Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 3 4 5 ]
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op zaterdag 06-10-2007 om 00:30:26
Tijd voor een beetje Filosofie/psychologie.

Er zijn bepaalde zaken in het leven die mij bezig houden en ik ben benieuwd naar andere inzichten, waar ik mij in kan vinden.

Gooi zelf maar een (al dan niet zelf verworven) inzicht op de tafel.

Stelling 1
Onlangs hoorde ik het liedje van Sean Kingston - beautiful girls.

En dat reffrein gaat als volgt:

You're way too beautiful girl
That's why it will never work



Dus toen dacht ik 'Dat is zo'n waarheid.' Als mensen verliefd worden, dan kiezen ze altijd iemand die binnen hun klasse valt. Als je iemand te mooi vind, dan ga je daar nooit op durven afstappen, of jaloers worden als die met andere jongens praat, vind je iemand te lelijk dan word je er niet verliefd op.
Iedereen shopt dus in zijn eigen klasse wat partnerkeuze betreft.

Alles heeft dus volgens mij ook met zelfvertrouwen te maken. Als je nu een heel lelijke kerel ziet, die met een knap meisje rondloopt. Dan betekent dat dat ofwel die jongen te veel zelfvertrouwen heeft, of dat meisje te weinig zelfvertrouwen.
Als je iemand te mooi vind , en je hebt weinig zelfvertrouwen, dan zal het nooit lukken

Stelling 2

Ik was daarstraks aan't denken in de klas 'ey, da's lang geleden dat ik mijn liefje van't 6de leerjaar ben tegengekomen.'

Die gedachte slaagt natuurlijk op niks, maar effectief, tijdens de pauze, kwam ik die trut gewoon tegen.

Mindfuck tot en met.

Ik heb nu zoiets van 'Bestaat er wel zoiets als "toeval" in het leven. Hoe groot is de kans dat ik net op dat moment dacht aan mijn exliefje van 8 jaar geleden en haar dan tegenkom.

Stelling 3
Kunnen man en vrouw beste vriend worden , zonder dat 1 van de partijen verliefd word op de andere sexe (tenzij ze lesbisch is)

Ik geloof in gewone oppervlakkige vriendschap tussen man en vrouw. Maar van't moment dat je echt over diepe zaken gaat praten met het andere geslacht, dan zullen er automatisch vonken overspringen omdat je automatisch zoiets hebt van 'ey, die kan wel goed luisteren.' of 'dat klikt hier echt wel'. Ze is niet voor niets je beste vriendin geworden, dus er moet toch iets in haar zijn wat je aantrekt.

Volgens mij is het dan ontzettend moeilijk om niet verliefd te worden.

Dat zijn een paar van mijn gefundeerde visies, en ik hoop dat jullie een paar nieuwe stellingen aanbrengen zodat ik mij daar in herken/kan verdiepen.

p'z
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-10-2007 @ 00:33:06 ]

----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op zaterdag 06-10-2007 om 01:52:03
Hehe dope om te lezen, nu wat te skaf om serieus te reageren. Doe ik morgen wel even.
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op zaterdag 06-10-2007 om 08:41:22
@ stelling 3, die klopt wel ja. Naar mijn ervaringen dan.
Je kan nog zo goed je best doen om vrienden te zijn, maar zodra je dieper op dingen ingaat veranderd er gewoon wat en zal er heel vaak denk ik iig 1 v/d 2 iets gaan voelen.

Stelling 2 is een moeilijkere, ergens geloof ik gewoon in toeval, iets kan best toevallig zijn volgens mij. Maar er gebeuren ook wel dingen die toeval lijken, maar volgens mij zo bedoeld zijn.
Voorbeeld: Mijn broer en ik, werkte allebei bij hetzelfde bedrijf. We waren allebei in de 3 jaar dat we er werkte geen van beide ooit ziek geweest.
Tot op een dag we ineens allebei ziek waren (verkeerds gegeten zou je zeggen), maar juist op die dag.. kreeg mijn moeder een klaplong (heeft altijd longziekte gehad) waardoor ze bijna overleed toen. Ik vond het te toevallig dat we ineens allebei thuiswaren toen het gebeurde.
Voorbeeld2: Ik was een weekendje weg met vrienden, redelijk vaak gedaan, altijd echt naar m'n zin gehad. Tot dat weekend, ik voelde me kut die vrijdag/begin zaterdag, echt kut, niet ziek, maar wel kut.
Toen ben ik Zaterdags naar huis gegaan ipv op de Zondag. Ik was 2 uurtjes thuis, toen werd m'n moeder gebeld door ziekenhuis Groningen dat er nieuwe longen waren voor transplantatie.
Ik ben dus bijna nooit ziek, maar op 2 van de misschien wel spannendste/belangrijkste momenten uit m'n leven, was ik "toevallig" ziek, terwijl ik verder nooit zomaar ziek ben...

