L2N op donderdag 02-12-2004 om 08:28:37
Quote:
Prism schreef op 02-12-2004 @ 01:59:45
RIP???? Hoezo RIP? Ik moest heel hard lachen op jullie, echt waar!!
RIP de 6,000,000 joden vermoord door de kut nazi's OK. Bernhard heeft totaal NIKS gedaan voor Nederland, helemaal niks, gewoon jullie geld genomen, samen met zijn stomme familie, snap jullie dat niet?
RIP, mijn god, wat een onzin zeg. Doe even normaal met jullie nep condoleren. Echt.



Ja vast jij kijkt zeker niet verder dan je neus lang is,en gelooft alleen de negatieve dingen.
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 02-12-2004 om 10:25:08
Quote:
Prism schreef op 02-12-2004 @ 01:59:45
RIP???? Hoezo RIP? Ik moest heel hard lachen op jullie, echt waar!!
RIP de 6,000,000 joden vermoord door de kut nazi's OK. Bernhard heeft totaal NIKS gedaan voor Nederland, helemaal niks, gewoon jullie geld genomen, samen met zijn stomme familie, snap jullie dat niet?
RIP, mijn god, wat een onzin zeg. Doe even normaal met jullie nep condoleren. Echt.



ey aars. er was niks neps aan mijn condoleren. Dat hoef jij niet voor me te bepalen. Daar heb ik een reden voor.

ga ff lekker ergens anders je anti-monarchiepraatjes houden. Missschien is er nog een plekje voor je op het groenlinks klankbord.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op donderdag 02-12-2004 om 10:47:47
Prism, ga alsjeblieft je geschiedenis leren, of lees mijn bovenstaande reactie. Die gast heeft in de oorlog voor ons gevochten (ja letterlijk ja, niet van achter een bureau, maar in bommenwerpers en éénpersoonsjagers boven vijandelijkgebied.)

Hij heeft ondanks dat het verre gaande gevolgen kon hebben voor zijn familie, de stap genomen duitsland te verlaten. Mijn respect heeft ie. Als die iets 'fout' deed gaf die dat toe. (buitenechtelijk kind dat ie zonder stoten toe gaf, zijn verleden SS, NDDAP etc pre 1936).

Dus ga ff niet lopen zeiken over een 'foute' Bernard in de oorlog. Die gast heeft meer gedaan dan vele anderen die zat de mogelijkheid hadden te vechten voor Nederland.

Rest in peace to tha man!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-12-2004 @ 10:51:42 ]

----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
dap
038
Gepost door dap op donderdag 02-12-2004 om 10:56:20
Quote:
Als die iets 'fout' deed gaf die dat toe. (buitenechtelijk kind dat ie zonder stoten toe gaf


dat heeft ie nooit toegegeven... hij heeft het zelfs ontkent in een stuk jaar of wat terug in de krant...
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op donderdag 02-12-2004 om 11:08:06
heeft het ondertussen ook al toegegeven. (ok hij gaf het dus niet direct toe ) Feit blijft dat Prins Bernard COOL was
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
DopeR
Gepost door DopeR op donderdag 02-12-2004 om 11:09:09
R.I.P
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
dap
038
Gepost door dap op donderdag 02-12-2004 om 11:12:06
nee hij heeft over 1 aanteiging niks gezegt... niet toegegeven en niet ontkent.
Prism
Gepost door Prism op donderdag 02-12-2004 om 12:54:00
Quote:
spade schreef op 02-12-2004 @ 10:47:47
Prism, ga alsjeblieft je geschiedenis leren


Ok dan, dat doe ik!

Een gedeelte uit de biografie van de prins:

Tijdens zijn Berlijnse studietijd, begin jaren dertig, wordt Bernhard lid van de SA, de Sturm Abteilung van Hitlers NSDAP. Na zijn studie komt de prins in dienst van het Duitse chemieconcern I.G. Farben, dat het Zyklon B-gas produceert dat Hitler grootschalig inzet in de vernietigingskampen.

Dat geschiedenis bedoel je?

Of deze???

De Lockheed affaire begint in 1976 met een zware beschuldiging door de president-directeur van de Amerikaanse vliegtuigfabriek Lockheed. Prins Bernhard zou in totaal 1,2 miljoen dollar aan steekpenningen hebben aangenomen, in ruil voor zijn voorspraak bij de aankoop van onder andere de Starfighter F104.

Bernhard ontkent aanvankelijk pertinent. Uiteindelijk concludeert de regering Den Uyl dat de prins zich inderdaad heeft 'begeven in verhoudingen en omstandigheden die niet aanvaardbaar zijn'. De prins moet terugtreden uit alle posities die tot een verwarring van functies of belangen hebben geleid.

Corruptie? Nee hoor, hij was een Prins natuurlijk





Quote:
livio schreef op 02-12-2004 @ 10:25:08
ey aars. er was niks neps aan mijn condoleren. Dat hoef jij niet voor me te bepalen. Daar heb ik een reden voor.
ga ff lekker ergens anders je anti-monarchiepraatjes houden. Missschien is er nog een plekje voor je op het groenlinks klankbord.


Ja misschien, ik ben liever een anti-monarchist dan een kontenlikker.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-12-2004 @ 12:55:34 ]
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0108 sec.