Stelling 1 (ja ik ga verkeerd om ;x ): Ook daar heb je wel gelijk in denk ik en heb ik niet echt een aanvullig op ;p
----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
Wekss
ja das waar! Ja..ja, das waar!
Gepost door Wekss op zaterdag 06-10-2007 om 08:47:34
stelling 1: klopt het is allemaal een kwestie van zelfvertrouwen, dus ja dat vlakt dat van die eigen klasse een beetje uit... er zijn vast wel lelijk gasten die genoeg mooie vrouwen kunnen krijgen, misschien niet heel veel maar ze zijn er ongetwijfeld, hetgeen mijn bewering bevestigt op zich...ik heb zelf geen ervaring ermee eigenlijk, ik ga heus niet bepalen was mn eigen klasse is en dan daarop een meisje uitzoeken...maar ja ik ben dan ook een baas je weet toch

Stelling 2: te lastig man, das net zoiets als het universum...als ik daarover ga nadenken ben ik over 2493585732 uur nog bezig met filosoferen en word ik gek van mezelf hehe wel vette stelling hoor

stelling 3: ja man dat kan heus wel, als je een beetje hetzelfde denkt enzo...lijkt me wel...je hoeft er niet altijd wat achter te zoeken toch
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-10-2007 @ 08:48:17 ]

----------------------------------------
www.FLOWFUSIE.NL voor al jullie moeders!
GekkeGerda Gepost door GekkeGerda op zaterdag 06-10-2007 om 10:56:58
Stelling 3: Volgens mij kun je alleen een 'oppervlakkige' vriendschap hebben met iemand van het andere geslacht als je er al wat mee gehad hebt...
----------------------------------------
Zwolle leeft, Zwolle is, Zwolle weet hoe het zit...
CrownJewel Gepost door CrownJewel op zaterdag 06-10-2007 om 11:03:38
Stelling 3 is echt al zovaak een punt van discussie geweest hiero, enerzijds ben ik geneigd ja te zeggen anderzijds is het in heterogene vriendschappen gewoon vaak zo dat één van de twee ( ja of allebei natuurlijk ) gevoelens krijgt die verder gaan dan vriendschap. Één van mijn beste vrienden ( jawel: mannelijk! ) en ik hebben al jaren een goede diepgaande band, hoewel we elkaars uiterlijk ook lievv vinden blijft het bij die vriendschap, het kan dus wel.
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op zaterdag 06-10-2007 om 11:20:09
Ik ben het alleen niet eens met stelling 2. Gewoon toeval.

De rest klopt wel, al denk ik dat bij stelling 1 in het geval van Sean Kingston het zoiezo niet ging werken. Als een chick je suicidaal maakt is ze waarschijnlijk toch niet een goede match...
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 06-10-2007 om 11:42:06
Quote:

Alles heeft dus volgens mij ook met zelfvertrouwen te maken. Als je nu een heel lelijke kerel ziet, die met een knap meisje rondloopt. Dan betekent dat dat ofwel die jongen te veel zelfvertrouwen heeft, of dat meisje te weinig zelfvertrouwen.


Dat het met zelfvertrouwen te maken heeft ben ik mee eens, maar heeft natuurlijk niets met 'te' te maken.
En wat betreft vriendschappen, ben ik ervan overtuigd dat zoiets gewoon kan.
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op zaterdag 06-10-2007 om 12:39:18
Damn Nieroth dat verhaal over die klaplong van jouw moeder is best wel iets om over na te denken. Ik heb zo ook al zaken meegemaakt dat ik denk , dit valt nu toch wel perfect in elkaar, alhoewel ik eventjes niet op een voorbeeld kan komen.

Nieuwe stelling

Elk mens is egoïstisch ingesteld.
Ik zeg hier wel duidelijk 'élke mens', ik scheer dus iedereen over dezelfde kam.

In romantische films hoor je vaak de zin 'You complete ME.' Je zoekt naar iemand die jou aanvult, jouw behoeften bevredigt, en jou adoreert. Ik vind dat zinnetje dus eigenlijk totaal niet romantisch, maar dat het qua subtekst een weerspiegeling geeft van wat liefde is: Puur egocentrische zelfbevrediging.

De mens tracht zich altijd te onderscheiden van andere mensen (qua kapsel, kleding, doen en laten). Opvallen is de boodschap. Dit verklaart waarom het communisme nooit gewerkt heeft in China, waar iedereen hetzelfde Mao-pakje moest dragen.Maar iedereen trachtte zich te onderscheiden door een duurdere stof, bepaalde accenten,...

Er zijn altijd mensen die meer geven dan nemen, maar doen ze zoiets echt omdat ze niet ëgoïstisch ingesteld zijn, of om de mensen rondom zich de indruk te geven dat ze het beste voor hebben met de wereld en zo zichzelf in een goed daglicht zetten bij de anderen.

Nonnen bijvoorbeeld die in een klooster leven, zetten heel hun leven in het teken van de liefde (want dat is God), maar hun uiteindelijke doel is toch om zélf in de hemel te geraken en een goed leven na de dood te leiden.






----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op zaterdag 06-10-2007 om 12:57:26
Over die laatste stelling.

Ik denk dat je uiteindelijk alles doet voor je eigen geluk doet.

In eerste instantie als je iemand helpt doe je het voor die persoon, maar het gevolg van het helpen van die persoon, is dat je je daarna prettig voelt dat je die persoon geholpen hebt.

Werken doe je voor je baas, plezier en/of geld, waarom wil je plezier en geld hebben, omdat je jezelf gelukkig wilt voelen.

Zo kun je dat eigenlijk op alles wel doorredeneren, van welke filosoof is die theorie trouwens ook alweer?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-10-2007 @ 12:57:57 ]

----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
Judith Gepost door Judith op zaterdag 06-10-2007 om 13:06:39
Stelling 1: Niet helemaal mee eens. Ik geloof niet dat als een knappe jongen een lelijk meisje als vriendin heeft, of een knap meisje een lelijke jongen als vriend heeft.. dat één van de twee persé veel of weinig zelfvertrouwen moet hebben...
Niet alles draait om uiterlijk weetje. Misschien zitten ze wel helemaal op dezelfde golflengte wat andere dingen betreft. Iemand zei ooit ''je valt op iemand vanwege zijn of haar uiterlijk, maar je blijft bij iemand vanwege zijn of haar persoonlijkheid''. En ik denk ook wel dat dat zo is, bij de meeste mensen.. tenzij je uiterlijk totaal onbelangrijk vind.
Masahiro
Gepost door Masahiro op zaterdag 06-10-2007 om 13:11:54
stelling in de vorm van een vraag;

is er sprake van een realiteit buiten je bewustzijn om?

Metaphysical subjectivism is the theory that perception is reality, and that there is no underlying, true reality that exists independent of perception. One can also hold that it is consciousness rather than perception that is reality. This is in contrast to metaphysical objectivism, which asserts that there is an underlying 'objective' reality which is perceived in different ways.

This holding should not be confused with the stance that "all is illusion" or that "there is no such thing as reality." Metaphysical subjectivists hold that reality is real enough. They conceive, however, that the nature of reality as related to a given consciousness unit is dependent on that consciousness. This has its philosophical basis in the writings of Descartes (see Cogito Ergo Sum).
mixxman
Gepost door mixxman op zaterdag 06-10-2007 om 13:19:12
Stelling 1: Tja over het algemeen shop je idd binnen je klasse maar het ligt eraan hoe groot die is. Daarbij kan iemand die mooi is en met een minder mooi iemand heeft juist heel veel zelf vertrouwen hebben. Denk bijvoorbeeld aan het commentaar dat diegene krijgt maar dat intereseert hem of haar niet ze gaan gewoon een eigen weg.

Stelling 2: Ik denk dat toeval wel bestaat. Een lot of iets dergelijks lijkt mij onmogelijk en hangt samen met het geloof waar ik niks van moet hebben. Af en toe heb je gewoon dingen die toevallig matchen waardoor je erover na gaat denken maar als je aan de andere kant kijkt hoeveel dingen er wel niet onverwachts enzovoort gebeuren dan lijkt toeval mij veel logischer.

Stelling 3: Is denk ik wel mogelijk zolang je lichamelijk niet tot elkaar bent aangetrokken. En wat ik nu zeg klinkt misschien vaag maar op de 1 of andere manier praat ik liever met maten van me over wat diepere onderwerpen dan met vrouwen. Moet ook wel toegeven dat ik de vrouwtjes in dit dorp nogal onnozel vind op mn nieuwe opleiding zitten wel wat inteligente types maar ik heb vaak het gevoel dat het allemaal zo oppervlakkig is. Als je met een meisje aan het ouwehoeren bent enzo dan weet je beiden waar je natoe wil en lijkt al dat gepraat erom heen slechts voor de vorm en iets dat zo hoort ofzo. Maar ja dwaal misschien beetje af dus laat ik maar stoppen.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op zaterdag 06-10-2007 om 13:23:42
@ Masahiro, ik denk van wel.

Aangezien de mens beperkt wordt door zijn zintuigen betekent dat nog niet dat er geen dingen zijn buiten de door onze zintuigen waarneembare realiteit. We kunnen die realiteit echter niet waarnemen. Dit linkt meteen door naar mensen beweren dat ze met doden kunnen praten en dingen zien die de normale mens niet ziet. Ik denk dat deze mensen zintuigen hebben die dus, in de voor de normale mens niet zichtbare realiteit, tasten.

Ik denk ook als er zo'n tienduizend jaar verstreken zijn dat er dan veel meer mensen met dat soort zintuigen rondlopen, the fittest will survive, en een mens met meer dan 6 zintuigen staat toch boven een mens met slechts 6 zintuigen of minder.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-10-2007 @ 13:24:24 ]

----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
poppekontje Gepost door poppekontje op zaterdag 06-10-2007 om 13:28:32
als je een lelijke jongen met een knappe dame ziet dan zegt dta toch niet dat hij te veel zelf vertrouwen heeft omdat lelijke jongens eigenlijk niet met kanppe dame shoren te gaan dat wil gewoon zeggen dat het een toffe peer is , een lelijke toffepeer.

en met die zin bedoeld die kerel volgens mij dat ze te mooi is om mee te gaan omdat hij dan toch weet dat ze vreemd gaat.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-10-2007 @ 13:31:36 ]

----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zaterdag 06-10-2007 om 13:29:33

----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
et-cetera
ja, sorry!
Gepost door et-cetera op zaterdag 06-10-2007 om 13:35:17

ik doe nu psychologie en dit is een van de redenen, het is schitterend om dit soort dingen te onderzoeken. Je komt jezelf zo hard tegen en het is zo cool om te ontdekken dat alles vroeg of laat ze reden heeft/had. props naar het topic en om echt op de inhoud in tegaan ben ik veelste brak helaas..

waarschijnlijk kom ik er nog op terug!

poppekontje Gepost door poppekontje op zaterdag 06-10-2007 om 13:36:47
ik doe aan zelf hypnose btw , dat is ook zo iets.
ik beoefen lucide dromen trouwens ook dat is ook zo iets.
en ik gebruik drugs dat is ook zo iets.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-10-2007 @ 13:37:19 ]

----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op zaterdag 06-10-2007 om 13:37:33
zelf hypnose, damn
----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
SimonS
SimonSays
Gepost door SimonS op zaterdag 06-10-2007 om 13:38:01
lelijk zijn is relatief he... en er is een vage lijn tussen lekker zijn en lekker doen
----------------------------------------
joahh
poppekontje Gepost door poppekontje op zaterdag 06-10-2007 om 13:40:00
Quote:
Angelix schreef op 06-10-2007 @ 13:37
zelf hypnose, damn


Is tof hoor.
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zaterdag 06-10-2007 om 13:40:15
Ik weet dat ik een zeer egocentrisch denker ben. Met als onderbouwing dat als ik er niet zou zijn de wereld er niet zou zijn voor mij omdat ik deze dan niet zou kunnen waarnemen. Kortom: als ik er niet ben, is er niks.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
SimonS
SimonSays
Gepost door SimonS op zaterdag 06-10-2007 om 13:43:40
drogreden
----------------------------------------
joahh
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zaterdag 06-10-2007 om 13:49:43
Nee.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op zaterdag 06-10-2007 om 14:38:04
Damn zit je gewoon onze toogpraat hier te posten dge =p
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op zaterdag 06-10-2007 om 14:52:14
Quote:
Judith schreef op 06-10-2007 @ 13:06
Stelling 1: Niet helemaal mee eens. Ik geloof niet dat als een knappe jongen een lelijk meisje als vriendin heeft, of een knap meisje een lelijke jongen als vriend heeft.. dat één van de twee persé veel of weinig zelfvertrouwen moet hebben...
Niet alles draait om uiterlijk weetje. Misschien zitten ze wel helemaal op dezelfde golflengte wat andere dingen betreft. Iemand zei ooit ''je valt op iemand vanwege zijn of haar uiterlijk, maar je blijft bij iemand vanwege zijn of haar persoonlijkheid''. En ik denk ook wel dat dat zo is, bij de meeste mensen.. tenzij je uiterlijk totaal onbelangrijk vind.


Mensen letten eerst en vooral op uiterlijk, dan op stem, (samen neemt dat al 70 percent in ofzo) en dan pas op innerlijk.
Het feit dat het een toffe peer is , zoals iemand zei , heeft alles met zelfvertrouwen te maken. Iemand word pas als 'toffe peer' bestempeld wanneer hij het zelfvertrouwen heeft om in groep de toffe peer uit te hangen.

Dat is mijn visie, spreek mij gerust tegen.
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
et-cetera
ja, sorry!
Gepost door et-cetera op zaterdag 06-10-2007 om 14:56:15

Vergeet niet dat geld en status tegenwoordig ook een hele grote rol heeft in de partner keuze..


mixxman
Gepost door mixxman op zaterdag 06-10-2007 om 15:02:47
zeker wat dat betreft wordt de partnerkeuze steeds oppervlakkiger. Dat valt eigenlijk ook wel te zien in het aantal echtscheidingen wat maar toe blijft nemen. Ik denk dat veel mensen tegenwoordig het bijna net zo belangrijk vind wat de omgeving van hun partner vind als zij zelf. Iedereen wil goed voor de dag komen waardoor zoiezo de meeste keuzes die men maakt niet meer volledig autonoom worden genomen. Dat vind ik ook het ziekelijke van deze maatschappij alles is berust op uiterlijke schijn en toneelstukjes. Mensen die echt zich zelf zijn, zijn erg zeldzaam en het is natuurlijk ook de vraag in hoeverre je dat kan.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op zaterdag 06-10-2007 om 15:19:43
Quote:
et-cetera schreef op 06-10-2007 @ 14:56

Vergeet niet dat geld en status tegenwoordig ook een hele grote rol heeft in de partner keuze..




Dat kan je ook verstaan onder 'klasse'.
Je zal een man die bij de vuilniswagen werkt nooit samen zien met een topadvocate, omdat totaal verschillende klasses zijn.
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
E-B-A
Gepost door E-B-A op zaterdag 06-10-2007 om 15:48:34
Quote:
Judith schreef op 06-10-2007 @ 13:06
Stelling 1: Niet helemaal mee eens. Ik geloof niet dat als een knappe jongen een lelijk meisje als vriendin heeft, of een knap meisje een lelijke jongen als vriend heeft.. dat één van de twee persé veel of weinig zelfvertrouwen moet hebben...
Niet alles draait om uiterlijk weetje. Misschien zitten ze wel helemaal op dezelfde golflengte wat andere dingen betreft. Iemand zei ooit ''je valt op iemand vanwege zijn of haar uiterlijk, maar je blijft bij iemand vanwege zijn of haar persoonlijkheid''. En ik denk ook wel dat dat zo is, bij de meeste mensen.. tenzij je uiterlijk totaal onbelangrijk vind.

Hmm ben dat eigenlijk wel met dge eens, want stel je ontmoet iemand die er niet uitziet en jijzelf wel ( waarvan je weet dat je qua uitterlijk beter kan krijgen) en toch is diegene hardstikke aardig.
Meestal kan de knappere zoveel beter krijgen, dat ie denkt: ik wil met zo'n figuur niet over straat, er zijn wel mooiere mensen met een goed innerlijk.
Vast niet iedereen denkt zo maar heb een vermoeden

----------------------------------------
Heb net al me nummers opgegeten dus heb geen track meer
sungshik
mens
Gepost door sungshik op zaterdag 06-10-2007 om 16:08:27
Quote:
Angelix schreef op 06-10-2007 @ 13:23
@ Masahiro, ik denk van wel.
...

exact!
ben hier ook van overtuigd.
ik ben ook heel erg benieuwd, wat er dan nog allemaal meer zou kunnen zijn, maar als ik er over nadenk, raken m'n hersens al snel in een soort van staat van verwarring.
ik heb echt geen idee wat ik me er bij voor moet stellen.
denk ook niet dat dat kan.
iemand die doof heeft kan zich volgens mij ook onmogelijk voorstellen wat geluid is.
het lijkt me ook heel erg lastig om dat als niet-dove uit te leggen in gebaren of tekst.
hetzelfde geld voor blinde mensen, denk ik.
----------------------------------------
bomba.
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op zaterdag 06-10-2007 om 20:09:03
Quote:
Xflipit schreef op 06-10-2007 @ 15:19
(...)

Dat kan je ook verstaan onder 'klasse'.
Je zal een man die bij de vuilniswagen werkt nooit samen zien met een topadvocate, omdat totaal verschillende klasses zijn.


uhu, inderdaad
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op zaterdag 06-10-2007 om 20:37:06
Stelling 1: Die tekst klopt wel inderdaad. Heb al vaker gezegd "imperfectie creëert perfectie". Het is misschien raar om te vergelijken, maar als ik een track op het begin niet helemaal dig, komt het toch vaak voor dat ik die na een tijd begin te waarderen en dat het een van de meestgedraaide tracks wordt. "Liefde is een lange termijn investering" (wie o wie)...

Het komt vaker voor dat ik een meid juist ga waarderen, o.a. door een eigenschap van haar die in eerste instantie door mij als "negatief" werd ervaren. Waarderen klinkt misschien als "ja, ik vind haar eigenlijk niks maar oke ik vind het wel goed zo" , maar ik bedoel het niet op die manier.

Die andere stellingen komen wel wat later n keer door mn hoofd.
LayD Space
Gepost door LayD Space op maandag 08-10-2007 om 21:39:30
stelling 1: Ben ik niet mee eens. Kan me wel erin vinden, nou zijn ik en mijn vriend beide alles behalve lelijk, maar toch, ik barst van de zelfvertrouwen, en mijn ex, die niet echt mooi is, helemaal niet.. toch viel ik voor hem als een blok, vanwege zijn innerlijk..


stelling 2: Toeval?? Nee.. toeval bestaat niet, ja het bestaat wel, maar in weinige gevallen. Noem dit maar een geval van je zesde zintuig, ja, die spirituele ja.. Jouw onderbewustzijn (dat waar jij geen controle over hebt) had al geconstateert dat je ex in de buurt was, daardoor schoot ze opeens in je hogere bewustzijn die jij wel onder controle hebt grotendeels. Pff tis te moeilijke shit om aan jullie uit te leggen. Het was iig geen toeval..

stelling 3: vergeten wat die was.. ohja... Ik heb een beste vriend, en ja die is verliefd op mij geworden, heel lang, we hadden t altijd over de meest diepe dingen, hij is degene die mijnleven vanaf t moment dat ik geboren ben weet en alles wat op mijn pad is gekomen, ik schaam me totaal niet voor hem ik vertel hem álles.. Hij mij ook, hij leert veel an mij over meisjes enzo.. Mja iig hij vind mij dus een soort van prefect (hij vind me supermooi, lief, aardig, ik luister altijd naar hem, ik word niet snel boos op hem, hij krijg veel aandacht, we vertellen elkaar alles, hij kan mij vertrouwen enz.) maar ik heb hem verteld dat het nooit iets kan worden.. Ik was bang dat als het uit zou gaan we elkaar nooit meer zouden zien, achteraf was hij me dankbara, hij is tot op de dag van vandaag nog steeds mn beste vriend.

Ik kanoverigens veel beter met jongens opschieten dan met meisjes.


Mijn stelling: Jongens die op straat meisjes naroepen en genegeerd worden, vervolgens kapsones roepen hebben zelf teveel kapsones. (Als je verwacht dat ze reageert heeft ie zelf kapsones toch?)
----------------------------------------
ja.. leven is een ding die je moet leven..
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 08-10-2007 om 22:55:05
Jongens die op straat meisjes naroepen zijn mongolen, op welke manier kun je indruk maken door iemand na te roepen?
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op maandag 08-10-2007 om 22:58:07
gebrek aan aandacht, en leeftijd? ben meer een gentlemen wat dat betreft...

zijn misschien wel kapsones maar plaats dit liever onder zielig groepsgedrag...
----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
LayD Space
Gepost door LayD Space op dinsdag 09-10-2007 om 00:19:10
ik vind ze gewoon.. heel irritant.. als ze dna ook ngo hoertje ofzo roepen, heb ik altijd echt zin om terug te lopen en ze helemaal de grond in te dissen maarja k hou me altijd maar 'volwassen' en loop gewoon door.. T lijkt me toch wel dope om n keer terug te gaan en dat ze in n groepje staan en dat ik gewoon op eentje ga spitten.. Weet zeker dat de rest hem uit gaat lachen en mij dope gaat vinden.. mja dusdat//
----------------------------------------
ja.. leven is een ding die je moet leven..
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op dinsdag 09-10-2007 om 00:42:31
Quote:
livio schreef op 08-10-2007 @ 22:55
Jongens die op straat meisjes naroepen zijn mongolen, op welke manier kun je indruk maken door iemand na te roepen?


Ze denken daar wat mee te bereiken.

No offence naar vmbo-ers hier, maar ik merk heel duidelijk dat dat gegil veel voorkomt bij een vmbo school tegenover mij, en ook in mn vorige woonplaats waar in t dorp ook zo'n school zat. Bij andere scholen zonder Vmbo, of met veel meer andere niveau's, gebeurt dat veel minder.

Gebrek aan kennis, ze weten niet dat dat geen zin heeft.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-10-2007 @ 00:43:49 ]
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 09-10-2007 om 09:21:02
wat een onderwerp. Maar eerlijk gezegd begint mij het aantal "sletjes" erg op te vallen. Is toch wel jammer dat die meisjes geen zelf respect hebben. Ik heb daar echt een afkeer van vind het gewoon vies en oppervlakkig. Ik vind trouwens een kerel die de een na de ander pakt net zo goed een oppervlakkig sletje. Volgens mij doen dit soort mensen het alleen maar, omdat ze willen laten zien dat ze best wat kunnen krijgen, Trieste shit.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
poppekontje Gepost door poppekontje op dinsdag 09-10-2007 om 19:30:27
Het is meer verveling, al loopt er dan een chick langs ga je daar naar kijken en euy als je kijkt ken je ook wel ff wat schreeuwen. ook al bereik je er niks meer elke reactie is beter dan geen reactie als jeje verveeld toch heb je nog wat te koekeloeru.
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op dinsdag 09-10-2007 om 22:14:43
Quote:
Ziek schreef op 09-10-2007 @ 00:42
(...)

Ze denken daar wat mee te bereiken.

No offence naar vmbo-ers hier, maar ik merk heel duidelijk dat dat gegil veel voorkomt bij een vmbo school tegenover mij, en ook in mn vorige woonplaats waar in t dorp ook zo'n school zat. Bij andere scholen zonder Vmbo, of met veel meer andere niveau's, gebeurt dat veel minder.

Gebrek aan kennis, ze weten niet dat dat geen zin heeft.

komt wel meer voor op vmbo scholen, maar ze bereiken er wel degelijk wat mee,
want al hun zogenaamde vriendjes lachen er om...
dus dom zijn ze niet
----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op dinsdag 09-10-2007 om 22:23:10
Kunnen man en vrouw beste vriend worden , zonder dat 1 van de partijen verliefd word op de andere sexe (tenzij ze lesbisch is)

Ik geloof in gewone oppervlakkige vriendschap tussen man en vrouw. Maar van't moment dat je echt over diepe zaken gaat praten met het andere geslacht, dan zullen er automatisch vonken overspringen omdat je automatisch zoiets hebt van 'ey, die kan wel goed luisteren.' of 'dat klikt hier echt wel'. Ze is niet voor niets je beste vriendin geworden, dus er moet toch iets in haar zijn wat je aantrekt.

Volgens mij is het dan ontzettend moeilijk om niet verliefd te worden.


WOORD man
yu know, ik ben daar 2enhalf jaar kapot v gweest, sinds dit jaar heb ik het gevoel dat ik weer leef


mayb kan ik ingaan op je stellingen andere keer, ga ik zeker doen iig
dope topic mayn props
getinspired
Gepost door getinspired op dinsdag 09-10-2007 om 23:15:05
Dit is pas een zinnig topic

Stelling 3: Ik ben er wel mee eens dat het moeilijk kan zijn om dan niet verliefd te worden. maar het gaat ook niet altijd op.. want ik heb bijvoorbeeld goede gesprekken met jongens waarmee ik verder echt 0,0% aantrekkingskracht of speciaal gevoel bij heb. Je kunt je toch ook aangetrokken voelen tot een ander alleen dan op een vriendschappelijk niveau hoeft niet perse een 'verliefd' gevoel bij te krijgen. Ik denk ook wel eens, die kan goed luisteren etc. maar daar blijft het dan ook bij. Ik denk als je dat gevoel toch krijgt, er misschien wel eerder over na hebt gedacht dat het een leuk meisje is.. of dat je die aantrekkingskracht of whatever eerder hebt gevoeld? bijv. in eerdere gesprekken?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-10-2007 @ 23:16:12 ]

----------------------------------------
je wilt wat lekkers op je bord, maar geen spetters op je schort. voorgerecht, nagerecht, complimenten van de kok.
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op dinsdag 09-10-2007 om 23:44:32
dope topic.

@ Stelling 3: Ik heb als ik een nieuw meisje heb onmoet, of 't word wat binnen een tijdje, of het is zo dat ik me wel aangetrokken tot haar voel maar na een tijdje gaat dat gewoon weg, gewoon een 'crush'. Daarna lijkt het me best mogelijk om goede vrienden te worden, heb 't zelf een keer meegemaakt, is inmiddels al weer oude vrienden
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op woensdag 10-10-2007 om 00:23:18
Quote:
Quizmaster schreef op 09-10-2007 @ 22:14
(...)
komt wel meer voor op vmbo scholen, maar ze bereiken er wel degelijk wat mee,
want al hun zogenaamde vriendjes lachen er om...
dus dom zijn ze niet


Haha nja het is maar hoe je het bekijkt. Als ik op die manier mensen aan t lachen moet maken om mezelf goed te voelen voel ik me toch wel heel laag.
poppekontje Gepost door poppekontje op woensdag 10-10-2007 om 00:57:13
Ik snap niet dat iedereen altijd iemand heeft waar hij alles aaan verteld en dat heel speciaal is daardoor enzo , ik vertel gewoon alles aan iedereen die iets wilt weten zou echt niet 1 2 3 kunnen bedenken wat iemand niet zou mogen weten. Ook snap ik niet dat mensen het toch zo graag willen delen met iemand ondanks liever niemand het mag weten.

geheimen zijn voor emo's schaamtevolle situatie's moet je om lachen en tja voor de rest zou ik me geen geheim kunnen bedenken die je zou willen delen.

Me maten hebben dat overigens ook niet ik hoor het alleen zo nu en dan van andere dat ze een beste maatje hebben waar ze alles mee delen en shiiit.
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 10-10-2007 om 09:01:42
Nou ja ik heb ook geen hartsvriendje ofzo maar ik vertel alles tegen 3 goede maten van me en mn vriendin natuurlijk. En ik kan me wel voorstellen dat je een geheim hebt dat je liever aan niemand vertelt maar om het toch kwijt te kunnen 1 iemand in vertrouwen neemt dat vind ik vrij normaal. Stel je bent vreemd gegaan ofzo en je wilt er toch over praten dan neem je gewoon een iemand in vertrouwen en ga je niet tegen iedereen die je ken vertellen dat je bent vreemd gegaan. Daarbij wil ik ook niet dat iedereen alles van me weet dit zijn gewoon mensen waar ik alles tegen kan zeggen en omgekeerd hun tegen mij. Als ik dat niet zou hebbben zou ik gek worden, want daarvoor denk ik veel te veel na. En gelukkig hebben we ook nog zoiets als rap waardoor ik ook dingen van me af kan schrijven.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Ko-eN Gepost door Ko-eN op woensdag 10-10-2007 om 09:15:25
door deze topic ga je denken, maar als het om relaties gaat kijken mannen volgens mij veel meer naar uiterlijk dan vrouwen, zon gevoel heb ik hehe
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 10-10-2007 om 09:20:05
Mwah ik denk niet dat het iets met geslacht te maken heeft. Volgens mij is het gewoon persoonlijk. Maar natuurlijk speelt uiterlijk altijd een rol. Je moet je immers wel tot iemand aangetrokken voelen en wanneer je, je constant aan iemands uiterlijk loopt te storen dan lukt dat niet.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 10-10-2007 om 09:22:17
Quote:
Ko-eN schreef op 10-10-2007 @ 09:15
door deze topic ga je denken, maar als het om relaties gaat kijken mannen volgens mij veel meer naar uiterlijk dan vrouwen, zon gevoel heb ik hehe


Dat denk ik ook wel.

 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 3 4 5 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0107 sec.